It is currently Thu Mar 28, 2024 8:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kr.F'eres barnefjernsiver
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 12:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Står det om tvangsfjerning av barn i Bibelen?

LINK :arrow: Jak. 1, 27

Legg merke til at gudsdyrkelsen det her er snakk om er å ta seg av foreldreløse barn.

Det finnes ikke støtte for å stjele barn fra foreldre i Det Nye Testamentet.

Det står imidlertid om stjeling av mennesker i bibelens grunntekst (1. Tim. 10.) Menneskerøvere er ikke blant de rettferdige.

Hvorfor er da Kr.F'erne så barnefjern-galne?

:idea: Kr.F'erne er ikke så grundige i forhold til sin Bibel

De leser kanskje litt i den mest vanlige bibeloversettelsen? Studiebibelen og andre grundige verker, er nok ikke så interessante.

Hva skal vi kalle påståtte kristne som ikke bryr seg om det kristne budskapet?

Jesus hadde et godt begrep for det religiøse maktaparatet som ikke helt fattet at det skal være samsvar mellom lære og liv:

- HYKLERE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forskjellen mellom en fostermor og en ekte mor
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 12:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Takk for linken til www.bibelen.no, Holta!

Her er den klassiske fortellingen om Kong Salomo, som dømte i en "barnefordelingssak". Historien viser hvordan man skiller en fostermor fra en ekte mor.


"16 På den tid kom det to skjøger og trådte fram for kongen. 17 Den ene sa: «Hør på meg, herre! Jeg og den kvinnen der bodde i samme hus. Og jeg fikk et barn i huset hos henne. 18 Den tredje dagen etter at jeg hadde født, fikk også hun et barn. Der var vi alene, vi to. Det fantes ingen fremmed hos oss i huset. 19 En natt døde gutten hennes, fordi hun kom til å ligge på ham. 20 Da stod hun opp midt på natten, tok gutten fra armen min mens jeg sov, og la ham ved barmen sin, og sin egen døde gutt la hun ved min barm. 21 Da jeg stod opp om morgenen for å gi gutten bryst, var han død. Men da det led fram på morgenen, og jeg så nøyere på ham, var det ikke den gutten jeg hadde født.» 22 Da sa den andre kvinnen: «Nei, den gutten som lever, er min, og den som er død, er din.» Men den første svarte: «Nei, det er din gutt som er død, og min som lever.» Slik stod de og trettet foran kongen. 23 Da sa kongen: «Den ene sier: Det er min gutt som lever, og din som er død. Og den andre sier: Nei, det er min gutt som lever, og din som er død. 24 Hent et sverd til meg!» sa kongen. De kom inn til kongen med et sverd, 25 og han sa: «Hogg det levende barnet i to, og la de to kvinnene få hver sin halvpart.» 26 Da flammet kjærligheten opp i henne som var mor til det levende barnet, og hun sa: «Hør på meg, herre! La henne få den gutten som lever, og drep ham ikke!» Men den andre sa: «Vi skal ikke ha ham, verken du eller jeg. Bare hogg til!» 27 Da tok kongen til orde og sa: «La henne få det levende barnet, og drep det ikke! Hun er moren.»
28 Hele Israel fikk høre hvordan kongen hadde dømt, og folket fikk age for kongen. For de så at han hadde visdom fra Gud til å skifte rett."

1. Kongebok 3, 16-28

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forskjellen mellom en fostermor og en ekte mor
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 12:35 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Takk for linken til www.bibelen.no, Holta!

Her er den klassiske fortellingen om Kong Salomo, som dømte i en "barnefordelingssak". Historien viser hvordan man skiller en fostermor fra en ekte mor.


Å ta til seg barn av økonomiske årsaker er ikke kjærlighet, nei! Forferdelig mange barn tar grovt skade av galskapen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 4:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kristelig krigsparti mot familien. Det nye mer passende navnet på kr.f-tullingan.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fariseer-partiet
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 11:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Turid Holta wrote:
Kristelig krigsparti mot familien. Det nye mer passende navnet på kr.f-tullingan.


Jeg synes medlemmene av Kristelig Folkeparti er noen ordentlige fariseere. De er hyklere som bare ønsker å vise seg frem for andre mennesker. De later som om de er kristne mens de følger Antikrists falske budskap om "barnevern". Husk at "barnevern" er et sosialistisk påfunn. Sosialismen ble funnet opp av Karl Marx og er basert på misunnelse og begjær etter andres eiendom. Hovedmotivet for å melde seg som fosterpersoner for "barnevernet" er pengebegjær, som er en av De syv dødssyndene.

En dødssynd krever full bevissthet og fullt overlegg. Den forutsetter at man kjenner til at handlingen er syndig og i strid med Guds lov. Den innebærer også et samtykke som er tilstrekkelig villet til at det dreier seg om et personlig valg. Affektert uvitenhet og hjertets forherdelse minsker ikke syndens preg av å være forsettlig, men øker den tvertimot.

