It is currently Thu Mar 28, 2024 11:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Skal det mye til før barn tvangsfjernes fra sine foreldre?
Nei, dessverre 97%  97%  [ 34 ]
Ja 3%  3%  [ 1 ]
Total votes : 35
Author Message
 Post subject: Myte: Det skal mye til før barna fjernes
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 9:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
– Det skal veldig mye til før unger blir tatt ut av hjemmet. Det gis mange advarsler og sjanser, og det er til slutt Fylkesnemnda i Nordland som avgjør, sier barnevernsleder Ann Johannessen.

– Hva skal til før dere tar barna ut av hjemmet?

– En del. Det er mye psykiatri, der foreldrene har nok med å ta vare på seg selv. Det kan være for dårlig daglig omsorg, og mangel på kontakt og trygghet som ungene trenger, sier leder av barnevernet i Alstahaug kommune Tonje Lundestad.


Sitatene er hentet fra artikkel om 80 barn som er tatt ut av hjemmene sine på Helgeland.

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/ny ... 883654.ece

Nå kan man lure på hva som er "mye" eller "veldig mye". Folk flest tenker da kanskje på massivt seksuelt misbruk eller tunge narkomane som livnærer seg på prostitusjon. I virkeligheten dreier det som om "foreldre som har nok med seg selv" eller som "ikke gir barna nødvendig trygghet". Med andre ord, påstander som kan ramme hvilke foreldre som helst dersom ondviljen settes til - noe den som oftest gjør i barnevernsaker.

Tror barnevernet virkelig at det å havne i fosterhjem gir "nødvendig trygghet"? Tror barnevernet at fosterforeldre vil være mindre opptatte av seg selv og mer opptatt av sine fosterbarn enn naturlige foreldre vil være opptatt av egne barn?

Når skal galskapen ta slutt? Er dette en del av den famøse "distriktspolitikken"? Sysselsetter barnevernet så mange kvinner ute i distriktene at galskapen må fortsette samme hva konsekvensene er for barna og deres naturlige familier?

Myten om at det skal mye til før barna fjernes stemmer ikke. I virkeligheten skal det lite til før barna fjernes. I enkelte tilfeller blir barna ikke fjernet tidsnok (se: http://www.ta.no/nyheter/article1876982.ece), og disse tilfellene brukes av barnevernet til å tvinge frem lovgivning som gir dem rett til å gripe inn tidligere mot alle, også dem som overhodet ikke burde fått besøk av kontrollorganet barnevernet. Likevel er det håpet om at det virkelig skal mye til før barnevernet griper inn, som gjør at mange lar seg presse til utredning og samarbeid i undersøkelsesfasen. Man vil ikke friste barnevernet til å tro at man er en sånn person det må brukes harde virkemidler mot. Så stoler man på korrupte advokater, som har solgt sjelen sin til djevelen for å komme opp i million-lønn, om at "de vil bare hjelpe".

Noe av problemet med barnevernet er koblingen mellom kontrollorganet og hjelpeorganet. Det skal ikke mye til før hjelpeorganet involveres. Det vet alle som har blitt forsøkt presset til å motta ulike hjelpetiltak mot sin vilje. Hjelpeapparatet fanger opp et vidt spekter av befolkningen. Dermed blir mange eksponert for faren for kontrolltiltak. Kontrolltiltakene og hjelpetiltakene burde derfor ikke vært administert av samme etat. Grensen mellom de to er ikke klar, og det er barnevernets funksjon som kontrollorgan som gjør at folk flest, med rette, oppfatter barnevernet som truende.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å?
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 1:05 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.............


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:55 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Å?
PostPosted: Sun Nov 26, 2006 3:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cecilie Holmen wrote:
Skal det "SÅ" mye til?
Hmmm... i vår sak har vi ingen sakyndige, bv har vært p besøk en halv dag!
Jeg er alkoholiker, men de klarer ikke å kartlegge alkohol(mis)bruken min!? (det er ganske lett, drikker et par øl fredag eller lørdag kveld!)
Mann min er voldelig og slår barna(alle fem har vel kansje fått seg et par klaps tilsammen de siste 6 åra) Så han er politianmledt! Rart at vi begge insisterer på at politiet SKAL snakke med ALLE ungene?!
Joda, 4:12 sak, uten tvil....

FRUSTRERT JEPP; SJOKKA NEI!!!


Jeg går ut ifra at du spøker når du sier at du er alkoholiker fordi du drikker et par øl fredag eller lørdag kveld, men et slikt konsum kan sikkert være nok til at barnevernerne stempler deg som alkoholiker.

