It is currently Thu Mar 28, 2024 6:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Noen som kjenner denne dama, saksbehandler i barnevernet
PostPosted: Tue Nov 06, 2007 11:48 am 
Offline

Joined: Sun Oct 28, 2007 1:07 pm
Posts: 10
Saksbehandler Cecilie L Roverudseter jobber i Sør odal barnevern.Hun fikk oppsigelse fra barnevern i kongsvinger den 03.08.07.hun har en klagesak på seg der.Skulle vært i kontakt med noen som vet noe om både dama og klagen.


Admins kommentar:
Jeg har rettet opp denne og flere slettede postinger i denne tråden. Håper noen har informasjon om Cecilie Lilleseth Roverudseter ( cecilie.roverudseter@sor-odal.kommune / cecrov@bluezone.no; epost fra disse sidene 1 og 2) i Sør odal barne"vern"!


Last edited by Thomalie on Fri Dec 07, 2007 12:04 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 06, 2007 12:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Beste måte å få kontakt med andre som kanskje har informasjon på, er å melde seg inn i GFSR (se nede på siden her, eller på forsiden av BarnasRett.no).

Men det at en person er oppsagt av bv, betyr ikke automatisk at vi her på rbv mener at hun er ille. BV sier opp alle de som er fornuftig og hjelpsomme mot familier, de. Da er det verre hvis hun har klagesak på seg. Men det spørs jp hva klagen gjelder. Er det en familie som har klaget, eller er det en byråkrat?
   


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 06, 2007 1:05 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 28, 2007 1:07 pm
Posts: 10
Jeg vet ikke hva klagen går ut på ,men det er klage på saksbehandler.Hun er ingen flink barnevernsarbeider,tok mine barn og setter de opp mot meg


Admins kommmentar:
Jeg har rettet opp denne slettede postingen.


Last edited by Thomalie on Fri Dec 07, 2007 12:05 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 06, 2007 2:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Thomalie wrote:
(...) tok mine barn og setter de opp mot meg


Det er nærmest ikke en eneste i det såkalte barnevernet, som ikke har ødelagt for mange. Det gjelder å få flest mulige med på forumet og i GFSR, slik at det blir enklere å systematisere lidelsen den enkelte barnefjerner har forårsaket.

Dere "der ute" som har opplevd lidelse pga denne barne"vernerne", må gjerne ta kontakt med "Thomalie".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nemnda og bV
PostPosted: Mon Dec 03, 2007 11:40 am 
Offline

Joined: Sun Oct 28, 2007 1:07 pm
Posts: 10
Store ting funnet ut i dag,bv har driti seg ut og Anders Skjevling står i fare for å bli anmeldt av meg,på grunn av brudd på 48 timers regelen.6 ukers regelen er brutt og har alle med advokaten min vett i hue så skal barna hjem i dag,ellers blir det ett helvete fra min side i nemnda den 7 des kl 0915.


Admins kommentar:
Jeg har rettet opp denne slettede postingen. Jeg er også interessert i alt publikum vet om Anders Skjevling sin utførelse av sitt overgrepsyrke.


Last edited by Thomalie on Fri Dec 07, 2007 12:05 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 03, 2007 12:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Ååå, håper det ordner seg..!

Hold oss oppdatert. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Nemnda og bV
PostPosted: Mon Dec 03, 2007 2:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Thomalie wrote:
Store ting funnet ut i dag,bv har driti seg ut og Anders Skjevling står i fare for å bli anmeldt av meg,på grunn av brudd på 48 timers regelen.6 ukers regelen er brutt og har alle med advokaten min vett i hue så skal barna hjem i dag,ellers blir det ett helvete fra min side i nemnda den 7 des kl 0915.


De bryter regler og lover kontinuerlig, uten at det får konsekvenser for det såkalte barnevernet. Hos barnefjernerne gjelder ikke loven i særlig grad. Det er nemlig ingen som må stå til ansvar om loven brytes.

Barnefjernerne blir ikke bøtelagte. Det verste som kan hende dem er at kommunen blir bøtelagt. Da sier rådmannen: "-Stakkar dere som er så presset at dere ikke klarer å holde tidsfristene. Dere skulle hatt mer penger til barnevern."

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 03, 2007 5:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Barnevernet får lett tilgivelse i nemnda og hos domstolene: saken virker bare mer "alvorlig" når barnevernet har "måttet" handle på tvers av loven.

