It is currently Thu Mar 28, 2024 11:46 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Politiets rekrutteringstjeneste?
PostPosted: Sat Aug 09, 2008 9:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
[url=http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1130323.ece]Politiet vil peke ut problembarn i barnehagen
[/url]

Det kunne jo tenkes at noen av disse barna ikke ble forbrytere ellers, så her har det offentlige helt klart en jobb å gjøre.

Forresten så har de helt rett - min bestefar spilte kort i ungdommen, far min laget hjemmebrent, dere vet jo hva jeg bedriver og sannelig er ikke avkommet mitt i ferd med å bli avvikere også. problemet er at politi og "hjelpeapparat" ennå ikke har klart å sørge for et fullstendig "berufsverbot" (arbeidsforbud) overfor oss. I neste generasjon vil de kanskje lykkes? Og hva skal en da leve av? Bingo!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dårlig vurderingsevne i politiet
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 10:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
[url=http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1130323.ece]Politiet vil peke ut problembarn i barnehagen
[/url]


– Hvorfor tror du folk nøler med å sende bekymringsmelding?

– De føler det vel som en belastning, og er nok redde for at uttalelsene skal bli et offentlig dokument, som de må stå til rette for siden – for eksempel i en barnevernssak.


De som sender inn såkalt "bekymringsmelding" risikerer ingen verdens ting. Eneste er at de blir moralsk ansvarlige for at barn blir tvangtatt fra sine foreldre. Det er fullt tillatt å komme med falske anklager dersom hensikten er å frata barnet deres foreldre. "Barnevernet" elsker slike falske anklager og internerer villig barna i månedsvis uten lov og dom. At barna blir traumatisert og ødelagt av den uhjemlede fengslingen, øker bare sjansen for at fengselsoppholdet blir varig.

Det er underlig at en politimann har slik ubegrenset tillit til barnehagetanters dømmekraft. Barnehagetanter skal altså være istand til å vurdere adferdsavvik og "se" om barnet senere vil bli narkotikamisbruker.

Jeg nominerer herved Jan Erik Haugdal, leder for Team forebyggende ved Sentrum politistasjon, til Månedens Idiot for juni 2008. Han viser manglende forståelse for alvoret i å iverksette en såkalt "barnevernssak". De barna som blir tatt av "barnevernet" er virkelig i faresonen for å bli narkotikamisbrukere. Ved å la barna vokse opp i deres egne hjem, reduseres faren for at barna havner på skråplanet.

Det bør ikke være noe mål i et demokratisk samfunn at flest mulig familier skal underkastes langvarige tvangsundersøkelser, som kan gjentas så ofte og så hyppig som "barnevernsleder" lyster.

Det er bekymringsfullt at erfarne politimenn oppmuntrer til hekseprosess mot barnefamilier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 12:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det må vel være for august-pris? Artikkelen er fra 09.08.

Og Agrippa må selv sette inn forslaget i i-pris-seksjonen. Ny tråd kan opprettes for "Kandidater til Månedens Idiot august 2008".

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 4:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
De barna som blir tatt av "barnevernet" er virkelig i faresonen for å bli narkotikamisbrukere.


Det står ingenting i artikkelen om at mange av de barna han referer til også har en historie i barnevernet. Av de som var i fosterhjem her i bygda, har alle de jeg kjenner problemer nå.


og:

Quote:
Det er bekymringsfullt at erfarne politimenn oppmuntrer til hekseprosess mot barnefamilier.


Om det ikke er for å sikre egen arbeidsplass da? Tenk hvor mye arbeid dette generer - og slik de vanligvis opptrer overfor folk, skaper de nye forbrytere bare ved å ha kontakt med befolkningen. Når forledrene er blitt straffedømt for vold eller trussel om vold mot offentlig tjenestemann - så blir jo dette en selvoppfyllende profeti.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kandidat til Månedens Idiot for august 2008
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 5:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Det må vel være for august-pris? Artikkelen er fra 09.08.

Og Agrippa må selv sette inn forslaget i i-pris-seksjonen. Ny tråd kan opprettes for "Kandidater til Månedens Idiot august 2008".

  


Det skal selvfølgelig være august!

Er det lov å nominere politifolk til Månedens Idiot eller risikerer jeg anmeldelse? Noen som vet?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 5:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Meld i vei, denne klovnen kvalifiserer godt.

Anmeldelse risikere man uansett hva man gjør i sin kritikk av det offentlige og spesiellt barnevern og deres nyttige idioter, men jeg tror ikke du har noe å frykte her- med henvisning til kjennelsen i saken om ytringsfrihet (Holta- saken)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kandidat til Månedens Idiot for august 2008
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 6:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
MH Skånland wrote:
 
Det må vel være for august-pris? Artikkelen er fra 09.08.

