It is currently Thu Mar 28, 2024 4:49 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Mars
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 7:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Mars

Innledning

Vi forsøker å falle til ro i Vorning. Min sønn har fått to nye venner i nabolaget og blir invitert på fødselsdag til en gutt i klassen som bor på en gård litt utenfor Vorning. Det er første gang han opplever en gård og det å hoppe i høyet med mer. Det virker som han har det bra. Ellers er Erling en trofast kaffe venn. Vi har lange samtaler og jeg forteller om konflikten med mine foreldre. Han reagerer på min mors telefonsamtaler om kvelden med min sønn der hun gjentagende sier at han kan komme hjem og bo hos dem.

Min sønn har fødselsdag den 16.03 og klassen er på besøk. De er boller og kake og de leker og ser video. Erling kommer når besøket er ferdig og han har med en fotball og mynter på snor, som ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) teller opp og blir overasket over summen. Han spør om Erling vet hvor mange penger det er? Vi har jo tross alt ikke kjent han lenge.


Uken etter har jeg fødselsdag den 27.03 og Den forgår kun med meg og min sønn og var nok mer pregeget av avskjed enn fest. Det er da besluttet at han skal hjem til mine foreldre å bo etter påsken, inntil jeg vet om jeg får jobb og bolig så han bo i. Men han vil ikke flytte mer. Han vil hjem til Bergen, hvor han har venner og skole som fungerer greit.

Jeg kjøper en moped som bli stjålet 2 uker senere. Jeg blir helt hysterisk. Føler jeg er forfulgt av en forbannelse. Jeg ønsker ikke å leve lenger, jeg er i ferd med å gi opp og blir svært deprimert. Ingen jobb og ingen transport. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) blir redd når jeg gråter så hysterisk, jeg tror jeg uttaler at jeg ønsker å dø. Det er første gang han opplever meg slik. Han løper ut av huset. Jeg ringer Erling når jeg oppfatter at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er vekk. Jeg har da løpt ut etter han. Erling plukker han opp og tar en tur med ham til Randers og kjøper iskrem før de kommer tilbake med blomster. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) har ikke sagt mye i bilen med Erling, bare uttalt at han vil hjem og da kjørte de hjem. Da har jeg roet meg ned. Jeg har full forståelse for at min sønn synes min reaksjon var skummel.

Med min mor som overtaler ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) til å komme hjem å bo hos dem ved påskeferien, og jeg selv som inser at uten jobb, blir det umulig å forsørge min sønn, blir jeg gradvis overtalt til å sende han hjem i påsken. Jeg mottar tilbud om to jobbtilbud i København. En med midlertidig firmaleilighet tilknyttet (provosjonsalg) og en der de ikke kunne hjelpe med bolig. Firmaleilighet var ikke beregnet for noen med barn, så dersom jeg skulle ta jobben måtte jeg finne bolig til meg og min sønn på 3 måneder og da var det bedre ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) var hjemme om dette ikke gikk.


Dette innlegg er oppdatert etter samtale med Erling

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Oct 28, 2007 3:41 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 9 uke Varetekt Saksdokumenter
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 7:07 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
9 uke Varetekt

Jeg tror det er denne uken jeg er i Viborg og kjøper en moped for mine siste penger. Nå har jeg kun det jeg mottar hver 2 uke i dagpenger å leve for og jeg begynner å bli desperat etter å finne en jobb. Jeg snakker med naboer og Erling og også de prøver å hjelpe meg her.

Jeg vet ikke om de er mulig å forstille seg hvor nitrist det er å sende ut 25- 30 jobbsøknader pr dag og kun motta avslag, om de i det hele tatt gidder å svare på min jobbsøknad.

Da jeg ikke er ferdig med å nedskrive alle sakdokumenter som angår skole og økonomiske forhold - bla advokat som tar seg av boligkjøpskandalen, så vil jeg oppdatere dokumentasjon på dette ved å endre dette innlegg senere.

9 uke Varetekt sakdokumenter

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed Oct 10, 2007 7:31 pm, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 10 uke Varetekt Sakdokumenter
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 7:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
10 uke Varetekt

Min sønn er invitert i fødelselskap til en gutt i klassen på en gård til utenfor byen vi bor i. Han hopper i høyet og det virker som han har det fint. Ungene kommer daglig og vil bli kjent med han og det er overnattingsbesøk hos oss og han er på overnattingsbesøk hos andre.

Min mor ringer hver kveld og vil si "godnatt" til min sønn. Jeg har høytaler på slik at både jeg og Erling hører på hvordan hun forsøker å si at hun synes det er så leit altsammen, og spør om han ikke vil komme hjem til Bergen og bo hos dem - for så vil alt bli bra igjen. Erling reagerer kraftig på dette og mener at det ikke kommer til å gå bra. Han synes jeg bør nekte min sønn kontakt med dem. Jeg burde hørt på ham, men samtidig føler jeg på dette tidspunkt at jeg må være voksen nok til å ikke la mitt sinne gå utover kontakten mellom min sønn og hans besteforeldre. Så jeg lar hun drive på...

