Turid Holta wrote:
Det er ingen nye toner i forumet. Man skal ikke slippe inn noen fra systemet. Men jeg og min familie er jo og et levende bevis på at det og kan funke å vise åpenhet. Her på forumet ble en tidligere fortalt at en blant annet delte erfaringer. Det er netopp det jeg gjør.
Og jeg tror at i noen få tilfeller kan det være løsningen. En vær bør kjenne sin sak såpass godt, at en vurderer det best selv. Med noen råd og vink. Det er jo for man ser så mange taper. Vi vant i allefall. Men dere må for all del ikke gjøre som oss.,,, vis ingen åpenhet hold systemet unna.... Så går det så bra. Det viktigste dere kan gjøre er å la være å høre på meg. For vi vant jo mot barnevernet. Og da blir man jo ikke barnevernsoffer.
Hva skal man da skrive her for. For å gi andre råd, vi som vant. Men lukk deres ører, please...... Gjør som dere vil. Kommer vel litt ant på hva saken gjelder om det er bra eller ikke å ha di gående der en tid.
Å miste barna er helvette på jord. Tror jeg kunnet strukket meg langt for å ungå en slik situasjon. Teoretiske menn har kan hende ikke følelser i samme grad som kvinner.
Hadde barnefjern forlangt mer av oss, eller tatt barna så hadde jeg gått med på mer. HELVETTE ER DET Å MISTE BARNA: Så får man heller slite seg gjennom litt tortur.
Det er selvfølgelig nyttig å fortelle andre om de erfaringer vi har gjort oss. Men når det kommer til anbefalinger så må man tenke generelt og prinsippielt.
De aller fleste som har mistet barn til barnevernet
har samarbeidet med systemet. De har vært åpne og imøtekommende. Ja, mange har faktisk selv tatt kontakt med systemet for å be om hjelp i en gitt situasjon. Deres samarbeidsvilje har kostet dem barna. Gjennom å samarbeide har den ene familien etter den andre bidratt til familiens ruin. Vi må derfor advare mot kontakt med systemet - på tross av at noen har klart å tilbakevise anklagene nettopp gjennom å åpne opp for innsyn. Vi har å gjøre med tilfeldigheter og vilkårligheter - ikke forutsigbarhet og evidensbasert kunnskap.