Mitt inntrykk er at det skal veldig lite til for at barnevernet skal hjemle undersøkelsen i tvangsparagrafen 4.12. Kun kongefamilien og andre super-perfekte familier slipper unna. Det er jo nok med påstander. En påstand om alkoholmisbruk holder i massevis for barnevernet. Da er det full utrykning og nervøse rykninger i ansiktet mens de lurer på hvordan de skal få med seg barna til nærmeste beredsskapshjem. Den anklagede vil aldri klare å renvaske seg, for har du en gang i livet drukket et glass alkoholholdig drikke så er du alkoholiker i barnevernernes journaler. Du trenger ikke ha nydt alkohol overhodet - bare mistanken vil være nok til at barnevernet planlegger tvangsfjernelse. Da er det full utredning av samspill og er øyekontakten dårlig fordi barnet sover, ja, da konkluderes det i hvertfall med at "hjelpetiltak er nødvendige" som et minimum. Hjelpetiltakene vil ganske raskt drive familien til vanvidd, og "mere inngripende tiltak" vil bli nødvendige. Alt pga et glass øl og en "bekymret" angiver.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 9:40 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
Det e bare slik at det er så psykt at de kan påstå noe slikt, i tillegg kom de med at jeg sikkert kjørte taxi i fylla, siden jeg kjørte så mye i perioden jeg drakk forferdelig. Selv kan både politi(med flere promillekontroller i hemsedal vintersesongen), arbeidskoleger og arbeidsgiver avkrefte dette i en evt rettsak, det vet de! (bor jo i ei lita sladre bygd) Men alikavell holder de på sitt!? Snakk om å være gal, de har nettopp sent anken vår videre til fylkesmannen, de ville ikke forandre på noe! Ikke at jeg hadde noe tro på det heller, de er så redd for å inrømme feil, at det er det siste de gjør!
Øla jeg drikker fredag og/eller lørdag kommer jeg til og fortsette med, enten de vil eller ikke! Da jeg sa at de kunne få sette meg på antabus over lang tid for og avkrefte at jeg var alkoholiker, så nektet de... Selvfølgelig!! :evil:
J**** Idioter hele gjengen...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 6:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Jeg er ikke overrasket, men sjokkert over familieterroristene, hvor har de lært denne terrorismen?
Det som er ille, er at de har makten i begge ender, med det korrupte landet vi bor i, så er jeg ikke sikker på at vi kan stole på fylkesmannen heller, de snakker vel terroristene etter munn, hvis ikke så er det fylkesmannens barn som blir hentet neste gang.
Vet om en liten jente som ikke kan bo hos besteforeldre, for de er alkoholikere, mormoren er taxieier, morfar er direktør i et stort firma, men onkelen til jenta har sagt til Bv at de er alkoholikere, ja da vet jo terroristene og barnemishandlerne at det er sant, uten en gang å ha sjekket ut besteforeldrene. Hun er isteden satt på en institusjon med bare gutter, som i tillegg er vanskeligstilte, å det påstår Bv er bra for henne.
Det som er utrolig, er at BV aldri må bevise påstandene, det er bare sånn som de sier. Det at BV skal sende anken videre til fylkesmannen er jo også helt sinnsykt, men sånn er loven.
Men pokker hvordan skal vi få stoppet dette?
Lykke til, håper rettferdigheten seirer for deg Cecilie-


Top
 Profile  
 
 Post subject: Brusetkollen friluftsskole
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 7:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg kjenner til ei jente (13 år) som fikk tilbud om plass på et barnehjem (Brusetkollen friluftsskole i Asker) fordi hun ikke kom overens med sin nye stefar. Det het så fint fra barnevernet at man skulle "jobbe med relasjonene". Tiltaket gikk under kategorien hjelpetiltak, og verken foreldrene eller jenta var i utgangspunktet vurdert som problematiske/ressurssvake.

På Brusetkollen ble 13-åringen boende sammen med gutter i alderen 7 til 17 år. En av de eldste guttene voldtok jenta og en annen dro henne med seg til miljøer hvor hun ble utsatt for narkotiske stoffer (denne informasjonen tilfløt ikke moren før lang tid senere). Tross utallige rømminger ble hun værende på barnehjemmet ett helt år, før hun ble sendt hjem til familien - sterkt medtatt. Hun var blitt mishandlet av andre barnevernsbarn og hadde blitt holdt isolert på Sole barnevernssenter i Vestby. Alt var blitt mye, mye verre for jenta enn den opprinnelige konflikten hun hadde hatt med sin stefar.

Brusetkollen friluftsskole:
http://www.brusetkollen.no/framedoc.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 5:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.............


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 4:49 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Her må jeg også være med!
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 6:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Her må jeg også være med, for jeg er alkoholiker og barnemishandler.

Jeg er en happy "party-jente"!!! Jepp. Party-party!

Mitt alkohol-konsum er ikke annerledes enn for andre folk i min aldersgruppe, også sett i forhold til at jeg har hatt status som "enslig mor".

