It is currently Thu Mar 28, 2024 9:52 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: 26 uke Varetekt Aetat
PostPosted: Sat Dec 08, 2007 3:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
10.07.02 Aetat, søknad
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Gjenopptak av dagpengeperiode etter folketrygdeloven § 4 – 16

Fnr.: 270368 Utlevert dato: 10/7 – 02
Etternavn: M-A
Fornavn: Agnethe

En løpende stønadsperiode som er avbrutt i inntil 52 uker, kan som hovedregel gjenopptas uten ny prøving av kravet om minsteinntekt, uten ny ventetid og uten at dagpengegrunnlagget fastsettes på nytt. Nyttdagpengegrunnlag kan faststettes når stønadsperioden gjenopptas eller ved eterfølgende årskifte hvis det lønner seg for deg.

Hvis årsaken til avbruddet er arbeid, må du legge ved:
· Kopi av arbeidsavtale (arbeidsforhold siste 6 måneder)
· Bekreftelse på sluttårsak av arbeidsgiver
· Dokumentasjon på arbeidsinntekt, hvis du vil kreve stønaden fastsatt på nytt

Fylles ut av søker:
Dagpengeperioden ønskes gjenopptatt fra: 5/7-02 (dato)

Oppgi årsak til avbruddet

Arbeid (kryss av)
Ja:
Nei:
Hvis ja, oppgi arbeidsgivers navn E303 Danmark

Ønsker du å få fastsatt dagpengegrunnlaget på nytt?
(Sett kryss)
Ja:
Nei:

Ønsker du å få fastsatt ny vanlig arbeidstid?
(Sett kryss)
Ja:
Nei:

Hvis ja, ønsker du en ny beregning nå:
(Sett kryss)
Ja:

Ønsker du ny beregning ved årskiftet:
(Sett kryss)
Ja:

Jeg vil selv kontakte Aetat i saken
(Sett kryss)
Ja:

Andre årsaker til avbruddet:
(Sett kryss)
Ja:
Er du under utdanning
(Sett kryss)
Ja: (overstreket feilkryss fordi jeg tror det sør om barnetillegg)

Barnetillegg
Har det skjedd endringer i antall barn som forsørges siden sist du mottak dagpenger?
(Sett kryss)
Ja:
nei

Hvis ja, oppgi navn og fødselsdato på barnet:
OT 16/3-92
Husk å vedlegge fødselsattest.
Andre forsørgers navn og fødselsdato:

Jeg bekrefter at opplkysningene er korrekte. Jeg er inneforstått med at uriktige eller ufullstendige opkysninger kan medføre krav om tilbakebetaling av mottatte dagpenger og straffeansvar, og at jeg kan tape retten til dagpenger i inntil 2 år.

Sted: Bergen Dato: 10/7-02 Underskrift: AMA

Signert

Fylles ut av Aetat:
Er ny brosjye om dagpenger utlevert?
(Sett kryss)
Ja:

Brosjyrens utgave:

Skjema motatt

Dato

Sign:

Usignert

11.07.02 Aetat, Journal
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Har rett på dagpenger fom 050702 i Norge

Vurderes på samme måte (arb i DK) som i Norge ved gjennopptak (se pkt 6.10.1 i EØS boksen)

Det som har skjedd i Danmark skal jeg ta meg av når jeg er tilbake.

Kari 11.07.02

AMA

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 9:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hvit til ditt bryllup
(Svart eller hvit for sorg)

Hvit for et himmelsk bryllup.
Hvorfor la sort vise min sorg?
La mine klær vaskes
hvite ved mitt siste møte…

La de gjenspeile åndens lette engleslør,
som de engler som nå omringer meg.
Hvit er dødens farge som nå møter meg.

Sort er fargen som forteller…
noe om sorgens mørke.
Sorg over å miste noen
du har elsket en gang i livet.

La meg bli viet til det nye liv i englehvit.

Hvit som kongeliljene,
de som står i krystallglasset
…ved siden av min grav.

Gi meg hvit til ditt himmelske bryllup…
Til mitt nye liv i Din evighet.

White for your wedding

White for heavenly wedding.
Why black at grief?
Let my mourning be white at my last meeting.
Let it mirror the spirits light angleveils,
as those angles that surrounding me.
White is the color of death to me
…it is to a nuptials.

Black is the color to tell someone else about your grief.
The sorrow over losing someone close to you,
someone you have loved through life…
So let my ceremony begin the new life in angelwhite.
My life in heavenly life in Yours eternity.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 27 uke Forord
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 9:42 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
27 uke Forord

Denne uken er det svært varm og jeg har store problemer med å sove om natten. Jeg ønsker å sove vekk hele dagen. Møte ved Aetat og BVT er samme dag. Jeg sitter lenge i kø på Aetat før jeg kommer inn og får hjelp til registreringen. Dette tar så lang tid at jeg kommer ikke tidsnok til møte på BVT, men går opp på kommunehuset etter at jeg er ferdig på Aetat. Jeg vet ikke hvorfor hun her nevner kø fra Aetat – da jeg ikke har bil. På møte ble jeg igjen mødt med en holdning, å jeg trodde du ikke kom, og de tok meg ikke alvorlig. Jeg ble ikke trodd på at jeg hadde hatt kontakt med dem før og ba til sist Lise Sundal sjekke i arkivet sitt og jeg ble med hun inn da hun åpnet den gamle mappen min fra tiden på mødrehjemmet i 1992.

Her tok jeg først opp brevet min mor hadde skrevet med håndskrift omkring hvorfor de ikke ville lenger ha meg boende hjemme når jeg hadde fått et barn, og som var grunnlag for innleggelse ved Bergen Mødrehjem. (Dette brev er ennå ikke blitt utlevert). Deretter tok jeg frem de to sluttrapporter fra mødrehjem. Den siste av rapportene hadde jeg selv aldri mottatt eller sett før, men i slutten stod det at de SKULLE TA MEG ALVORLIG om jeg ba om hjelp fra dem.

Ellers har jeg i ettertid forstått at Rigmor har kontaktet BVT, dette blir jeg ikke informert om av henne, til meg forteller hun at hun skal på ferie. Etter at BVT er blitt kontaktet av psykolog Rigmor Dyrkorn ringer de meg. Denne telefonsamtale husker jeg kun vagt, men mener de ville bare minne meg på om neste møtedato. De fortalt ikke at psykolog Rigmor Dyrkorn hadde ringt.

27 uke Varetekt Saksdokumenter

15.07.02 Aetat, Meldekort online
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Registrer meldekort – Dagpenger
Navn: M-A Agnethe
Fødselsnr: 270368
Beregningstatus:
Forskudd jul/påske? N
Meldedato: 15-07-2002

Fortsatt søker? J
Arbeidet? N
Permitert. Arb annen AG?
Syk? N
Ferie? N
Kurs/utdanning? N

Fravær (X, S, F, J, R, T)
Feilmelding fra MKS: Person har ikke status som dagpengemottaker

Uke 27 2002
M T O T F L S
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
Uke 28 2002
M T O T F L S
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 18.07.02 Andre Møte med Fana BVT
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 9:53 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
18.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Den 18.07.02 har mor nytt møte med barneverntjenesten. Hun er veldig deprimert og gråter mye. Foreldrene har tatt gutten med seg på hytten, imot mors vilje. Mor ønsket at hun og OT kunne få tid for seg selv, men da nektet foreldrene å dra. Mor forteller litt om bakgrunnen for konflikten med foreldrene. Videre formidler hun et ønske om en fosterfamilie i guttens nærmiljø, slik at OT kan fortsette på samme skole, samt omgås med vennene sine (jf dok. 2).

Fana Barneverntjeneste
Dokument 2
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana:
OT. F. 160392
Dato: 18.07.02

Møte med mor på kontoret.

Mor kommer til samtale 1 ½ time for sent. Hun har vært på Aetat, og det var kø tilbake til Nesttun.

Mor er veldig deprimert, og gråter mye. Hun forteller at foreldrene hennes har tatt gutten med seg på hytta, og det er ikke det mor vil. Hun ville at foreldrene skulle reise uten gutten, slik at mor og sønn kan ha tid for seg selv, men da nektet foreldrene å dra. De ville ha med seg gutten. I flg mor kjøpte bestefaren starwars spill til han, og på den måten lokket han med seg. Selvsagt ville da gutten heller reise med besteforeldrene til hytta.

Mor forteller litt om bakgrunnen fro den vonde konflikten med foreldrene. Det er vondt å snakke om og hun gråter hele tiden. Hun forteller bl.a. at faren i løpet av det siste året var med henne rundt for å se etter leilighet. Hun kjøpte da en leilighet til en million, etter anbefaling av sin far, og like etter at alt var ordnet med kjøpet, sa faren henne opp i familiefirmaet hvor mor arbeidet som It ansvarlig. Det var innskrenkninger i firmaet som var grunn til oppsigelsen. Videre var det en skjult kloakkskade i leiligheten i tillegg til andre skjulte skader, og mor forteller at hvis forsikringsselskapet skulle dekke skaden, forlangte forsikringsselskapet at hun solgte leiligheten etter a skaden var utbedret. Da stod mor tilbake på bar bakke, uten jobb og uten hus.


Dokument 2
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.
Dato: 18.07.02

Møte med mor på kontoret.

Mor kommer til samtale 1 ½ time for sent. Hun har vært på Aetat, og det var kø tilbake til Nesttun.

Mor er veldig deprimert, og gråter mye. Hun forteller at foreldrene hennes har tatt gutten med seg på hytta, og det er ikke det mor vil. Hun ville at foreldrene skulle reise uten gutten, slik at mor og sønn kan ha tid for seg selv, men da nektet foreldrene å dra. De ville ha med seg gutten. I flg mor kjøpte bestefaren starwars spill til han, og på den måten lokket han med seg. Selvsagt ville da gutten heller reise med besteforeldrene til hytta.

