It is currently Fri Mar 29, 2024 12:47 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Fortjener entreprenør Bjarne Nordtveit diplom for ikke å ha meldt de to jentene til politiet?
Ja, det er positivt at folk forstår hvor farlig det er å melde mindreårige til politiet 100%  100%  [ 14 ]
Nei, jentene trenger oppfølging av barnevernet og Nordtveit refs for "manglende samfunnsansvar" 0%  0%  [ 0 ]
Usikker 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 14
Author Message
 Post subject: Ungjenter amok med gravemaskiner i barnehage
PostPosted: Tue May 15, 2007 9:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
To 14 år gamle jenter kjørte nesten 100 meter med en 4,5 tonn tung Kumatsu gravemaskin før ene beltet falt av. Den andre maskinen, en 25 tonn tung Volvo 230, klarte de kun å få start på. Nå håper bare entreprenøren han får nøklene igjen.

Bjarne Nordtveit, som er entreprenør for byggeprosjektet, vet hvem de to unge jentene er, men sier han ikke ønsker å blande politiet inn i saken.

– Du vet, det blir så mye tull ut av slikt. Og jeg ønsker ikke skape trøbbel for så unge jenter.


:)

Kommentar: Bjarne Nordtveit fortjener påskjønnelse for å ikke ha meldt de to unge pikene til politiet. Politiet ville garantert ha koblet inn barnevernet da de to er under den kriminelle lavalder, som er 15 år.

Forhåpentligvis leverer 14-åringene nøklene til gravemaskinene tilbake og takker for at entreprenøren ikke meldte dem til politiet.

Ungdommer havner på barnevernsinstitusjon for mindre enn det de to jentene her gjorde. Barnevernet kan bure dem inn til de er myndige. Derfor er det så positivt at noen vet hva som vil skje dersom man melder mindreårige til politiet. De unge risikerer å få fremtiden sin ødelagt av barnevernet på grunn av det som kan være en enkeltstående rampestrek begått i ungdommelig overmot. Barnevernsinstitusjonene er en form for fengsel hvor ungdommer havner uten lov og dom.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 9:55 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue Jul 03, 2007 12:15 am
Posts: 160
haha, dette er jo bare noen jentestreker som er gått litt åver streken, dette er sont barnevernet kan finne ut at dem har lyst til og ``gjøre`` noe med

_________________
-------------------------------------
her er mitt bv forum!
www.freewebs.com/henrikquam/
-------------------------------------
Her er min nyhets side bare om barnevernet
www.freewebs.com/barnevernsnyheter


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jentestreker
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 1:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Henrik Quam wrote:
haha, dette er jo bare noen jentestreker som er gått litt åver streken, dette er sont barnevernet kan finne ut at dem har lyst til og ``gjøre`` noe med


Jeg tror nok barnevernet griper inn for adskillig mindre enn dette her. Det å tyvlåne gravemaskiner er egentlig ingen bagatell.

Mange av ungdommene som havner på barnevernsinstitusjon har ikke gjort noen verdens ting galt. De har havnet der på grunn av ulykkelige omstendigheter, så som falske bekymringsmeldinger og barnevernets altomfattende og omnipresente "bekymring".

Før i tiden ble epleslang regnet som en uskyldig guttestrek. Nå for tiden blir alt naskeri anmeldt til politiet, selv om det dreier seg om en tyggegummipakke til åtte kroner. Og da blir barnevernet automatisk koblet inn når det dreier seg om mindreårige.

Jeg håper ungdommer avstår fra naskeri, for det kan få svært alvorlige konsekvenser for dem og deres familier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 10:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er bra det finns noen folk med vett i hodet, som vet at det bare ødlegger barnas liv å angi til politi og barneven. Har en historie sjøl. Jeg, en høstkveld, kom over en liten pike alena ute tolv på natta iført kun ei stømpebukse. Ingen ting mer. Bar over og uten sko. Jeg stoppet for å spørre hvor hun bodde. Hva foreldrene het. Det var noen km fra mitt heim. Hun bare gråt, kunne ikke forklare noe. Jeg løfta den lille jenta som gråt slik. Så kom en dame ut av et hus i nærheten. Jeg snakket med ho om alt. Ho tok ho med inn til seg - skulle lage kakao, låne ho noen klær, og prøve å få tak i foreldrene på tlf. Før det var vanlig at alle hadde mobil. Man kan hjelpe mennesker uten å ødelegge menneskers liv. Jenta var trolig runt fire år. Jeg vet ikke hvordan det gikk videre. Mest sansynlig bodde vel jenta i nærheten av der jeg fant ho, og dama bodde.

Det er jo og meget mulig at barnet gikk ut i søvne. Jeg har barn sjøl som kommer gående runt i søvne iblant i huset.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]