Sammenlign dette med fosterpersonenes bevisste valg om å ta imot barn fra "barnevernet". Deres affekterte uvitenhet i kombinasjon med et forherdet hjerte minsker ikke syndens preg av forsettlighet, snarere tvertimot. De vet utmerket godt hva de gjør!

Det er perversjon av Bibelens budskap om å ta seg av foreldreløse, når man tvangsfjerner barn, som har mor og far. Videre er det stor synd å ta imot barn som "barnevernet" har røvet fra foreldrene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 4:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Veldig bra skrevet av agrippa.Det er en stor synd å ta andres barn .og det å være foster fande.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Herregud
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 11:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Herre-Gud som jeg også tigget og bad for min lille sønn... (Joda, jeg vet utmerket godt om hvor flat du også har lagt deg for å tilfredsstille disse blodtørste demonene...)

Og jeg kom i hu Salomo dømmer da jeg skrev manuskriptet mitt for 9 år siden, men, jeg husket bare ikke hvor det stod skrevet og ringte til Kirkens sos for å finne ut av det...

Samtidig benyttet jeg anledningen til å lire av meg hvor forbanna jævli jeg syntes barnevernet var, som sa at jeg ikke var en god nok mor for min elskede sønn, Mats.

Ett eller annet sted står det også, jeg tror det er i Apostlene: For intet har du fått det - og - for intet skal du gi det videre...

Dersom kristenfolket virkelig mener at de gjør så gode gjerninger for andre folk, så skulle de i det minste ikke ha tatt imot penger for det, men gitt av sin godhet GRATIS.

I min nevø sin dåp (10 år), sa presten følgende i en tale om et fattigfolk, som jeg har lagt meg på hjertet: Vi har ikke så mye å leve av, men vi har mye å leve for. (Og det er jo helt meg. Forsøk å leve for utbetalt 8.321,- kr. pr. mnd. du også, så skal vi snakkes.)

Disse overfornevnte "instruksjonene" følger jeg - og kor i alle dager e' det dåkkar tror eg får inspirasjonen min fra til å pønske ut alle de luddige stuntsene mine?


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 12:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kristenfolk er så mangt. Man skal ikke dra alle under et.

I dette tilfelle var det vel snakk om et parti som mente seg opptre kristent no di ikke gjør. Å drive anklage og kreve av kristen folk mer enn andre mennesker, er vel ikke helt på sin plass. Men det å være en kristen handler ikke om en gjernings kristendom. Ingen god gjerning kan frelse noe menneske.

Det er mange som springer rundt å forlanger at kristne skal være til for dem. Kreve at di skal gjøre noe for en, ellers begynner di å halveis steine di med Guds ord. Men jeg er enig i at kr.f .er et parti med mennesker som driver parti med djevelen som sjefen. I sitt styr mot helvette. Kan ikke se noe Jesus i dette. Men det finns mange gode kristne i denne verden. Di færreste står i krf. Di vil jo ødlegge familien.

Du skriver Herre Gud. Syns det er urretferdig å blande en GOD GUD oppi et parti som ikke følger Gud som Krf. Å missbruke Guds navn for at man er uenig med et feilstyrt parti hører ikke i hop. Krf er ikke i enlighet med Guds vilje for familien. Gud er en God Gud som elsker familien.

Gud er ikke skyld i det fæle på jord det er det en annen kar som er.



Styre og stell i krf er splittpine gerne. Motarbeider Guds plan for familien. Og forfører sine velgere. Et så demonisert parti, burde di som ønsker å følge Gud, hoppe av.

Gud skapte mennesker til frihet med rett til å velge selv. Krf driver et tvangshelvette som ikke har noe med Gud å gjøre.

Kristne forøvrig er bare mennesker. Lett glose heheh. Til hevette det tvinges, til himmelen det ringes. All tvang er av djevelen. Vilken makt er Norge styrt av?



Jeg vil ikke påprakke andre min tro. Men personlig er jeg sikker på at Gud vil beskytte meg og min familie gjennom alt. Hvorfor skal jeg og min familie slutte å leve og frykte djevelen, det såkalte barnevern, når vi har Gud på vår side? Barnefjernet har bare djevelen.

Dersom det skulle vise seg nødvendig for meg og min familie og frykte djevelen og barnevernet - at di har stygge planer - så er jeg overbevist om at Gud kommer til å gi oss beskjed.

Så lenge vi kan leve under Guds vinger i dette land vil vi nok gjøre det. Derimot blir her for farlig liter jeg på at Gud vil gi oss et varsko. Han har alltid beskyttet oss. Den som søker sin tilflukt hos Herren..........


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]