It is currently Thu Mar 28, 2024 8:22 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Debatt i Fyns Stiftstidende
PostPosted: Sun Jul 27, 2008 10:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Les de uvitende propaganda-artiklene:

Omsorgssvigtede børn mangler hjælp
Omsorgssvigt
Faresignaler - sådan opdager du psykisk omsorgssvigt
Den usynlige svigt

Det er ikke første gang jeg hører barnevernet preke om usynlig omsorgssvikt. De mener da at ingen andre ser det, men de ser det fordi de er så kompetente til å oppdage hvordan barn virkelig har det – og det er naturligvis alltid at barna har det så ille – hvis de er hos foreldrene. Like super-kompetente er de "barnefaglige" til å slå fast at barna, tross alle synlige tegn og direkte utsagn om at de har det ille og vil hjem, har det meeeeeget bra – når de er hos fosterforeldre eller på institusjon.

*

Her er debatten. Foreløbig er det Stig fra Borgerdebatt samt jeg selv som har kritisert:

Debatten

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Debatt i Fyns Stiftstidende
PostPosted: Sun Jul 27, 2008 2:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Den usynlige svigt

Quote:
Når de tager sig af barnet, er det fordi, det græder. Men når barnet ikke gør opmærksom på sig selv, får det lov at ligge alt for meget alene. Det betyder, at barnet bliver passivt og begynder at kræve mindre. Barnet tilpasser sig vilkårene, kan man sige, og bidrager derved til sin egen manglende stimulation, forklarer Lars Rasborg.


Bullshit! Får ikke barnet den omsorgen den trenger uten å gråte, så lærer det seg fort at ved å gråte får det oppmerksomhet. Er barnet rolig, får det all den oppmerksomheten det trenger.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 11, 2008 7:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Her kan jeg svare, det som er med disse "barnefaglige ekspertene" er at de tar feil i 80 til 90 prosent i tilfellene. Disse feilene skal vektlegges 90 prosent i fylkesnemnden. Så hva du som foreldre sier, basert på fornuft og logikk, har ingen ting å si.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 12:29 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Besteforeldregenerasjonen til oss godt voksne ble opplært i en tradisjon der man ikke skulle skjemme bort spebarnene. Ofte var det tradisjon at barnet lå på et rom. Når det gråt en stund, gikk mor inn og snudde litt på det, og gikk deretter tilbake til husarbeidet.

Og det gikk selvsagt som våre tiders barne"faglige" eksperter hevdet:

Annenhver bestefar var sprø. Bestemødrene var gærne i 90% av tilfellene. De hadde jo heller ikke likestilling.

Nei, takke seg til nåtidens barnefjernsfjols!

Eller kanskje ikke. :lol:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Debatt i Fyns Stiftstidende
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 8:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Den usynlige svigt

Quote:
Når de tager sig af barnet, er det fordi, det græder. Men når barnet ikke gør opmærksom på sig selv, får det lov at ligge alt for meget alene. Det betyder, at barnet bliver passivt og begynder at kræve mindre. Barnet tilpasser sig vilkårene, kan man sige, og bidrager derved til sin egen manglende stimulation, forklarer Lars Rasborg.


Bullshit! Får ikke barnet den omsorgen den trenger uten å gråte, så lærer det seg fort at ved å gråte får det oppmerksomhet. Er barnet rolig, får det all den oppmerksomheten det trenger.


Jeg er enig med deg. Et barn som omtales av "barnevernspsykolog" som "lite krevende" fordi det ikke gråter, kan være det fordi det får sine behov møtt fortløpende. Det er ikke alle foreldre som lar barna ligge og gråte 5 minutter (som kan være lang tid med gråt for et lite barn). De foreldrene som umiddelbart plukker opp barnet og sørger for at det blir rolig enten ved å gi det mat eller kun fysisk nærhet, er ikke dårlige foreldre, men risikerer denne karakteristikken av de ukyndige "barnevernerne" som mistolker barnets tilfredshet. De setter likhetstegn mellom rolige og fornøyde barn og apatiske barnehjemsbarn i Øst-Europa. Så tåpelige er faktisk "barnevernerne". De er utelukkende ute etter å få bekreftet sine egne forhåndshypoteser. Enhver tolkning som taler imot "omsorgssvikt", ser de bort fra. Kun negative tolkninger tillates. Ikke rart mange barn "trenger hjelp" og blir urettmessig fratatt sine foreldre. "Barnevernet" er så langt fra upartiske og nøytrale som det er mulig å komme.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:41 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Atter en gang:

Det er ikke under - men over stimulering som er hovedproblemet for dagens barn. Det er da blitt gjentatt til det kjedsommelige - data, tv, fritidaktiviteter, barnehage - og at de mister evnen til å aktivisere seg selv.

Men det er klart - barnefjernsammenheng så er det like ille samme hvordan barna er - når de har bestemt seg for at det er noe galt med dem. Og - selvaktivisering kan jo føre til selvstendighet - noe som må forhindres for en hver pris.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]