It is currently Fri Apr 19, 2024 4:29 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Sat Feb 16, 2008 2:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 10
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



15.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:45



Vival 5 mg kl 23:00. Sovet ved tilsyn.



15.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, BT Petersen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Pasient har sittet utenfor og malt i formiddag. Gav beskjed før hun gikk og var imøtekommende, men hun ga samtidig utrykk for at hun i dag ønsket ro/fred mens hun malte.



15.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, le Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:40



Satt utenfor og malte, kom inn da det begynte å bli kjøligere. Ikke noe spesielt å nevne.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 15.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg



Uro/søvnproblemer kako Vival 5 mg kl 22:30 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Sat Feb 16, 2008 3:19 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tvilling

Se, hun er min tvilling.
Sammen er vi en.
Arken vil snu seg.
Den dag vi møtes igjen.

Døden lever…
Med liv kom jeg, til deg.
Til prinsen vekket meg.
Du skal ikke leve.
Heller ikke føde flere…
Barnet er den hvite stein.

I evig hvile…
Han er saltet,
rundt ditt døde hår.
I vente til du døden når.

Twin

Look, she is my twin.
Together we are one.
The Ark will turn around,
the day we meet again.

The death is alive…
With life I came, to you.
Until the prince awaken me.
You shall not live.
Either give born to anymore…
The child is the stone that’s white.

Into eternal rest…
He is the salt,
whirl round your dead hair.
In store until death you gain.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 4:42 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
UKE 38 Varetekt sakspapirer


Innledning



I avdeling B må man opp på avdeling A og be nattevakt låse opp røykerom om man vil ha en røyk. Denne natten har de glemt å låse røykerommet, så nattevakt legger ikke merke til at jeg sitter der om natten. Jeg er lydig og føler det opplegge som kontaktsykepleier har laget plan over, i ”arbeidterapien” lager jeg noen skåler og statuer av leire, det er ikke min sterke side, og det er heller ingen som kan undervise i det, men det koster ikke særlig mange penger.



I samtalen med kontaktsykepleier blir jeg spurt ut om min første mæte med psykolog Jorunn Axelsen. Etter hennes reaksjon når jeg sa ordet OTO, så forstår jeg at det er lite sansynnlig at jeg kommer levende ut fra sykehuset. Så jeg ber sykepleier om å la meg være i fred etter avhør hos psykologen.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 10+11



16.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, tvje, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



02 –06 Sovet å se til.

16.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 12:45



Deltatt på morgenmøte, arbeidsterapi og svømming. Samtale med undertegnede. Blitt orientert om at undertegnede er kontaktperson og litt om arbeidsopplegget her på posten. Forteller mye om at hun er engstelig for sønnen. Har klare tanker om hva hun må jobbe med under oppholdet. Tror det vil bli tøft, ønsker derfor spesielt å bli sett etter f. Eks psykologtime. Undertegnede og pasient skal en tur til Nesttun kl 14:00. middag satt av til henne.



16.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, jsub, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Er lite å se i miljøet. Holder seg for seg selv og maler.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 16.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Å Moe

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å Moe



Uro/søvnproblemer Wea Vival 5 mg kl 22:55 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Mon Feb 18, 2008 1:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning





Glitrende Jordal



Fra første scene fester Helge Jordal som Tevje grepet om sitt publikum. Han er glitrende i sitt slentrende skuespilleri, synger godt og har det glimtet i øyet alle må falle for. (Hålogaland Teater og Tromsø Symfoniorkester) står det i avisen, og Når Helge ringer snakker vi om mest om forestillingen. Han var den eneste jeg tok kontakt med eter jeg ble innlagt, og den eneste som ringer.



Link avisutklipp: http://www.ht.tr.no/index.php/article/archive/46




Når jeg er på Nesttun opplever jeg angst for å treffe mennesker jeg kjenner. Jeg tenker mye på selvmord og føler meg ikke i stand til å snakke med mennesker på den lette overflatiske måte som er normalen. Medisinpåvirket føler jeg meg nøyaktig så stigmatisert som mennesker rundt meg ønsker at jeg skal være.



Denne dagen er min sønn på besøk, og det er et langt besøk. Han blir med meg i den pålagte ”arbeidsterapien” og arbeider med leiere han og. Jeg opplever at han er glad for å være sammen med meg og vi snakker sammen om alt annet enn hvorfor jeg er innlagt, det har jeg fått streng beskjed om å ikke si noe om, på samme måte som jeg har fått streng beskjed om å ikke snakke om barnevernets plan om å finne en alternativ fosterhjem for han inntil jeg er frisk nok til å ta være på han selv i egen bolig.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 11


17.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, uba, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Fikk Vival 5 mg og varm sjokolade kl 24:00.Våknet av mareritt og fikk Vival 5 mg 02:25. Sovet siden.

17.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:10



Rapport fra i går ettermiddag. Gjennomført tur til Nesttun uten betydelige angstsymptomer. Er glad og stolt over dette. Fra i dag: Deltatt på morgenmøte og fellestur. Fikk panikk ved slutten av turen og løp tilbake til avdelingen. Hatt besøk av sønnen sin mesteparten av dagen. Har vært i arbeidsterapi og ved svømming.



17.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Jan Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:10



Sa hun hadde en dårlig formiddag. Tok seg sammen da sønnen var her. Var glad for at han var med på aktivitetene. Hadde det bra.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 17.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg JJ/Babl

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg JJ/Babl



Uro/søvnproblemer Wera Vival 5 mg kl 02:25 effekt:

Uro/søvnproblemer Babl Vival 5 mg kl 23:20 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Tue Feb 19, 2008 3:48 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Ut fra jornalen en samtale med Psykolog Jorunn Axelesen i dag. Hun spør meg ut om hvordan helgen har vært på avdeling A. Jo, jeg hadde bemerket at hun ikke kunne overholde sin tausehetsplikt angående det som hadde med OTO å gjøre, for jeg var blitt utsput og opplevd mye mas om dette, de forstod imidlertid lite når jeg svarte dem, da de var altfor opptatt av sine egne forskrudde forestillingen omkring hva det handler om og heller ønsker å manipulere meg til å tro det de mener er riktig, dette gjalt også psykologen. Nei, hun var ekspert i dette, informerer Jorunn Axelsen og legger ut med typiske forestillinger basert på antagelig tidligere pasienters forskrudde fantasier og annet sladder. Jeg ønsker ikke å snakke om dette da jeg mener at det ikke kan hjelpe meg ut av den depresjon jeg er i. Jeg ønsker å slutte med medikamenter jeg er tvunget til å bruke og ha hjelp til de praktiske ting som bolig og mulighet til å forsørge ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ). Dette mener Jorunn Axelsen at jeg er for syk til på nåværende tidspunkt.



Hun spør meg ut om mine søvnproblemmer, og jeg svare som sant er at jeg sover ca 2-3 timer, vokner av mareritt og får sjelden sove igjen etterpå. Hun spør hva jeg gjør når jeg våkner og jeg sier at jeg står opp og tar en røyk før jeg legger meg igjen. Jeg får sjeldent sove etter , men hviler meg. Så sier hun at nattevakten har skrevet at jeg sov forgje natt. Nei, jeg sov ikke, men i og med at røykerommet ikke var låst, så ga jeg henne heller ikke beskjed om at jeg var der. Så sier psykolog Jorunn Axelsen at de kommer jo inn for å sjekke at dere sover 3 ganger for natten. Og, jeg bekrefter at jeg har lagt merke til det, men de er altfor hurtig til å legge merke om du sover eller ei, de åpner bare døren for å se om du ligger rolig.



Så blir jeg utspurt om min angst, og jeg sier at det nok samenheng med at jeg ikke får sove, og at jeg ikke ønsker å treffe mennesker jeg kjenner når jeg føler meg så dårlig og medisinpåvirket. Hun spør om dette har samenheng med noe jeg har opplevd tidligere, og jeg bekrefter at det har det.



