It is currently Thu Jun 19, 2025 10:17 am

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 7:12 am 
Rang: Storbruker

Turid Holta wrote:

Jeg har heller ikke anbefalt noen å følge vårt råd.Men på den andre siden vil jeg jo si at.Hadde mennesker hatt en sterk tro på Jesus som beskytter i sitt liv.Og fulgt han i sitt liv.Valgt Han som Here i sitt liv da kan mirakler skje.Jeg beklager at di fleste har et forvrengt syn på kristne . di er nok bare mennesker di og.Ynkelige og små.det var så fint vi fant Jesus i vårt liv.Så gi søren i å stille krav til noen kristne pass på deg selv du.Du kan kontakte Jesus selv.det er jo han som er Herren ingen mennesker.

Jeg vil nå si at 'Savner jenta mi' gjør en vel så bra jobb som Jesus, nemlig tatt et valg. Og det gjelder barnet.
Jesus kjempet han,men ble meid ned av datidens farisèere. Korrupsjon,komplott. Det samme skjer i dag,- bare at man kan bytte ut farisèerne med barnevern/myndigheter.
Det blir i mine øyne litt groteskt å si at 'SAvner jenta mi' gjør noe feil. For det er det jeg leser i enkelte innlegg.

Dessuten ber jeg om at det må bli slutt på å omtale ' disse diagnosene' hele tiden. Det er ingen nytte i det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 7:26 am 

Diamanten wrote:
Delt foreldreansvar er bra.
Dersom han lar deg i stikken gravid over at du gikk for langt i en krangel virker det litt umodent.
Hvor langt er for langt er for langt, og hvor langt er du villig til å gå for å bevare husfreden?

Hvordan er måleapparatet for ' å gå for langt'? Finnes det?
Hvor moden skal man være?
Hva er modent?

Til 'SAvner jenta mi': Alt som er gjort, er gjort. Du bør slettes ikke gå rundt å ha samvittighet over noe som er skjedd. For barnevern spiller dine 'innrømmelser' en rolle.Får de ingen innrømmelser, så skaper de noen...Kanskje greit å ikke komme i forsvarsposisjon noe sted.

Jeg ønsker å oppmuntre deg til å ha tro på deg selv, at det du gjør er riktig. For det er det.
Se om 'diagnoser' kan legges bort- de er tross alt ANDRES måte å se på deg på. Det er ikke din eiendom,- men andres.
Se om du kan slette dem fra rollelista i livet ditt.
Kjempe kampen din, men søk å fjerne ALT som får deg til å føle skam- og at du har gjort noe feil.

Sats altså på å ikke gå på den biten som har med skam å gjøre. Eller at du- hele du er feil. De er jo hva DE sier...Slik er det ikke- Det vet du innerst inne.SAnt!

En krangel med barnefaren er ikke umodent. En krangel er ikke å gå for langt. Alt er naturlige konsekvenser av dine erfaringer- Ingenting er sykt.

Du har født et barn. Det er ditt barn for alltid. Slik er det.
Barnevernet søker å tråkke ned sine ofre.Faller du, så er de også der.Prøv å hold deg oppe.Stå på!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:06 am 
Superposter

Hun selv "savner jenta mi" begynta sin sak med å fortelle om sin diagnose har dratt den selv med rundt. Vil hun ha slutt på det må hun klart bare si ifra. Ville bare hjelpe ved det at hun selv mente diagnosen var feil. Og hun viste klart at hun var et menneske som såg seg selv. Deriblant ved å kritisere seg selv, og hun selv nevnte på det. Kan ikke se at det er galt jeg nevnte det. Hun ble tidligere glad når jeg nevnte på ting som tyder på sprekker i diagnosen. Hun klart gir jo utrykk for at hun vil bli kvitt den, og at den er lastende. Men vil hun ikke snakk mer om det må hun si i fra. Hun har hittes til ikke gitt utykk for at det plager henne.

Hva gjelder Jesus har jeg nok et noe annet syn en det svane formidler. Jesus var sant menneske og sant Gud. "savner jenta mi " skrev i et av sine innlegg at om Gud fantes måtte det finnes rettferdighet. Der stiller hun tvil til Guds existens. Og En blir rettfediggjort ved å søke Gud få gud som Herre i sitt liv. Bli frelst ganske enkelt. "prøv meg" skriver Gud om seg. Hun har ikke prøvd Han, men stilt tvil til hans existens. Ellers har alle samme rettferdighet, den som er i Kristus. Så skal en blande Gud inn å få hjelp der, må en jo tro på han - bekjenn Han som Herre i sitt liv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:14 am 
Superposter

Tror ikke dette er plassen å diskutere for mye tro heller. Ellers ønskes hun lykke til i sin sak. Det er hennes sak og hun er tapper. Viser seg sterk. Mange hadde nok ikke orket skrive her som henne heller etter å blitt fratatt barnet, så hun er tapper. Feil er noe vi alle mennesker har. Ikke spesielt ho eller andre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:29 am 

Turid Holta wrote:
Hva gjelder Jesus har jeg nok et noe annet syn en det svane formidler. Jesus var sant menneske og sant Gud. "savner jenta mi " skrev i et av sine innlegg at om Gud fantes måtte det finnes rettferdighet. Der stiller hun tvil til Guds existens. Og En blir rettfediggjort ved å søke Gud få gud som Herre i sitt liv. Bli frelst ganske enkelt. "prøv meg" skriver Gud om seg. Hun har ikke prøvd Han, men stilt tvil til hans existens. Ellers har alle samme rettferdighet, den som er i Kristus. Så skal en blande Gud inn å få hjelp der, må en jo tro på han - bekjenn Han som Herre i sitt liv.