Mor forteller litt om bakgrunnen fro den vonde konflikten med foreldrene. Det er vondt å snakke om og hun gråter hele tiden. Hun forteller bl.a. at faren i løpet av det siste året var med henne rundt for å se etter leilighet. Hun kjøpte da en leilighet til en million, etter anbefaling av sin far, og like etter at alt var ordnet med kjøpet, sa faren henne opp i familiefirmaet hvor mor arbeidet som It ansvarlig. Det var innskrenkninger i firmaet som var grunn til oppsigelsen. Videre var det en skjult kloakkskade i leiligheten i tillegg til andre skjulte skader, og mor forteller at hvis forsikringsselskapet skulle dekke skaden, forlangte forsikringsselskapet at hun solgte leiligheten etter at skaden var utbedret. Da stod mor tilbake på bar bakke, uten jobb og uten hus.

Hva ønsker mor for sønnen sin i et fosterhjem? Hun ønsker seg en vanlig familie, hvor grensesettning både ovenfor barnet og besteforeldrene er viktig. Hun ønsker seg en familie i guttens nærmiljø,slik at gutten kan fortsette på Midtun skole, og slik at han kan fortsette å ha vennene sine. Hun ønsker videre at guttens katt kan få være med hvis det er mulig.

Veien videre:

Vi innkaller besteforeldrene til samtale.
Sammen med Agnethe skal vi ha en tlf samtale med hennes psykolog Rigmor Dyrkorn, og mor og psykolog fyller ut søknadskjema til barne og familiekontoret sammen.
Vi undersøker muligheten for at gutten kan få snakke med psykolog på PPT.


18.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim

Gjennom oppvekst og videre i voksen alder har mor blitt utsatt for mental mishandling fra hennes far. Dette er årsaken til at mor ønsker et annet hjem/fosterhjem for sin sønn.

Hun vet selv at hun trenger profesjonell behandling for sin depresjon og ber om hjelp hurtigst mulig. Hun blir fortalt at det vil ta ½ til 1 år å skaffe til veie fosterfamilie i samme nærmiljø.

DOK 2

Mor kom for sent da det var ventetid og kø for å registrere seg som arbeidsledig ved Aetat på Nesttun.

Mor forteller at foreldrene hennes har mot hennes vilje bestemt seg for å ødelegge muligheten for at hun og sønnen skal kunne tilbringe tid sammen.

De holder han unna henne ved bl.a. reise på hytten med ham uten å informer mor om hvor de er. De benytter mulighet til å gi ham dye gaver for å oppnå sin vilje.

Min egen kommentar skrevet i desember 2003.

18.07.02 Meldeskjema

Jeg kom for sent da det var ventetid og kø for å registrere seg som arbeidsledig ved Aetat på Nesttun. Jeg forteller barneverntjenesten at foreldrene mine har mot min vilje bestemt meg for å ødelegge muligheten for at jeg og min sønn skal kunne tilbringe tid sammen. De holder han unna meg ved bl.a. reise på hytten med ham uten å informer meg om hvor de er. De benytter mulighet til å gi ham dyre gaver, som ny sykkel, for å oppnå sin vilje som er at han skal avise meg.

Jeg ber igjen om alternativ fosterfamilie slik at jeg kan legge meg frivillig inn på et sykehus å få hjelp til å bli frisk fra den dype depresjon jeg nå befant meg i.

Gjennom oppvekst og videre i voksen alder har jeg blitt utsatt for mental mishandling fra min far. Dette er årsaken til at jeg ønsker et annet hjem/fosterhjem for min sønn. Jeg gir også beskjed om at jeg tror de vil være ødeleggende i forholdet mellom meg og min sønn om han bor hos mine foreldre.

Jeg er svært deprimert denne tiden og forteller dem dette, jeg bekrefter at jeg tenker på selvmord ved spørsmål. Jeg vet selv at jeg trenger profesjonell behandling for min depresjon og ber om hjelp hurtigst mulig. Jeg blir fortalt at det vil ta ½ til 1 år å skaffe til veie fosterfamilie i samme nærmiljø. De avtaler at jeg skal komme tilbake til et nytt møte.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 19.07.02 Pyskolog Rigmor Dyrkorn ringer Fana BVT
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 9:58 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
19.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Den 19.07.02 mottar barneverntjenesten telefon fra mors psykolog som formidler sin bekymring for mors helsetilstand. Hun forteller at det har toppet seg for mor det siste året. Mor har flere ganger siste år gitt utrykk for at hun vil ta livet sitt. Psykologen forteller om mors konflikt med foreldrene. Mor har hele livet blitt fortalt av far at hun ikke er verd noe, og at faren har en meget negativ omtale av sin datter (jf dok. 2).

Fana Barneverntjeneste

Dato: 19.07.02
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven

Psykolog Rigmor Dyrkorn ringer.

Agnethe skulle vært til samtale med psykologien i dag kl 13:30, men hun møte ikke. Rigmor Dyrkorn mener dette er helt uvanlig for Agnethe, og er bekymret fro hennes helsetilstand. Hun har ringt Agnethe, og hun lå og sov. Hun hadde ikke sovet om natten. Hun var svært deprimert.

Rigmor Dyrkorn forteller litt om Agnethes historie, og konflikten mellom henne og foreldrene er dyp og vond. Hun har hele sitt liv blitt fortalt av sin far at hun ikke verd noe, og faren har en meget negative omtale av sin datter fremdeles. Psykologen har i mange år prøvd å bedre konflikten, og har prøvd ulike metoder, men det nytter ikke. Hun mener faren er svært autoritær og bestemmer et meste i familien. Han er opptatt av å ta vare på sitt gode navn og rykte. Utad skal familien fungere perfekt.

Psykologen er bekymret for mors helse. Hun forteller at det har toppet seg for Agnete det siste året, men at hun i mange år nå ha klart seg helt fint sammen ned sønnen. Mor har et siste året flere ganger gitt uttrykk for at hun ønsker å ta livet sitt. Hun mener at mor muligens trenger innleggelse på psykriatisk sykehus. Agnethe har psykologens telefon nr privat, og kan ta kontakt med henne når det måtte passe.

19.07.02
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dato: 19.07.02

Psykolog Rigmor Dyrkorn ringer.

Agnethe skulle vært til samtale med psykologien i dag kl 13:30, men hun møte ikke. Rigmor Dyrkorn mener dette er helt uvanlig for Agnethe, og er bekymret fro hennes helsetilstand. Hun har ringt Agnethe, og hun lå og sov. Hun hadde ikke sovet om natten. Hun var svært deprimert.

Rigmor Dyrkorn forteller litt om Agnethes historie, og konflikten mellom henne og foreldrene er dyp og vond. Hun har hele sitt liv blitt fortalt av sin far at hun ikke verd noe, og faren har en meget negative omtale av sin datter fremdeles. Psykologen har i mange år prøvd å bedre konflikten, og har prøvd ulike metoder, men det nytter ikke. Hun mener faren er svært autoritær og bestemmer et meste i familien. Han er opptatt av å ta vare på sitt gode navn og rykte. Utad skal familien fungere perfekt.

Psykologen er bekymret for mors helse. Hun forteller at det har toppet seg for Agnete det siste året, men at hun i mange år nå ha klart seg helt fint sammen ned sønnen. Mor har et siste året flere ganger gitt uttrykk for at hun ønsker å ta livet sitt. Hun mener at mor muligens trenger innleggelse på psykriatisk sykehus. Agnethe har psykologens telefon nr privat, og kan ta kontakt med henne når det måtte passe. Psykologen oppgir samme tlf nr til oss, slik at vi kan ta kontakt og drøfte eventuelle problemer, tlf 97569549. Agnethe har avtale med psykolog 13. august.


19.07.02
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Telefonsamtale med mor.

Mor ringer. Hun forklarer at hun ikke nådde samtalen med Rigmor Dyrkorn i dag, hun var så utslitt og lå og sov. Hun har dermed ikke fått utarbeidet søknad til fosterhjemplass som hun skulle gå igjenom med psykologen. Vi avtaler at hun kommer opp til meg på kontoret tirsdag 23.07, kl 10:00.

19.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim

Rigmor Dyrkorn har vært behandler via samtaleterapi i 10 år for mor.

Hun har inngående kjennskap til konflikten mellom mor og hennes foreldre og har en rekke ganger forsøkt terapi med foreldre tilstede. Dette har hvert nytteløst, slik at hun nå selv har gitt dette opp.

Hun beskriver forhold som blir betegnet som mental mishandling tydelig for barneverskurator. Hun ber om at mor må få anledning til å få søke profesjonell hjelp ved innleggelse så hurtig som mulig.

Min egen kommentar skrevet i desember 2003.

Angående Rigmors telefonsamtale;

Rigmor Dyrkorn har vært min behandler via samtale terapi i 10 år. Hun har inngående kjennskap til konflikten mellom meg og mine foreldre og har en rekke ganger forsøkt forsoning av konflikter med mine foreldre tilstede. Dette har hvert nytteløst, slik at jeg nå selv har gitt dette opp.

Jeg beskriver forhold som blir betegnet som mental mishandling tydelig for barneverskurator. Jeg ber om anledning til å få søke profesjonell hjelp ved innleggelse så hurtig som mulig. De råder meg til å vente til de har fosterfamilie for OT klar og minner meg om avtalen og dato som er satt for nytt møte.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: UKE 28 Varetekt
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 12:43 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke 28

Fana BVT kurator Lise Sundal skriver brev og avtale samtale med mine foreldre. Etter dette møte ber hun meg komme til samtale, her får jeg beskjed om å signere for søknad av midlertidig fosterhjemplassering for min sønn. Hun mener det vil ta minst ½ år før de har funnet en familie i nærområdet og informerer om at han må være der minst i 1 år. Da jeg uansett har tenkt å ta mitt eget liv og tenker at det er greit, for så kommer han i hvertfall vekk fra mine foreldre og slipper å bli umyndiggjordt, slik tilfellet har vært med meg, gjør det ingen rolle. Jeg er likgyldig til det meste, og jeg føler meg nå fri til å gjøre et selvmordforsøk. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) vil bli tatt vare på…

Uke 28 sakspapirer

22.07.02 BVT brev besteforeldre
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven



Bergen kommune

Fana bydel



Ina og Øivind M-A

Sleipnersvei 1

5221 Nesttun



Innkalling til samtale



I forbindelse med AMA henvendelse til oss vedr. hennes sønn, innkaller vi herved dere til samtale på barnevernets kontor i kommunehuset, 6.etg



Fredag 26.07.02 kl 10:00



Dersom tidspunktet ikke passer, vennligst kontakt undertegnede på tlf 55 561321 for ny avtale



Med vennlig hilsen



Fana barneverntjeneste

Lise K. Sundal

Barnevernskurator

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 23.07.02 Fana BVT søker om fosterhjem/beredskapshjem
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 12:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
23.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Den 23.07.02 sender barneverntjenesten søknad til Hordaland fylkeskommune om fosterhjem for gutten.



