It is currently Tue Apr 16, 2024 10:32 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bra dansk doku "Farlige forklaringer" fra 2004
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 10:32 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Bra dansk dokumentar: "Farlige forklaringer" fra 2004

Dansk dokumentar (noen år gammel) om hvordan barnehagebarn lett forledes til å tro at de husker en hendelse som aldri har funnet sted. Programmet dreier seg om utspørring av barn, spesielt i forbindelse med påstander om incest og andre sex-overgrep.

Farlige Forklaringer

Jeg husker at jeg så programmet fra 2004 for en del år siden. (Det er fakisk mulig at dokumentaren fra barnehagen allerede fins lenket til her på Redd Våre Barn, men jeg finner det ikke for øyeblikket.) Det er en god oppfølging av forskning først og fremst utført av Stephen J. Ceci og Maggie Bruck i Amerika, dokumentert i deres bok Jeopardy in the Courtroom. A Scientific Analysis of Children's Testimony fra 1995 ("Fare/Risiko i rettssalen. En vitenskapelig analyse av barns vitneprov").

Det ble sterkt aktuelt i 2004 forbindelse med at kommunen Farsø (Nord-Jylland) oppviste ekstra mange tvangsfjerninger av barn, fordi sosialarbeiderne på stedet er incest-hysterikere og lokker barn inn i det vanlige virvaret av påstander, teorier, vridde spørsmål, ideologi og dermed manglende realisme.

Omtale på Borgerdebat:
Overdommeren fra Farsø

Det er uhyre viktig å vise, slik dette programmet gjør, hvor rotete og inkompetente sosialarbeidere og psykologer normalt er, fremfor alt redde for at noen skal kunne beskylde dem for å se gjennom fingrene med sexovergrep. Det er nøyaktig som ved hekse-forfølgelsene og hekse-beskyldningene som gikk som farsotter over våre land for ca 300 år siden.

Og "fag"folks og andres tro på utbredt incest er på ingen måte vekk. De driver fortsatt på og ødelegger familier på slikt grunnlag, mens de fortsatt ignorerer det som er langt mere utbredt i virkeligheten: sexovergrep i barnehjem og fosterhjem.

Men filmen viser en skikkelig psykolog, Yvonne Thomsen, som har stått for eksperimentet i barnehagen. En sjelden fugl, en av de få som ikke bidrar til galskapen, men virkelig gjør noe for å motvirke den! Gad vite hvor mange oppdrag barnevernet gir henne og hva hennes crazy kolleger bidrar med av støtte til fornuft? – NB: Noen få politikere i Danmark ser faktisk ut til å ha gjort handlekraftig innsats for å få stoppet vanviddet og få kompensasjon og oppreisning til ofre for falske anklager. Men det som skjer etter hver slik halvveis-oppvask i skandaløs oppførsel fra de "barnefaglige", er at disse ligger nokså lavt i et år eller to, hvoretter de starter opp igjen. - Som i Norge etteer Bjugn og andre saker; det produseres stadig nye, og psykologer hvis "avhør" av barn er grundig eksponert på tv, allikevel starter opp igjen med samme ulla. Undersøk for eksempel folkene og ideologien bak "traumesenteret" i Trondhjem.

Rettsapparatet i Danmark har vært knehøner, som vanlig hos oss også. OBS: Forsvaret for en overgreps-anklaget i Danmark har ikke anledning til å føre vitner som kan dokumentere tvil om barns troverdighet eller vise hvordan barna har vært påvirket av hjelpeapparatet. Derimot har anklageren full adgang til å føre f.eks psykologer som vitner som støtter anklagernes incest-hypoteser.

Politiet har vært realistisk, men er blitt forhindret av sosialvesenet fra å avhøre en gutt, mens sosialvesenet selv utspør gutten i lange baner, også etter at de har hindret politiet i å gjøre det med henvisning til at gutten er "i krise". Jf


Politiet best i avhør av barn
Aftenposten 27.07.03
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 10:17 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Helt riktig det du skriver,politiet er best i intervju med barna.Sigbjørn fikk skadet en tommel tott,så han måtte på sykehuset til røntgen.Han ble angrepet av en bror som også var på barnevernet.

De var to frustrerte og ulykkelige gutter på tur med far og mor da det plutselig skjedde.

En mann så episoden på lang avstand fra stuevinduet sitt,og varslet barnevernet,uten å spørre oss om vi trengte hjelp der og da.

