It is currently Fri Mar 29, 2024 12:30 am



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 9:49 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Antipsykopaten skrev:

Quote:
Barnevernet er verre enn kostskoler og for mye barnevakt.


Ja, selvfølgelig - men det legger grunnlaget for ideen om at omsorg ikke har noe med biologi eller familiebånd å gjøre, og at hvem som helst kan ha omsorgen for hvem som helst så lenge de er "kvalifisert" og "kvalitetssikret".

Hvis vi skal argumentere mot denne vrangforestillingen kan det være greit å vite hvor den kommer fra.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mye bagasje, lite å fare med
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 10:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Det ironiske er at det er foreldrene i disse velstående familiene, som styrer og bestemmer hvilke barn som skal fratas sine foreldre, mens di selv ikke ser sine barn såpass at di engang vet hva favorittpålegget til barna er.

Barnevernet kommer aldri til å gå inn i disse familiene å plukke barn. Disse barna blir allerede behandlet som ting. Å det er jo foreldrene dems som har makten. Makten til å bestemme hva barnevernet og rettsystemet skal gjøre.

Samtidig legger jeg merke til at det eneste du hang deg opp i var min uttalelse om disse rike barna og hoppet glatt over allt det andre. 8)


Mitt inntrykk er at flesteparten av dem som jobber i det såkalte "barnevernet", især i førstelinjetjenesten, har en mindre priviligert bakgrunn. De fremstår som utpregede skoletapere med det som kalles "mye bagasje". Det er ikke eliten som utdanner seg til barnevernspedagoger og sosionomer. Det har blitt slik i Norge at alle skal presses gjennom en høyere utdannelse. For å nå dette politiske målet har det vært nødvendig å senke kravene. Ingen er mer bastante i sine synspunkter enn de som kan lite men innbiller seg at de er eksperter, især på et så smalt emne som "barnevern" i virkeligheten er.

I likestillingens navn har kvinner som Kari Killén avlagt doktorgrad med en avhandling som ikke hadde fått bestått på ungdomsskolen dersom det var et hannkjønn som hadde skrevet den.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 10:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
"Borgerskapet" har sine svin på skogen i forhold til å sette bort omsorgen av egne barn til kostskoler og lignende. Det har hatt med tradisjon og klassetilhørighet å gjøre, i tillegg til ulike ønsker om dannelse og utdannelse og kanskje en form for elite-tenkning.
Angrepet på Familien fra Høyre-siden handler ofte om snusfornuft og moralisme, og man kan også finne rase-motiver, et ønske om å "ordne opp".

Sosialist-siden angriper Familien utfra en ideologisk forestilling om at familien er kulturskapt, kunstig og til dels farlig, og at den holder menneskene ufrie. Det frie mennesket er borger av Staten, og Staten vil sørge for deg fra vugge til grav.
I partiprogrammet til RV i Østfold (valget 2005) sto å lese at "familien skal tømmes for oppgaver"...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mye bagasje, lite å fare med
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 10:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Det ironiske er at det er foreldrene i disse velstående familiene, som styrer og bestemmer hvilke barn som skal fratas sine foreldre, mens di selv ikke ser sine barn såpass at di engang vet hva favorittpålegget til barna er.

Barnevernet kommer aldri til å gå inn i disse familiene å plukke barn. Disse barna blir allerede behandlet som ting. Å det er jo foreldrene dems som har makten. Makten til å bestemme hva barnevernet og rettsystemet skal gjøre.

Samtidig legger jeg merke til at det eneste du hang deg opp i var min uttalelse om disse rike barna og hoppet glatt over allt det andre. 8)


Mitt inntrykk er at flesteparten av dem som jobber i det såkalte "barnevernet", især i førstelinjetjenesten, har en mindre priviligert bakgrunn. De fremstår som utpregede skoletapere med det som kalles "mye bagasje". Det er ikke eliten som utdanner seg til barnevernspedagoger og sosionomer.

Det er også mitt inntrykk. Barnevernsfolkene tilhører ikke noen elite-gruppe. De er derimot ofte "kule og tøffe" og de "forstår ungdommene". De bærer ikke sjelden preg av å ha levd et hardt liv selv, og sammen med lærerne er de kjernevelgere til SV og Rødt. Og hvor mange av dem lever selv i kjernefamilie, tro? Kanskje ikke mange...