Den 23.07.02 har barneverntjenesten samtale med mor, som formidler at hun sliter med sine foreldres holdning til henne og hennes sønn. Mor føler at hun mister sønnen sin. Hun ser at sønnen lider av konflikten. Gutten har hatt noen utbrudd i det siste, hvor han blir sint og vanskelig, og hun er redd han kan få psykisk men av dette (jf dok. 3).

23.07.02 BVT brev til Fylkeskommunen


Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven



Bergen kommune



Hordaland Fylkeskommune

Helse- og sosialetaten

Barne- og familiekontoret

5020 Bergen



Vurdering vedr. søknad om fosterhjem etter Lov om barneverntjenester § 4-4, 5.ledd



Barnets navn: OT, f. 160392



Mor, AMA melder selv sin bekymring for sin sønn til barneverntjenesten, og ønsker at han skal flytte i fosterhjem for en periode da mor er svært deprimert og ute av stand til å ivareta guttens behov.



Mor ønsker at gutten plasseres i hans nærmiljø, vor han kan fortsette på Midtun skole og ha sine venner i nærheten av der han bor. Videre ønsker mor seg en ”vanlig” familie, gjerne med andre barn. Hun setter grenser som viktig stikkord for sin sønn. Hvis mulig, ønsker mor at gutten får med seg katten sin.



Mor beskriver gutten som godt fungerende både sosialt og i skolesammenheng. Han har mange venner både hjemme og på skolen. Gutten er en trygg, god og kjærlig gutt, men de siste månedene har vært vanskelig for ham da mor er så dårlig.



Mor ønsker at gutten skal få bo i fosterhjem en periode på minimum ett år, og flytte gradvis tilbake til mor når hun er i stand til å ivareta sønnen sin. Tiden fremover vil mor bruke til å få hjelp med sin depresjon, etablere seg på nytt med arbeid og bolig. Hun ønsker å ha en tett kontakt med sin sønn. Mor har ingen tilfredstillende personer i sitt nettverk eller familie som kan overta omsorgen for gutten i denne perioden.



Barneverntjenesten ser det som barnets beste at han får stabilitet i sitt nærmiljø, samt fortsette på Midtun skole som viktige faktorer i arbeide med plassering av gutten. Vi vurderer at saken kan bli en hastesak. Dette grunnes mors psykiske tilstand, som kan medføre innleggelse på psykriatisk avdeling. Vi ønsker en samtale så snart som mulig. Barneverntjenesten ser det som viktig at vi har godt samarbeid med mor i denne prosessen, og vi kunne tenke oss å ha henne med i møtet.



Nesttun 23.07.02



Med hilsen



Barneverntjenesten i Fana



Inger O. Liavaag

Nestleder



Lise K. Sundal

Saksansvarlig



23.07.02 BVT søknad til Fylkeskommunen om fosterhjem
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven





Hordaland

Fylkeskommune

Helse- og sosialetaten

Barne- og familiekontoret

5020 Bergen

tlf: 55239572



SØKNAD OM PLASS I FYLKESKOMMUNALE OMSORGSTILTAK



Fra saksansvarlig kommune/bydel (jfr. §8-4): Fana sosialkontor

Saksansvarlig: Lise Karin Sundal

Tlf: 55561321

Leder i bv.tjenesten i kommunen (jfr §2-1, 3.ledd): Anne Marit Høyend



Barnets navn: OT

Fødselsnr. (11 siffer): 160392

Fødestad:

Gutt

Statsborgerskap: Norsk



HVA TYPE TILTAK BLIR DET SØKT OM?



Hjelpetiltak §4-4, 5.ledd



Oppgi prioritering – 1, 2, 3, osv.:



Fosterhjem
Beredsk. Hjem


LOVHJEMMEL i vedtak/forslag til vedtak: § 4-4, 5. ledd



KOPI AV VEDTAK MÅ LEGGES VED SØKNADEN. DERSOM VEDTAK ENNÅ IKKE ER FATTA, MÅ INNSTILLING TIL VEDTAK LEGGES VED. (Ikke originaldokumenter)



1. Plan for omsorgsituasjonen , jfr. §§ 4-5 og 4-15, 3. ledd

1.1 Målsetting



At OT kan flytte tilbake til mor når hun er etablert i nytt miljø med bolig og jobb som gjør at hun kan gi ham den økonomiske trygghet han trenger i sin daglige omsorg.



1.2 Kontakt med familie ( kor ofte?, hvem skal ha kontakt med barnet?, hvordan skal samvær gjennomføres? M.v.):



Ja, ut fra hva PTP tjenesten mener er best for OT.



1.3 Ved plassering i fosterhjem: Hvilke forutsetninger er ønsket i fosterhjemmet for å dekke barnet/ungdommen sin særskilte behov samt sikre en god utvikling?





Normal familie som kan gi OT trygge rammer i nærmiljø.

1.4 Andre opplysninger (bruk eget ark om ønskelig):



Han har katt



2 Barnet

2.1 Aktuell situasjon:



Midtun skole 5 klasse



2.2 Spesifikke problem (m.o.t. døgnrytme, rusmiddelbruk, kriminalitet og lignende):





2.3 Hvilke interesser har barnet?



Musikk, dyr, fotball. Han er glad i å være med klassekamerater.



2.4 Hva er barnet sine sterke sider?



Skole: mattematikk. Personlig: Trygg i forhold til voksne. Kjærlig og snill med stor omtanke for andre.



2.5 Barnet sitt forhold til foreldre og andre familiemedlemmer:



Bodd alene med mor til 2002. Har i perioder hatt mye kontakt og bodd hos besteforeldre siden påsken 2002.



2.6 Hvordan fungerer baret sosialt (T.d. I barnehage/skole, arbeid, fritid m. n.):



Bra



2.7 Atferd ut fra alder og utviklingsnivå (m.o.t. sosial fungering, skolepresentasjoner, grensesetting, avtaler, m.v.):



Normal



2.8 Helsemessige forhold (allergi, medisinforbruk, kostvaner, psykisk problem, sengevæting m.v.):



Kan ha fått psykiske problem i løpet av siste år pgs mors manglende boligsituasjon og depresjon som følge av dette og konflikt med mors foreldre.



2.9 Andre opplysninger, somt.d. etnisk bakgrunn, religion, hvor baret er døpt, o.lign. (bruk eget ark om nødvendig):





3 Familien

3.1 Foreldre



Mors navn: AMA

Født: 270368

Adresse: Sleipnersvei 1

Telefon: 97562407

Yrke/arbeidsted: Arbeidsledig

Statsborgerskap: Norsk

Språk: Norsk



Fars navn: Tom Dickenson

Født:

Adresse: 31 Bramlongs, Killstir. Dublin 5

Telefon:

Yrke/arbeidsted:

Statsborgerskap: Irsk

Språk: Engelsk



Hvem har det formele foreldreansvar nå? Mor

Hvem har den daglige omsorgen for barnet nå? Mor



3.2 Søsken ( Navn: Født: Dersom det blir søkt plass for søsken, hvilke type tiltak blir søkt?)



3.3 Spesielle forhold en bør være oppmerksom på (m.o.t. omsorgsevne, bosted, russmiddelmisbruk, kriminalitet o.a.)



Mor er svært deprimert, kontakt med psykolog Rigmor Dyrkorn



3.4 Sosialkontoret sin kontakt med familien (Hvor lenge?, Hvor ofte?, grunn til uro, m.v.):



Kontakt 10 år tilbake



Har barnet kontakt med, eller behov for hjelp fra andre deler av hjelpeapparatet (t.d. BUP,PPT, medisinsk)?



Har behov for PPT



4 Nettverk

4.1 Viktige personer i barnet sitt sosiale nettverk:



Beseforeldre, klassekamerater og deres familier i nærmiljøet.



Har noen av disse vert vurdert som aktuelle omsorgspersoner for barnet?



Ja



5 Vedlegg

5.1 Rapporter/Vedtak som ligger ved søknaden:

a) Samtykkeerklæring

b) Vurdering fra Barneverntjenesten



Nesttun/Bergen 23/7 02



Lise K. Sundal

Saksansvarlig

Dato: 23.07.02
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Samtale med mor på kontoret.



På spørsmål om hvordan det går med mor, er tingenes tilstand fortsatt den samme. Hun sliter med sine foreldres holdning til henne og hennes sønn, og føler hun mister sønnen sin. Det blir en drakamp mellom mor og bestemor, med sønnen i midten. Det ønsker hun ikke, og ser at sønnen lider av det. Han har hatt noen utbrudd i det siste, hvor han blir sint og vanskelig, og hun er redd for at han kan få psykisk men av konflikten. Jeg ber mor hente henvisningsskjema til PPT, og forteller at jeg har snakket med dem, og at det ikke nødvendigvis trenger å være så lang ventetid for samtale med sønnen. Dette kan også skje nå i ferien, dvs at man ikke trenger å være avhengig av at skolen er med i bildet.



Vi gjør ferdig søknadsskjema til barne og familiekontoret, den skal jeg sende av gårde. Vi går gjennom hva jeg vil snakke med besteforeldrene om på fredag 26.07. jeg vil høre deres versjon av saken. Snakke med dem om besteforelderrollen de har overfor gutten. Si at vi støtter Agnethe i henne avgjørelse, og at det må de også gjøre. De må tenke på guttens beste sammen med mor.



