It is currently Thu Mar 28, 2024 11:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Facebook
PostPosted: Thu Feb 07, 2008 2:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg ser min sønn er blitt lastet opp i Facebok med bilde og sender han er hilsen og vink. Dette får jeg i tilbakesvar:

Mikael sent you a message. Subject: hore "s\halle beibe:) kompis av o***! F u c k u ! du er så dum at faren min ville snudd seg i graven dersom han fikk greie på det.. faren min er iikke dø:) eeeiiiiiddddGet a life bitch--- slutt å plag o****.. ELLERS MÅ JEG PÅ DO

" To reply to this message, follow the link below:http://www.facebook.com/n/?inbox/readmessage.php&t=12092915882

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Digital mobbing via Facebook
PostPosted: Thu Feb 07, 2008 5:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Samtalen blir besvart av meg slik:

Dersom dette er språkbruket til min sønns såkalte "venner" er jeg meget bekymret. Ikke at det er noen nyhet at mennesker som er under barnefjernet kun opplever det værste av mennesker som er på denne kloden. Jeg vil som mor til min sønn si, at du skal holde deg langt unna han. Når det gjelder din mail kommer jeg til å publisere den slik jeg offentligjør alt dritt fra barnefjernindustrien.

Senere på dagen mottar jeg dette i tilbake svar:

jeg er meget bekymret over deg og dine hensikter ved å publisere stoff om din sønn.. Du er en barnslig dama! Ha et finf liv:)

Jeg svarer tilbake:

Jeg ønsker å vite hvorfor en person med navn M**** H**** svarer på profilen min da jeg ikke kjenner deg, og jeg regner deg heller ikke for å være en venn av min sønn, selv om du svarer fra hans facebok profil. Når det gjelder dette med din far, vel så kjenner jeg heller ikke han.

http://www.facebook.com/inbox/readmessa ... 2092915882


Facebook profil til M****, som jeg antar er den samme som svarer i Biancas gjestebok:

http://www.facebook.com/profile.php?id=538210128

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nytt svar fra Facebook Michael
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 12:50 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Som mor blir jeg selvfølgelig bekymret når en mann som via sin profil forteller han er 15 år eldre enn min sønn, hentyder til lommemannen (som han mener jeg kjenner) og påstår han er min sønns beste venn. Videre påstår han at jeg "ikke vet" navnet på min sønns far og har lest siden, noe som motsiger seg selv, i og med min sønns fars navn er oppgitt i de sakspapirer som jeg publiserer.

Kan noen hjelpe meg med å finne informasjon om hvem denne personen er. Har han for eksempel et pedofilt rulleblad, og er han ansatt av barnefjernet i Fana, tilsvarende lommemannen....

Melding fra Facebook:


Mikael sent you a message. --------------------
Re: hore Jeg er faktisk hans beste venn og jeg hadde ikke brydd meg med å forsvare han fra deg om han ikke betydde så pass. Veldig fin side, til tross for at det innlegget ikke har en dritt å si. og når du sier du ikke kjenner hans far, så sier det vel seg selv at du er en tilregnelig person som vi kan stole på. Jeg må innrømme at jeg er stolt over å kjenne han og hvordan han klarer å bli så oppegående som han han faktisk er når han har deg som "mor" men slapp av. Jeg passer på han, fra slike personer som deg. BTW: den boken (Når barnevernet dreper med loven i hånden) blir ingen bestselger;) mer eller mindre egskte do papir til lommemannen, som du sikkert kjenner godt fra før av;)
-------------------- To reply to this message, follow the link below:http://www.facebook.com/n/?inbox/readmessage.php&t=12092915882

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 8:49 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Er det ikke dine foreldre som har ansvaret for OT nå? Noen bør i så fall gi barne"vernet" beskjed om at de lar OT ferdes i miljøer han ikke har godt av å vanke i.........

Jeg syns synd på deg som får slike anngrep mot deg fra folk som tydligvis ikke burde få lov til å være i nærheten av din sønn. :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 10:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg synes snarere det virker så usammenhengende og språklig hjelpeløst at det er en tullebukk som skriver. La det ligge, vil jeg tro.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 12:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Om det er en som bruker OT sin profil på Facebook, er det enten en som har en usunnt god kontakt med ham, eller en som har brutt seg inn på profilen hans - begge deler er tilfeller som bør anmeldes til de rette instanser. I alle fall må dette undersøkes nøye før en lar det ligge................


Last edited by Bestemamma on Fri Feb 08, 2008 12:54 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 12:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det er ikke ama som bør gjøre det. Hun vil bare pådra seg mere skitt.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 12:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
MH Skånland wrote:
 
Det er ikke ama som bør gjøre det. Hun vil bare pådra seg mere skitt.
  