Det er sosialdemokratiet som har gitt dem utvidede fullmakter og barnevernloven som gjør overgrepene mulig. Barnevernloven bygger imidlertid på Vergerådsloven fra 1896 som den borgerlige siden (sammen med kristenfolket) hadde som redskap for å "skape orden": ta ungdomskriminelle og løsgjengere. Så "eliten" kan heller ikke frikjennes. Man finner dem også som deltakere i barneranet der de sitter som dommere, kommuneadvokater og forvaltere av loven.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Provosere, reagere, og applaudere.
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 2:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Når en er ute i det ærende å provosere, bør en også tenke over hvem som vil applaudere. Anniken Huitfeldt vil elske slike utspill. "Vi er klar over at dette er en gruppe barn som også trenger vår oppmerksomhet". FO vil juble, og kan skrike om flere ressurser. "Dette er spesielt vanskelige saker som stiller oss overfor en annen type problematikk, og det krever metoder vi foreløpig ikke har ressurser til". Er det noen som hører ordene fra Huitfeldt og FO ringe i ørene, som djevelens bjeller?

Nå er det ikke riktig, at "velstående" familier ikke utsettes for barnevernets overgrep. I barnevernet er "ressurssterke familier" lekkerbiskener, de elskes høyere enn noe annet. Det gir høy prestisje og beundring innad, å "jobbe med slike saker". Sagt på en annen måte: Greie å drive en "ressurssterk" familie til vannvidd og sammenbrudd.

Der hvor barnevernet greier å få sprengt sin fot innforbi døren, vil de starte sine observasjoner, og til slutt ende ut med konklusjoner, om såkalte hjelpebehov. Dermed har de greid å starte den destruktive prossessen, gjennom "frivillige" tiltak familiene "mottar". Men, ofte er angrepene mot "velstående" familier voldsomme og barnevernet gjør hurtig prosess: Familiene beskyldes for straffbar vold eller/og seksuelle overgrep. Før de kanskje har greid å fri seg fra beskyldingene, har barnevernet rukket å påføre foreldrene og barna store skader, og stemple dem. Brennemerke de, slik man gjør med kveg i U.S.A.

Barnevernsarbeidere har ingen interesse av å bistå familier med det de kunne trenge for å ha et godt liv. De er destruktive forfølgere, og de som ikke er det, forsvinner til andre jobber etter kort tid. Gode mennesker overlever ikke i barnevernssystemet, selv ikke de som lar seg lamme. I dette systemet er det en beinhard indre justis.

Ved å provosere, får en ikke folk til å tenke. Provokasjoner gir følelsesmessige reaksjoner; redsel, eller sinne og frustrasjon. Nytten av å bevisst provosere og frustrere folk som har avslørt barnevernet, som ser skadene "barnevern" påfører enkeltmennesker og samfunnet, kan diskuteres.

Provokasjoner for å få frem reaksjoner, er jo noe barnevernet benytter seg av i stor grad. Spådamen Kari Killen skriver sågar i bøker at "det er nødvendig å provosere foreldre for å få frem reaksjoner".

Heldigvis merker mange raskt, at de utsettes for en provokasjon, og i stedet for å reagere eller utagere, tenker de før de handler. En kan velge å ikke si eller vise hva en føler, eller vise det, til og med bruke det bevisst for å manipulere som f.eks. en Buf-arbeider som sier "jeg blir trist".

Mange mennesker liker å provosere, og de som greier å provosere makten gjør en konstruktiv innsats for medmennesker og samfunn. Når det gjelder arbeidet fram mot nedleggelse av fostersystemet, barnevernet, og alle deres medløpere, der har dyktige provokatører en alvorlig, viktig jobb å gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 3:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[url=http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6240873]
Huset er brent ned.
[/url]
Kommentaren jeg wrote:
Forvent sosiale opptøyer av en helt annen dimensjon

I flere år har flere enn meg hevdet at den enorme utvidelsen av barnefjerning, i et land hvor barna har det best i verden, vil føre til sosiale opptøyer.

Barnefjernspropagandaen er det ikke alle som biter på, og man må regne med at stadig flere vil ta loven i egne hender. I takt med et stadig mer totalitært sosialdiktatur.

Om det er "lovlige årsaker" til at boligen brant ned, så får vi være glad det skjedde før den ble bebodd av barn eller ungdom.



Planlagt barnefjernsinstitusjon sprayet ned

Kilde
Quote:
En enebolig tiltenkt ungdommer som er under barnevernet har blitt utsatt for hærverk i Rokke i Halden. "Bort fra Rokke" og "Uønsket" er sprayet på dørene.
(...)
Naboene mener ungdommene kan ha uheldig påvirkning (...), skriver Halden Arbeiderblad.
(...)
At folk tar loven i egne hender, overfor maktens ødeleggelse av barn, har jeg forståelse for. Likevel anbefaler vi folk i å besinne seg, og tenke grundig gjennom aksjonsformene. Makten slår nemlig stygt tilbake, og forsvarer gjerne overgrep med flere overgrep.