Jeg måtte gå hjem og hente bilen.Barnevernet ville hele tiden ha det til at far hadde gjort dette.Sigbjørn ble helt fortvilet,for han ble jo ikke trodd.

Da han kom i politi avhør,barnevernet anmeldte faren til Sigbjørn,da ble gutten først trodd.Men heller ikke det holdt for barnevernet,de kom ikke med unnskyldning,og det lå liksom i luften at far måtte ha gjort det.
Enda broren som gjorde det sa det var ham.

Barnevernet må ikke få ha så frie tøyler som de har.Sett inn politiet før barn kan bli tatt fra foreldrene,og det er vel i de færreste tilfeller det er nødvendig.Mye kan gjøres med hjelp og gode hensikter,og bruk familie og vennner.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 7:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det blir skrevet her at man bør sette inn politi i barnevernsaker. Nå er det jo så at politi er blant di som gjør flest meldinger til barnefjern . Og atpåtil ser man svært mange ansatt i politi være fosterfander. Det er slik at politi er svært god på å lyge på mennesker. Kjenner til at politi forskjell behandler mennesker. Di er ikke å anse som tilforliterlige personer. Vi har og litt av vært jobbende i politi da. Skilsmisse statistikken er svært høy hos disse raringene i politiet. I situasjoner hvor politi har samarbeidet med barnevern blant eks ungdom tenåringer, så har man jo sett her i Mosjøen at tenåringer har blitt sex leketøyet til politi. Man må nok ha mer tilforliterlige personer enn politi. Di takler ikke å jobbe med familiesaker. Det er di alt for inkompetente til. Di klarer jo ikke med sin egen familie og sexualitet. Sex livet skyver di gjerne, som vi har sett, mot og i en arbeidsituasjon.

Men selfølgelig kan man ikke dra alle under en kam. Men det er jo kjent at di er barnerøvernes største samarbeidspartnere som psykologer og lærere og barnehage prsonell osv. Dette er jo og di som man ser i kø for å få bli fosterfander. Og politi lyg rett som det passe dem. Og di blir trudd. Man kan ikke ha slike til å etterforske i barnesaker. Di vil bare ivre for at flere barn skal bli tatt av barnefjernet.

Man har og mange uheldige situasjoner hvor en politi er gift eks med en barnepsykolog. Det er jo så at her i Mosjøen hengte ungjenter opp plakater og fortalte om uholbare leve situasjoner ved Mosjøen barne og ungdomspsykiatriske institusjon. Di fortalte og at de ansatte brukte makt mot dem. Noe som strider i mot loven.


Men politi gjør garantert en bedre jobb enn psykobablere gjennomsnittlig. Selv om man har det at di forskelbehandler. Di gjorde nå en bra jobb når di henla plakat saken to ganger. Så enkelte ting egner di seg klart bedre til. Psykobabbel er jo bare kvakksalveri. :lol: :lol: :lol: :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 9:41 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Du forstod vel poenget mitt. Sigbjørn ble trodd av politiet.Han ble avhørt med fostermoren ved sin side.Politi betjenten har fortalt til faren til Sigbjørn hvordan det avhøret var,om Sigbjørn som skalv og gråt,og ble stemplet som løgner av fostermor og barnevern som var forut inntatt.

Det er mangen flotte folk i politiet,folk som jobber med mennesker.Det jeg ville ha frem at i avhør hos politiet så får du lese gjenom avhøret og skrive under på det du har fortalt.

Det er ikke politiet sin feil at de blir brukt i bv saker til å hente unger,de er pålagt det av myndighetene,og da kan de ikke si nei.

Det er vel gode og dårlige mennesker der som ellers også overalt,og i alle yrker.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 10:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jo, May-Britt, de kan nekte. Og de har plikt til å nekte når de forstår at det de er med på bryter med lov eller menneskerettigheter.
  
Nesten alle gjør allikevel alt de får beskjed om, vel fordi de er redde for å få bråk på jobben, redd for jobben sin, uvitende om bestemmelsen om ordre-nekt. Eller, og dette gjelder mange, de er på barnevernets side. Det er jo majoriteten av den norske befolkning.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Oct 16, 2008 10:55 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 10:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg gjorde en gang et forsøk på å informere to polititjenestmenn fra Helgeland politikammer- forøvrig en mann og en kvinne, om disse forholdene ved deres bidrag som nyttige idioter ved henting av barn og annen bistand for såkalte barnevernere.