Og det er veldig skadelig. For barna. Selv om de ytterst sjelden har vært til stedet når jeg "fyrer og fester".

At jeg ikke er så begeistret for den slags sjøl, se det er en annen sak.

Min mor har aldri denget meg, lugget meg, knepet meg i kinnet, spent etter meg, stengt meg inne, eller straffet meg på annen måte. -Jo, forresten, da jeg var 12 år fikk jeg ikke være med i teateret fordi at jeg insisterte på å ha på meg dongeribukse...

"Stefaren" min derimot, som jeg er oppvokst med fra 4-års alderen, har langet etter meg en 5-6-7 ganger i løpet av hele oppveksten min. Gjør det ham til en barnemishandler av den grunn?

Har jeg mishandlet barna mine? Nei.

Nå er han eldste heldigvis så stor at han kan redgjøre for seg selv, og jeg er temmelig sikker på at han kan bekrefte at jeg ikke er en barnemishandler. Eh, jeg spente visstnok til ham i foten en gang da han var 14 år... Phew, heldigvis for meg, så overlevde han uten varig mén...

Det er derfor jeg sier om psykologen at jeg lover at jeg skal lese boken hans når han kommer med den, men foreløpig bør han holde diktningen for seg selv.

Det samme kan man trygt si om de barnevernansatte. De lyver så de tror det selv.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 4:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...........


Top
 Profile  
 
 Post subject: brudd på menneskerettigheter
PostPosted: Sun Sep 02, 2007 3:36 pm 
Offline

Joined: Wed Jul 12, 2006 3:39 pm
Posts: 31
Location: rogaland
det er helt normalt at disse barnevernet slenger ut en rekke påstander om foreldre som kan være umulig og motbevise.
har selv en rekke forskjellige, er vel bare seksuelt missbruk som mangle.
jeg er alkoholiker , narkoman , jeg kjører i fylla , jeg har gitt amfetamin til min sønn i skoleporten! jeg har truet miljøarbeideren kari sande som sa opp stillingen som miljøarbeider, det fikk ragnhild hobberstad til at jeg hadde truet henne! e vel eneste personen som jeg hadde tillit til.
bua på madla fremstilte en rapport på at jeg hadde gitt sønnen min amfetamin på møllehagen skole, måtte politianmelde de som skrev rapporten, men ble henlagt den og. han fikk tobakk .
jeg har blitt beskyldt for og slå ungene mine av beredskapsmor janne olsen , hun mistet forresten jobben som beredskapsmor etter at barneværnet fikk bekymringsmelding.
jeg har blitt beskyldt av fosterfar øyvind hebnes at jeg ikke har lært ungene mine forskjell på rett og galt, siden min sønn christoffer kunne stjel
en sjokolade i butikken på finnøy, det han glemte var at mine barn hadde ikke behov for og stjel når de bodde hjemme.
og barneværnet skryter av den positive utviklingen , min sønn christoffer fikk sjokk og begynte og gjør i buksa etter at fylkesnemda hadde bestemt at guttene ikke fikk bo hjemme. så barneværnet måtte utsette skolestarten og han begynte med bleier !
så sto barneværnet i tingretten og løy om at han var tørr nå, grete vinje var saksbehandler og birte holm seksjonsleder.
sistnevnte birte holm , ville ikke ansette en venninne av meg fra kverneland, da sandnes komune søkte etter flere ansattei sandnes barnevern i fjor. min venninnne fikk beskjed om at de kunne ikke ansette henne fordi det ble feil siden hun i min sak vitner i mot sandnes komune!
snakk om profesjonelle metoder, hvor er arbeidstilsynet og likestilling ?
for over vel et år siden ble det og skrevet en rapport om at jeg va på helgetur til danmark ong når båten kom til stavanger kvart over seks søndags morning, krøp jeg iland , tok privatbilen min som sto parkert på strandkaien kjørte hjem til hommersåk, er et par mil, der jeg etterpå låg og krøp i min egen yttergang og luktet alkohol!
det som var fakta var at jeg gikk til en venninne , bilen min punkterte i gården deres og jeg sov hos disse til mandag, da arnfinn skiftet dekk for meg og jeg gikk på jobb.og vist jeg var så full som de har beskrevet meg er det rart jeg kom i land i det hele tatt og at jeg kunne kjøre den lange veien.
blir ikke sjokkert lengre over alle påstandene til dissec syke folkene, er jo nødt til og være syke, eller er det de som har fragmentert virkelighetsforståelse? for aslaug neteland sa jeg ikke har mine kognitive evner og ser vist ikke skogen for bare trær!
hun har virkelige gode observasjoner og er virkelig en flink pedagog, hun kjenner vist og min døde mor, som har vært død i over ti år, for jeg har hatt dårlig oppvekst og ikke lært og gi omsorg til mine barn!
dert er så fantastisk alt disse folkene finner ut av og vet , siden de kan se fortid og fremtid.
jeg har forresten ingen av delene!
nå sist uke sko sandnes evaluere samværet, jeg kunne få en rime ekstra samvær, vist at jeg reiste til finnøy og hentet guttene og leverte de tilbake igjen, for vi kunne ha kvalitetstid på ferja! slik at jeg faktisk mister 3 te 4 timer av minimumsamværet vi allerede har.
hun nye saksbehandleren linda sandtvedt, hadde spurt sandnes komune om hvorfor jeg kunne ha tommy hjemme? hun hadde fått vite at han fungerte ingen andre plasser enn hjemme hos meg!
etter at de tok han på tre forskjellige paragrafer og ødela skolegangen hans og plasserte han i tre forskjellige institusjoner.
gleder meg til de skal dokumentere hjelpen og den positive utviklingen :D
nei ingenting sjokkerer meg lengre angående barnevernet, de blir verre og verre.