Denne uken starter programmet "Vil du bli astronaut" og Erling synes det er morsomt å se på at jeg løper rundt på tv skjermen og dummer meg ut. Det er imidlertid veldig morsomt å være med i debattforummet (lukket) med de andre deltagere og jeg henter ned både bilder og deler egne bilder her med de andre.

10 uke Varetekt sakdokumenter (blir oppdatert senere)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 11 uke Varetekt Sakdokumenter
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 7:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
11 uke Varetekt

Min moped blir stjålen. Den stod i garasjen låst, men uten rattlås. Jeg blir hysterisk og skriker at ulykken forfølger meg. Den blir stjålen en morgen, mens både meg og min sønn sitter hjemme foran datamaskinen. Det er helg og vi går fra å ha en normal fredelig morgen til en katadtrofedag. Jeg er livredd for situasjon dette innbærer for videre mulighet til å bli boende å få jobb der vi er. Det er snart kun 1 måned igjen med mulighet til å heve arbeidsledighetstrygd i Danmark via EØS avtalen. Min sønn blir så forskrekket over min reaksjon og hysteri at han løper ut av huset. Erling plukker han opp i det han tilfeldig ser han i det han er på vei til Randers i bil. Han får bli med og får is og en lang snakk i bilen. Når de begge kommer tilbake ettyer en god stund, er jeg ikke lenger hysterisk over mopeden som er stjålet - men min sønn som er forsvunnet. Jeg blir forferdelig lettet over at ingen fare sjedd og at han var i ode hender. vI snakker sammen om det som har sjedd, melder mopeden stjålet til politiet og undersøker min forsikring, som selvfølgelig ikke erstatter stjålne mopeder uten rattlås....


(Sakspapirer med innlegg vil bli oppdatert på senere tidspunkt.)

11 Uke Varetekt Sakspapirer

21.03.02 Aetat, E301
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Haster

Arbeidskontoret på nesttun
Mottatt: 25 mars 2002
Avd: saksbehandler: KWL

1202 reg persondata utvandret: 010202
270368 M-A Agnethe SA 160392
fnr: 270368
navn: M-A Agnethe
adresse 1 Midtunhaugen 102 Oppdater Folkeregister
adresse 2
poststed 5224 Nesttun Distrikt 0
endring fnr Sperre Gironummer 36241681100 Dødsdato:
statsborger 1 Sivilstand 1 Ektefelle Bokommune 1202
aktuell Statsborger Samboer
barn 1 160392

utbet.adr. a-løyse attføring barnetrygd pensjon
ønsket adr. Språkkode B landkode
rutine/bilde GE søk beh.knr 1202 JBC1202

E 301 må sendes snarest til adr.:

Digivej 2
Vorning
8830 Tjele
danmark

21/3-02
J. Bokstad

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed Oct 24, 2007 12:01 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 12 uke Varetekt Sakdokumenter
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 3:10 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Denne uke har jeg fødselsdag. Meg og min sønn feirer den med kake og besøk av Erling.

Det er en nabo som er mor til en av min sønns nye kamarater som kommer og forsøker å finne en løsning for at vi skal kunne bli boende. Jeg kan vaske med henne på Hammarøy skole. Noe jeg sier ja takk til. Det dreier seg kun om et par timer i uken og jeg oppdager hurtig at med en timebasert lønn (ikke fulltid) vil det ikke bli mulig å forsørge min sønn og bli boende.

Jeg får også tilbud om to jobbsamtaler. De er begge i København. Jeg er begynt å innse at dette ikke kommer til å gå bra. Min sønn er begynt å si at han vil reise hjem til Bergen og bo hos min mor og far. Min mor blir ved å ringe han hver kveld og fortelle at alt skal bli så bra, bare han kommer hjem og bor hos dem.

(Sakdokumenter blir oppdatert her senere)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 3:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Fem skritt til himmelen

Fem skritt til himmelen.
Syv stjerner faller ned.

La meg se deg igjen.
Jeg hvisker stille
til speilbildet av deg,
i krusingen ved kanten til havet.

Fem skritt til himmelen.
Syv stjerner faller ned.

Jeg står fortsatt på land.
Jeg ser lengtende
…utover det store blå vannet.

Vet du befinner deg der,
et sted på den andre siden av havet
…som er mellom oss.

Fem skritt til himmelen.
Syv stjerner faller ned.

Five step to heaven

Five step to heaven.
Seven stars are falling down.

Let me see you one last time.
I wisper quiet to
the reflection of your image,
in the ripple of the ocean border.

Five step to heaven.
Seven stars are falling down.
I stand still on land.
I Look and longing
…outwards the big blue water.

Knowning you are still there,
in a place on the other side of the ocean
…still between us.