Mer om saken

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 8:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Det var dommere og resten av rettsapparatet jeg mente med velstående familier. Ser at ikke alle har fått dette med seg.

Å jeg er enig med deg som beskriver barnevernpedagoger med masse i bagasjen. Det er jo ikke hemmelig at mange av disse som jobber i barnevernet har tatt den utdannelsen, nettopp fordi di selv har blitt behandlet dårlig av barnevernet.

Men hvorfor slik fokus på barnevernet, når det er rettsapparatet som gjør overgrepene mulig? Jada barnevernet legger grunnlaget, men rettsapparatet fullfører. Så vilken forbindelse har di? jeg tror ikke det dreier seg kun om arbeidsforhold.

Enda godt huset brant ned mens det ikke bodde noen der. Nå er det jo bare verdier, som kan erstattes. Værre er det med barna våre. Di kan ikke erstattes. Så hvis brannen er påsatt, hadde di nok akkurat dette i tankene vil jeg tro.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 01, 2008 9:12 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nina skrev:

Quote:
I partiprogrammet til RV i Østfold (valget 2005) sto å lese at "familien skal tømmes for oppgaver"...


Det var da usedvanlig ærlig. Det betyr vel at de mener at dette ikke lenger er kontroversielt.

Jeg er helt enig med analysen din Nina - de har samme målsetting - full kontroll over produksjonskreftene (oss) - det er bare motivet og metodene som avviker noe (men stadig mindre).

Vi ser jo at hele den vestlige verden er på full fart mot et sosio/facistisk styre - BV og psykiatri er bare symptomer på den grunnleggende sykdommen. Nemlig drømmen om å sette seg selv i Guds sted. Som er den samme drømmen som sendte Lucifer på hodet ut av himmelen så vidt jeg vet.

Det er jo symptomatisk at når folket gjør opprør -f.eks. stemmer nei til noe ledelsen vil gjennomføre - så blir folket erklært ubrukelig - som nå under finanskrisen i USA.

Betholdt Brecht sa det slik: Den Øst-Tyske regjering er ikke fornøyd med folket, jeg foreslår at de velger seg et nytt folk.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 3:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
[url=http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6240873]
Huset er brent ned.
[/url]


- Det som er lett nå er å mistenke at de samme som har skrevet trusler på hus og garasje har tatt ett skritt til i graden av hærverk. Det er nå mitt inderlige håp at brannvesenet finner en naturlig forklaring på brannen, sier Kari Buer som medlem i hovedutvalget for bygg, plan og teknisk drift, som gjorde vedtaket den 23. september 08 om dispensasjon i tre år fra bolig til annet bruk.

- Det vil si at buf-etat skulle kunne leie dette huset til ungdom som har behov for omsorg i noe som skal ligne mest mulig på et ordinært hjem, forklarer hun.


Dette er mest sannsynlig forsikringssvindel. De virker ganske skruppelløse de personene som har samvittighet til å leie ut boliger til det brutale "barnevernet". Penger er nok det eneste som betyr noe for dem. Menneskehandlere er blant de mest lavtstående individene som finnes.

Hvis ungdommene trengte ordinære hjem, så kunne man jo vurdere å la dem få lov til å flytte tilbake til sine naturlige foreldre eller "barnevernet" kunne latt være å ta dem ut av hjemmene i første omgang. Men så logiske er ikke de ansatte i "barnevernet". Der hersker en forvridd logikk som tilsier at først skal ungdommene tas ut av sine ordinære hjem for så å tvangsplasseres i hus som ligner ordinære hjem. Forstå det den som kan.

Det er ikke uten grunn at et av opptakskravene til "barnevernet" er negativ IQ på minst -50.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 3:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, sant. Foreldre elsker barna sine å gjør så godt di kan , uanset fattig eller rik kultur eller land . Di andre er nok like gode foreldre, så sant som dere skriver godt skrevet , Med det vil jeg å si at man trenger ikke stor hjerne for å ta seg av barn. Det har folk gjort i årtusener, i alle kulturere og land osv. Barnevernet derimot med sine syke institusjoner, kan derimot ikke ta seg av barn . Satan kan ikke ta seg av barn. Han er ikled barnevernetsskikkelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 11:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Legg ned barnefjernsinstitusjoner.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]