Vi avtaler ny time 31.07 kl 10:00



23.07.2002
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven



SAMTYKKEERKLÆRING


Jeg AMA fødselsnummer 270368 samtykker herved at min sønn OT blir plassert etter barneverntjenestelovens § 4 – 4 i følgende fosterhjem





Barneverntjenesteloven:



§ 4 – 4. hjelpetiltak for barn og barnefamilier



Barneverntjenesten skal bidra til å gi det enkelte barn gode levevilkår og utviklingsmuligheter ved råd, veiledning og hjelpetiltak.



Barneverntjenesten skal, når barnet på grunn av forholdene i hjemmet eller av andre grunner har særlig behov for det, sørge for å sette i verk hjelpetiltak for barnet og familien, for eksempel ved å oppnevne støttekontakt, ved å sørge for at barnet og familien, for eksempel ved å oppnevne støttekontakt, ved å sørge for at barnet får plass i barnehage, eller ved avlastningstiltak i hjemmet. På samme måte skal barneverntjenesten også søke å sette i verk tiltak som kan stimulere barnets fritidsaktivitet, eller bidra til at barnet får tilbud om utdanning eller arbeid, eller anledning til å bo utenfor hjemmet. Barneverntjenesten kan videre sette hjemmet under tilsyn ved at den oppnevner tilsynsfører for barnet.



Barneverntjenesten kan også yte økonomisk stønad som hjelpetiltak for barnet.



Fylkesnemnda kan om nødvendig beslutte at tiltak som opphold i barnehage eller andre egnede dagtilbud, skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. Fylkesnemnda kan gi pålegg om tilsyn når vilkårene i § 1 - 12 er tilstede.



Når vilkårene i annet ledd er til stede, og dersom behovene ikke kan løses ved andre hjelpetiltak, kan barneverntjenesten også formidle plass i fosterhjem, mødrehjem eller institusjon. Hvis det må forutsettes at foreldrene i lengre tid ikke vil kunne gi barnet forsvarlig omsorg, bør det likevel vurderes om det med en gang skal vedtas at barneverntjenesten skal overta omsorgen for barnet etter § 4 – 12 første ledd, framfor frivillig plassering etter denne paragraf.

Nesttun 23/07 2002

Underskrift AMA


23.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim



Mor ber også nå om at hun får hjelp til omplassering av sin sønn så hurtig som mulig, å vente ½ til 1 år når man er så alvorlig syk at man planlegger selvmord er alt for lenge.



Barnevernet formidler til mor at de har sendt søknad til Hordaland fylkeskomunne om fosterhjem til sønnen hennes.



Min egen kommentar skrevet i desember 2003.



Fana Barneverntjeneste



Jeg ber også nå om at jeg får hjelp til omplassering av sin sønn så hurtig som mulig, å vente ½ til 1 år når man er så alvorlig syk at man planlegger selvmord er alt for lenge. Barnevernet formidler at de har sendt søknad til Hordaland fylkeskomunne om fosterhjem til OT.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 25.07.02 Sakspapirer denne uke
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 12:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
23.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Den 23.07.02 sender barneverntjenesten søknad til Hordaland fylkeskommune om fosterhjem for gutten.

Den 23.07.02 har barneverntjenesten samtale med mor, som formidler at hun sliter med sine foreldres holdning til henne og hennes sønn. Mor føler at hun mister sønnen sin. Hun ser at sønnen lider av konflikten. Gutten har hatt noen utbrudd i det siste, hvor han blir sint og vanskelig, og hun er redd han kan få psykisk men av dette (jf dok. 3).

23.07.02 BVT brev til Fylkeskommunen


Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven


Bergen kommune

Hordaland Fylkeskommune

Helse- og sosialetaten

Barne- og familiekontoret

5020 Bergen



Vurdering vedr. søknad om fosterhjem etter Lov om barneverntjenester § 4-4, 5.ledd



Barnets navn: OT, f. 160392



Mor, AMA melder selv sin bekymring for sin sønn til barneverntjenesten, og ønsker at han skal flytte i fosterhjem for en periode da mor er svært deprimert og ute av stand til å ivareta guttens behov.



Mor ønsker at gutten plasseres i hans nærmiljø, vor han kan fortsette på Midtun skole og ha sine venner i nærheten av der han bor. Videre ønsker mor seg en ”vanlig” familie, gjerne med andre barn. Hun setter grenser som viktig stikkord for sin sønn. Hvis mulig, ønsker mor at gutten får med seg katten sin.



Mor beskriver gutten som godt fungerende både sosialt og i skolesammenheng. Han har mange venner både hjemme og på skolen. Gutten er en trygg, god og kjærlig gutt, men de siste månedene har vært vanskelig for ham da mor er så dårlig.



Mor ønsker at gutten skal få bo i fosterhjem en periode på minimum ett år, og flytte gradvis tilbake til mor når hun er i stand til å ivareta sønnen sin. Tiden fremover vil mor bruke til å få hjelp med sin depresjon, etablere seg på nytt med arbeid og bolig. Hun ønsker å ha en tett kontakt med sin sønn. Mor har ingen tilfredstillende personer i sitt nettverk eller familie som kan overta omsorgen for gutten i denne perioden.



Barneverntjenesten ser det som barnets beste at han får stabilitet i sitt nærmiljø, samt fortsette på Midtun skole som viktige faktorer i arbeide med plassering av gutten. Vi vurderer at saken kan bli en hastesak. Dette grunnes mors psykiske tilstand, som kan medføre innleggelse på psykriatisk avdeling. Vi ønsker en samtale så snart som mulig. Barneverntjenesten ser det som viktig at vi har godt samarbeid med mor i denne prosessen, og vi kunne tenke oss å ha henne med i møtet.



Nesttun 23.07.02



Med hilsen



Barneverntjenesten i Fana



Inger O. Liavaag

Nestleder



Lise K. Sundal

Saksansvarlig



23.07.02 BVT søknad til Fylkeskommunen om fosterhjem
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven





Hordaland

Fylkeskommune

Helse- og sosialetaten

Barne- og familiekontoret

5020 Bergen

tlf: 55239572



SØKNAD OM PLASS I FYLKESKOMMUNALE OMSORGSTILTAK



Fra saksansvarlig kommune/bydel (jfr. §8-4): Fana sosialkontor

Saksansvarlig: Lise Karin Sundal

Tlf: 55561321

Leder i bv.tjenesten i kommunen (jfr §2-1, 3.ledd): Anne Marit Høyend



Barnets navn: OT

Fødselsnr. (11 siffer): 160392

Fødestad:

Gutt

Statsborgerskap: Norsk



HVA TYPE TILTAK BLIR DET SØKT OM?



Hjelpetiltak §4-4, 5.ledd



Oppgi prioritering – 1, 2, 3, osv.:



Fosterhjem
Beredsk. Hjem


LOVHJEMMEL i vedtak/forslag til vedtak: § 4-4, 5. ledd



KOPI AV VEDTAK MÅ LEGGES VED SØKNADEN. DERSOM VEDTAK ENNÅ IKKE ER FATTA, MÅ INNSTILLING TIL VEDTAK LEGGES VED. (Ikke originaldokumenter)



1. Plan for omsorgsituasjonen , jfr. §§ 4-5 og 4-15, 3. ledd

1.1 Målsetting



At OT kan flytte tilbake til mor når hun er etablert i nytt miljø med bolig og jobb som gjør at hun kan gi ham den økonomiske trygghet han trenger i sin daglige omsorg.



1.2 Kontakt med familie ( kor ofte?, hvem skal ha kontakt med barnet?, hvordan skal samvær gjennomføres? M.v.):



Ja, ut fra hva PTP tjenesten mener er best for OT.



1.3 Ved plassering i fosterhjem: Hvilke forutsetninger er ønsket i fosterhjemmet for å dekke barnet/ungdommen sin særskilte behov samt sikre en god utvikling?





Normal familie som kan gi OT trygge rammer i nærmiljø.

1.4 Andre opplysninger (bruk eget ark om ønskelig):



Han har katt



2 Barnet

2.1 Aktuell situasjon:



Midtun skole 5 klasse



2.2 Spesifikke problem (m.o.t. døgnrytme, rusmiddelbruk, kriminalitet og lignende):





2.3 Hvilke interesser har barnet?



Musikk, dyr, fotball. Han er glad i å være med klassekamerater.



2.4 Hva er barnet sine sterke sider?



Skole: mattematikk. Personlig: Trygg i forhold til voksne. Kjærlig og snill med stor omtanke for andre.



2.5 Barnet sitt forhold til foreldre og andre familiemedlemmer:



Bodd alene med mor til 2002. Har i perioder hatt mye kontakt og bodd hos besteforeldre siden påsken 2002.



2.6 Hvordan fungerer baret sosialt (T.d. I barnehage/skole, arbeid, fritid m. n.):



Bra



2.7 Atferd ut fra alder og utviklingsnivå (m.o.t. sosial fungering, skolepresentasjoner, grensesetting, avtaler, m.v.):



Normal



2.8 Helsemessige forhold (allergi, medisinforbruk, kostvaner, psykisk problem, sengevæting m.v.):



Kan ha fått psykiske problem i løpet av siste år pgs mors manglende boligsituasjon og depresjon som følge av dette og konflikt med mors foreldre.



2.9 Andre opplysninger, somt.d. etnisk bakgrunn, religion, hvor baret er døpt, o.lign. (bruk eget ark om nødvendig):





3 Familien

3.1 Foreldre



Mors navn: AMA

Født: 270368

Adresse: Sleipnersvei 1

Telefon: 97562407

Yrke/arbeidsted: Arbeidsledig

Statsborgerskap: Norsk

Språk: Norsk



Fars navn: Tom Dickenson

Født:

Adresse: 31 Bramlongs, Killstir. Dublin 5

Telefon:

Yrke/arbeidsted:

Statsborgerskap: Irsk

Språk: Engelsk



Hvem har det formele foreldreansvar nå? Mor

Hvem har den daglige omsorgen for barnet nå? Mor



3.2 Søsken ( Navn: Født: Dersom det blir søkt plass for søsken, hvilke type tiltak blir søkt?)



3.3 Spesielle forhold en bør være oppmerksom på (m.o.t. omsorgsevne, bosted, russmiddelmisbruk, kriminalitet o.a.)



Mor er svært deprimert, kontakt med psykolog Rigmor Dyrkorn



3.4 Sosialkontoret sin kontakt med familien (Hvor lenge?, Hvor ofte?, grunn til uro, m.v.):



Kontakt 10 år tilbake



Har barnet kontakt med, eller behov for hjelp fra andre deler av hjelpeapparatet (t.d. BUP,PPT, medisinsk)?