Five step to heaven.
Seven stars falling down.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: April
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 3:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
April

Innledning

En nabo som vasker på skolen sørger for at jeg også kan vaske her, noe jeg sier ja takk til. Men det er timebasert og med lønn jeg slett ikke kan leve av.

Jeg får med ett tilbud om jobb samtale til en telefonsalg jobb i København. Jeg er tom får penger og vil ikke klare å forsørge ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) på en skikkelig måte uten bolig og jobb. Jeg beslutter derfor å sende ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) hjem i påsken. Han ønsker dette selv etter å ha blitt grundig overtalt av min mor over telefonen. Jeg ringer min mor og avtaler at han kan komme hjem til dem og bo der og starte på skolen etter påsken i Bergen. Jeg forteller at jeg har jobb tilbud i København men ingen bolig. Straks boligproblemet er løst kan han komme til meg i Danmark.

Det siste jeg hadde forventet var at min sønn ville nekte å snakke med meg i telefonen etter at han blir sendt til mine foreldre. Men det er hva som skjer, jeg blir mer og mer deprimert. Erling er mye sammen med meg og forsøker å hjelpe med det han kan. Han oppbevarer blant annet alle mine møbler når jeg må flytte til København for å starte i den nye jobben her.

Å sende ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) hjem til mine foreldre er den verste avgjørelsen jeg noensinne har gjort. En avgjørelse jeg bestemt måtte angre på. Angre på for resten av mitt liv. Jeg sender ham hjem i påskeferien. Jeg vet at det ikke er mulig å forsørge han forsvarlig om jeg må ta jobb i København. Det er kun her jeg forløpig har et reelt arbeidstilbud. Jeg har ingen valg. Jeg kan ikke forsørge ham.

Turen til København er et mareritt. Uten ord forteller ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) at jeg ikke må la han reise tilbake alene til Bergen. Han glemmer vesken sin på lokalbussen. Vesken med hans pass og reisebillett. Jeg blir hysterisk. Tidsplanenen er knapp. Det er kun denne ene nye bussadgangen til Randers vi kan ta før toget går videre til København og flyplassen.

Jeg telefonerer til bussjåføren. Han returnerer til der vi står med vesken. Vi kommer oss videre. Jeg har sagt my dumt til ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) før bussen kommer med vesken. Jeg er livredd. Jeg er i ferd med å miste min sønn. Dersom jeg leverer ham til min mor vil jeg aldri få ham tilbake. Hun vil overta ham. Jeg vet det. Jeg hører advarsler fra alle min instinkter. Men jeg er nå svært deprimert. Ikke der at jeg er begynt å være likgyldig, men ser på dette med jobb i københavn som en siste sjanse.

Jeg er slem. Jeg sier slemme og sårende ting til ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ). Jeg er fortvilet. Jeg mister ham fordi jeg ikke lenger kan forsørge ham. Jeg er ingenting uten ham. Jeg må ha et arbeid. Et sted å bo…

Vi kommer oss til København flyplass i tide. Jeg ser ham av gårde. Det blir lenge til jeg ser ham igjen. Det blir lenge til vi snakker sammen igjen. Nå vet han det. At jeg er mislykket. Mislykket som mor og menneske. Jeg er ingen. Jeg har ingen. Jeg er helt alene…

Jeg reiser på begge jobb intervjuene. Jeg får jobb hos den jeg ønsker minst. Provisjons telefonselger hos Virus 112. Erling hjelper meg å flytte inn i leiligheten de har. Jeg kan bo her i maks 3 måneder eller inntil jeg finner mitt eget. Katten Tiny får lov å bli med…

Innelegget er oppdatert etter samtale med Erling

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Oct 28, 2007 3:28 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 12 uke Varetekt Sakdokumenter
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 11:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
12 Uke Varetekt

Jeg starter min første jobb, en vaskejobb på Hammershøy skole som jeg har fått hjelp av en nabo å få. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) synes dette er ok, men det er vanskelig å forklare han at jeg ikke vil tjene nok til å forsørge han med denne jobben.

12 Uke Varetekt saksdokumenter

02.04.02 Aetat, ansettelsesblankett
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

JC Rengjøring AS
9500 Hobro
tlf 98512100

Ansættelsesblanket for serviceassistenter

Blanketen afleveres I udfylt stand til den ansatte senest 1 måned efter, at ansættelsesforholdet er påbegyndt. Denne blanket anullerer alle tidligere udstedte ansættelsesblanketter.