I avdeling B har de et bad med badekar. Og, jeg er en person som setter pris på å bade og bruker da aromaoljer i badet, ellers liker jeg å massere meg inn med velgjørende oljer som virker antidepressive i denne periode. Jeg får beskjed om at jeg kan bruke badekarret av Jorunn og at hun skal formidle dette videre til sykeplerene, men jeg må rydde opp og vaske karret selv. Det er ingen problem, og jeg er også på ette tidspunkt den eneste pasienten som ønsker å bruke det.



Jeg får beskjed av en jeg på dette øyeblikket tror er sosinom, at trygdeetaten har innvilget yrkesrettet attføring, og hun spør meg hva jeg vil gjøre videre, hun vil vite hva utdanning jeg har. Jeg nevner min it utdanning, og at jeg ikke bestod eksammen siste halvdel av skole året på edb prosjekt som føle av utstøttelse og mobbing som medførte at jeg måtte ta kontakt advokat Trine Rysst for å få i stand en avtale slik at jeg kunne gjøre utdanningen ferdig. Dette ble imdlertid sabotert av skolen etter at avtalen var inngått, slik at jeg reelt har ingen bestått eksamen. Jeg arbeidet så to år ved å sette opp nettverk og intranett i forbindelse med kvalitetsikring av leverandørtjenestene til helsevesenet med mer, men at jeg ikke har oppdatert meg vider i forhold til den teknologi som er i dag. Hun mener at jeg bør satse på økonomi for det er en god kombinasjon med det jeg har i dag av kompetanse, jeg lover å tenke på det.





18.09.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



SEF/SKOLE:



Tilbakemelding til pasient vedrørende samtale med Sissel Horn/aetat. Hun anbefaler å satse på noe annet enn IT, og at pasient begynner med å søke yrkesrettet attføring når tiden er inne. OT har svært lyst til å begynne i samtalegruppen, underegnede ber om at det blir tatt opp som tema i møte med BUP på fredag. Ønsker deres samtykke sånn at det ikke blir for mye for han med både behandling der og gruppe. Bolig, pasient ønsker et samarbeidsmøte med barnevernet for å planlegge bosted. Ønsker at OT skal kunne fullføre barneskolen på Midtun og eventuelt bo i fosterhjem den tiden, for å så flytte til henne og ny skole når han begynner på ungdomskolen. Nevner også at hun kunne tenke seg en mannlig støttekontakt til han.



18.09.02 Psykolog Jorunn Axelsen



STATUS/VUD:



Pasient trenger å skjerme seg en del i forhold til hva hun tåler. Begrense hvor mye hun går ut, hvor langt, ha følge. Også ha grenser på annen aktivitet her, sosialt samvær. Bør prioriteres med henhold til enerom. Pa grunn av BUP møte på fredag kl 14 trenger hun å være på post A fre-lør, og først reise til venninnen lørdag, men med åpen retur hit.



BEHANDLING:



Pasient synes det går både og, at det er mye hun ikke klarer, at hun ikke fungerer. Mye angst når vært ute, panikk knyttet til tidligere opplevelser. Medfører tankekjør om kvelden, søvnproblemer. Har sannsynligvis presset seg for mye nå, sette mer grenser (se over). Nødvendig å diskutere dette sammen med sykepleier, i forhold tl plan videre. Det trengs også struktur på samvær med sønnen her. Pasient bruker diskmann og musikk til å skjerme seg i forhold til de andre pasientene. Spørsmål rundt en del av historien hennes, snakk rundt deltagelse i OTO. Her ligger det mye angst hos pasienten, også redsel i dag og bekymring i forhold til sønnen.



I forhold til å ta en ny celleprøve så er pasient mer åpen for det nå, men hun er naturlig nok engstelig for gynologisk undersøkelse og det er ikke akutt behov. Så det kan avventes til hun blir bedre.



Snakk rundt møte på BUP som vi skal på fredag kl 14. Hun er mest opptatt av at sønnen skal få den hjelpen og kontakten han trenger, raskt, og prosessen med å finne et godt fosterhjem. Pasient er redd for å få panikk på møtet. Vi må derfor snakkes igjen om hvordan vi skal håndtere det.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 11+12
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



18.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, babl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Pasient tok et bad med aromaterapioljer i går kveld. Fikk Vival 5 mg 23:20 + varm kako. Sov ved tilsyn i natt.



18.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, åmø, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:20



Pasient deltok på morgenmøte og uttrykte der at hun hadde tenkt seg en tur til Nesttun for å bytte en discman. Ønsket også å være med på bevegelsesgruppe. Var etterpå til samtale hos J Axelsen. Psykolog nevnte til undertegnede at pasient burde skjermes en del, og ikke delta på så mange aktiviteter. Dette fordi pasient tåler lite bl.a. ”mas”. Har også søvnproblemer. Hun anbefales enerom dersom vi har kapasitet. Tilråder også at pasient for være på A fra fredag til lørdag. Pasient ønsket selv sterkt å være med på bevegelses gruppe i dag. Oppmuntret henne om å komme tilbake dersom hun opplevde ubehag. Hun kom etter en stund tilbake, og gikk rett ut på altanen. Satt da og grått, ønsket at undertegnede skulle sitte hos henne. Fikk Vival 5 mg med bra effekt. Gjennomførte samtale med sosionom etterpå. Ville også ta seg et bad da det virker beroligende.



18.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Tatt et aromabad. Sa hun var sliten, ville skjerme seg. Vært mye alene på røykerrommet. Fortalt at hun skal ta kontakt ved behov. Har ikke tatt kontakt.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 18.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Å.moe/c.nattel

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å.moe/c.nattel

Uro/søvnproblemer Å.Moe Vival 5 mg kl 13:00 effekt:

Uro/søvnproblemer C. Nattland Vival 5 mg kl 22:50 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Tue Feb 19, 2008 3:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



En dag der jeg før fred for mas og utspørring fra personalet på Solli sykehus. Får beskjed om at maleriene må flyttes og ikke vises andre pasienter og flytter de malerier som tørkes til det sted jeg nå har fått til å oppbevare malerier og malesaker. De har tidligere stått nederst ved trappen i kjelleren på sykehuset uten noen låste dører. Nå skal de i eget rom på Arbeidstuen. I og med jeg nå kan male i ”arbeidsterapien, får jeg et eget rom til dette. Akvarellmaling og tegneskaker kan jeg ha på rommet mitt og jeg arbeider derfor mest med dette på rommet eller i røykerommet. Jeg får beskjed om at jeg ikke skal vise det jeg tegner eller maler til andre pasienter. Det sier jeg er ok.



19.09.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



SEF/SKOLE:



Telefon fra pasient sin far. Han forteller at de har mottatt brevet fra meg angående samtalegruppe, både de og gutten er positive. Undertegnede informerer om at vi ønsker samtykke fra BUP.



De har bestilt ferie til syden i midten av november ønsker tilbakemelding herfra om det lar se gjøre, må betale hele turen om en uke fra i dag. De lagrer pasient sitt innbo hos Bergene flyttebyrå til 2.600 pr måned. Ønsker å vite hvor lang tid oppbevaring skal vare, eventuelt om de kan flytte det til et rimeligere sted.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 12
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



19.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, C Nordland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



La seg ca 23:45. Sovet å se til kl 03:00. Pasient stod opp ca 05:30 og sa hun hadde lagt våken siden 01:30. Sittet på røykerrom siden 05:30.



19.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:10



Kort samtale med undertegnede. Ikke deltatt på samtalegrupper på grunn av skjerming. Har fått beskjed om å skjerme maleriene sine for medpasienter. Skal få følge av undertegnede på møte med BUP i morgen.



19.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, keks, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Har holdt seg i ”periferien” i avdelingen. Sett noe TV, virket tryggere i den situasjonen.



19.09.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 2.1

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



PROBLEM


P2 Pasient har dårlig og lite søvn. Mye plaget med mareritt.



MÅL


M2 Pasient opplever bedre søvnkvalitet.

19.09.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 2.1


Dersom pasient våkner av mareritt gi kontakt og omsorg. Vær sammen med henne.



19.09.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 2.1

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



19.09.02 LNAS TILTAK P2



Pasient har kunnskap om ulike tiltak hun kan gjøre i forhold til søvnforberedelser om kvelden. Har også krefter og vilje til å gjennomføre disse.