Og Agrippa må selv sette inn forslaget i i-pris-seksjonen. Ny tråd kan opprettes for "Kandidater til Månedens Idiot august 2008".

  


Det skal selvfølgelig være august!

Er det lov å nominere politifolk til Månedens Idiot eller risikerer jeg anmeldelse? Noen som vet?


Så langt jeg kan vurdere, er det lov. Man bør imidlertid tenke gjennom hvordan man formulerer seg. Dette er jo det korrupte systemets favoritter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 8:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det skulle da ikke være umulig. Skjønt det er ganske riktig, det, at tallrike mennesker er blitt dømt for ukvemsord overfor politiet. "Idiot" er visst blant de uttrykk som er injurierende, mens "hæstk..." er tillatt i Nord-Norge? Men det er når man har kommet med uttalelser om politifolk i en konkret situasjon og såkalt hindret dem i tjenesten. Her er det politiet som har uttalt seg – skal det ikke være lov å karakterisere uttalelsene? --- Dette blir snart for juridisk for min forstand.

Kanskje politifolk bør utelukkes fra den knivskarpe konkurransen? Det må i så fall klare seg at gfsr har en seksjon for polititjenestemenn. Der står det jo høflig at man ikke kan anbefale dem.

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 11, 2008 7:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Ord bruk mot politiet må være berettigetl, min ordbruk er berettiget, jeg er pr dags dato ikke blitt bøtelagt for det. Min ordbruk er stygg. Jeg har bedt om at jeg skal bli bøtelagt for den, det er pr dags dato ikke blitt gjort. De må da ta stilling til hvorfor jeg anvender ordene. Det vil medføre skade på barnevernet og lakaiene deres.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 12:41 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har både muntlig og skriftlig brukt et språk mot politi i Vefsn, et språk som de fleste vil hevde ikke ligner grisen.

Jeg har hevdet at de har samme moral som hunder - lydighet. At de er nyttige idioter, amoralske og mye mye mer.

Det er imidlertid mulig de vil koke over om det blir for mye av det frie ord i den "frie" samfunnsdebatten. så jeg maner til forsiktighet mht ordbruk.

Norge er flere ganger dømt for brudd på ytringsfriheten, og mennesker er fengslet i Norge fordi de fortalte om politivold. Slikt er jo ren fascisme.

Nå er imidlertid Grunnloven endret, men klimaet blant maktpakket er ikke mye endret. Derfor risikerer den som ytrer seg politietterforskning, som inkluderer at politiet henter min PC...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nesten synd vi ikke har en pris for årets hæst..k. Det hadde vært en passende tittel i denne sammenhengen :wink:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 11:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Tone Hauglum wrote:
Ord bruk mot politiet må være berettigetl, min ordbruk er berettiget, jeg er pr dags dato ikke blitt bøtelagt for det. Min ordbruk er stygg. Jeg har bedt om at jeg skal bli bøtelagt for den, det er pr dags dato ikke blitt gjort. De må da ta stilling til hvorfor jeg anvender ordene. Det vil medføre skade på barnevernet og lakaiene deres.


For noen år tilbake falt det en dom her på Helgeland som sier rett frem at det er ok å kalle en polititjenestemann for "trekuk".

Begrunnelsen var at såpass måtte de tåle når de var i tjeneste og "håndterte" situasjoner der de involverte eller publikum kunne bli emolsjonellt oppspilte :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Månedens kjønnsorgan
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 2:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Nesten synd vi ikke har en pris for årets hæst..k. Det hadde vært en passende tittel i denne sammenhengen :wink:


Eller "Månedens F..te". Det hadde vært en passende betegnelse på de mange kvinnelige myndighetsutøvere, som treffer beslutninger som tar fra barna barndommen og foreldrene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 3:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg synes det blir feil å karakterisere slike som kjønnsorganer, i alle fall i en setting der man kritiserer konkret og metodisk.

De er allt annet enn ufarlige eller menneskelige og dermed blir det litt uskyldiggjørende i lys av hva de utøver (mentale voldtekter)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Tue Aug 12, 2008 3:55 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 3:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
bjørn erik wrote:
For noen år tilbake falt det en dom her på Helgeland som sier rett frem at det er ok å kalle en polititjenestemann for "trekuk".

Begrunnelsen var at såpass måtte de tåle når de var i tjeneste og "håndterte" situasjoner der de involverte eller publikum kunne bli emolsjonellt oppspilte :)

Men det hjelper ikke rbv eller skribentene der fi spørsmålet om en i-pris, for det er ikke noe som foregår muntlig i et opphisset øyeblikk. Heller ikke har "Månedens idiot" den muntre, komiske karakter som "trekuk" har, som kunne forårsake latter og være formildende.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Tue Aug 12, 2008 5:13 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]