Navn: AMA
Adresse: Digivej 2
By 8830 Vorning
Løge:
Henvendelse ved sykdom:
Praktisk eller teoretisk erfaring indenfor rengjøringsbransjen.
Fagforening:
Medarbeider nr: 19423
CPR nr: 270368-****
Telefon: 86450004
Tiltrædelsesdato: 02.04.02
Ændringsdato:
Reg nr:
Kontonr:
Inspektør: Inger Simonsen
Biltlf nr: 40513388

Skattekort:
Hovedskattekort aflevert
Biskattekort forevist
Frikort aflevert X

Overkomstforhold: Ansættelse som serviceassistent i henhold til den mellom Servicebranchens Arbeidssgiverforening og Kvinneligt Arbeiderforbund/Dansk Funktionørforbund gjældende fællesoverkomest. Ansættelse som tilsynsfærende skjer i henhold til den mellom Servicebranshens Arbejdsgiverforening og Dansk Fnktionærforbund gjældende fællesoverenskomst. Der henvises til disse overenskomsters regler om bl.a. løn, opsigelse og ferie. Velkommen til JC rengjøring AS er utleveret til ansatte.


Arbeidsplads(er)Navn, evt adresse Timer pr ugedag Mødetid Arbeidsdage år
M T O T F L S Fra Til
Afløses


For assistenter beskjæftiget med skolerengjøring gælder at deres arbeidsår følger skolens undervisningsår samt en dertil hørende hovedrengjøring. Tillige glæder at deres hovedferie skal afholdes i skolens sommerferie.

Det er udlevert arbeidstøy og nøgler. Arbeidtøyet skal afleveres ved arbeidsopphør, hvis dette ikke sker trækkes der kr 300,00 fra den sidste lønudbetaling.

Jeg (ansatte) erklærer at kunne fremskaffe en ren straffeattest, som såfremt JC Rengjøring ønsker det, forevises inden fem dage fra ansættelsesdato – hvis ikke opphæves arbejdsforholdet øyeblikkeligt.

Herved kvitteres for accepten og rigtigheden af ovennævnte.

Sted
Hammershøy

Dato:
2/4-02

Inger Simonsen
For JC Rengjøring

AMA
Asatte

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 13 uke Varetekt
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 2:17 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
13 Uke Varetekt

Når man får arbeid blir det du får i lønn trukket fra dagpenger, og totalt sett er det med vaskejobb ulønnsomt å arbeide. Ingen nyhet, da jeg har opplevd dette før. Jeg gjør allikevel min beste for å få det til å gå rundt og blir ved å sende jobbsøknader mens det detter inn med avslag i postkassen.

(Dette innlegg vil endres når mer sakdokumentasjon er ferdig nedskrevet)

13 Uke Varetekt saksdokumenter

14.04.02 Aetat, Dagpengekort
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Læs vejledningen inden de utfyller dagpengekortet
Fra mandag Til søndag fra ukenr til ukenr.
01.04.02 14.04.02 14 15
arbeidsformidlingens stempel: 18 mrs 2002
CPRnr/fødselsdato: 270368 ****

Uge nr Lønarbeid Timer Selvs.virks.timer Løninntekt i hele kroner Arbeidsgiverens navn og adresse andre opplysniger
X 0
X 3,5 Arbg. Inger v. Hammershøj centralskole Rengjøring
X 3,5
X 3
X 3,5
X 0
X 0
X 0
X 0 Arbeidsintervju Virus112 København
X 3,5
X 3,5
X 3
X 0
X 0

Skal altid utfylles – sæt X

X Jeg ønsker et nyt dagpengekort, da jeg forventer at være helt eller delvis ledig de neste 14 dage.

Jeg ønsker ikke et nyt dagpengekort, da jeg fra den første dag i de næste 14 dage ikke er ledig, fordi:

· Jeg er i arbejde i minst 14 dage
· Jeg er sykemeldt i minst 14 dage
· Jeg forlader Danmark, eller min attest E 303 udløber.

Hvis De sætter X i den siste rubik, afmelder regions-/hovedkontoret Dem som ledig, og udbetaling af dagpenge i henhold til attest E 303 ophører.

Regions-/hovedkontoret kan ikke utbetale dagpenge i henhold til attest E 303, før De har tilmedt Dem som ledig på Arbeidsformidlingen. De skal derfor igjen tilmede Dem som ledig på Arbeidsformidlingen, hvis De senere i attestperioden bliver ledig og ønsker udbetalingen af dagpenge i henhold til attest E 303 genoptaget.

Regions-/hovedkontoret vil dog ikke kunne genoptage udbetalingen af dagpenge i henhold til attest E 303. før Direktoretet for Arbeidsløshetsforsikring giver tillatelse hertil.

Jeg erklærer på tro og love, at oplysningene er rigtige, at jeg på ledige dage har ville og kunne arbejde på fuld tid, at der ikke er sket ændringer i de forhold, som jeg har oplyst.

Dato 14/4-02
Underskrift AMA
Signert

Husk dato og underskrift

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Oct 28, 2007 4:04 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Oppdatering av innlegg
PostPosted: Sun Oct 28, 2007 4:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg hadde besøk av Erling i går og han leste gjennom det jeg hadde skrevet og hjalp meg å huske litt forskjellige ting og plassere de i riktig rekkefølge. Samtidig som han husker på at at det var fotball han ga min sønn i fødseldagspresang, fordi det hadde vært VM, så husker jeg best myntene som var på snor. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) var på denne tid også opptatt av dette med penger, og hva som sjedde om jeg ikke fikk jobb og vi måtte flytte en gang til.