19.09.02 LNAS TILTAK T2



A: Kartlegge søvnvaner.

Struktur



B: Skaffe vaskeutstyr til badekar slik at pasient kan ta aromabad om kvelden.

Støtte (tilrettelegging)



C: Tilby samtale hvis pasient våkner om natten.

Støtte



D: Legge til rette for at pasient kan få enpause fra sengen etter mareritt, f.eks. ta seg en røyk.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 19.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg JJ.Kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg JJ.Kako



Uro/søvnproblemer Vives Vival 5 mg Hl 6HO, umed k kl effekt:

(notat av Ann Helen Asheim: 18 eller 19? Vival dose ser ikke ut til å ha blitt gitt, men signert)

Uro/søvnproblemer Kako Vival 5 mg kl 22:30 effekt:

19.09.02 Folketrygd for utenlandssaker
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



retur 270368 190902 1180.00 -1180.00

retav 270368 190902 -1180.00 1180.00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sat Feb 23, 2008 11:27 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Wed Feb 20, 2008 3:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Før møte med BUP er jeg til nytt avhør hos Jorunn Axelsen. Hun vil nå at hun skal få anledning til å nevne dette med OTO til BUP og Barneverntjenesten, det er så viktig for at de skal kunne hjelpe min sønn og meg vider. Det gir jeg henne ikke anleding til. Jeg sier også at hun ikke vet hva det handler om for min del, og så lenge hun ikke vil høre hva jeg sier og kun er opptatt av å fortelle meg hva jeg bør si og mene. Hun mener hun vet langt mer om hva jeg har opplevd med OTO en det jeg vet. Jeg sier at det gjør hun ikke. Etter en stund gir jeg opp å si noe, kun at hun ikke får bryte sin taushetsplikt.



Det er møte med BUP og Fana brneverntjeneste, jeg får beskjed om at jeg kun skal være der i 15 minutter. Jeg for beskjed om å ta min medisin før møte.



Møte starter med at Lise Sundal informerer om at det nok ikke er mulig å finne en alternativ fosterfamile til min sønn før jeg er frisk og utskrevet fra sykehuset, for jeg må være den som skal hjelpe dem med at han skal bli flyttet inn i alternativ familie. Det har jeg liten forståelse for da det nå behovet for at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) skal bo hos en fosterfamilie er, ikke når jeg er utskrevet og frisk fra min depresjon. Jeg trodde poenget med at jeg skulle være innskrevt på Solli sykehus var at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) skulle flytte hjem til meg når jeg hadde fått bolig og en stabil livsituasjon. Deretter formidler de at jeg ikke må snakke med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) omkring det med alternativ fostermailie, Lise Sundal har muligvis funnet og vil ta kontakt straks hun vet om det er gått i orden. De vil så gå forsiktig i gang med å venne ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) til denne familen først som et besøkshjem. Hun vil at jeg skal signere en frivillig avtale på at min sønn kan bli boende hos mine foreldre, inntil videre, som hun sier. Dette nekter jeg.



Deretter blir jeg utspurt omkring min egen familiesituasjon. Jeg opplyser at jeg ikke har spesielt kontakt med min bror og søster og har heller ikke hatt det siden barndom. De spør om mine søsken har hatt problemer og jeg svarer at ja, min søster opplevde etter fødsel, det jeg betegner som en fødselsdepresjon, å bli fratatt omsorgen for sine barn ved mine foreldre fordi hun ble utskrevet med diagnosen sizofren og der av tvangmedisinering. Hun har det ikke bra og er svært kontroller av mine foreldre. Hennes samboer og far til barna vant imidlertid overfor mine foreldre her og har i dag omsorgen for deres to barn. De spør så om jeg er engstelig for at det samme skal skje med meg. Og, jeg svarer at det er jeg. Men, hva med din bror da, fortsetter avhøret, nei han har jeg aldri hatt spesielt god kontakt med. Hvorfor det spør de så, og jeg svarer at den kontakt som var ble ødelagt i forbindelse med at han eksprimenterte med narkotika da han var ung. Er din bror narkoman sier de så. Nei, jeg tror ikke han bruker noen form for narkotika mer. Han klarte å komme seg ut av det, og klarar seg bra i dag.



Så går de tilbake til å avhøre meg om ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) sin situasjon. Og jeg sier at han ikke har hatt det særlig bra den siste tiden etter at vi mistet leilighetn på Nesttunkollen. Tiden går og går og avhøret fortsetter, ingen stanser før jeg er helt utslitt og begynner å gråte.



Ups, sier sykepleier så, jeg har glemt å se på klokken…



Etter møte og avhøret er jeg svært sliten og hjelpen fra sykepleierne rundt meg er at de forteller hvor redd de er for at jeg skal gå inn i en ny psykose. Jeg svarer ikke tilbake men trekker meg vekk. Sitter hovedsakelig på rommet og maler og går ned i røkerommet litt ut på kvelden og sitter der og maler. På rommet får jeg ikke fred for innpåslitne sykepleiere, som skal bestemte ord og setninger inn i sine rapporter.





20.09.02 Psykolog Jorunn Axelsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VUD:



Pasient gruer seg mye for møter i dag, har kun sovet en time i natt. Skal tilbake hit etter et kvarter på møtet, post A fredag – lørdag. Velger selv hvor lenge hun trenger å være på A lørdag, og skal ha åpen retur resten av helgen.



Trives på post B. Opplever selv at hun får skjermet seg godt, mer respektert fra de andre pasienter. Ulike forhold ved helgelosjiet hos venninnen krever at vi tar opp igjen diskusjon rundt dette neste uke.



BEHANDLING:



Planlegging av møtet i dag, og snakk rundt hvordan hun kan skjerme seg best mulig hos venninnen i helgen. På møte er det viktigst for pasient å sikre at sønnen får komme til snarest mulig. Hun opplever at han har forandret seg siden påsken og har flere symptomer: Bl.a. søvnproblemer, ”kjekkasfakter”, avisning av voksne, lagt på seg. Pasient har mannet seg kraftig opp før møtet, grublet mye i natt. Hun ønsket å unngå å sove dagtid, men vil bl.a. ta et bad for å berolige seg nå etterpå. Hun opplever også at svømming er veldig positivt. Støttes i å ta en Vival før møtet.



Helgen:



Det kommer frem at venninnen har en toroms leilighet i Åsane, hvor pasient da skal sove i stuen. Samtidig har venninnen samvær med sin sønn på 10 år, som er ganske aktiv. Hun har for tiden en anke sak gående om foreldrerett, og har det selv vanskelig i den anledning, i tillegg til at hun har mistet jobben. Venninnen har også kontakt med OTO, spesielt i destruktive perioder, annen sirkel en pasienten har vært involvert i. Det er derfor mulig at personer derfra ringer eller kommer på besøk. Alt dette er ting som gjør pasient usikker, men hun vil gjerne forsøke. Alt dette er ting som gjør pasient usikker, men hun vil gjerne forsøke. Vil ringe til venninnen i dag, formidle sitt eget behov for skjerming samt hva hun selv hjelper seg med ved angst (tegne, høre, musikk), slik at ikke venninnen skal få panikk. Dersom det blir for vanskelig vil pasient ta en drosje opp her.



BEHANDLING:



Møte på BUP Fana.



Tilstede: avd. overlege Guri Haaland, psykolog Gro Tynning, Lise Sundal fra barnevernet, sykepleier Lena, pasient og undertegnede.



Pasient deltok første kvarter som planlagt, la frem sine tanker på en grei måte. Sundal nevnte til pasient at hun muligens har funnet en egnet fosterfamilie, hun vil komme hit på mandag kl 9 og snakke med pasient. Undertegnede og Sundal deltok litt videre på møtet. BUP fikk orientering rundt sønnen, behov, situasjon etc. Pga. press prioriterer de strengt mellom søknadene. Inntaksmøte er på onsdag, de vil da sende brev med svar.