Det er i grunnen sånn bv opererer: Tro slik som meg. Forskjellen er at bv kjører over deg uansett.
Tvil er lov.Men den bør kanskje rettes mot dem som styrer.

Dessuten er jeg enig i at tro kan diskuteres et annet sted.

Vil bare tilføye at FEIL hos mennesker er en løgn. Det er nettopp slike utgangspunkt som rammer. Det er hva bv opererer med, samt en rekke andre instanser i dette samfunnet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 12:03 pm 
Superposter

Siden vi tok opp litt tro. Så kan en jo se på det litt . Da det kan være viktig i forhold til det å ungå at folk følger di metoder vi brukte. Jeg påprakker ingen min tro. Men den hjalp i vår sak. Derfor kan ikke vår metode anbefales da vi hadde jesus. Å tro er et valg. Det skal ingen tvinges til.

Siden vi hadde Jesus kunne vi gjøre som vi gjorde. Siden vi hadde div. kunnskap kunne vi gjøre som vi gjorde. Siden vi var ledet av Jesus hele veien kunne vi gjøre som vi gjorde. Vi gikk ikke i mot Gud.

Ingen andre må finne på å gjøre som vi gjorde uten at di står i samme forhold til Jesus som vi , og har den kunnskap vi hadde. Forumet er lagt opp til at en og skal dele erfaring.

Vår metode må ikke brukes , vi var ledet til det vi gjorde av jesus. Ingen må av den årsak oppfatte det jeg skriver som at jeg vil tvinge troa mi på andre , for det vil jeg ikke.

Jeg\vi gikk i en meighet i sverige en gang. Der var en kvinne som var blitt fratatt sitt barn . En liten baby. Hun var ny i meigheten - nyfrelst. Hun la frem sin sak for menigheten. Det ble selfølgelig mye bøn for henne , og div. Etter en tid besluttet barnevernet å tilbakeføre barnet til mamman. Hun var min nabo. Så jeg kunne ikke ungå å få med meg noen detaljer.

Der startet barnevernet med å sammen med mor i hennes heim venne barnet til mor igjen. Forsto det var ansatte på den barneheimen barnet hadde vært på, som barnet var vant med. Slik gradvis ved at di alle var samlet, vente di barnet til mor . Uten no brå overgang. Det gjør di derimot når di tar barn. Da røsker di brått og brutalt barnet fra foreldrene.

Her i hennes tilfelle mener jeg jo og at det var et Guds under. Man skal ikke heller si at Guds veier ikke fungerer for det gjør di.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 12:06 pm 
Superposter

Syns ikke stedet er plass å diskutere tro, men dette er ikke diskusjon av tro. Men å fortelle at Guds veier også fungerer ut av et barneverns helvette. Og da kan det bli tema. Men det er opp til admin. Admin tok selv opp tro og kunnskap som årsak til at vår sak gikk så bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 1:52 pm 

Turid Holta wrote:
Kjempefint at dere har ordnet delt foreldreansvar.Noe annet ville du bare angret gresselig på i ettertid.Så nå er kampen mellom dere og det såkalte barnevernet.Har du nå fått tak i scanningsraporten.Dersom advokaten din er så sen.Har jo flere her anbefalt deg gjøre det selv.Da må du ordne det selv.Men kan tenkes at di vil unlate å gi deg dine scanningsraporter pga. diagnosen.Du burde hatt den nå.Har du nå fått vite når tingretten er.Ingenting treng du svar på.

Jeg har heller ikke anbefalt noen å følge vårt råd.Men på den andre siden vil jeg jo si at.Hadde mennesker hatt en sterk tro på Jesus som beskytter i sitt liv.Og fulgt han i sitt liv.Valgt Han som Here i sitt liv da kan mirakler skje.Jeg beklager at di fleste har et forvrengt syn på kristne . di er nok bare mennesker di og.Ynkelige og små.det var så fint vi fant Jesus i vårt liv.Så gi søren i å stille krav til noen kristne pass på deg selv du.Du kan kontakte Jesus selv.det er jo han som er Herren ingen mennesker.

Jeg har ikke fått tak i den rapporten enda... Tenker å ringe og spørre etter den nå. Takk for påminnelsen :) Ang. tingretten fikk jeg bare vite at saken kommer opp mest sannsynlig før jul.