Jeg har derfor valgt å opdatere på innleggene pr måned bakover utfra denne samtale.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 14 uke Varetekt
PostPosted: Mon Nov 05, 2007 3:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
14 uke Varetekt

Etter at min sønn er reist hjem til bergen for å bo hos sine bestefoeldre vil han ikke snake med meg i telefonen. Min far håner meg og demostrerer og ydmyker meg med hvor mislykket jeg er dersom jeg våger å ringe. Det er noe som dør inni meg. Jeg oppfatter at jeg har mistet min sønn. Jeg ønsker ikke leve lenger, hva har vel jeg å leve for. Jeg snakker med pykolog Rigmor Dyrkorn i telefonen og hun vil ta kntakt med min far for å "finne løsning".

Jeg mottar tilbud om jobb i København og bliur informert om at jeg er forpliktet til å ta den av arbeidsformidlingen.

14 uke Varetekt saksdokumenter

18.04.02 Aetat, Job-Index
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Job index
Danmarks største jobmarked

Susksessfulle teleselgere med IT viten

Virus 112 Søborg

Virus112

Virus112 A/S har siden starten av 2000 forsynt danske, og siden skandinaviske og engelseke bedrifter med nyytviklede produkter innenfor IT sikkerhet. Virus112 A/S er i sterk vekst og bskjefter i Danmark pr. i dag rundt 40 internasjonale medarbeidere og forventer en personaløkning på 25% i 2002.

Du kan finne mer informasjon om bedriften på www.virus112.no

Dit ansvarsområde vil være salg via telemarketing, hvor du skal selge en av markedets sterkeste sikkehetsløsninger innenfor bekjempelse av virus.

Vi tilbyr en spennende og inspirerende arbeidsplass, hvor det både legges vekt på hardt arbeid og på å ha det gøy!

Kvalifikasjoner:

22-30 år
Stabil
Konkuransemenneske & vinnertype
Selvmotiverende, selvstartende og resultatorientert
Lyst til å arbeide i et ungt og dynamisk salgsmiljø
Kan arbeide selvstndig og allikvel være teamplayer
Aksepterer en arbeidsuke på 45 timer
Interesse for IT (sikkerhet)

Vi tilbyr:

Attraktiv lønnspakke bestående av en fast lønn og høy provisjon uten tak
Salg av et sterkt sikkerhetsprodukt til et modent marked
Et levende salgsmiljø med gode arbeidsbetingelser
Gode muligheter for fagelig og personlig utvikling
En sterk bedrifteskultur og med et godt sosialt felleskap

Matcher du våre kvalifikasjonskrav og har du yst til å arbeide i en bedrift hvor ting går hurtig, så konakt:

Virus112 A/S
Proppelgårdsvej 11-13
2860 Søborg
tlf 800 16280

att. Country Manger Norge, Eddy Bang email: eb@virus112.com

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 15 uke Varetekt
PostPosted: Mon Nov 05, 2007 3:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
15 uke Varetekt

Erling hjelper meg å flytte de få eiendeler jeg tar med meg til firmaleilighet i København, og oppbevarer resten av mitt inbo i et ledig rom han har i sitt hus. Min psykolog Rigmors forløbig forsøk på å snakke med min far medfører at min far nå tar kontakt med noen som skal "hjelpe" til med at jeg får egnet bolig i København, og at de får beskjed om at man nå tenker på å plassere ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) i fosterfamilie via barneverntjenesten fremover om han ikke kan bo hos meg.

15 uke Varetekt sakdokumenter
22.04.02 Aetat, brev
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Aetat Nesttun
Nesttunveien 102
Postboks 190 Nesttun
8553 Bergen

tel. 55112740
faks 55112741

Didr. M-A
Fjøsangerveien 50
5059 Bergen

deres ref.:
vårref.: (Bes oppgis ved svar)
dato: 220402

Vedr. AMA – attest E301

Bekreftelse på ansattelsesforhold

Vi har mottat en anmodning fra ovennevnte personer om utstedelse av attest E-301 til bruk ved overføring av trygde- og arbeidsperioder mellom EØS-land.

Dere er oppgitt som arbeidsgver i Norge og vi be på det grunnlag at vedlagt blankett vedr. ansesettelsesforholdet returneres oss i utfylt stand.

Er det noe uklarheter i forbindelse med dette kan undertegnede kontaktes på telefon 55112740/58.

Vennligst returner skjemaet til Aetat Nesttun snarest mulig og helst innen 060502.

Med vennlig hilsen

Kari Wold Larsen e.f
Konsulent

Aetat Nesttun
Boks 190 – Nesttun
5853 Bergen

Bekreftelse på ansattelsesforhold m.m.