Har behov for PPT



4 Nettverk

4.1 Viktige personer i barnet sitt sosiale nettverk:



Beseforeldre, klassekamerater og deres familier i nærmiljøet.



Har noen av disse vert vurdert som aktuelle omsorgspersoner for barnet?



Ja



5 Vedlegg

5.1 Rapporter/Vedtak som ligger ved søknaden:

a) Samtykkeerklæring

b) Vurdering fra Barneverntjenesten



Nesttun/Bergen 23/7 02



Lise K. Sundal

Saksansvarlig

Dato: 23.07.02
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Samtale med mor på kontoret.



På spørsmål om hvordan det går med mor, er tingenes tilstand fortsatt den samme. Hun sliter med sine foreldres holdning til henne og hennes sønn, og føler hun mister sønnen sin. Det blir en drakamp mellom mor og bestemor, med sønnen i midten. Det ønsker hun ikke, og ser at sønnen lider av det. Han har hatt noen utbrudd i det siste, hvor han blir sint og vanskelig, og hun er redd for at han kan få psykisk men av konflikten. Jeg ber mor hente henvisningsskjema til PPT, og forteller at jeg har snakket med dem, og at det ikke nødvendigvis trenger å være så lang ventetid for samtale med sønnen. Dette kan også skje nå i ferien, dvs at man ikke trenger å være avhengig av at skolen er med i bildet.



Vi gjør ferdig søknadsskjema til barne og familiekontoret, den skal jeg sende av gårde. Vi går gjennom hva jeg vil snakke med besteforeldrene om på fredag 26.07. jeg vil høre deres versjon av saken. Snakke med dem om besteforelderrollen de har overfor gutten. Si at vi støtter Agnethe i henne avgjørelse, og at det må de også gjøre. De må tenke på guttens beste sammen med mor.



Vi avtaler ny time 31.07 kl 10:00



23.07.2002
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven



SAMTYKKEERKLÆRING


Jeg AMA fødselsnummer 270368 samtykker herved at min sønn OT blir plassert etter barneverntjenestelovens § 4 – 4 i følgende fosterhjem





Barneverntjenesteloven:



§ 4 – 4. hjelpetiltak for barn og barnefamilier



Barneverntjenesten skal bidra til å gi det enkelte barn gode levevilkår og utviklingsmuligheter ved råd, veiledning og hjelpetiltak.



Barneverntjenesten skal, når barnet på grunn av forholdene i hjemmet eller av andre grunner har særlig behov for det, sørge for å sette i verk hjelpetiltak for barnet og familien, for eksempel ved å oppnevne støttekontakt, ved å sørge for at barnet og familien, for eksempel ved å oppnevne støttekontakt, ved å sørge for at barnet får plass i barnehage, eller ved avlastningstiltak i hjemmet. På samme måte skal barneverntjenesten også søke å sette i verk tiltak som kan stimulere barnets fritidsaktivitet, eller bidra til at barnet får tilbud om utdanning eller arbeid, eller anledning til å bo utenfor hjemmet. Barneverntjenesten kan videre sette hjemmet under tilsyn ved at den oppnevner tilsynsfører for barnet.



Barneverntjenesten kan også yte økonomisk stønad som hjelpetiltak for barnet.



Fylkesnemnda kan om nødvendig beslutte at tiltak som opphold i barnehage eller andre egnede dagtilbud, skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. Fylkesnemnda kan gi pålegg om tilsyn når vilkårene i § 1 - 12 er tilstede.



Når vilkårene i annet ledd er til stede, og dersom behovene ikke kan løses ved andre hjelpetiltak, kan barneverntjenesten også formidle plass i fosterhjem, mødrehjem eller institusjon. Hvis det må forutsettes at foreldrene i lengre tid ikke vil kunne gi barnet forsvarlig omsorg, bør det likevel vurderes om det med en gang skal vedtas at barneverntjenesten skal overta omsorgen for barnet etter § 4 – 12 første ledd, framfor frivillig plassering etter denne paragraf.

Nesttun 23/07 2002

Underskrift AMA


23.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim



Mor ber også nå om at hun får hjelp til omplassering av sin sønn så hurtig som mulig, å vente ½ til 1 år når man er så alvorlig syk at man planlegger selvmord er alt for lenge.



Barnevernet formidler til mor at de har sendt søknad til Hordaland fylkeskomunne om fosterhjem til sønnen hennes.



Min egen kommentar skrevet i desember 2003.



Fana Barneverntjeneste



Jeg ber også nå om at jeg får hjelp til omplassering av sin sønn så hurtig som mulig, å vente ½ til 1 år når man er så alvorlig syk at man planlegger selvmord er alt for lenge. Barnevernet formidler at de har sendt søknad til Hordaland fylkeskomunne om fosterhjem til OT.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Dec 17, 2007 12:52 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 26.07.02 Fana BVT møte med mine foreldre
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 12:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
26.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Den 26.07.02 har barneverntjenesten samtale med bestemor og bestefar. De forteller at de har hatt OT til avlastning og på besøk siden han var født. Mor og gutten har bodd i nærheten av besteforeldrene etter at hun flyttet fra mødrehjemmet. De opplever at mor har isolert seg det siste året. De ønsker å hjelpe, men vet ikke hvordan og lar henne være i fred. De er redd for å gjøre situasjonen mer fastlåst og for å miste gutten. Mor har sagt til dem at hun vil plassere gutten i fosterhjem og reise fra alt (jf dok. 4).



Fana Barneverntjeneste

26.07.02
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dato: 26.07.02



Samtale på kontoret med besteforeldrene, Ina og Øivind M-A.



To fra BVT er tilstede. Vi forteller hvorfor de er kalt inn, og besteforeldrene er tydelig engstelig over innkallingen. Vi forteller hva mor ønsker, og vi sier at vi støtter det ønsket, men ber dem fortelle sin historie vedrørende OT.



Besteforeldrene sier de har hatt OT på avlasting og på besøk siden han var født. Mor og gutten har bodd i nærheten av besteforeldrene etter at hun flyttet ut fra Bergen Mødrehjem. De har positive erfaringer fra tiden på mødrehjemmet.



De forteller videre at OT skulle være hos dem i påsken, da mor og sønn på den tiden var flyttet til Danmark. Mor kontaktet dem mens gutten var hos dem og ba om at OT måtte få bli i Bergen slik at mor kunne forsøke å finne seg arbeid og bolig i Danmark. Agnethe ble hentet hjem fra Danmark nå i juli. Bestefar betalte hjemturen.



De opplever at Agnethe har isolert seg det siste året. De vil gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan. De lar henne få være for seg selv. De er redd for å trå feil, og gjøre situasjonen mer fastlåst. De er redd for å miste gutten. De forteller at Agnethe har sagt at hun vil plassere gutten i fosterhjem, og reise fra alt. Vi trygger besteforeldrene på at det er ikke det vi har fått inntrykk av i våre samtaler med mor. Hun vil at OT skal bli hos besteforeldrene helst i sammen med mor til fosterhjem er bestemt og kommet i orden. Vi forteller at dette er en prosess som vil ta tid, kanskje hele høsten går før alt er ordnet.



Da det er mulig det oppstår akutt forverring av mors psyke, og vi spør om besteforeldrene kan være fosterforeldre for OT. De sier at selvsagt kan de det. De vil gjerne ha ham så lenge det er nødvendig.



Mitt inntrykk er at besteforeldrene er tydelig lei seg,og ute av stand til å finne ut av hva som er best for familien. Bestefaren gråter mye under samtalen. Vi trygger dem igjen på at de har besteforeldrerollen, mens Agnethe må få være mor. Det må de respektere. Jeg har også inntrykk av at de resekterer at han skal i fosterhjem, selv om de ikke liker tanker.



De gir uttrykk for i det de skal gå, at de nå er tryggere på at de ikke mister gutten. De skal få være hans besteforeldre. Det er det beste for ham, det støtter både mor og BVT.



Dato: 26.07.02
Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven



Samtale på kontoret med besteforeldrene, Ina og Øivind M-A.



To fra BVT er tilstede. Vi forteller hvorfor de er kalt inn, og besteforeldrene er tydelig engstelig over innkallingen. Vi forteller hva mor ønsker, og vi sier at vi støtter det ønsket, men ber dem fortelle sin historie vedrørende OT.



Besteforeldrene sier de har hatt OT påavlasting og påbesøk siden han var født. Mor og gutten har bodd i nærheten av besteforeldrene etter at hun flyttet ut fra Bergen Mødrehjem. De har positive erfaringer fra tiden på mødrehjemmet.



De forteller videre at OT skulle være hos dem i påsken, da mor og sønn på den tiden var flyttet til Danmark. Mor kontaktet dem mens gutten var hos dem og ba om at OT måtte få bli i Bergen slik at mor kunne forsøke å finne seg arbeid og bolig i Danmark. Agnethe ble hentet hjem fra Danmark nå i juli. Bestefar betalte hjemturen.



De opplever at Agnethe har isolert seg det siste året. De vil gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan. De lar henne få være for seg selv. De er redd for å trå feil, og gjøre situasjonen mer fastlåst. De er redd for å miste gutten. De forteller at Agnethe har sagt at hun vil plassere gutten i fosterhjem, og reise fra alt. Vi trygger besteforeldrene på at det er ikke det vi har fått inntrykk av i våre samtaler med mor. Hun vil at OT skal bli hos besteforeldrene helst i sammen med mor til fosterhjem er bestemt og kommet i orden. Vi forteller at dette er en prosess som vil ta tid, kanskje hele høsten går før alt er ordnet.