Jeg sa ikke at det er AMA som må gjøre det........ :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 1:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Men da skjønner du sikkert at det heller ikke er noen her som hun kan henvende seg til. Sønnen er i barnevernets og "fosterforeldrenes" hender.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 3:23 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
En ny melding:

M**** sent you a message. Re: hore "jaja.. Den chatten som foregår på den siden er jo helt teit. De vet jo ingenting som har skjedd! Men jeg skal gi meg.. du får gjøre som du vil! men O**** sier at du plager han på facebook. Skjønner deg egentlig Agnethe. Du har mistet din sønn! lykke til videre" To reply to this message, follow the link below:http://www.facebook.com/n/?inbox/readmessage.php&t=12092915882

Sammendrag:
Jeg har som skrevet på toppen av siden sett min sønns facebook profil. Det var med et bilde av ham og 4 stk "venner" som jeg som mor automatisk ragerte på. Jeg sender et wink og vennehilsen slik at han vet at jeg er der og kan ta kontakt om han vil. Jeg får så meldinger fra denne M**** som er 15 år eldre enn min sønn og kaller seg han beste venn. Han hentyder til lommemannen og informerer nå om at han ikke fant diskusjonen interesant lenger da medlemer her blander seg inn og reagerer. Jeg har ikke hatt noen form for kontakt med min sønn siden jeg mistet omsorgen for han ved tvang i en Litra A sak, skapt av mine egne foreldre, som i dag får betalt for å være hans fosterforeldre av Fana Barneverntjeneste, som har det formelle ansvar for omsorgen for min sønn.

I og med at jeg har kjent de seksulle overgrep på egen kropp (igjen iverksatt av mine egne foreldre), så har jeg selvfølgelig ingen problem med å fornemme hva de i dag gjør mot sitt fosterbarn og min sønn. De har ingen grenser.

Men, som Marianne sier jeg kan ikke gjøre noe mer enn å opplyse om situasjonen. Jeg har vært nektet all fom for kontakt med min sønn, både muntlig og skriftlig. Jeg har også selv sluttet å sende noe gave ved høytid og mer, jeg regner ikke med at han mottar dem. I praksis ser jeg det barn som jeg fødte i 1992, som død og begravet, jeg regner ikke med at det noen gang vil være mulig å genopprett kontakt eller ha noe med han å gjør i fremtiden. Ikke for meg.

Min sønn er derfor i dag helt uten noen foreldre tilstede i hans tilværelse. Lurer du på om hvorfor M**** "tilfeldigvis" er i min sønns liv? Så svarer jeg, nei, det er ingen tilfeldighet, det er den samme historie som gjentar seg. Og, hvor kan man melde fra om seksuelle krekelser og overgrep der Bergenspolitiet selv er innvolvert.

Dette er en del av systemet.

Ikke misforstå, jeg bryr meg om min sønns liv, og ve og vel, og jeg blir lei når jeg ser at jeg ikke har mulighet til å forhindre at også han vil oppleve falske venner og mennesker som ikke ønsker hans beste rundt seg. Poenget er at dersom jeg aktivt gjør noe mer enn å opplyse om det som skjer, så vil min sønn havne i en ennå verre situasjon. Det er som oftest normalen i barnefjernsaker.

Det barn jeg husker og som jeg oppdro gjennom han 10 første leveår er det barn jeg ønsker skal leve med meg videre. Dersom jeg hadde opplevd min sønn i dag, tror jeg at jeg ville blitt svært såret og skuffet over hvem han har blitt manipulert til å utvikle seg til. Jeg kan kun håpe at de 10 første leveår ga ham en god nok base til å selv kunne forst hva som er rett og galt og at han vil tross vansker kunne utvikle seg til et godt menneske som voksenperson. For det var han som det barn jeg gjemmer i mine minner og tanker om han.

(Innlegg er oppdatert og rettet for stavefeil)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Fri Feb 08, 2008 6:53 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 5:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
AMA kan du lese meldingen jeg sendte deg?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 5:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
MH Skånland wrote:
 
Men da skjønner du sikkert at det heller ikke er noen her som hun kan henvende seg til. Sønnen er i barnevernets og "fosterforeldrenes" hender.
  


Vel, jeg prøver så godt jeg kan å undersøke, og det tror jeg flere andre gjør også.....


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 6:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Bestemamma wrote:
AMA kan du lese meldingen jeg sendte deg?


Takk for melding, jeg har svart privat tilbake.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: saken avsluttes
PostPosted: Mon Feb 11, 2008 9:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Saken avsluttes med disse mail og meldinger.

Jeg tar hensyn til ditt ønske om ikke å ha kontakt med deg, men denne gang må jeg gjøre det på grunn av OT. Jeg har fått med meg at han og hans kamerat har reagert på ditt innspill på facebook. Guttene er nå i den alder der vi som foresatte må være ekstra obs. Begge guttene er aktive både på fotball og har grei vennekrets der vi også har kontakt med foreldrene og følger med. Derfor kom det som en overaskelse å se deres tilsvar til deg. Vi har tatt afære og satt stopper for slikt. Vær snill og ikke publiser mer om dette. Det går bare ut over OT.
Samtidig vil jeg rette opp feil og fantasier. OT har fått det du har sendt til ham. Han har ikke takket, men det gjør heller ikke du mormor eller vi har sendt gaver. Vi registerer, men la vær å kommentere eller publisere på Internett.