Opplysningene gjelder:

Fnr.: 270368
Etternavn: M-A
For- og mellomnavn: Agnethe
Siste adresse i Norge: Midtunhaugen 102, 5224 Nesttun

Vi ber arbeidsgiver bekrefte ovennevnte ansesttelsesforhold:

Arbeidsgiver: Didr. M-A
Adresse: Fjøsangerveien 50, 5059 Bergen

Ovennevnte har vært ansatt fra 150799 til 300801

Har ovennevnte vært medlem i forlketrygdens pensjonsdel under arbeidsforholdet?
Ja:
Nei:

Hvis tvil, kontakt trygdekontoret. Arbeidstaker som har betalt artistskatt anses som trygdet.

Næringsvei: Yrke:

Gjennomn. Ukentlig intekt: Ukentlig arb.tid:

Årsak til at arbeidforholdet opphørte:

Er arbeidstakeren permitert ja: nei:

Ovennevnte har
- etter arbeidforholdets opphør vært dekket av lønn frem til:
- pga arbeidforholdets opphør motatt erstatning el. Lignende ytelser til et beløp av:
- mottatt eller har krav på feriepenger til et beløp av: For antall dager:
- gitt avkall på følgende krev i henhold til arbeidsavtalen og avtale inngått i forbindelse med oppsigelse, ev. permitteringsvarsel.

Sted, dato, underskrift:

Vi imøteser utfylt og undertegnet blankett innen: 060502



23.04.02 Email Martin til far
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.

Fra: Martin Nielsen, Braun Scandinavia A/S
[mailto:mn@braun-scandinavia.dk]
Sendt: 23. april 2002 15:43
Til: Øivind M-A
Emne: Boligjagt!

Hej Øivind,


Bolighaj nr.1:

Bent Skovgaard (han har over 1000 lejligheder i københavn)
bent.skovgaard@post3.tele.dk (referer ikke mit navn)

Min egen advokat har også lejligheder:
Advokat Hugo Berthelsen I er velkomne til at
referere mit navn.
Hans Edward Teglers Vej 9 - 2sal.
2920 Charlottenlund

Alternativt kan i leje lejligheder på tuborg nord (havnefronten) gennem:
EDC Mæglerne Hjort
Ordrupvej 105 I er velkomne til at referere mit navn.


2920 Charlottenlund
Telefon:39639525
Telefax:39635127
e-mail: 263@edc.dk
Att.:Palle Rasmussen
Vi lejer selv gennem BOLIGFORMIDLINGEN, Att.: Henrik Sander - dette er relativt dyrt og jeg har ringet og forespurgt. Deres billigste lejemål er en 3værelses lejlighed til 8000.-pr. måned. periode max. 2 år, placeret ved rigshospitalet. I er velkomne til at referere mit navn.
Tel. 33919212 / fax 33321158

Fortvivl ikke, men det er dyrt og svært at finde bolig i København. I den nordlige del er det meget dyrt, men her finder i de bedste skoler. Hvis I ønsker hjælp til at finde de rigtige skoler er jeg naturligvis behjælpelig.

I det centrale København må det tilrådes at bruge privatskole.
God jagt......og ring hvis i kommer i akut bolignød.
Martin

Martin Nielsen, Sales Manager
BRAUN Scandinavia A/S
Lejrvej 25
DK-3500 Vaerloese
Denmark
> Tel. +45 44 47 47 48
> Fax.+45 44 47 47 42
> Mobile +45 40 10 47 48
Ø email: mn@braun-Scandinavia.dk
24.04.02 Aetat, Midlertidig opphold i ledighet
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Midlertidig opphold i ledigheten
Dato: 24.04.02 kl: 10:57

Fnr: 270368 Status: HL IP ID (inaktiv) Afnr.: 1261
Navn: AMA
C/O:
Adresse: Midtunhaugen 102
Poststed: 5224 Nesttun
Attføringsytelser innvilget fra: t.o.m:
Dagpenger innvilget fra: 03.09.01 t.o.m.: 00000
Dagpengre opphørt f.o.m.: 04.02.02 Sign/Afnr: KWL/1261/04.02.02

Fra og med Til og med Kode Text Dato Sign/Afnr.:
28.01.02 03.02.02 X spes.anv. 04.02.02 KWL/1261

P16


25.04.02 Email AMA til far
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.

Fra: AMA
Til: Øivind M-A
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4


Vennlig hilsen
AMA
Islandbrygge 24b, 4 sal
2300 København S

Fra: Øivind M-A
Sendt: 26 april 2002
Til: AMA
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4

Du må også sende opplysning om hvilke tlf. nr. og email vi kan nå deg.

Pappa

Fra: AMA
Til: Øivind M-A
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4

Det gjør jeg når jeg vet det. Melder flytting av telefon mandag.