Da det er mulig det oppstår akutt forverring av mors psyke, og vi spør om besteforeldrene kan vær fosterforeldre for OT. De sier at selvsagt kan de det. De vil gjerne ha ham så lenge det er nødvendig.

26.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til hennes advokat skrevet av Ann Helen Asheim

Henviser til Rigmor Dyrkorn som mer korrekt kan beskrive ”avlastningen” og hjelpen de har vært opp gjennom årene for mor og sønn gjennom ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) oppvekst.



Forholdet har vært svært dårlig mellom mor og hennes foreldre, økonomisk hjelp har hun i perioder mottatt av venner. Lån hos sin far blir brukt mot henne i enhver anledning, det er nedskrevet i et Excel ark han har.



Avlastningen har ikke fungert stabilt, men i perioder har den fungert etter at samtale terapi hos Rigmor har hvert gjennomført.



Det har vært perioder hvor mor har ønsket å be barnevernet om avlastningshjem/støttekontakt, noe psykologen har støttet mens hennes foreldre har vært svært i mot.



Etter hvert ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) ble eldre og selv kunne sykle til sin mormor etter skoletid har han gjort dette. Dette har i tider hvert mer belastende enn hjelp for mor da mormor ødela ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) appetitt til middag med boller og annet.



Mor har fortalt sine foreldre at hun er kommet hjem kun for å få hjelp til å plassere ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) i et fosterhjem, hun ønsket da selv å forsvinne (dø).



Min egen kommentar skrevet i desember 2003.

Henviser til Rigmor Dyrkorn som mer korrekt kan beskrive ”avlastningen” og hjelpen de har vært opp gjennom årene for jeg og sønn gjennom OT oppvekst.

Forholdet har vært svært dårlig mellom meg og mine foreldre, økonomisk hjelp har jeg i perioder mottatt av både dem og venner. Lån hos far blir brukt mot meg i enhver anledning, summen er nedskrevet i et Excel ark han har, noe han ofte minner meg om i diskusjoner. Det er kun når alt annet er prøvd at jeg ber mine foreldre om lån. Det kan dreie seg om skolepenger og lignende

Avlastningen har ikke fungert stabilt, men i perioder har den fungert etter at samtale terapi hos Rigmor har hvert gjennomført. Det har vært perioder hvor jeg har ønsket å be barnevernet om avlastningshjem/støttekontakt, noe psykologen har støttet mens hennes foreldre har vært svært i mot. Etter hvert OT ble eldre og selv kunne sykle til sin mormor etter skoletid har han gjort dette. Dette har i tider hvert mer belastende enn til hjelp for meg da hun ødela OT appetitt til middag med boller og annet.

Jeg har fortalt mine foreldre at jeg er kommet hjem fra Danmark, kun for å få hjelp til å plassere OT i et fosterhjem. Dette var en tanke som oppstod i samtale med Rigmor og var først formidlet av henne til dem. Det har aldri vært snakk om å plassere OT i et fosterhjem i Danmark.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 27.07.02 NAV
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 12:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
27.07.02 Aetat, Meldekort online
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Registrer meldekort – Dagpenger
Navn: M-A Agnethe
Fødselsnr: 270368
Beregningstatus:
Forskudd jul/påske? N
Meldedato: 27-07-2002

Fortsatt søker? J
Arbeidet? N
Permitert. Arb annen AG?
Syk? N
Ferie? N
Kurs/utdanning? N

Fravær (X, S, F, J, R, T)
Feilmelding fra MKS: Person har ikke status som dagpengemottaker

Uke 29 2002
M T O T F L S
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
Uke 30 2002
M T O T F L S
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

Signert: AMA
Notat: innlevert mauelt med utskrift til aetat

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 31.07.02 Dok 4 Møte med Fana barneverntjeneste
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 1:00 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dokument 4
Dato: 31.07.02
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Samtale på kontoret med mor.

Jeg innleder samtalen med å spørre hvordan det går med mor og OT. Mor forteller at siste uken har vært bedre, hun har hatt gutten sin hos seg hele tiden, laget middag til ham og vært sammen med ham slik hun vil. Han har hatt kamerater på besøk, og gutten har hatt det bra. OT sier selv at et er den beste uken han har hatt på lenge. Mor er også i ferd med å flytte sine egne ting inn i leiligheten hos sine foreldre. foreldrene flytter sin ting ut. Jeg støtter mor i at dette er en god løsning på kort sikt, slik at mor kan konsentrere seg om seg selv, samtidig som OT har det bra i sitt nærmiljø og med besteforeldre i nærheten.

Jeg forteller mor i korte trekk hvordan samtalen med hennes foreldre var da de var på møte her hos oss. Hun er ikke enig i at foreldrene har tatt seg av OT i hele hans oppvekst. Hun sier at det kun er i perioder de har vært tilstede for ham. Jeg forteller også at vi har vært klar på at de må ha besteforeldrerollen, mens hun har ansvaret for gutten som mor, og må respekteres i sine avgjørelser for ham.

Hun opplever fremdeles at faren snakker nedsettende til henne, og far sier hun ødelegger mor med sin oppførsel. Hun forklarer det er fordi hun ved et par anledninger har skreket til sin mor, når mor ikke hører etter hva hun sier. Det er et av de store dilemmaene at foreldrene overhodet hører etter hva Agnethe sier.

Mitt inntrykk er at besteforeldrene ikke klarer å se at barna er blitt voksne, men har behov for å kontroller barna sine liv. De vil nok det beste for sine barn, men vil vel at de skal vokse og utvikle seg i sitt eget bilde. Når de går egne veier, blir det ikke akseptert.

Videre går vi gjennom brevet som jeg har lagt ved mors søknad om fosterhjem. Mor er enig i det som står der.
31.07.02
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.
Dokument 4
Dato: 31.07.02

Samtale på kontoret med mor.

Jeg innleder samtalen md å spørre hvordan det går med mor og OT. Mor forteller at siste uken har vært bedre, hun har hatt gutten sin hos seg hele tiden, laget middag til ham og vært sammen med ham slik hun vil. Han har hatt kamerater på besøk, og gutten har hatt det bra. OT sier selv at et er den beste uken han har hatt på lenge. Mor er også i ferd med å flytte sine egne ting inn i leiligheten hos sine foreldre. foreldrene flytter sin ting ut. Jeg støtter mor i at dette er en god løsning på kort sikt, slik at mor kan konsentrere seg om seg selv, samtidig som OT har det bra i sitt nærmiljø og med besteforeldre i nærheten.

Jeg forteller mor i korte trekk hvordan samtalen med hennes foreldre var da de var på møte her hos oss. Hun er ikke enig i at foreldrene har tatt seg av OT i hele hans oppvekst. Hun sier at det kun er i perioder de har vært tilstede for ham. Jeg forteller også at vi har vært klar på at de må ha besteforelderrollen, mens hun har ansvaret for gutten som mor, og må respekteres i sine avgjørelser for ham.

Hun opplever fremdeles at faren snakker nedsettende til henne, og far sier hun ødelegger mor med sin oppførsel. Hun forklarer det er fordi hun ved et par anledninger har skreket til sin mor, når mor ikke hører etter hva hun sier. Det er et av de store dilemmaene at foreldrene overhodet hører etter hva Agnethe sier.

Mitt inntrykk er at besteforeldrene ikke klarer å se at barna er blitt voksne, men har behov for å kontroller barna sine liv. De vil nok det beste for sine barn, men vil vel at de skal vokse og utvikle seg i sitt eget bilde. Når de går egne veier, blir det ikke akseptert.

Videre går vi gjennom brevet som jeg har lagt ved mors søknad om fosterhjem. Mor er enig i det som står der.

Veien videre:

Mor skal ha time hos psykolog 13 august. Jeg foreslår at mor og psykolog avtaler at vi tre møtes og drøfter hvordan vi skal arbeide videre. Det er etter min mening først og fremst Agnethe som trenger hjelp til sin depresjon, hvordan hun skal gå frem vil hun drøfte med sin psykolog. Hun er svært deprimert når hun er på kontoret. Hun gråter hele tiden, og det vises på henne at hun er svært nedfor. Dette bekymrer meg.

Videre foreslår jeg at vi på sikt prøver å få til et ”familieråd” med familieveileder (Hilmar) og psykolog til stede. Mor tror dette kanskje er for sent, men vil gjerne prøve.

I forhold til fosterhjemsøknaden vil jeg ta kontakt med mor hvis vi skal møte med barne og familiekontoret sammen med mor.

Etter råd fra oss skal ikke mor fortelle noe om at OT kanskje skal i fosterhjem. Hvis han lurer på hva mor gjør i ”barnevernet”, skal hun trygge han på at vi er der for å hjelpe mor og gutten, men at han vil miste noen av dem. Jeg forteller mor at det ikke er nødvendig med store, dype forklaringer, men at un skal ufarligjøre hva ”barevernet” skal gjøre for dem. Mor er veldig klar over at gutten hennes skal få si hva han mener, og bli hørt. Jeg sier til mor at hvis det oppstår problemer, og hun vil snakke med meg, må hun bare ringe.
31.07.02
Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003skrevet av Ann Helen Asheim.

31.07.02 Meldeskjema

Etter at barnevernkurator hadde samtale med mor’s foreldre fungerte forholdet til ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) bedre. Han fikk lov til å hå kontakt med mor og spiste sammen med henne i kjelleren hos foreldrene.

Mor er fortsatt svært syk, forholdet og kontakten til sønnen har stor betydning for mors psykiske helsetilstand.

DOK 4

Mor flytter det nødvendigste av sine egne ting i kjelleren slik at hun har mulighet til å lage mat.

Hun mener imidlertid ikke at det er noen løsning å bli boende i hennes foreldres hus, heller ikke på kort sikt.

Min egen kommentar skrevet i desember 2003.

Jeg flytter det nødvendigste av mine egne ting i kjellerleiligheten til mine foreldre, slik at jeg har mulighet til å lage mat. Jeg mener imidlertid ikke at det er noen løsning å bli boende i mine foreldres hus, heller ikke på kort sikt og formidler dette til barnevernskurator i Fana barneverntjeneste. Jeg blir imidlertid overhørt.