20.09.02 lege Benedicte Eskeland

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VUD:



Pasienten ønsket samtale med forvakt. Hun hadde plan om å overnatte hos venninne natt til søndag, men har hatt urolig søvn med mye gråt etter møte med BUP i går. Er sliten. Hun er urolig for sønnen. Opptatt av å få ham i trygghet i et fosterhjem, både fordi hun ikke tror han har det bra nok hos besteforeldrene og fordi hun er redd for at han skal dras inn i OTO bevegelsen via hennes schizofrene søster, som også bor mye i fosterhjemmet. Innvielse i bevegelse knyttes til 11 årsdagen og gutten er nå 10 ½ år.



Agnethe er samlet og rolig i samtalen. Forteller en del om sitt forhold til OTO og Wicca. Mener hun aldri kan komme ut av nettverket til OTO, men at hun kan lære å leve med det og bygge opp egne grenser for å unngå a bli utnyttet. Det vurderes ikke å være behov for tilleggs medikasjon. P.t.



BEHANDLING:



Agnethe blir værende i avdeling A resten av helgen.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 12
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



20.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Vival tablett, 5 mg kl 22:35 + varm melk. Sov frem til 02:00 tiden, men dårlig søvnkvalitet (i følge pasient selv). Fikk Vival 5 mg kl 02:00 da hun kjente på en del uro + varm melk. Sovet å se til siden.



20.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 15:15



Deltatt på morgenmøte og psykologitime. Har brukt formiddagen til å forbrede seg til møte med BUP. Ikke klart å finne roen. Deltok på møte i 20 minutter. Klarte å formulere seg bra, fortalte egne tanker og observasjoner. Fått en kraftig reaksjon i ettertid, er veldig sliten og har grått mye. Er usikker på om hun er i stand til å dra ut i morgen. Må vurderes av vakthavende lege før utreise! Pasient er redd for at hun skal gå inn i en psykose nå som det er kommet opp så mye i tankene.

Bør få hyppig tilsyn. Eller lag eventuelt avtaler med henne underveis. Hvis ikke pasient er bedre i morgen kan undertegnede ikke tilråde at hun reiser ut på perm. Mandag morgen klokken 09:00 har hun avtale med barnevernet her på Solli.

20.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, H Olsvold, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Pasient har vært meget for seg selv. Tegnet litt. Jeg sitter en del sammen med pasienter. Hun gråter meget, føler alt er håpløst. Tenker meget på sønnen. Klager over tankekaos.



INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



20.09.02 LNAS



Møte på BUP kl 14:00



20.09.02 LNAS EVALERING E2

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



19.09.02 LNAS TILTAK T2



A: Kartlegge søvnvaner.

Struktur



B: Skaffe vaskeutstyr til badekar slik at pasient kan ta aromabad om kvelden.

Støtte (tilrettelegging)



C: Tilby samtale hvis pasient våkner om natten.

Støtte



A: Ikke utført fullstendig. Pasient har bare foretatt om rutiner før innsovning. Sier hun har nytte av å være litt alene og ta en røyk før hun går til sengs. Varm drikke gjør også godt.



B: Utført



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 20.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Jorunn J

(Notat Ann Helen Asheim: ikke gitt)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Jorunn J

(Notat Ann Helen Asheim: ikke gitt)



Uro/søvnproblemer Kako Vival 5 mg kl 02:03 effekt:



Uro/søvnproblemer Å. Mo Vival 5 mg kl 12:45 effekt:



20.09.02 Folketrygd for utenlandssaker
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



Avskrø øket uerh 200902 1180.00 -1180.00

Forsk Agnethe 200902 -1180.00 1180.00



Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



20.09.02 2120210102 AS HL M Returført forsk av 0902 kr 1180 pga avslag kntonr fjernet avslag kontonr dersom beløpet skal tas ut på nytt, må dere utbetale. 190902 ti/asi

20.09.02 210102 FO FE M Innv. Etterbetalt av forskudd kr 1180/ask2101 utbetalt påny forskudd 09/02/AS





Dato/kl : 20.09.02 Fana BUP Journal
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Terapi/samtale

Timer: 1.0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 2 poliklinikk



Terapi/samtale foreldre/foresatt med: Mor/foresatt

Samarbeidsparter: Ansatte 2



Ansvar for tiltaket: Gro Hafstad Tynning (Psykolog)

Intern deltaker: Guri Haaland (overlege)

Ekstern deltaker: Jorunn Axelsen Solli

Ekstern deltager: Lena Staben, sykepleier Solli

Ekstern deltaker: Lise Sundal, saksansvarlig Barneverntjenesten i Fana



OT er henvist fra Stine Sivertsen, mors lege ved Solli – i samarbeid med barneverntjenesten i Fana ved Lise Sundal. Henvisningsgrunn er vanskelig/ustabil omsorgsituasjon, og suicidale tanker/nedstemthet hos OT. Bestillingen til BUP er individuell hjelp til OT med tanke på; suicidale tanker/hjelp til å føle seg trygg på mor/generell hjelp til å bearbeide tanker og følelser.



Mål ved dagens samtale er å avklare OT sin omsorgsituasjon, og videre arbeid fra Bup – Fana sin side. Mor AMA møter sammen med sin behandlende psykolog og sykepleier fra Solli, hvor hun får tiden er innlagt (siden august 2002). På grunn av hennes tilstand, har de bestemt at hun kun skal være tilstede i 15 minutter.



Mors beskrivelse:



Mor opplever at det har vært en klar endring i OT sin fungering det siste året. Han har bodd hos hennes foreldre siden februar 2002. I perioden før dette flyttet de mye rundt. Mor har vært alvorlig deprimert med suicidale tanker og forsøk (OT vet ikke at hun har prøvd å ta livet av seg, men vet om tankene).



Det er en uttalt konflikt mellom mor og hennes foreldre, og dette har gjordt samvær mellom henne og OT vanskelig. Mor opplever at foreldrene prøver å sette OT opp mot henne, og han er blitt tiltagende aggressiv overfor henne. Foreldre beskrives som ekstremt kontrollerende. Mor har en søster som er sizofren, og en bror som er narkoman. Bror bor med foreldre og søster er der mye. Hennes far er mye bortreist, og hennes mor er mye syk (diabetes, epilepsi, isjas). Mor tenker at OT er i en umulig omsorgsituasjon, og ønsker at han skal plasseres i fosterhjem så snart som mulig.



Det har vært lite kontakt mellom mor og OT den siste tiden. OT har ved noen anledninger kommet alene på besøk til henne på Solli, og holdt det hemmelig for besteforeldrene. Mor ser at han er i en klar lojalitetskonflikt på grunn av dette. Mor ser for seg at hun på sikt vil kunne ha gradvis mer omsorg for OT, men at det på nåværende tidspunkt er vanskelig å se når dette kan skje. Hun tenker fosterhjemplassering i hvert fall for ett år i første omgang.



Mor beskriver at OT har blitt tøffere (”kjekkas”), og han gir utykk for at alt går greit. Han har lagt på seg forholdsvis mye det siste året. Han har søvnvansker, og har gitt uttrykk for at han ikke ønsker å leve. Hun tenker at han på grunn av sine opplevelser det siste året – har vansker med tillitt ovenfor voksne.



I skolesammenheng har OT alltid klart seg bra. Han har venner, og fungerer godt sosialt. Har spesielt mye kontakt med en venn i nabolaget. Mor beskriver at OT har alltid vært opptatt av å ivareta andre.



Mor ønsker at OT skal få oppfølging så snart som mulig – for at han igjen skal kunne opprette tillit til voksne.



Barneverntjenesten:



Barneverntjenesten var i kontakt med mor rett etter OT ble født, da hun var på mødrehjem. Har ikke vært inne i bildet før mor kontaktet dem igjen i juli 2002 – med ønske om at OT skulle plasseres i fosterhjem. Barneverntjenesten har vært inne i en undersøkelsesfase, og det har ikke vært igangsatt noen for støttekontakt rundt OT. Barneverntjenesten prøver nå å finne et fosterhjem, og får avklaring av aktuell familie på mandag. Dersom dette går i orden, starter gradvis overføring så raskt som mulig, men det er ikke å vente at det skjer store endringer før jul.



Barneverntjenesten informerer om at det i samarbeid med mors faste psykolog Rigmor Dyrkorn – har vært prøvd familiesamtaler for å løse konflikt mellom or og hennes foreldre – uten hell.