_________________
LC"R-B-V.NET


Top
 Profile  
 
 Post subject: ille, Linda
PostPosted: Sun Sep 02, 2007 5:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Huffda, skikkelig ille greie Linda,

og sjøl har jeg noen lignende historier som de har diktet på meg,

ja, det er det de sier alle, at det skal mye til for at de tar unga fra folk,

og det er sånn de ser på meg, at jeg må ha gjort forferdelig mye gale som har mistet omsorgen for min elskede attpåklatt,

men, nå kan jo godtfolket sjøl få dømme, det er bare til å benke seg ned foran pc'en og lese, f.eks. denne historien, som er min egen http://www.freewebs.com/barnevernetdreper/

jeg sleiket i meg en deilig is og leste for eksempel din historie Linda,

og jeg tror deg, nettopp fordi at jeg sjøl har vært borti sånne gærninger,

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Myte: Det skal mye til før barna fjernes
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 6:57 am 
Offline

Joined: Wed Jun 27, 2007 9:10 am
Posts: 34
...


Last edited by bente on Tue Oct 09, 2007 11:44 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Myte: Det skal mye til før barna fjernes
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 8:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
bente wrote:
Og selv i dag 7 år etter, så sitter jeg i gjenn og lurer på hvorfor bv valgte å ødelegge en gutt og dennes fammilie isteden for å hjelpe...

Det er dessverre ikke så mye å lure på - - det er barnevernets grunnfilosofi: at egen familie er noe ufyselig som hemmer og skader barn, mens barnevernets overformynderi, tvang, overtalelser, foster"hjem", "behandlings"institusjoner er selvsagte goder.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Myte: Det skal mye til før barna fjernes
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 9:58 am 
Offline

Joined: Wed Jun 27, 2007 9:10 am
Posts: 34
..


Last edited by bente on Tue Oct 09, 2007 10:24 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Myte: Det skal mye til før barna fjernes
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
bente wrote:
Og saksbehandleren som satt allt i gang L x x ØX X X: jo hun stakk til Trondhjem rett etter ulykken , kalde ben kansje?


Det er stor gjennomgang på barnevernskontorene. De fleste er der bare en kort tid ad gangen før de rusler videre. Dette er sikkert for å sikre at det hele tiden skal være nye saksbehandlere som behandler "gamle" saker. Dermed mister man mye av den personlige kjennskapen, for det kan jo være at tidligere saksbehandlere faktisk har forstått noe av problematikken.

Legg merke til at så godt som alle saksbehandlere har skjult telefonnummer og hemmelig adresse. Det er ikke C.I.A.-agenter vi snakker om, men ansatte i den såkalte "barneverntjenesten".

De ansatte i "barneverntjenesten" er livredde for å bli tatt bilde av. De vokter sin anonymitet som gribber. Hvorfor er de så redde når de "bare gjør jobben sin"? Er det kan hende fordi jobben deres går ut på å bortføre barn fra foreldrene og utsette barna for grov omsorgssvikt og påføre dem livsvarige traumer?

De barnevernsansatte har heller ingen empati med foreldre som urettmessig og unødig frarøves sine barn. De er likegyldige til barnas lidelser. Det eneste de synes å bry seg om er egne lønnskrav og seg selv. De sitter behagelig og godt på sine snertne rumper mens de begår grove forbrytelser mot uskyldige mennesker under legitimitet av den grunnlovsstridige barnevernsloven.

Hva skal til for å vekke disse moralsk innsovnede fariseerne?

Klager, rettssaker og offentliggjøring.

Ikke minst bør de ansvarlige holdes personlig ansvarlig for sine forbrytelser mot barn og foreldre. Det kan ikke være riktig at barnevernets bødler skal ha immunitet mot straffeforfølgelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]