Etter at barnevernkurator hadde samtale med mine foreldre fungerte forholdet til OT bedre. Han fikk lov til å ha kontakt med meg og spiste sammen med meg i kjelleren hos foreldrene. Jeg er fortsatt svært syk, forholdet og kontakten til min sønn har imidlertid stor betydning for min psykiske helsetilstand.

Jeg kan oppføre meg fornuftig i samvær med ham. Vi har alltid hatt et godt forhold, og kan snakke om det som oppstår i vår hverdag.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Dec 17, 2007 1:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
De hatfulle ord

De hatfulle ord er slag som festes godt,
med en sjømannsknutes halvstikk,
dypt ned i mitt sjeleliv.

Åpne sår du stadig strør salt over.
Hatfulle ord jeg tar med meg inn i min død
og overleverer tilbake til ham i lyset av døren,
og slik leveres mitt sjeleliv i retur til deg,
ved vår neste korsvei inn i evigheten hans.

Har du gjemt vekk din jernrustning?
Forsvar for å motta de hatfulle ord
han deler så rikelig ut av forsvant.
Og, slik vil slagmarken bli ved
å farges rød av det blod som utspilles
i vår gjenvåkningskamp mellom liv og død.

Jeg vet han ikke tror på Gud,
at han blir til intet etter sin død.

Men der tar han feil,
det har livet alt bevist
…ovenfor meg.

Jeg trenger ingen flere bekreftelser
på at det eksiterer en Gud.

Words full with hatred

Word full of hatred is stroke
that stick well into my soul,
words I take with me as I pass away
and return back to him, and in that way
will he receive my mental life
there and back at next crossroad.

He will then receive the stroke
he divided so plentiful out of
and in that way will the battlefield
remain to be coloured red by the blood
that take place in our awakening fight.

I know he don’t believe in God,
that he will become nothing after his death,
but her is he mistaken,
this has life already given evidence of above me.

I don’t need any more confirmation
on the existents of a God.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: August Forord
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 4:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
August

Forord

Barnevernet formidler at det vil ta ½ år før ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kan bli omplassert i en fosterfamilie. Jeg tenker at da er hans fremtid sikker. De vil utføre min siste beskjed og ønske for ham, etter at jeg er død. Nå kan jeg ta med eget liv, oppdrag utført. Jeg venter kun på riktig anledning. En helg hvor jeg er alene hjemme. Jeg føler meg mer oppstemt enn på lenge…



Min far kjører meg ut på det sted hvor de lagrer alle tingene mine. Reisen er til ingen nytte da vi kommer for sent til å selv få adgang til lageret for å plukke ut. På reisen tilbake svarer jeg tvert og surt på alle mine fars formaninger om hvordan jeg bør oppføre meg.



Han blir sint og uttaler så:



” Jeg elsker ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ), men skulle ønske du ikke eksisterer...” Ordene hamrer den dag i mitt hode. Jeg skulle ønske du ikke eksisterer…



Fredag reiser mine foreldre med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) til hytten. Jeg blir verken invitert med eller informert før de reiser. Jeg beslutter meg for at det er det nå det må skje. Først prøver jeg med en overdose av mine mors piller. Jeg vet ikke hva det er, bare at det er gift merke på boksen, dette fører til at jeg begynner å kaste opp. Jeg dør ikke. Så finner jeg en skalpell i skapet. Jeg starter å kutte på tvers over håndleddet - jeg vil kutte min blodåre.



Jeg sitter på baderommet med en bøtte med vann klar. Det er vanskelig. Såret er langt og dypt, med lite blod kommer ut. Jeg svetter og jeg kjemper for å få det til. Jeg blir svimmel og dårlig og fortvilet. Jeg finner ut at det å ta sitt eget liv er mye vanskeligere, enn jeg først hadde tenkt. I dag kan jeg si heldigvis…



Jeg klarer ikke gjennomføre det og ringer til Lill Ann. Jeg forteller hva jeg gjør og hun setter seg i bilen og kommer med en gang. Jeg er hysterisk når hun kommer. Ikke en gang dette får jeg til…



Jeg er så mislykket…



Hun nekter å fullføre mitt arbeid og kjører meg heller på legevakten. Her får jeg beskjed at om jeg ikke lar meg frivillig innlegge gjennom min fastlege, så bli jeg tvangsinnlagt. Lill Ann informerer om at hun skal være sammen med meg og få meg til lege via psykolog jeg har kontakt med. De syr meg igjen og jeg får valium og blir med Lill Ann hjem til henne hvor jeg overnatter til neste dag. Valiumen fører til at jeg sovner umiddelbart.



Dagen etter ringer hun psykolog Rigmor Dyrkorn og avtaler med henne at hun følger meg til fastlegen. Hos fastlegen blir det ringt til Solli nervesanatorium og jeg blir umiddelbart innlagt. Ingen ventetid. Rigmor Dyrkorn følger meg hjem mens jeg pakker og videre til Solli sanatorium. Hun er sammen med meg til jeg er formelt innskrevet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 29 Varetekt
PostPosted: Thu Jan 03, 2008 4:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke 29

Aetat Nesttun innvilger dagpenger. Det er varmt, jeg soler meg utenfor. Jeg er litt mer sammen med min sønn, han vil gjerne spille datespill, jeg har Farao installert og blir sittende med dette. Tiden blir likegyldig, og selv om jeg aldri tidligere har spilt dataspill noe videre, så spiller jeg ganske mye denne tiden.



Uke 29 Saksdokumenter


05.08.02 Aetat, Kontrollkort
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06



Kontrollkort

Dato: 05.08.02 kl: 11:56



Fnr: 270368 M-A

AMA journalnr: 1261/0100871

Trygdef varighet: 060901/040202

Status: hl. It. Id

Adresse: Sleipnersvei 1, 5221 Nesttun

Kontonr: 9***** (bank)

Skatt (pros/tabell): 36/7201

Forbruk %: 2140%

Ukesats: 3780

Grunnsats: 739

Barnetillegg: 17

Bo/utbet. Kommune: 1201

Maks uker:

Maks %: 15600

Forbruk %: 2140 %

Anvist %: 2124 %

Hittil perm U: d:

Arb. Dg. Perm. Arbeidsiv:

Sammenhengende uker uten utbet pga arbeid:

Fra dato: 030901 til og med:

Feritillegg i år: 1723 kr /18144 kr – 480% ( kr/ kr- 1660%)

Anvist hitil i år: 26460 kr

Anvist hitil i år: 700%

Int anm.:

Vanlig arb tid: 37,5

Beløp til trekk:

Prosent til trekk:



Anvist periode anv% debet kredit arb.tider sign annmerkning

040202 0502-0502 100 3780 KWL ET E303 ut 040201 til dk

290102 0302-0402 200 7560 auto

180102 0101-0101 1660 5904 ADIR maskinelt ferietil

150102 0102-0202 200 7560 auto

311201 5101-5201 200 7560 auto

171201 4901-5001 auto anv m/trekk 7560 kr, 200%



d-31 4020 trygdeforholdet opphørt



21 + 12: 33 av 156



05.08.02 Aetat, Vedtak
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06



Aeat

Nesttun

Nesttunveien 102

Postboks 190 Nesttun

5853 Bergen

tel: 55112740

faks: 55112741



Unntatt offentligheten, offvl. § 5a



AMA

Sleipnersvei 1

5221 Nesttun



Deres ref: 270368

Vår ref. (Bes oppgitt ved svar): 2001/187755/810/1

Dato: 05-08-2002



Melding om vedtak - AMA – 270368



Dagpenger under arbeidsløshet, gjenopptak av stønadsperiode.



Stønadsperioden er gjenopptatt fra 05-07-2002.



Dagpenger er innvilget for en periode på maksimalt (antall uker): 156

Herav brukt 33 uker og 2 dager.



Satsene er beregnet ut fra et grunnlg på kr: 308000

Dagsats: 739

Ukesats: 3780

Antall barn det gis baretillegg for: 1



Grunnlaget er manuelt beregnet.



Følgende inntekter er registrert:

År: 2002 Inntekt: 0

År: 2001 Inntekt: 0

År: 2000 Inntekt: 0



Skatteopplysninger

Skatteprosent: 29

Skattekommune: Bergen



Fastsatt vanlig arbeidstid pr. uke er: 37.5

Utbetalingen sendes over postgiro, eller til kontonummer: 971038****



Utbetalingen av dagpenger skjer etter anvisning fra Aetat så lenge du opprettholder meldeplikten som arbeidsøker og vilkårene i loven er oppfylt. Dagpengebrosjyren gir utfyllende opplysninger om hva du må gjøre dersom det blir brudd i utbetalingen av dagpengene. Dersom du er i tvil om noe vedrørende din stønad, ta kontakt med din lokale Aetat.



Mangelfulle eller feilaktige opplysninger av betydning for retten til stønad kan føre til tap av retten til stønad, krav om tilbakebetaling og kan også føre til straff.



Med hilsen



Sidsel Horn e.f.

Aetat Nesttun



Signert



Saksbehandler: Kari Wold Larsen



Vedlegg:

Utdrag fra lovteksten (PB-1909L)

Orientering om retten til å klage (PB-1909)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 30 Varetekt
PostPosted: Thu Jan 10, 2008 2:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke 30 Varetekt


Innsmigrende Helge Jordal i Roald Dahls burleske "Rødhette" leser jeg i avisen, han har fortalt meg over telefonen at han skal spille i Grighallen noen dager før over telefonen, så skal han norover og spille teater her… Han hr ikke tid å se meg og jeg sier ingenting om hvordan jeg egentlig har det.



Mine foreldre reiser på hytten med min sønn uten å si ifra til meg. Jeg føler at nå har jeg sjansen, jeg er alene og det er helg. Forsøker først med piller, så med en skapell. Jeg får det ikke til og Lill Ann bringer med til legevakt og jeg blir sydd igjen og får noen valium å sove på. Hun tar meg hjem til seg selv og kontakter psykolog Rigmor som følger meg først til fastlege og deretter til Solli nervesanatorium hvor jeg bli innskrevet frivillig. På legevakten hadde jeg fått beskjed om at dersom jeg ikke lar meg frivillig innskrive, så ville de tvangsinnlegge meg…



Det må være det man definerer som frivillig tvang.





