It is currently Thu Mar 28, 2024 8:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Den 17. gjør jeg ingenting...
PostPosted: Wed May 16, 2007 3:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ikke gidder jeg å feire et land som overfaller sine innbyggere.

Selvsagt har jeg ikke noe imot at folk har det hyggelig på 17. mai sammen med sine barn. Men bruk anledningen til å forklare at Norge ikke er så mye å feire når maktpakket overfaller mennesker i mengder gjennom det såkalte barnevernet og psykiatrien.

Man kan selvsagt feire at Norge er et vakkert land og at før eller siden vinner vi kampen mot ekstremformyndernes kynisme.

Kona skulle ta med seg barna ut. Ellers bor vi slik til at det kun er hundre meter til der toget passerer, så det er enkelt for barna å følge med selv.

Vi oppfordrer dem imidlertid ikke til å delta i togene eller de offentlige arangesjement. Softis derimot...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 16, 2007 5:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Heller ikke jeg synes at landet vårt, med alle sine overgrep mot uskyldige borgere, er noe å feire. I år reiser jeg til Sverige. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 16, 2007 8:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Tror det er mange som står over denne dagen. Å feire et land som systematisk bryter menneskerettigheter og ødelegger barn og familier blir for oss totalt feil. Dessverre-slik det nå er skammer jeg meg over å være norsk! Vurderer å henge flagget på halv stang i morgen..... :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: 17. mai "feiring"
PostPosted: Wed May 16, 2007 8:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
langora wrote:
Tror det er mange som står over denne dagen. Å feire et land som systematisk bryter menneskerettigheter og ødelegger barn og familier blir for oss totalt feil. Dessverre-slik det nå er skammer jeg meg over å være norsk! Vurderer å henge flagget på halv stang i morgen..... :evil:


17. mai er på mange måter blitt de vellykkedes feiring av seg selv. Jeg skjønner godt de som foretrekker å reise til Sverige eller gjøre ingenting.

Jeg husker godt barndommens 17. mai med ny kjole, nystrøket flagg og 17. mai sløyfe. Fulle av forventning drog familien ut på tur for å se på 17. mai toget. Senere ble det bløtkake og mye is. Kino var dagens høydepunkt!

17. mai er på mange måter barnefamiliens dag. Derfor er det ekstra vemodig for dem som har mistet et eller flere barn til barnevernet. Man føler seg ekstra synlig i mengden av vellykkede familier. Det er mange spisse albuer og lite varme blant folk flest. De fleste er mest opptatt av å vise frem sin tilsynelatende vellykkethet i form av en skreddersydd bunad og det perfekte tilbehør i form av ektefelle og barn.

Jeg vil alllikevel huske tilbake til de fantastiske 17. mai feiringer i barndommen da jakten på russekort gav intens spenning og opplevelsen av å høre til var en selvfølge.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 16, 2007 9:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har regelrett opplevet det som å miste et fedreland. Det har vert sårt. Mer sårt enn jeg hadde trodd om meg selv.

Når "stormene" raste som verst i løpet av et par år...
(En sinnsyk truet med å drepe. Barnevern overfalt oss og ville ta alle barna. Justismord opplevde vi og jeg havnet i fengsel et par måneder. En lærer mobbing eldstegutten - et helt år holdt han seg fra gym uten at vi fikk vite noe før fylkesnemnda - og fikk med seg rektor og barnevernet. Huset mistet vi etc)
...så var det ingen såkalt velferdstat eller rettstat som stilte opp.

Illusjonene og livsløgnene ramlet som korthus og livet og tenkningen blir aldri den samme.

Men man blir jo en del klokere...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 21, 2007 4:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ja, det er vemodig, og feiringen føles fjern og uvedkommende, noe som bare vellykkede driver med. Den eneste varmen jeg egentlig føler for Norge, er to ting: minnene og kjærligheten til min egen familie, og kjærligheten til den norske naturen. Den er uovertruffen.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg var hjemme
PostPosted: Mon May 21, 2007 4:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg var hjemme på 17. mai. -Fordi at jeg boikotter, for 8ende gang på rad.

Det tar seg ikke pent ut at jeg feirer 17. mai. Feire hva for noe da?

Utpå ettermiddagen stakk jeg og voffsen bort til en venninne, vi spiste rømmegrøt, fniste og lo, og etter 4 timer gikk jeg hjem igjen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 21, 2007 5:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg vil tilføye:

Barn som etter ørkenvandring i fosterhjem endelig er kommet hjem, og familiene som endelig har fått dem tilbake, kan føle et kjempebehov for å feire sammen, feire alle de festdager og høytidsdager som har vært triste i tiden de var skilt fra hverandre.

Jeg er helt sikker på at alle her på forumet unner disse familiene deres glede. At vi synes sånne dager som 17. mai er vemodige fordi så mange familier pines og plages av barnevernet, betyr ikke at vi ikke unner de gjenforenede gode stunder. Tvert imot: det at pinen ihvertfall tar slutt for noen, det gir håp for andre.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: TREKK I TRENINGSTUR PÅ 17 mai og ta en demontsrativ joggetur
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 10:04 pm 
Offline

Joined: Tue Jul 04, 2006 4:41 am
Posts: 10
Jeg pleier å ta en demonstrativ joggetur på 17 mai og øvrige høytidsdager.

Ellers er det effektfult å stille i turutstyr (inkludert slitt olabukse og gammel genser), fiskestang og ta en fisketur, men ta veien gjennom sentrum på vei fra og til fiskeplasen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 12, 2007 8:46 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu May 10, 2007 8:41 am
Posts: 131
Og jeg vurderer å kjøpe FN- flagg. Det passer kanskje bedre.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]