Vi vil forsatt sende de en hilsen til din 40 års dag.

MVH
Pappa

Hei, du har gått videre og jeg fikk en telefon av en av dine venninner..
du har visst ikke hatt det så lett etter det jeg har sagt(O**** var med) og det beklager vi. Jeg håper du ikke lar det få noen følger. og om du godtar min dypeste beklagelser. Vet vi gikk litt vell langt men jeg tror det ligger mye hat i O**** og at du kanskje ikke skal kontakte han med det første. gi han litt tid:)

Håper du som sagt at du ikke går videre med dette og at vi kan legge dette bak oss.^^
Mvh M**** og O****

mitt tilbakesvar:

Det er i orden. Dersom OT ønsker kontakt og snakke med meg så kan han selv ta kontakt. Jeg er lei for at nå legger alt sitt hat på meg, jeg ønsker han intet vont og det vil aldri gå en dag uten at jeg tenker på han og savner han. Det at jeg velger å skrive bok å publisere sakspapir "virkeligheten til saksbehandlere i barnefjernindustrien forstår jeg også er vanskelig i den alder dere nå er i. Jeg håper at han en dag når han blir eldre vil forstå hvorfor jeg velger å gjøre dette. Siden og boken er også til han, for at han også skal ha anledning til å få vite hvorfor jeg dro min vei, og andre spørsmål som han muligvis en dag vil ønske å stille omkring hva som faktisk sjedde i hans barndom, og ikke minst omkring hans far

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 11, 2008 11:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Jeg vet ikke om OT leser disse sidene, men mye tyder på at iallefall foreldrene dine gjør det.

Dette har jeg tenkt på mange ganger, og om jeg skal gjøre det, må det bli nå.

Til OT:
Jeg har lest dokumentene din mor har lagt ut på nett. Jeg har også lest hennes egne kommentarer. Jeg har full forståelse for at du syns det er vanskelig å takle for deg, og at det kan være vondt for deg. Det er jo tross alt ditt liv også.

Men du må vite at dette ikke er en skammelig periode av ditt liv. Ei heller er det en skammelig periode av din mors liv. Noen er født inn i et liv fullstendig uten motgang. Slik har det dessverre ikke vært for din mor, ei heller for deg.

For deg føles nok livet bedre nå. Og den tiden hvor du og din mor hadde det som verst, føles vel som et annet liv, kanskje det til og med føles som om det skjedde en annen. På en måte håper jeg det, for din skyld. Men samtidig er dette en del av også ditt liv, uansett hva du måtte synes om det. Og før eller senere bør du ta kontakt med din mor. Ikke for hennes skyld, eller for dine besteforeldre sin skyld, men for din egen.

Når fortiden kommer tilbake, med bruddstykker du ikke kan sette sammen, kan disse dokumentene hjelpe deg å skape et helhetlig bilde. De vil også hjelpe deg å forstå de hendelsene som du kanskje prøver å legge bak deg. For du skal vite èn ting: Til syvende og sist, vil det ikke ligge bak deg så lenge du ønsker. Det vil komme tilbake. Og da er det kanskje for sent.

Av mange grunner skulle jeg ønske, for din skyld, at du tok kontakt med din mor. Hun var den første som elsket deg, og det kan ingen ta fra henne. En gang var hun hele ditt liv, den eneste du ville ha. Og jeg tror, at dypt inne i deg, ligger fortsatt den kjærligheten et barn har til sin mor. Og selv om du ikke ser det selv, og kanskje heller ikke VIL se det, er dette noe som kanskje vil hjemsøke deg senere.

Jeg håper du har det bra hos dine besteforeldre. Og jeg håper du slipper å høre noen vonde ord overhodet om din mor.

Om du virkelig vil forstå hvorfor disse dokumentene blir lagt ut, er det ikke dine besteforeldre du må søke svar hos, men hos henne som i alle år har kjempet, både for deg, og seg selv. Du kan ikke vite; og det er det vel heller ingen som forventer, hvordan det føles å kjempe for sitt barn. Kjempe mot noe som er så uendelig mye større enn en selv. Og når man heller ikke har noen som kjemper sammen med en, føles det iblant ganske håpløst. Ha dette i tankene, når du tenker mot din mor. Hun kjempet for deg, til hun måtte kjempe mot også deg.

Men jeg tror nok, at selv om hun legger kampen for å få deg bak seg, vil hun aldri gi opp håpet om at hun en gang skal nå deg; bli kjent med deg igjen. Å få kjenne at hun, tross alt, er din mor. Og for din skyld håper jeg du innser, at uansett hva du føler og tenker akkurat nå, er du hennes sønn.

Men denne gangen må du ta det første skrittet, OT. Og for din egen sjelefred, håper jeg du gjør det. For dèt handler ikke om barnevernet, eller dine besteforeldre. Det handler om deg, og din mamma.

Hilsen Raven E.

EDIT: Jeg håper du ikke syns dette var over streken, AMA, jeg har bare hatt sånn lyst til å si ham dette siden jeg leste historien deres.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]