#

La meg komme med et enkelt eksempel:
Barnevernet fant det plutselig for godt å begrense min datters (og min) mulighet til å ringe for å snakke med Kristoffer i fosterhjemmet. Dette tilfellet var imidlertid ikke behandlet av nemnda eller i retten, og bare nemnda har mandat til å begrense telefonkontakt mellom foreldre og barn. Jeg klaget derfor saken til fylkesmannen.

For min egen del fikk jeg ikke medhold; retten til telefonkontakt gjelder bare for biologisk foreldre og barn. Min datter derimot fikk medhold: barnevernet måtte stanse denne praktiseringen, og fremme sak for nemnda dersom de ønsket å innføre nevnte begrensning, avgjorde fylkesmannen.

Barnevernet lot seg ikke imponere av fylkesmannens avgjørelse. Og de reduserte telefontid mellom mor og barn ytterligere, til 15 min pr måned, men uten å fatte vedtak om det, som kan gi klageadgang. Uten lovhjemmel altså, og dermed ulovlig.

Jeg sa til hennes advokat at "dette må vi reagere på", men han mente at vi skulle avvente, for som han sa "når saken neste gang skal behandles av nemnda, så vil de reagere på hvordan barnevernet har tatt seg til rette" (fritt etter min hukommelse). Jeg, derimot, fryktet at den innførte praksisen vil "gå seg til" og utelukkende bli stadfestet av nemnda ved neste korsvei.

Slik gikk et par år. Barnevernet brøt loven hver eneste måned de bedrev innskrenkning av telefonkontakt mellom min datter og Kristoffer. Og hva skjedde da tilbakeføringssaken ble behandlet i høst?? Min datter tapte selvfølgelig den saken OG nemnda tok inn som eget punkt i beslutningen at telefonkontakt mellom mor og barn skal være begrenset til 15 min pr måned! Så der fikk barnevernet full uttelling, og ingen reaksjon på en ulovlig praktisering gjennom flere år.
:shock: :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fylkesnemndas leder
PostPosted: Tue Dec 04, 2007 9:05 pm 
Offline

Joined: Sun Oct 28, 2007 1:07 pm
Posts: 10
her er det faktisk fylkesnemndas leder i Hedmark som har skylda,det er han som har skrevet feil og brutt sin 48 timers regel x 2.barna er ikke hjemme enda,men går ut fra at en eller annen går til vettet fredag.kommunens advokat har truet vår advokat og ønsker selvfølgelig ikke forhandlingsmøtet fredag på grunn av de feil JEG oppdaget.Forbanna idioter..Beklager både jeg og bv har skrevet feil datoer,sa kommunens advokat,jævli rart å skrive feil dato på flere viktige ark og 12 ganger.utrolig merkelig.


Admins kommentar:
Jeg har rettet opp denne slettede postingen.


Last edited by Thomalie on Fri Dec 07, 2007 12:06 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 04, 2007 10:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Ikke gi bv det "oppklaringsmøtet"- søk heller å få saken underkjent eller en annen vei, bare ikke gi dem det møtet.

Mest sansynlig kommer det bare et referat fra bv`s side der dere fremstår som "lite samarbeidsvilige" og da rammes dere slik Nina beskriver.

En annen måte å prosedere dette på er via korrespondanse, men det beste vil jo være å utarbeide forholdet til en anmeldelse . . ...ting tar tid, bruk den!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 13, 2007 10:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dette innlegget er utvidet fra et kortere postert i morges:

  
Press og feighet og ynkelig tilbaketog

En Thomalie, har nå – etter å ha opptrådt svært bråkjekt i seksjonen "Plassen for nye medlemmer", etter først ha skrevet energisk på forumet om at barnevernet har gjort galt i hennes sak, og etter å ha etterlyst kontakt med andre – slettet innholdet av alle sine tråder fordi hun er blitt redd for å assosieres med oss. Hun tror vel hun er alene om å få kritikk for å ha noe med andre barnevernsofre å gjøre. Kanskje tror hun det var derfor hun tapte i fylkesnevnden; hun vet øyensynlig ikke at hvis barnevernet ikke har det å kaste seg over, så finner de på noe annet. Hun skader barnevernsofre med å stikke halen mellom benene på denne ynkelige måten. Det gjør også hennes system-naïve advokat som vil ha slettet fra nettet alt som angår henne.