Mor har lite nettverk rundt seg, og slik de ser det – forholder OT seg til besteforeldre, mors søsken og bestekameraten og hans familie. Barneverntjenesten opplever at OT er i en svært presset situasjon, og at han ha et stort behov for individuell oppfølging.



Solli ved behandlende psykolog:



Nydelig skifte av behandler grunnet ny avdeling på Solli. Det er antatt et forholdsvis langt opphold (flere måneder), og det er vanskelig å forspeile videre fungering. Mors depresjon er noe bedre, og hun er innstilt på omsorgsrolle ovenfor OT på sikt. Det er antatt at mor tidligere har hatt psykotiske episoder som følge av sin depresjon. De har vurdert at mor opplevde omsorgsvikt gjennom sin oppvekst. Jorunn Axelsen ser et stort hjelpebehov for OT.



OT har hatt en samtale på Solli etter at mor ble innlagt. Han har fått tilbud om å delta i gruppe i regi av Gina Davidsen på Solli. Denne gruppen er for barn av pasienter – i alderen 10-12 år. Forventet oppstart november 2002.



Blir enig om at saken diskuteres på neste inntaksmøte 25 september 2002, og at det sendes skriftlig tilbakemelding vedrørende prioritering (til barnevernet og Solli ved mor). Lise Sundal ringer undertegnede for å informere om aktuell fosterhjemsfamilie etter avklaring av dette mandag 23.09.02



20.09.02 Journalnotat Barneverntjenesten i Fana:
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



20.09.02 Møte på BUP vedrørende henvisning fra Solli.



Tilsted fra solli: AMA, hennes sykepleier og psykolog. Fra barneverntjenesten: Lise Sundal Fra BUP: Leder og Gro Tynning saksbehandler.



Mor forteller om situasjonen til OT. Han bor fremdeles hos besteforeldrene, og mor er bekymret for guttens situasjon. Hans sizofrene tante er ofte i tilstede i hjemmet, og en av hennes personligheter er Agnethe. Dermed tar hun over morsrollen for OT. Dessuten er Agnethes bror narkoman og er ofte i hjemmet. Agnethe er usikker på om han bor der.



Jeg forteller at barne og familiekontoret på fylket ikke har aktuelle fosterhjem for OT, men at vi i bvt muligens har aktuell familie for ham. Jeg avtaler med Agnethe at jeg skal komme opp til Solli på mandag, kl 09:00 for nærmere informasjon.



BUP kan ikke si noe om ventetid for å komme til for gutten. BVT vil helst at plassering i fosterhjem og samtae med psykolog går parallelt. Det kan ikke BUP svare på. De tar saken opp på onsdagsmøte kommende uke.



Veien videre: møte med Agnethe på Solli mandag 23.09 kl 09:00, gå gjennom fremgangen vedrørende fosterhjemplassering. Ringe BUP når vi vet mer om fosterhjemplassering.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Thu Feb 21, 2008 3:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg får beskjed om at jeg ikke får reise ut på helgeperm etter møte på fredagen da jeg nå er så dårlig at de har fått beskjed om full skjerming. Jeg får også beskjed om at jeg ikke må snakke med andre pasienter og at de setter opp at forvakt skal snakke med meg på kvelden. Jeg skal sove i avdeling A i helgen, og nok en gang på rom med en svært syk pasient.



Jeg gjemmer meg vekk fra personalet så godt jeg kan og beste gjemmested er røykerommet som er så motbydelig at ingen av dem vil sitte der over lengre tid.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 12+13

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



21.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Sovet å se til.



21.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ingve, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Var sliten og dratt. Blir i avdelingen i ettermiddag.

21.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, janjan, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Har sittet ute og malt. Sener holdt seg på røykerrommet. Ville selv ta kontakt hvis det var nødvendig.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 21.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Jorunn J/Befa

(Notat Ann Helen Asheim: ikke gitt)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Jorunn J/Befa



Uro/søvnproblemer Bofa Vival 5 mg kl 22:30 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 38 Saksdokumenter varetekt (16.09.02-22.09.02)
PostPosted: Fri Feb 22, 2008 3:03 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



22.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, BoFa, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Pasient satt i stuen og tegnet til 23:30. Våknet av mareritt kl 04:30. Tok en røyk og fikk en Vival 5 mg. La seg igjen.

22.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, tvje, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Spist frokost og middag i spisesal. Har vært ute og malt i hele formiddag.



22.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ingve, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Har vært på røykerrommet og malt der mesteparten av vakten. Fin i samtale, blid og spontan.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 22.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg ?

(Notat Ann Helen Asheim: ikke gitt)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg ?



Uro/søvnproblemer Bofa Vival 5 mg kl 05:00 effekt:

Uro/søvnproblemer Unro Vival 5 mg kl 23:00 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Sat Feb 23, 2008 6:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Gamle skjeletter

La skjelletter i skapet bli hjemme,
råder han før vi går ut første gang.

La gamle arr gro,
før du påfører deg nye sår…
Jeg er alene, men ikke ensom.
Det kan aldri bli perfekt, uten deg…

Jeg kan aldri bli den personen
…du sier du kan elske.
Jeg er bare den jeg er.
Jeg er helt alene her.
Jeg er..

Old skeletons

Let skeletons stay in the cupboard at home,
are his piece of advice before we go on our first date.

Let old scar heal,
before you cause new wounds…

I am alone, but not lonesome.
It will never become perfect, without you…

I can never become the person
…you say you may love.
I am just whom I am.
I am all alone here.
I am…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Sat Feb 23, 2008 6:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Om morgen dukker Lise Sundal uventet opp, hun informerer om at de har funnet alternativ fosterfamilie til min sønn, men da dette er personlige venner av henne vil en annen saksbehandler fra Fana barneverntjeneste ta over saken. Igjen vil hun ha meg til å underskrive den frivillige avtalen slik at min sønn kan bo hos mine foreldre inntil han kan bli plassert i denne familien. Hun mener at det ikke kan skje før jeg er blitt bedre.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



23.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Fikk Vival 5 mg kl 23:00, la seg ved 23:30 tiden og sovet ved tilsyn.

23.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:50



Hadde samtale med noen fra barnevernet. Informert om at de har funnet familie som kan ha omsorgen for sønnen. Er svært lettet for det, men gruer til onsdag fordi barnevernet skal snakke med foreldra hennas den dagen. Hadde samtale med psykolog kl 10:00. Har siden oppholdt seg mykje i ergoterapien.



23.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, janjan, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Har oppholdt seg i ”periferien” i avdelingen. Ville selv ta kontakt hvis det var nødvendig.



INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1



23.09.02 LNAS



Møte med Lise Sundal fra barnevernet her på Solli kl 09:00





Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 23.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg JJ/C.Nattel

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg JJ/C.Nattel

Uro/søvnproblemer Ingy Vival 5 mg kl 10:00 effekt:

Uro/søvnproblemer C. Nattland Vival 5 mg kl 23:00 effekt:



23.09.02 Psykolog Jorunn Axelsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



ANAMNESE:



Pasient hadde god kontakt med mormor og morfar i oppveksten. Hun ble favorisert i forhold til søskene, og i ettertid har hun opplevd det som urettferdig. Samtidig som hun likte å være hos dem på landet, var hun redd dem, da de var ganske strenge, satte mye betingelser. Hun vet at morfar var med i frimurerlosjen. Da pasient var 18 år, fikk hun i presang fra dem et brev hvor det stod at hennes begravelse var betalt, at hun skulle gravlegges på familiegravstedet etc. Pasient sier hun vet at noen er medlemmer både i OTO og i frimurerlosjen, men er usikker på eventuelt forbindelse der.



BEHANDLING:



Pasient snakket med Lise fra b.v. i dag, og aktuelt fosterhjem har sagt ja. Mange følelser kommer opp hos pasienten i den forbindelse. Trenger kanskje at vi kan være med å lette prosessen i forhold til OT. Pasient er opptatt av at han ikke skal føle at han mister noen av omsorgspersonene sine. Samtidig er hun bekymret i forhold til adferden hans. Undertegnede prøver å dempe bekymringene hennes, i forhold til at sønnen faktisk får mye hjelp nå, og at ting ikke er ”ødelagt”.