Vennlig hilsen
AMA
Islandbrygge 24b, 4 sal
2300 København S

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 16 uke Varetekt
PostPosted: Mon Nov 12, 2007 9:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Firmaleilighet jeg nå skal dele med 3 andre boligløse ansatte og koster alt hva jeg mottar av fast lønn er som et hotellrom. Det tar ikke lang tid før "jobbprosjektet" smaker mer og mer av økonomisk utnyttelse. Jeg prøver å ikke vise hva jeg føler ovenfor andre, men spesielt Erling som ser meg daglig forstår. Helge som ringer over telefon forstår ikke og er lett å lure, han vil helst høre at alt er bra...

Min sønn vil fortsatt ikke snakke med meg. Psykolog Rigmor ringer og informerer om at hun forsøker å få min far i tale slik at jeg skal få kontakt med min sønn, men det går ikke spesielt bra.

16 uke Varetekt sakdokumenter

24.04.02 Aetat, Midlertidig opphold i ledighet
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Midlertidig opphold i ledigheten
Dato: 24.04.02 kl: 10:57

Fnr: 270368 Status: HL IP ID (inaktiv) Afnr.: 1261
Navn: AMA
C/O:
Adresse: Midtunhaugen 102
Poststed: 5224 Nesttun
Attføringsytelser innvilget fra: t.o.m:
Dagpenger innvilget fra: 03.09.01 t.o.m.: 00000
Dagpengre opphørt f.o.m.: 04.02.02 Sign/Afnr: KWL/1261/04.02.02

Fra og med Til og med Kode Text Dato Sign/Afnr.:
28.01.02 03.02.02 X spes.anv. 04.02.02 KWL/1261

P16


25.04.02 Email AMA til far
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.

Fra: AMA
Til: Øivind M-A
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4


Vennlig hilsen
AMA
Islandbrygge 24b, 4 sal
2300 København S

Fra: Øivind M-A
Sendt: 26 april 2002
Til: AMA
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4

Du må også sende opplysning om hvilke tlf. nr. og email vi kan nå deg.

Pappa

Fra: AMA
Til: Øivind M-A
Emne: SV: ny adresse fra og med lørdag 27/4

Det gjør jeg når jeg vet det. Melder flytting av telefon mandag.

Vennlig hilsen
AMA
Islandbrygge 24b, 4 sal
2300 København S

28.04.02 Aetat, Dagpengekort
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Læs vejledningen inden de utfyller dagpengekortet
Fra mandag Til søndag fra ukenr til ukenr.
15.04.02 28.04.02 16 17
arbeidsformidlingens stempel:
AF Viborg
Fælledvej 3
8800 Viborg
tlf: 9615 2200
fax 8929 2584

CPRnr/fødselsdato: 270368 ****

Dato for første tilmelding på AF:
AF viborg
15 apr. 2002

Uge nr Lønarbejd Timer Selvs.virks.timer Løninntekt i hele kroner Arbeidsgiverens navn og adresse andre opplysniger
X 3
X 3 Hammershøj Rengjøring
X 3
X 3
X 3
X 0
X 0
X 0
X 0 Arbeidsintervju Virus 112 København
X 0
X 0
X 0
X 0
X 0

Skal altid utfylles – sæt X

X Jeg ønsker et nyt dagpengekort, da jeg forventer at være helt eller delvis ledig de neste 14 dage.

Jeg ønsker ikke et nyt dagpengekort, da jeg fra den første dag i de næste 14 dage ikke er ledig, fordi:

· Jeg er i arbejde i minst 14 dage
· Jeg er sykemeldt i minst 14 dage
· Jeg forlader Danmark, eller min attest E 303 udløber.

Hvis De sætter X i den siste rubik, afmelder regions-/hovedkontoret Dem som ledig, og udbetaling af dagpenge i henhold til attest E 303 ophører.

Regions-/hovedkontoret kan ikke utbetale dagpenge i henhold til attest E 303, før De har tilmedt Dem som ledig på Arbeidsformidlingen. De skal derfor igjen tilmede Dem som ledig på Arbeidsformidlingen, hvis De senere i attestperioden bliver ledig og ønsker udbetalingen af dagpenge i henhold til attest E 303 genoptaget.

Regions-/hovedkontoret vil dog ikke kunne genoptage udbetalingen af dagpenge i henhold til attest E 303. før Direktoretet for Arbeidsløshetsforsikring giver tillatelse hertil.

Jeg erklærer på tro og love, at oplysningene er rigtige, at jeg på ledige dage har ville og kunne arbejde på fuld tid, at der ikke er sket ændringer i de forhold, som jeg har oplyst.

Dato 28/4-02
Underskrift AMA
Signert

Husk dato og underskrift
29.04.02 Aetat, brev
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Arbeidsdirektoratet
Finsensvej 78
2000 Fredriksberg
tlf 38106011
fax 38193890
adir@adir.dk
www.adir.dk

29. april 2002

vpres sag: 02-721-0021 CBI
deres sag

kontor A3

Stempel:

Arbeidkontoret på nesttun
Mottatt – 2 mai 2002
Avd: saksbehandler: KWL

Aetat Nesttun
Nesttunveien 102
Boks 190
N-5853 Bergen
Norge

Forordning (EØF) nr. 1408/71, artikel 69.