Uke 30 Varetekt Sakspapirer



10.08.02: Vaktlege Stine Sveinsvoll Skoge
Infodoc journalutskrift-26.03.06.-Sekretær Sissel Sande ved Bergen Legevakt



ANAMESE



Innskrevet kl: 23:05



11.08.02 Vaktlege Celso Domingues
Infodoc journalutskrift-26.03.06.-Sekretær Sissel Sande ved Bergen Legevakt



ANAMNESE



Pasienten kommer med en venninne, hun kuttet seg på venstre arm med suicidal ide. Hun har fått time til psykolog til tirsdag og skal få støtte fra sin venninne.



FUNN:



Ser kuttet sår ca 5 cm, ikke blødning nå.



BEHANDLING:



Renses, infiltreres Xilocain 0,5 % og suturerer 5 stikker. Hun fikk 5 mg valium nå skal få 1 tablett i morgen.



DIAGNOSE:



D: Kutt hånd Kutt i hånd Dk: S18.21/c



12.08.02 FFU bidrag
Søknad i forbindelse med underholdningsbidrag
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005





Stempel:

Innkommet 12 AUG 2002

Folketrygdekontoret



Søknader i forbindelse med underholdningsbidrag



Blanket for bidragmottakeren



Bidragmottakeren fyller ut feltene 1-9 (de røde felt). Vennligst les orienteringen og veiledningen på side 1 og 2. de må fylle ut en blankett for hver bidragpliktig (se veiledning).



1 Opplysninger om deg selv



Søknaden gjelder:



Bidrag til meg selv:

Bidrag til egne barn: X

Bidrag til andre enn egne barn:



Etternavn, fornavn:

M-A, AMA



Fødselsnummer (11 siffer):

270368



Telefonnummer:

97562407



Boligadresse:

Sleipnersvei 1



Postnummer og poststed:

5221 Nesttun



Boligkommune:

Bergen



Er De gift med/separert fra en annen enn den bidragpliktige?

Ja:

Nei: X



Har de bodd sammen med den andre ab barnets foreldre ved/etter fødsel?

Ja:

Nei: X



Er de gift med, separert eller skilt fra den bidragpliktige? (Spørsmålet skal bare besvares dersom en av partene bor i utlandet):

Ja:

Nei: X

Dato for:

Faktisk samlivsbrudd

Formell separasjon

Formell skillsmisse



2 Opplysninger om den bidragpliktige



Etternavn, fornavn:

Dickenson, Tom



Fødselsnummer (11 siffer):



Telefonnummer:



Boligadresse:

31 Bramblongs



Postnummer og poststed:

Killistir Dublin 5



Boligkommune:

Irland



Utdannelse:



Yrke, stilling:



Arbeidsgiver (navn og adresse) Hvis selvstendig næringsrivende, oppgi det



Annen type inntekt enn arbeidsinntekt (pensjon og lignende). Oppgi fra hvem



3 Opplysninger om barn (som omfattes av søknaden) og tidligere bidragavgjørelser (vedlegg kopi)



Etternavn, fornavn:

M-A, OT



Fødselsnummer (11 siffer):

160392



Nåværende bidrag pr. måned

0



4 Ektefellebidrag (fylles bare ut når De forlanger innkreving av bidrag)



Bidrag sist fastsatt ved:

Avtale

Dom/rettsforlik

Adm. Fastsettelse

Utenlandsk fastsettelse

Dato siste fasts.

Nåværende bidrag pr. måned



5 Andre opplysninger (se veiledningen)



Har mottatt bidrag frem til februar 02, vi flyttet da til Danmark. Ønsker gjenopptak da vi flyttet til bake til Norge i juli.



6 Søknad



Jeg søker om (kryss av nedenfor)



6.1 Bidragsforskydd Fra dato: 02.2002 X

6.2 Innkreving av løpende bidrag Fra dato: 07.2002 X

Størrelse av sist betalte bidrag Kr: Betalt dato:

6.3 Innkreving av gjeldsreferanse Kr: Dato:

6.4 Innkreving av særtilskudd X

6.5 Fastsettelse av barnebidrag Fra dato X

6.6 Endring av barnebidrag Fra dato X

6.7 Bidrag ut over fylte 18 år (Bekreftelse må vedlegges) Fra dato

6.8 Særtilskudd (Gi nærmere opplysninger i felt 5)



7 Spesielt om fastsettelse av barnebidrag



barnebidraget kan/skal i visse tilfeller fastsettes etter unntaksregel (se orienteringen). Kryss av nedenfor hvis aktuelt



7.1 Barn har egen inntekt (Fyll ut nedenfor)

Barnets navn

7.2 Den bidragpliktige har barnet mer enn fem måneder i løpet av en 12-månders periode

7.3 Den bidragpliktige har lavere inntekt enn inntektsevnen tilsier

7.4 En av partene er bosatt i utlandet, eller arbeider og betaler skatt i utlandet X



8 Søknad om gebyrfritak (inntekten må dokumenteres)



8 Jeg har inntekt under 110 ganger forskuddsbeløpet og søker fritak for gebyr Inntekt pr år:



9 Underskrift, bekreftelse mv

Oppgi kontonummer som de vil ha bidraget overført til

Kontonummer: 97103806449



Hvilken språkform ønsker de i svaret?

Bokmål X

Nynorsk



Jeg har lest orienteringen og veiledningen på side 1 og 2

Dato og underskrift:



7/8-02 AMA



signert



Til bruk for trygdekontoret til eventuell vurdering eller til merknader



Trygdekontorets behandling/vedtak (sett kryss)



Bidragforskudd innvilges

Antall barn

Fra dato

(4 linjer er merket over og uleselig)

Barnebidrag nedsettes Fra dato

Barnebidrag bortfaller Fra dato

Bidrag til barn over 18 år tilkjennes

Fra dato

Til dato

Avgjørelse om barnebidrag etter

Hovedregel

Unntaksregel

Ev begrunningsgrunnlag kr

Ev prosentsats

Paragraf, bokstav



Barnebidrag utgjør:

Barnets navn

Kr pr måned

Dato for første indeksregulering

Særtilskudd fastsettes

Kr

Betales innen

Kravet under felt avslås



Gebyr:

Bidragmottaker skal betale gebyr

Bidragmottaker skal ikke betale gebyr

Spesielle vilkår tilknyttet vedtaket



Dato, trygdekontor stempel og underskrift





Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



12.08.02 210102024311 IK S M Innkreving/søknad

12.08.02 210102024311 FO S M Forskudd/søknad

12.08.02 210102025311 BB S M Barnebidrag/søknad

12.08.02 IK Innkrevning S Søknad G4 Ikke vedtatt 17.03.04

12.08.02 FO Forskudd S Søknad I Innvilget 30.08.02 12.08.02 BB Barnebidrag S Søknad G4 Ikke vedtatt 17.03.04



12.08.02 Email fra ISP


Dear Agnethe,



We recently informed you that you and your poetic accomplishments will be honored at the upcoming 2002 International Society of Poets Summer Convention and Symposium in Washington, DC - even though you will be unable to attend. Please note however, that there remains just ten days for you to inform us that you will allow us to present one of your poems at the convention in your place, and that you have elected to receive all of the awards that we have scheduled for you. Your awards include your custom engraved International Poet of Merit Silver Award Bowl (see it here), your bronze Commemorative Award Medallion, and your Full One Year Membership into the International Society of Poets for 2002-2003.



Professional poetry reader Alan Rose will read your poem at this largest and most prestigious gathering of poets in history. Mr. Rose’s dramatic baritone voice and imaginative style will give your poetry a dynamic flair, as well as the worldwide exposure and recognition that it deserves. Your poem will also be featured in printed form, proudly displayed in a special room at the convention that will be accessible to over 1900 attending poets and guests from over 50 countries.



And let me tell you a little about the actual awards that you will receive by mail immediately after you confirm your participation in this prestigious event by submitting your poem:



-- Your International Poet of Merit Silver Award Bowl (a $175.00 value) is a magnificent work of art in itself that measures over 10 inches across and over 10 inches high. It is handcrafted in silver and has your name custom-engraved on a beautiful cherry wood base. It is certain to enjoy a special place of pride in your home and will serve as a fitting symbol of your unique poetic artistry.



-- Your bronze Commemorative Award Medallion (a $40.00 value) is a deeply etched bronze medal brilliantly displayed on a 25 inch red, white and blue satin ribbon.



-- And your Full One Year Membership into the International Society of Poets for 2002-2003 (a $60.00 value) entitles you to a personalized membership card, an ISP patch and decal, entry into special contests during the year, and a subscription to The Poet's Corner quarterly magazine.



Agnethe, all that’s required for us to immediately send you all of these Awards is for you to submit a poem to be formally presented at the convention. Additionally, we must also ask you for the necessary funds ($169.00) to cover the costs of the time and effort required to present your poem before the convention attendees both aloud and in writing, as well as the costs incurred in insuring and shipping to you these extremely bulky and heavy awards.



Agnethe, we are, of course, ultimately most interested in meeting you and having you personally present your artistry in front of the thousands of other poets who attend these live events. Unfortunately, this is not to be the case at this time, so we’re trying to do the next best thing. But we sincerely hope to personally present you with your most deserved awards in the future.



Sincerely,



Steve Michaels
Convention Awards Chairperson



P.S. Your International Poet of Merit Award and bronze Commemorative Award Medallion will be shipped to you by Federal Express, and will be accompanied by an iron-clad promise that you will be thrilled with your awards. If for any reason you’re not completely delighted, simply return them any time within 60 days of receipt for a full refund, no questions asked.



P.P.S. You'll also receive a $100.00 gift certificate off the registration of a future ISP convention so that we can formally recognize your poetic accomplishments in person at a date that's convenient to you.

se www.poetry.com

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]