Når det gjelder forespørsel til Gina fra foreldrene, så tenker pasient at det kanskje er uheldig med en sydentur midt i en slik prosess? Hun mener også at det er avhengig av om hennes søster, bror skal være med. I så fall stiller hun seg udelt negativ. Dersom det bare er foreldrene og OT som skal reise vil hun eventuelt ta i mot råd fra Lise hva som er best. Hun mener videre at foreldrene bør skaffe en rimeligere lagerplass for tingene hennes. Orker ikke selv å snakke med dem, men det går greit at undertegnede eller Gina formidler kort hvordan det går.



Undertegnede mener at pasient og kontakt sykepleier bør se på omfanget av samvær med sønnen. Kanskje han heller kan komme oftere, men med kortere varighet – i forhold til hva hun tåler. (Bør også være avklart i forhold til hennes foreldre, nå vet de ikke om samværet, sier pasienten.)



Pasienten sier at neste helg blir det enklere å være hos venninnen, da hun ikke skal ha sønnen. Undertegnede mener at det uansett bør vurderes nøye nærmere helgen, om hun heller skal være her.



Snakk, u.s. rundt søvnproblemene og marerittene: Pasient har strevd med dette ”alltid”, jobbet mye med det hos Rigmor Dyrkorn: snakket om drømmene, lært avspenning og andre teknikker. Jeg kan spørre henne om det når jeg ringer. Brukt ulike sovetabletter fra fastlegen, husker ikke navnene, men kan eventuelt spørre fastlegen. Når hun har jobbet, gått på skole har hun trevd med irrabilitet og konsentrasjonsvansker.



Pasient sier hun alltid våkner rundt halv to. noen ganger våkner hun i forkant av et mareritt, og da er et lettere å roe seg. Ellers kommer det bilder, og følelse av å bli kvalt. Etter halv to sovner hun urolig, er halvvåken eller eventuelt sover i kortere perioder, frem til kl 5. Sovner kanskje da, frem til morgenen. Føler seg aldri utvilt. Nå legger hun seg kl 23, sovner ca. tolv eller halv ett. Bruker Vival om kvelden og når hun våkner om natten. Hjelper godt mot tankekjør. Pasient er innstilt på at Vival må trappes ned og bort etter hvert.





23.09.02 Fana Barnevertjeneste, sak til fylkesnemda 2004
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Den 23.09.02 har barneverntjenesten samtale med mor på Solli. Barneverntjenesten informerer om et fosterhjem som muligvis kan passe OT, men at prosessen vil ta noe tid. Mor håper at det kan skje fort. Barneverntjenesten forteller hva som skal skje videre i nærmeste fremtid. (jf dok. 7).



23.09.02 Mors kommentar til fylkesnemnda 2004

Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim



Barnevernstjenesten ber mor om å ikke fortelle ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) om mulig fosterhjem plassering da de hadde stor erfaring på dette området og selv ønsket å formidle dette på en skånsom måte.

Fana Barneverntjeneste



Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003



Barnevernstjenesten ber om at jeg ikke forteller OT om mulig fosterhjem plassering da de hadde stor erfaring på dette området og selv ønsket å formidle dette på en skånsom måte.



Dokument 7 – Fana barneverntjeneste, Journal
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dato: 23.02.02



Samtale med Agnethe på Solli kl 09:00.



Jeg informerer mor om at vi har funnet et fosterhjem som kan passe for OT, men at det er en prosess som kan ta tid fordi vi må godkjenne dem. Jeg forteller hvordan vi har tenkt å gå frem, og at i først vil forta et hjemmebesøk hos besteforeldre på onsdag. Der vil vi fortelle hva vi er kommet frem til, men at vi vil sammen med mor fortelle gutten om hva som skal skje. Mor synes det er et godt forslag, og hun håper det kan skje fort.



Jeg sier det er viktig at mor nå må være der for OT, og at hun ikke må tenke selvmord nå, når hun har fått vite at vi har et fosterhjem innen rekkevidde. ( Mor har innformert sin psykolog om at det er slik hun tenker).



Jeg sier til mor at hun er den viktigste personen OT har i livet, og at hun må holde fast ved den tanken. Mor sier hun vil være der for ham. Jeg sier samtidig at mor må si i fra hvis det blir for mye for henne, slik at jeg kan overta. Vi avtaler å ringes for ny avtale når jeg vet mer angående fremgangen i plasseringsprosessen…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stor erfaring på området
PostPosted: Sun Feb 24, 2008 6:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Barnevernstjenesten ber mor om å ikke fortelle ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) om mulig fosterhjem plassering da de hadde stor erfaring på dette området og selv ønsket å formidle dette på en skånsom måte.


Det er ingen overdrivelse når barnetraffickerne sier de har stor erfaring med fosterplassering.

Om formidlingen av budskapet og overføringen til "fosterhjemmet" skjer skånsomt, slik barnetraffickerne hevder, er en annen sak. De fleste vedtak om fosterplassering fattes akutt og barna hentes uten varsel.

Barnetraffickernes insistering på at de skal formidle budskapet har sannsynligvis sammenheng med at de ønsker total kontroll over prosessen. Alle kan tenke seg barnets reaksjon når det får vite at det ikke lenger får lov til å bo hjemme. De aller fleste barn reagerer med gråt og sinne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Sun Feb 24, 2008 8:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nei, det skjer ikke skånsomt, tvert om lar de de den største belastningen gå utover barnet, og selvfølgelig går de svært langt for å gi foreldre skylden, spesielt ovenfor barnet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Sun Feb 24, 2008 8:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg har avtale med sosionom på sykehuset og ber igjen om hjelp til å skaffe bolig. Hun sier jeg er for syk til dette. Jeg får beskjed om at jeg bør la min sønn reise på ferie med mine foreldre, de har alt informert han om ferien og min sønn gleder seg til å reise. I og med hun skal ha samtale med min far ber jeg henne også formidle at Lill Ann vil komme innom for å hente noen klær og andre ting jeg har bruk for. Det er i kjelleren hos dem. Jeg informerer også at han kan finne annen lagringsplass om han ønsker dette for resten av innboet mitt på forespørsel. Jeg er slapp og svært nedfor og har ikke styrke til å argumenter med flere, jeg vil bare dø.



Min sønn er på besøk og har med brev fra ISP (www,poetry.com), og jeg har god lyst å reise. Min sønn er stolt av meg fordi han har oppfattet at jeg har vunnet en konkuranse og får utgitt et dikt.

Vi snakker også om ferien som han gleder seg til.



Jeg blir informert av psykolog Jorunn Axelsen at jeg skal benytte en anne beroligende medisin for å få sove om kvelden da valium var avhengihetsdannene og da vil jeg ikke ta valium. Jeg blir sint fordi jeg var lovet at jeg skulle slippe vanedannende medikamenter. Dersom jeg absolutt skulle ha noen medisiner var det kun sovepille, slik at jeg fikk sove. Jeg blir ikke informert om at den nye medisinen jeg MÅ ta er psykotika, dette leser jeg først på internett etter jeg har mottatt innsyn i 2005 og kan slå opp medikamentene.



Email fra Poetry Com


Ladies and gentlemen, and fellow poets . . . It’s now time to declare the winner of the largest cash prize ever awarded to an amateur poet . . . Our Poet of the Year for 2002 . . . and Grand Prize winner of $20,000 is . . .

Agnethe Mehn-Andersen!



We’re familiar with your work, Agnethe, and you know . . .
it could happen just that way!



Dear Agnethe,



I would like to inform you of your nomination as Poet of the Year for 2002, and to personally invite you to read your poetry at the single largest gathering of poets in history, where you will be formally inducted as an International Poet of Merit and Honored Member of our Society for 2002.



Your induction will take place Friday evening, November 15th, in the Arts and Entertainment Capital of the World, Hollywood Ca., during the International Society of Poets Fall 2002 Convention and Symposium.



You will also be honored with two separate and very special awards for your poetic achievement at special ceremonies throughout the weekend.



