It is currently Fri Jun 20, 2025 12:14 pm

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Stadig flere meldere til barnevernet.
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 2:56 pm 
Rang: Ivrig bruker

http://www.haugesunds-avis.no/article/2 ... 58/AKTUELT

Quote:
- Flere yngre i barnevernet

Barnevernet i Karmøy har hatt en gradvis økning i tallet på saker (...). Spesielt får de flere meldinger om yngre barn.

Kristin Eide

(...)

- Det betyr at vi kan gi tidligere hjelp til yngre barn. Vi kan bistå foreldrene og snu situasjonen tidligere.

Hun trekker spesielt fram at barnehage, skole og helsesøstre har blitt flinkere til å ta kontakt med barnevernet.

- Vi driver forebyggende tiltak og samarbeider med hjemmet. 170 barn får hjelp i hjemmet, mens 100 barn er i fosterhjem eller på institusjon.

(...)

- 20 prosent er hos nærmeste familie. Det er krav om at barnas nettverk og familie skal vurderes før andre.

(...)

Hun trekker spesielt fram at barnehage, skole og helsesøstre har blitt flinkere til å ta kontakt med barnevernet.

Et flinkere angiversamfunn? Måtte flinkissene forgå i sin egen flinkhet.

[face=Courier New][Edit av admin:] Grunnet copyright har jeg kortet inn artikkelen. Det er desverre ikke helt lovlig å kopiere hele artikler. [Edit slutt.][/face]

Profile  

Post subject: Re: Stadig flere meldere til barnevernet.
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 9:13 pm 

Diamanten wrote:
Avisen wrote:
- Det betyr at vi kan gi tidligere hjelp til yngre barn. Vi kan bistå foreldrene og snu situasjonen tidligere.
Dette er eventyr. Forskning viser at det går verre for disse barna i det store flertallet av tilfeller.

Diamanten wrote:
Avisen wrote:
- Vi driver forebyggende tiltak og samarbeider med hjemmet. 170 barn får hjelp i hjemmet, mens 100 barn er i fosterhjem eller på institusjon.
Javel. Det såkalte barnevernet tar HELE 37% av barna der de blander seg inn blir tatt!
    100+170=270 barn
    270/100=2.7 (=1%)
    100/2.7=37%
Karmøyværinger, løp! De tar over en av tre barn der de blander seg inn!

Noen som vet dette tallet for Norge? Marianne Skånland hevder jo hele tiden at risikoen er høy for slike, og at de bør forlate landet. Jeg skulle likt å se nasjonale tall for dette.

Diamanten wrote:
Avisen wrote:
- 20 prosent er hos nærmeste familie. Det er krav om at barnas nettverk og familie skal vurderes før andre.
Jahaja... Har 80% av familiene ubrukelig slekt uten omsorgsevner!?

De såkalte barnevernerne er en gjeng med forrykte gerninger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 03, 2008 10:38 pm 
Rang: Storbruker

Man er vel nærmere sannheten ved å si at de tar hele 95 % av de barna der de initierer en såkalt omsorgsovertakelse, alle andre er bare å anse som "på vent" (under tiltak) mens de samler sine subjektive opplysninger og annen negativ informasjon.

På sikt bygger dette seg opp og der de "mister" en sak starter de bare på nytt med samme offer i tillegg til de sakene med helt nye offer, dermed blir disse tallene statiske og misvisende slik de fremstiller det.
I virkeligheten kommer det stadig til nye og flere slik at de 37 % fornyes hele tiden, mens overtakelsene "tar unna".

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 8:56 am 

det var ingen i min familie som ble spurt. Hadde heller ikke regnet med det. :lol:

Profile  

Post subject: Min er
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 7:13 pm 

Hos nær familie, og det angrer jeg på!
Konfliktnivået har aldri vært høyere og BV fyrer oppunder gjennom å utelukkende plante negative opplysninger og hentydninger.
Et eksempel er spørsmålene BV stiller: Dersom hun dukker opp rusa, hva gjør dere da?
Familien tror at hun kanskje har begynt å ruse seg.
Sannheten, hun har aldri vært ruset.

Det går mot en tilbakeføring, og det spørs om min familie noensinne vil gå tilbake til normalen etter alt BV har forårsaket. Misstenksomhet og usannhet florerer, klassisk splitt og hersk.

Profile  

Post subject: Re: Min er
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 7:46 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Hos nær familie, og det angrer jeg på!
Konfliktnivået har aldri vært høyere og BV fyrer oppunder gjennom å utelukkende plante negative opplysninger og hentydninger.
Et eksempel er spørsmålene BV stiller: Dersom hun dukker opp rusa, hva gjør dere da?
Familien tror at hun kanskje har begynt å ruse seg.
Sannheten, hun har aldri vært ruset.

Det går mot en tilbakeføring, og det spørs om min familie noensinne vil gå tilbake til normalen etter alt BV har forårsaket. Misstenksomhet og usannhet florerer, klassisk splitt og hersk.

Ja, slik er det. Når barnevernet har en finger med i spillet så går det mot katastrofe uansett, nærmest. Familieplasseringer - som har vært vanlig også i Norge opp gjennom tidene - river familier i filler, for barnevernet sår mistillit og løgn. De spiller familiemedlemmer opp mot hverandre, for å holde på makten. Det er et komplett ubrukelig system!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 10:47 am 
Rang: Storbruker

Hverken mine foreldre eller barnefaren har blitt vurdert. Dette skal ikke være lov!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 12:32 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Hverken mine foreldre eller barnefaren har blitt vurdert. Dette skal ikke være lov!

Du må på en måte glemme hva som er "lov" - for du er kommet i barnevernet nå, og her er det de som bestemmer. De foretar skjønnsmessige vurderinger, og hvis de da må bryte loven så blir de raskt tilgitt, for de jobber for "barnets beste"... :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 12:52 pm 
Superposter

Barnets far, eller andre i familien, vil neppe få omsorgen medmindre de legger seg totalt ut med moren og holder henne helt borte fra barnet.

Profile  

Post subject: Kan bekrefte det
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 9:47 pm 

En fosterfamilie, om det er familie eller andre må love at de vil holde de biologiske foreldrene borte, ved å f. eks låse døren om biologisk foreldre kommer, straks melde fra til politi og barnevern.
På mange måter er det verre å oppleve at din egen familie (er tvunget/manipulert til) å oppføre seg slik, enn at "fremmede" gjør det.
Hører også med i bildet at noen nyter å være i BV's tjeneste, og med glede bidrar med det de selv mener er samfunnsnyttig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 7:40 am 
Superposter

barnevernet bryter loven hele tiden. masser av di plakater jeg har hengt opp som har informert om det. synd folk ikke vet hvor fæl di er. LOVBRYTERE ER DI . når man er under barnefjern kan alt skje i barnerøvernes rike. :twisted:

Det er dessværre liten mulighet for at savner jenta mi får barnet tilbake.Best å opplyse om mødrehjem så ikke andre drar dit.Vet di tvang ho nesten.Men er man mer opplyst kan andre dra nytte av at man kan dra derfra til spania.for barnevernet vil bare bråke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]