- med det resultat at de -i likhet med klovnene fra barnevernet, "tilta" og kasta villt omkring seg det skrivet jeg ba dem kvittere for at de hadde lest og de nekta å høre på meg når jeg leste det opp for dem(det måtte de da bare gjøre allikevel)
Da jeg var ferdig å lese "kom vi til enighet" om at de opptrådte som barnevernets horer . . ...men de påsto at det var en del av "jobben" deres- å stadig utfordre og kompromittere menneskerettskonvensjonen og annen lovgivning på oppdrag fra såkalt barnevern og på bekostning av barn og familier.

Dette var i anledning at såkalt barnevern hadde tatt på seg selv å hente et barn fra samvær- ingen spesielle forutgående omstendigheter.

Skrivet inneholdt bl.a en artikkel fra menneskerettskonvensjonen og noe annet juridisk som kompromitterte deres utøvelse og stilte spørsmål ved det "pedagogiske" ved deres tilstedeværelse.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 2:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
  
Nesten alle gjør allikevel alt de får beskjed om, vel fordi de er redde for å få bråk på jobben, redd for jobben sin, uvitende om bestemmelsen om ordre-nekt. Eller, og dette gjelder mange, de er på barnevernets side. Det er jo majoriteten av den norske befolkning.
  


Denne "bestemmelsen om ordre-nekt" må vi få frem i lyset. Hvor finnes dette? Jeg har hørt om det, men vet ikke hva det konkret går ut på eller hvor det er beskrevet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 4:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
ja,men er sikker på utrolig mangen i norges befolkning er veldig skeptisk til barnevernet.

Visst folk tror godt om alt barnevernet gjør så er det fordi de har liten kunnskap om det. Mangen tror nok det er folk som fortjener det å miste barna sine,pga.foreldrene har ligget unna for rus ,narkotika og psykiatri,så tenker de at da må jo barna bare taes fra foreldrene.

Eller at foreldrene er så onde at de mishandler barna sine.

Sånn det burde være at visst foreldrene er i stand til å ta vare på seg selv,så er de vel i stand til å ta vare på barna sine også.

Slik jeg opplever det er at folk generellt er veldig kritiske til barnevernet,og folk tenker det er siste plassen de tør søke hjelp.Det er til å bli kvalm av disse fosterhjems idylliserende reportasjene.De forteller bare helt fra overflaten,og vi som har og har hatt barn der vet at det ikke er så enkelt og flott.
De står ikke frem og sier de er med på å sloss mot foreldrene sammen med barnevernet.
Det å degradere barnas foreldre oven for barna er veldig ødeleggende og farlig ovenfor barn som allerede er veldig sårbare.

Barn vet etter vert som de vokser til, hvike foreldre de har,visst de har fått bo hjemme noen år.
Barnevernet vil ikke innrømme de gjør det,snakker dårligt om foreldre hjemmet ,men vi har selv fått fortalt fra våre barn ,at det gjorde barnevern tjenesten jevnlig.Slik at barna skulle forstå hvorfor de var tatt fra foreldrene.
Når barna ikke fikk dette til å rime med egne opplevelser,så ble de syke og ødelagte.Det ble strammet inn på hjemme besøk for hver rettsak,til stor skade for barna som hadde det kjekt hjemme.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 2:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Visst finns det greie folk i politi i landet vårt.

May-Britt skriver at hos politi får en lese gjennom å skrive under på det en har fortalt. En person jeg og Arild kjenner skulle melde inn en sak til Helgeland politikammer. Og politi skrev ned navn på en person som politi ville ha til gjernings mann. Tross at offeret flere ganger hevdet at den personen ikke hadde noe med det å gjøre. Politi forsøkte alt di kunne å legge skylden på denne personen. Om sider nå må Arild hjelpe meg. Jeg syns å huske at di fjernet vedkomende fra saken etter mye mas fra offeret. Men dette er uredelighet hos politi. Da kan man ikke lite på dem, eller er vi dårlig forsynt med bra politi her i Mosjøen. Eller forskjell behandler politi folk etter egen velbefinende. Det er heller ikke riktig av Helgeland politikammer å henlegge en sak hvor ungdom smadrer bilen vår. Og ungdommen ble tatt på fersken av Arild selv. Di ble holdt fast til politi kom. Politi hadde alle bevis alt på plass til å ta di. Politi henlegger saken, slik di har gjort med all øvrig saker fam Holta har anmelt. En mann blottet tissen sin for min syvårige datter. Mye mer di bare henlegger. Vi har ikke noe politi som familie vi i alle fall. Ellers forstår jeg jo hva du mener. Viktige papirer som skulle fungere som bevis har politi med vilje rotet vekk. Di er ikke til å lite på.