Vedrørende: AMA
Født den: 27 marts 1968

De har den 28 januar 2002 udstedt en attest E-303. attesten giver ovennævnte ret til at modtage norske dagpenge fra den 4 april 2002 til den 3 maj 2002.

Ovennævnte er begyndt arbejde i Danmark den 2 april 2002.

Ovennævnte har haft følgende arbejdstimer fra den 1 april 2002 (uge 14) til og med den 14 april 2002 (uge 15):

Uge 14 13,5 timer
Uge 15 10 timer

De bedes oplyse, om det kan udbetales supplerende dagpenge i henhold til attest E 303 fra og med den 1 april 2002 (uge 14) til og med den 14 april 2002 (uge 15) og i bekræftende fald med hvilket beløb.

De bedes endvidere oplyse., der kan udbetales fulde dagpenge igjen efter eventuel ophør hos arbeidsgiveren.

Vi kan oplyse, at der er udbetalt dagpenge i henhold til attest E 303 fra den 4 februar 2002 til den 31 marts 2002.

Vi vedlægger kopi av de dagpengekort, hvor ovennævnte har påført sine arbeidejdstimer. Vi skal bede om hurtig svar, gjerne pr telefax nr. +45 381990.

Med venlig hilsen

Christina Blankholm
Overassistent
Direkte tlf 38148335

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Nov 12, 2007 9:23 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dersom du ønsker å høre diktet slik det er utgitt på lydboken "The Sound of Poetry", finner du link til hemmeside med lydopptaket her:


http://www.freewebs.com/amassoundofpoetry/mirror.htm

Speilet

Jeg ser igjennom speilet.
Med min ånd går jeg igjennom det?
Jeg gjør mitt sjeleliv klar for dine krav.
Spaserer gjennom tidligere liv og inn til glemte steder.
Flykter fra meg selv igjennom fremtidens lidelse.

Jeg går igjennom livet mitt.
Har alle mine tanker fokusert på deg.
Jeg lever i fred med min Gud.
Jeg lar min ånd vise veien opp.

Hele mitt liv har jeg elsket deg,
uten helt å kjenne deg, som noe annet enn min venn.
Jeg er din jente; du bør vite at jeg vet at du er her.
For jeg gir deg nå tilbake ditt barn…

Mirror

I look through the mirror,
With my mind am I walking through it?
I’ll make my mind ready for you demands,
Walking through past lives, and within hidden places.
Escape from my soul through future sufferings.

I walk through a life
Have my mind focused on you,
I live in peace with my God,
And have my soul right pointed all way up.

All life have my mind been loving you,
Without even knowing you as anything else then my friend.
Am I your girl; know that I know you’re here.
Giving you your baby.

Agnethe Mehn-Andersen 2000

Published in 2002 “Of Laughter and Forgetting“
By International Libery of Poetry ISBN 0-7951-5128-4
Published in “ Theatre of the Mind “
By Noble House’s London.

International poet of merit award presented to Agnethe Mehn-Andersen on 25’Th of august 2002 By The International Society Of Poets.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Dec 04, 2007 8:07 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Mai
PostPosted: Thu Nov 15, 2007 3:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Mai

Innledning

Arbeidet er hardt. Det er ingen salg. Jeg får ikke lov til å selge til kunder større en toppen 5 medarbeidere. Det er umulig. Hva skal denne typen nettverk med den ekstra form for virus beskyttelse. Min norske leder liker meg ikke. Det virker som om det er den danske leder som har tatt avgørelsen om min ansattelse overhodet på Eddi. Han lar det gå ut over meg. Jeg tjener ingen penger. Jeg finner ingen bolig. Jeg innser hvor dyrt etvil bli å etablere seg i København. Jeg har ingen tillit til min fars løfter om økonomisk hjelp. Den har jeg hørt før…

( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) vil fortsatt ikke snakke meg. Jeg er fortvilet. Rigmor tar kontakt med mine foreldre.

Det blir så avtalt at de skal komme med ham til København i pinsen. Jeg får endelig treffe ham. Han bor hos meg, mine foreldre bor på hotell. Jeg må love å være snille med de og oppføre meg fint mot de for at dette møte skal bli noe av.

De ser også på leiligheten jeg har muligheter får å leie. De mener den er for dyr. De vil ikke hjelpe…

Forholdet med ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) blir litt bedre men det er lang vei å gå. Det er tydelig at atskillelsen har ført til et traume for han. Han vet at det ikke er sikker har meg der. Han vet at jeg ikke kan forsørge han. Han vet…

Det er ikke noe vi snakker om de få øyeblikk vi endelig er sammen.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]