First, to honor and commemorate your poetic accomplishments, after you present your poetry in front of fellow poets from around the world, amidst the applause from the audience, you will be presented with your International Poet of Merit Silver Award Bowl. The Award is a magnificent work of art in itself ($175.00 value), uniquely engraved and mounted on a walnut base (see it here). This incomparable award is so large and heavy, you may need an extra suitcase just to carry it home!



And Agnethe . . . there’s much more . . .



In recognition of your poetry presentation at this prestigious international Symposium, we will also create and present to you a beautiful and colorful Commemorative Award Medallion to honor your poetic dedication and achievements.



35 POETS WILL SHARE $66,500.00 TOTAL IN PRIZES--INCLUDING
THE SINGLE LARGEST POETRY CASH PRIZE EVER AWARDED--$20,000.00!



And don’t forget the most lucrative amateur poetry contest ever! Your contest entry poem can be written in any style, on any subject . . . and can be up to 40 lines long.



Just think . . . for this poem alone, you will have the opportunity to win one of 35 cash and gift prizes to be awarded at the Symposium . . . including a Grand Prize of $20,000.00--the largest cash prize ever awarded in an amateur poetry competition. There’s also a Second Prize of $5,000.00, a Third Prize of $2,500.00, a Fourth Prize of $1,000.00, and six other cash prizes of $500.00 each. World-renowned Pulitzer Prize-winning poet W.D.Snodgrass and Poet Laureate Robert Pinsky will be with us to congratulate poets and present the Grand Prize.



Your society is also encouraging today’s youth to develop and utilize their poetic talents in a positive manner. This year we will award five $1,000.00 cash scholarships to talented young poets attending the Symposium.

Our editors and professors will also be searching for new poetic talent. Twenty poets will be “discovered” in the contest reading sessions. These winners will be awarded publishing or recording contracts that will generate international exposure for their poetic artistry.



In all, $66,500.00 in cash and prizes will be awarded at this single event!



LIGHTS . . . CAMERA . . . ACTION!



And that’s still just the beginning . . . we’ve got three very special days planned for you . . . ones you’ll never forget!



**You will be officially inducted as an "International Poet of Merit" for 2002.



**You and your poetic achievements will be honored at two Gala Banquets and Award Ceremonies.



**You will enjoy dazzling entertainment shows created especially for you featuring international recording stars the Platters and the Shangri-Las, Ray Manzarek, co-founder of the Doors, famous Beat Poet Michael McClure, plus special surprise guest entertainers each night. These special command performances will thrill and delight you. There will also be lots of other entertainment, including Midnight Dance Parties on both Friday and Saturday nights!



**Hollywood icon and legend, star of the silver screen, Bo Derek, to entertain and inspire us throughout the weekend.



**You will learn more about your craft in seminars, reading rooms, rap sessions, and workshops, where you can read and discuss your poetry in informal settings with other poets from all over the world. Back by popular demand are the ISP rap rooms, our famous sunrise poetry readings, the ISP Coffee House, the ISP Open Microphone Rooms, and workshops on how to fine-tune your poetic talents.



**You will have the rare opportunity to get up-close and personal with the Pulitzer Prize-winning poet W.D. Snodgrass and Poet Laureate Robert Pinsky, who will also be reading their own work.



**You will participate in a fantastic international poetry competition featuring 35 prizes totaling $66,500.00. A Grand Prize of $20,000.00, 9 other cash prizes totaling $11,500.00, 10 poetry recording contracts, 10 book publishing contracts, and 5 Young Poets Scholarship prizes will be awarded at this single event.



**You and your guests will also be eligible to win one of many door prizes, valued at over $6,000.00.



** You will make friendships that will last a lifetime and will return home with wonderful memories, your International Poet of Merit Silver Award Bowl, your Commemorative Award Medallion, and lots of other special gifts.



DON’T BE LEFT OUT



Don’t miss this opportunity. Space is limited, and our Conventions routinely sell out. Plan to join your fellow poets in Hollywood California, November 15-17, 2002, for the poetic event of the year! I am also looking forward to meeting you and celebrating the power and beauty of poets and poetry!



Sincerely,
Steve Michaels
International Society of Poets
Convention Chairperson



Click here for more information.

Click here to Register Now, or go to





24.09.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes



SEF/SKOLE:



Etter avtale med pasient gitt tilbakemelding til far: Sydentur, ok så lenge tante og onkel ike skal være med, han bekrefter at det kun er besteforeldrene og OT. Hun er enig at de finner et nytt lagringssted, hun ba meg informere om at mobilen var slått av og at sønnen kan ringe på pasient telefon. Info eller om at hun får hjelp til praktiske ting her, bl.a. skaffe ny bolig, at hun bor hos Lillan i helgene og at venninnen kan hente ut ting fra lager.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13


24.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, C Nordland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



La seg 23:30. Våken kl 24:00, stod opp 02:45 pga mareritt, gikk på røykerom. La seg igjen 03:30. sovet å se til 06:00.



24.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:15



Deltatt på morgenmøte og vore i arbeidsstua. Litt spørgene til måten hun blir fulgt opp på der. Undertegnede har avtalt å ta dette opp med ergoterapeuten og prøve å finne plass der hun kan male. Vedrørende morgendagen får hun svar fra BUP angående ventetid for psykolog til sønnen. Barnevernet skal i morgen snakke med foreldra hennas om fosterhjemtilbudet (dei har funne familie). Agnethe er veldig spendt på utfallet av begge desse sakene, og er redd ho skal reagere slik som fredag.. På spørsmål kva ho treng, seier ho at ho kanskje vil trenge hjelp til å skjerme seg. Agnethe er informert om at ho bør ta Nozinan 10 mg ca kl 21:00 i kveld, og er enig med det.



24.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, juib, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Har vært en del i miljø, skjermer seg innimellom. Hatt besøk av sin sønn. Har fått en pris for et dikt i en konkurranse.



PLAN FOR SPESIELLE TILTAK G3,1 Ark 1


24.09.02



Søker fosterhjemplass for sønnen.



PLAN FOR SPESIELLE TILTAK G3,1 Ark 1


24.09.02 INGY



Dersom barnevernkontakt Lise Sundal ringer, må vi hente pasient til telefonen.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 24.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg JJ/Kako (ingy?)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg JJ/Kako



Uro/søvnproblemer C. Nattland Vival 5 mg kl 02:45 effekt:

Uro/søvnproblemer Jorun Jensen Nozian 5 mg (2 tab) kl 21:05 effekt:

(notat Ann Helen Asheim: 2 tab på 5 mg blir 10 mg)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 4:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Kontaktsykepleier Lena kommer my inn på rommet der jeg sitter og maler og lytter til musikk. Hun mener jeg må bevege meg mer i miljø, delta på kaffien i stuen og jeg gjør så det for å få fred. Jeg informerer sykepleier om at sykepenger ikke er blitt utbetalt, men får intet tilbakesvar.



25.09.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes



SEF/SKOLE:



Pasient mente at hun ikke hadde fått utbetalt sykepenger siden august. Undertegnede har vært i kontakt med trygdekontoret som sier de har utbetalt 26.08, som skulle gjelde ut august. Utbetaling for september skjer i løpet av morgendagen.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13+14


25.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, x, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Sovet å se til.

25.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:40



Deltatt på morgenmøte, arbeidsstue og basseng. Bevegelsesgruppe i dag, bestemt på team møte. Har også fått enerom inntil videre, er glad for dette. Har trukket seg noe tilbake der i formiddag. Hatt samtale med undertegnede, hvor jeg forklarer at hun høyst sannsynlig ikke vil få noe svar fra BUP på noen dager. Har hatt avtale om at pasient skal ta kontakt ved behov. Ikke tatt kontakt med undertegnede i løpet av vakten. Svarer på spørsmål at dagen har forløpt greit.



25.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:25



Opphold seg på stova ved kaffen, ellers vore mykje på rommet, teikna og lyttet til musikk. Tatt kontakt et par ganger angående praktiske ting.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 25.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Å. Moe

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å. Moe

(notat Ann Helen Asheim: ikke gitt tolvon)



Uro/søvnproblemer Ingy Nozian 5 mg (2 tab) kl 21:00 effekt:

(notat Ann Helen Asheim: 2 tab på 5 mg blir 10 mg)


25.09.02 Fana barneverntjeneste, journal


Dato: 25.09.02



Hjemmebesøk hos Ina og Øivind M-A.