Det finns nok alikevel greie politi som andre folk.

Møtt en grei politimann i Tromsø når jeg var tolv år. Møtte en grei politimann på Mo i Rana, da jeg og Arild var ute og kjørte med bil og baby. Det var noe med at bilen ikke var sånn at politi ikke likte at vi kjørt med den. Ville helst vi skulle la den stå der i byen. Men så såg politimannen den nyfødte elstedatra mi og mennesket kom frem i han. Siden det var iskalt syv kilometer til vår heim, lot han oss få kjøre heim med bilen .. :lol:

Politimannen i Tromsø hjelpte meg å finne veien hjem til bestemora mi da jeg hadde gått meg litt bort. Hadde aldri vært i Tromsø før. Forøvrig intresangt det Skånland kommer med: at politi kan nekte være med på saker der det bryter med lov eller menneskerettigheter. Noe man trenger å få mere klarhet i.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 3:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Turid Holta wrote:
(...)
En person jeg og Arild kjenner skulle melde inn en sak til Helgeland politikammer. Og politi skrev ned navn på en person som politi ville ha til gjernings mann.
(...)


Det var meg de forsøkte å gjøre til gjerningsmann. Politimannen var forrige etterforskningsleder Gaute Slettbakk.

På tredje forsøk på utskrevet forklaring, fjernet han mitt navn.

Personen nektet bestemt å skrive under på de falske forklaringene politimannen sørget for.

Det hører med til historien at politimannen nektet offerets bror å være med når offeret skulle forklare seg. Det var heller ikke lovlig. Man har rett på å kunne ha en person med seg når man er offer for noe og skal anmelde.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 7:54 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er jo ren forfølgelse det dere er utsatt for,og ja må være masse dårlig politi der dere bor.

Visste ikke om det marianne skånland skrev om at politiet kunne nekte.

Men kan fortelle at etter politiet hadde sprunget etter Sigbjørn i flere dager,og 2 ganger til dagen,og gjennomsøkt hele huset. Så også uten resultat ,de fikk ikke fatt i gutten,for han var som en mink. Han var ung og sterk og hadde fortsatt håpet om å unnslippe barnevernet.

Da etter alt dette,så ringte politiet sosialsjefen her i sokndal,og sa at de kunne ikke holde på med det her.De fikk se til å komme til en ordning selv med Sigbjørn,og vi vet jo det var å kjøre ham til en akutt plass,der hen rømmte etter 2 dager.
Da gav barnevernet opp en stund,og Sigbjørn fikk være hjemme en måned,og her fallt allt til ro,og Sigbjørn og pappa bada i elvo hver dag ,og det var sommer og solen skinnte,de grillet og badet,Sigbjørn spurte om alle verdens kriger,og regimer ,og pappa fortalte.

Sigbjørn skrev senere ,dengang livet var verdt å leva og vi to bada i elvo.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 17, 2008 11:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Og offeret var min eldre søster som Arild aldri i livet ville gjort noe vondt. Tvert i mot så hjelpte Arild min søster svært mye. Den skyldige ble jo etervært tatt da. Det var en person utgått fra pinsevenner som var leder for en nyoppstartet menighet her i byen. Saken var at han hadde holdt henne fanget mot sin vilje ien bolig i Mosjøen, Og han ble siktet for denne frihetsberøvelsen som varte over noen døgn.

Ellers er det klart det og finns bra politi. Jeg har en bror med down syndrom. Som liten stakk han av hele tiden - omtrent når han klarte det - surret seg vekk. Ikke få ganger kom politi kjørende heim med han etter å ha funnet han. Så der satt han med et stort glis i politibilen. Han elsket foresten å kjøre bil.

Arild og min søster var gode venner så hvordan politi ville få Arild som gjernings mann er et mysterium. Hun ble påprakket en mengde tros forkynnelse der, Og det er no så at ens tro og tanker må en få velge. Min søster var troende , men det er soleklart at man ikke kan tvinge på noen ens lære og atpå til holde mennesker fanget.

Barnefjern driver jo tilstadighet med sine tvangs behandling av mennesker og tvang av barn røving av barn. Rene sekta.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]