Litt dumt spørsmål... Jeg er ikke praktiserende kristen... Men hvis det å kontakte Jesus kan gjøre livet lettere, er jeg villig til å gjøre det. Men hvordan? Må jeg gå i kirken kanskje?

Turid Holta wrote:
Litt får en ta hensyn til ei gravid dame.det er tross alt ei stor påkjenning fysisk og psykisk og gå gravid.Så det er klart umodent av han dersom han lot deg i stikken mens du var gravid.Men var det kanskje du som ville ut av forholdet.Og som blir skrevet her .Hva er over streken .Og hvor stor toleransegrense hadde barnefaren.var han intolerang .Man har jo delt syn på hvor en strek går.

Jeg har aldri villet ut av forholdet. Jeg vet at det jeg har sagt, har såret ham. Jeg har klart gått over streken ifølge min mening. Det at han lot meg i stikken mens jeg var gravid, var en stor påkjenning, men det har jeg nå klart å tilgi ham...

Turid Holta wrote:
...Etter en tid besluttet barnevernet å tilbakeføre barnet til mamman...

Hvorfor gjorde de det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 2:24 pm 
Rang: Ivrig bruker

Livssyn og tro kan diskuteres på livssynssider.
Jeg er humanetiker og mitt barn er hjemme nå.

Jeg mener bestemt at en ung mann som lar sin gravide kjæreste i stikken er umoden og uansvarlig, mann skal tåle endel fra sin gravide og hormonelle kjæreste. Og nettopp derfor er han kanskje ikke verdens beste kort å satse på.

I den situasjonen Savner_jenta_mi kan det være lurt å være føre var.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 3:24 pm 
Superposter

Man trenger ikke gå i kirken for å følge Jesus bli frelst.;Man trenger bare ta i mot jesus som herre i sitt liv.Og dereter velge å følge jesus .min søster tok i mot jesus i sin heim.det er noe man bestemmer seg for.Jeg går ikke i kirka.for å få næring til troen kan det derimot være godt å ha et kristent felleskap.I oslo er jo alternativet bedre en her.Klarer man seg s
alena er det ok.Men mye tøffere.Oslo kristne center kan anbefales som det beste.Selv om man kan kritisere alle.Vidre vil jeg sterkt påminne om at å bli frelst er ikke garanti for at barnevernet holder seg unna.Der kan jeg fortelle at Åge samuelson en predikant ble fratatt sine barn.En troende mann\fam.Så det er ingen garanti.mange troende blir forfulgt og fratatt sine barn og.I den kvinnen sitt liv som fikk barnet tilbake. må jeg si at jeg bare vet at det var vel guds barmhjertighet for henne.Et guds under.

Nå er ikke tro tema her.Admin sier i fra nå.Men jeg får skrive dette.Men nå vet du det.Kan Jesus hjelpe deg hadde det vært fint.Men hjelp kan å bety at Jesus sier dra til spania.

Ingen har to like saker.Din kan aldri bli denne jentas sak eller vår.Men som sagt her må vi ikke diskuteere tro.Det blir fort konflikt av sånt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 3:44 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Og nettopp derfor er han kanskje ikke verdens beste kort å satse på.

Men han er barnets far, og derfor kan han likevel være det beste kortet å satse på - hvis det er mulig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 3:47 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
Vidre vil jeg sterkt påminne om at å bli frelst er ikke garanti for at barnevernet holder seg unna.Der kan jeg fortelle at Åge samuelson en predikant ble fratatt sine barn.En troende mann\fam.Så det er ingen garanti.mange troende blir forfulgt og fratatt sine barn og.I den kvinnen sitt liv som fikk barnet tilbake. må jeg si at jeg bare vet at det var vel guds barmhjertighet for henne.Et guds under.

Tro eller ikke tro. Når det kommer til barnevernet så gjelder tilfeldigheter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 3:48 pm 
Superposter

Til diamanten flott at ditt barn er hjemme nå.Kan hende du kan fortelle litt til "savner jenta mi"" om hvorfor di besluttet å tilbakeføre barnet.ser hun er nysjerrig på hvorfor barnevernet tilbakefører.Om du vil kan du si noen ord til henne om det. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 3:52 pm 
Superposter

Ja det Nina skriver stemmer hos barnevernet råder tilfeldig heter .Påminner igjen om at man bare kommer med råd ,erfaring og hva man får med seg via media ol.Du må selv finne din vei og løsning og gå.Og som nevnt ingen saker er like.Og barnevernet er forsatt like farlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 8:13 pm 
Superposter

Dersom scanningsraporten er dårlig\negativ.Og hun virker som en vilken som helst frisk ung mor hvorfor i alle dager og land skal di da bry seg med det.Men i dette syke samfunnet så gjør di det.

Tenk bare for at hjernen ser anderledes ut skal di ta barna fra folk.Ka søren er det for slags samfunn.

Mor og barn har det best i hop sånn er det bare.Og skulle hun ha ønsket noe hjelp etter fødsel,har ho jo familie som stiller opp.Nei dette her altså.Jeg er overgitt over barnevernsgalskapen .

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next