Formålet med besøket er å hilse på OT, samt orientere besteforeldrene om fremgangen i saken. Til stede fra BVT Lise Sundal og Grete Kvåle.



Ina er hjemme når vi kommer, og hun ringer til sin mann som er på jobb, slik at vi kan snakke med begge to. Grete går gjennom det generelle i barneverntjenestens arbeid, mens jeg tar opp OT spesielt, og at vi har tenkt å plasserer ham i et fosterhjem pga deres familiære konflikt i familien. Begge beseforeldrene er opptatt av at gutten skal tilbakeføres til mor, men er usikker på hva som er best for gutten i forhold til å plassere ham på et fosterhjem.



Vi sier de er en viktig del av OT sitt liv, og at de skal få fortsette å være besteforeldre for gutten. Det er viktig for bestemor at hun slipper å fortelle at han skal flytte fra dem. Vi spør hva de tenker i forhold til dette vi nå presenterer, og de sier at de har og vist dette fra forgje samtale med oss, men at det er selvsagt såre følelser for dem å ikke ha gutten boende hos seg. De forteller at de har vært der for ham fra han var liten, de har passet ham når mor har jobbet, og gutten har vært hos dem i helger osv.



På spørsmål om hvordan OT har det for tiden, sier Ina at hun merker at han har traumer etter turbulensen siste året. Hun mener at mors psyke og mye flytting har gjort gutten usikker og mer lukket. De skal reise på 14 dagers ferie til Grand Canaria 4 november, og de har fått tillatelse fra mor å reise med OT.



Samtale med OT



Gutten kommer fra skolen kl 13.30, og sitter seg i armkroken hos morfar. Grete spør om han vet hvem vi er, det vet han ikke. Hun forteller om barnevernet, og at vi er der for å hjelpe familier og barn. Hun spør om det er vanskelig for ham at mor har vært syk, og det bekrefter han at det har det vært. Hva som har vært mest vanskelig, er at mor ikke vil snakke med ham, men bare lukker seg inne, å brukte datamaskinen.



Grete spør om hvordan han helst vil ha det, og hvor han ønsker å bo. Han svarer at han vil bo hos besteforeldrene, men at han også kan bo hos sin bestekamerat.



Grete spør om vi kan få komme tilbake for å snakke med ham, det kan vi i flg OT.





25.09.02 Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dato: 25.09.02


Hjemmebesøk hos Ina og Øivind M-A.



Formålet med besøket er å hilse på OT, samt orientere besteforeldrene om fremgangen i saken. Til stede fra BVT Lise Sundal og Grethe Kvåle.



Ina er hjemme når vi kommer, og hun ringer til sin mann som er på jobb, slik at vi kan snakke med begge to. Grethe går gjennom et generelle i barneverntjenestens arbeid, mens jeg tar opp OT spesielt, og at vi har tenkt å plasserer ham i et fosterhjem pga deres familiære konflikt i familien. Begge beseforeldrene er opptatt av at gutten skal tilbakeføres til mor, men er usikker på hva som er best for gutten i forhold til å plassere ham på et fosterhjem.



Vi sier de er en viktig del av OT sitt liv, og at de skal få fortsette å være beseforeldre for gutten. Det er viktig for bestemor at hun slipper å fortelle at han skal flytte fra dem. Vi spør hva de tenker i forhold til dette vi nå presenterer, og de sier at de har og vist dette fra forgje samtale med oss, men at det er selvsagt såre følelser for dem å ikke ha gutten boende hos seg. De forteller at de har vært der for ham fra han var liten, de har passet ham når mor har jobbet, og gutten har vært hos dem i helger osv.



På spørsmål om hvordan OT har det for tiden, sier Ina at hun merker at han har traumer etter turbulensen siste året. Hun mener at mors psyke og mye flytting har gjort gutten usikker og mer lukket. De skal reise på 14 dagers ferie til Grand Canaria 4 november, og de har fått tillatelse fra mor å reise med OT.



Samtale med OT


Gutten kommer fra skolen kl 13.30, og sitter seg i armkroken hos morfar. Grethe spør om han vet hvem vi er, det vet han ikke. Hun forteller om barnevernet, og at vi er der for å hjelpe familier og barn. Hun spør om det er vanskelig for ham at mor har vært syk, og det bekrefter han at det har det vært. Hva som har vært mest vanskelig, er at mor ikke vil snakke med ham, men bare luker seg inne, å brukte datamaskinen.



Grethe spør om hvordan han helst vil ha det, og hvor han ønsker å bo. Han svarer at han vil bo hos besteforeldrene, men at han også kan bo hos sin bestekamerat.



Grethe spør om vi kan få komme tilbake for å snakke med ham, det kan vi i flg OT.



Veien videre:



Avtale med Anita og John Nøstedal 7 okt om hjemmebesøk kl 13:00. OT kan få komme på helgebeslk hos dem for å bli kjent.



Avtale med Agnethe om samtale på Solli 7 oktober kl 11:00



BUP bekrefter at OT har fått første prioritering hos dem, og skal til samtale allerede på fredag. De vil også foreta hjemmebesøk for å observere gutten i hjemmet. Gro Tinning er saksbehandler hos BUP.



25.09.02 Meldeskjema

Min egen kommentar skrevet i desember 2003.



Vil her henvise til Rigmor Dyrekorns forklaring angående mine foreldres syn på konflikten mellom dem og meg, samt deres forklaring hvor de påstår at de har hatt nær og god kontakt med OT opp gjennom årene.



Rigmor har ved flere tilfeller hatt samtaleterapi med mine foreldre tilstede opp gjennom årene nettopp fordi de har motsatt seg på det sterkeste at jeg skal ta kontakt med barneverntjenesten for å søke avlastningshjelp, eventuelt besøkfamilie, som foreslått ved mødrehjemmet. Det har vært lange perioder da foreldrene mine ikke har avlastet meg overhode i perioden 1992 – 2000.



OT led i lengre perioder fordi hans besteforeldrene ikke ønsket kontakt med ham, det er først de siste år at det har vært hyppig kontakt med dem. Etter at jeg startet å arbeide for min far i familiefirmaet i 1999. Han fikk da komme på besøk mens jeg arbeidet på kontoret i familiefirmaet.



Dato/kl : 25.09.02 Fana BUP
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Intern behandling planlegging

Timer:0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 2 poliklinikk



Intern møte med:



Ansvar for tiltaket: Gro Hafstad Tynning (Psykolog)



Diskusjon av OT sin situasjon i inntaksteam. Blir enig om at lege Bernt Arne Larsen skal gjøre individuell vurdering av OT, mens undertegnede har en samtale med fosterforeldre for utfyllende informasjon om OT sin fungering den siste tiden. Informerer barneverntjenesten om dette, og avklarer videre kontakt med mor/mors behandler.



Dato/kl : 25.09.02 Fana BUP
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: indirekte pasient arbeid

Timer: 0.5

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0.5

Telefon: Telefonkontakt med 1.linje med :samarbeidspartner



Ansvar for tiltaket: Gro Hafstad Tynning (Psykolog)

Ekstern deltaker: Lise Sundal, saksansvarlig Barneverntjenesten i Fana



Telefon til Sundal for å avklare eventuelt ny fosterhjemplassering. Hun informerer om at aktuell fosterfamilie har sagt seg villig til å ta imot OT. Dette skal nå godkjennes, og det er å forvente at denne prosessen vil ta noe tid. Det vil uansett bli en gradvis tilnærming. Sundal informerer om at det er mor som har det formelle foreldreansvaret, og at fosterhjemplassering hos besteforeldre er privat avtale. Blir enig om at jeg får godkjenning hos mor for å treffe OT og besteforeldre.



OT reiser to uker til Syden med besteforeldre i november. Det er uklart for Sundal om dette kolliderer med gruppedeltakelse for OT på Solli. Mor har godkjent denne turen.



Sundal er glad vi vil treffe besteforeldre, for mest mulig helhetlig informasjon om OT sin situasjon.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]