Thomalie viser at hun lar seg presse til ikke å bruke sin ytringsfrihet. Hvis barnevernet, og advokater, får lov til å isolere og splitte barnevernsofre på den måten, og hvis barnevernsofre føyer seg og unnlater å informere om sakene sine og vise at de er gode og kjærlige foreldre som ikke vil skjule sitt ansikt, kommer barnevernsovergrep, mot stadig nye familier, aldri til å ta slutt.

På toppen av det hele har Thomalie den frekkhet å sende meg en melding hvor hun vil at også jeg skal slette mine innlegg i tråder hvor hun har skrevet! Nærmest på ordre fra hennes advokat! Det skulle ta seg nydelig ut hvis vi skulle bøye oss for den korrupte og kriminelle familiepolitikk som drives i Norge gjennom barnevernet og rettsapparatet!

En slik lettvint holdning til hva dette forumet representerer av innsats, ofre og engasjement, især fra Arild Holtas side, er ikke akseptabel. Forumet er ingen "fritidsbeskjeftigelse" ment til å vimse inn og ut av ettersom man finner bedre venner og vil heve seg over andre barnevernsofre. Forumet og de som skriver regelmessig her er ikke verdiløse bruk-og-kast. Man får bruke tankene isteden, før man skriver i vei, og så får man stå ved det man har skrevet. Hvis Thomalie hadde brukt tid til å lese på forumet, ville hun ha sett at også noen andre før henne har ødelagt for forumet ved å slette det de først har skrevet. Og hun ville sett Arilds sindige tilrettevisning.

Marianne Haslev Skånland  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Dec 13, 2007 3:39 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 13, 2007 3:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Noen Advokater har en tendens til å komme med individets bruk av sin ytringsfrihet for en større åpenhet som en bortforklaring av sin egen inkompetanse og fallitt
- etter at de har representert i en sak der barn har blitt tatt fra familiene på grunn av inkompetent, uengasjert, lat og naiv sakførsel ... . ..tragisk

I denne saken er det det jo intet mindre enn "imponerende" at kjennelsen fallt slik- men samtidig bekrefter det jo den gjennomgående inkompetansen som baserer seg på den ukulturen disse systemprofitørene nyter fra.
:evil:

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Nemnda og bV
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 4:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Thomalie wrote:
Store ting funnet ut i dag,bv har driti seg ut og Anders Skjevling står i fare for å bli anmeldt av meg,på grunn av brudd på 48 timers regelen.6 ukers regelen er brutt og har alle med advokaten min vett i hue så skal barna hjem i dag,ellers blir det ett helvete fra min side i nemnda den 7 des kl 0915.


Fylkesnemndleder Anders Skjevling er en kjent kar; han har en 8. plass på Annettes verstingliste.

Dersom barnetraffickerne ikke har kommet med tiltak etter seks uker, så SKAL barna tilbakeføres.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 15, 2007 12:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Kjære alle dere som er usikre på om dere våger å skrive her.

Det er viktig å tenke gjennom hva en skriver og at innlegg her vil bli stående "til evig tid".

Jeg vil ikke skremme dere og det er viktig for å styrke seg selv at en deler sine tanker, erfaringer og meninger med andre - MEN, ikke skriv mer enn dere er sikre på at dere kan stå for.

Ikke begynn med å legge ut om egen sak før dere vet hva dere vil og kan oppnå med det.

Skriv heller mer generelt og les og bruk de erfaringer som andre har formidlet til å komme igang. Vi trenger dere og stemmene deres men vi trenger ikke en masse ødelagte tråder fordi dere skriver før dere tenker.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 15, 2007 9:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Innleggene som var slettet er lagt inn på nytt.

Barnevernsofre som tror de har noe å tjene på å krype for maktpakket, tar helt feil. Det eneste disse overgriperne frykter, er vold og publisitet. Publisitet skal vi forsøke gi dem. Væpna opprør krever jo for mange milliarder. Hadde vi hatt så mange milliarder kunne vi vunnet med opinionsdanning...

Jeg skulle likt å vite hvem kommuneadvokaten var, som brukte mot Thomalie at vedkommende har brukt ytringsfriheten sin. De er ganske enkelt ikke noe annet enn forbrytere. Vi har menneskerettighetene for å beskytte oss mot slike overgripere.

Jeg mottar vedkommendes navn her, med stor takknemlighet.

Hva som feiler fylkesnemndas leder/dommer som ikke stopper disse bedritne kommuneadvokatene, som tror de kan overse all etikk, menneskerettigheter, Gunnloven og hva som helst, er ikke godt å si. Et eller annet er det som er tomt inne i hodene deres, der andre har kontrollmekanismer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]