It is currently Thu Mar 28, 2024 9:33 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Opprop mot barneombudets ønske om å redigere Bibelen
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 4:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Opprop mot barneombudets
ønske om å redigere Bibelen


Det er en tid siden jeg gjorde dette oppropet klart. Tekniske problemer hindret meg i å få det ut. Nå er det imidlertid på plass.

Det gamle oppropet har straks tusen underskrifter. Dette nye vender seg i mye større grad til aktive kristne, men kan selvsagt underskrives av hvem som helst.

Quote:
Barneombudet kan tilpasse seg - ikke Bibelen!

Beklageligvis lo jeg høyt, når jeg leste at barneombudet ville tilpasse Bibelen til sine idéer. -Vi bor ikke i Sovjet, var min reaksjon. -Ordet "tukt" kan da ikke fjernes fra Bibelen. Heller ikke begrepsinnholdet.

Dessverre finner de totalitære tankene støtte! Dette var første innspillet fra maktens institusjoner. Det møtte tragisk lite motstand. Når- og hvordan kommer neste?

Til og med påstått kristne, roper etter angiveri mot andre kristne og ikke-kristne. De vil til og med bruke barnevernet mot de som ikke lar seg kue med hensyn til klar grensesetting overfor barn.

Kristne bør imidlertid huske at angiver-samfunnet er bl.a. et eskatologisk tema som Jesus kobler til et kaldt og kjærlighetsløst samfunn.


Matt 24:10-12
10 Mange skal da falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre.
11 Mange falske profeter skal stå fram, og de skal forføre mange.
12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste.


Luk 12:11f
11 Men når de fører dere fram i synagogene og for øvrigheter og myndigheter, så vær ikke bekymret for hvordan eller hva dere skal forsvare dere med, eller hva dere skal si.
12 For Den Hellige Ånd skal lære dere i samme stund hva som er rett å si.


Luk 21:14-16
14 Legg dere derfor på hjerte at dere ikke forut bekymrer dere for hvordan dere skal forsvare dere.
15 For jeg vil gi dere munn og visdom som ingen av deres motstandere skal kunne stå imot eller motsi.
16 Men dere skal bli angitt også av foreldre og brødre, av slekt og venner, og de skal sende noen av dere i døden.



I mitt arbeid mot forfeilet barnevernsideologi får jeg informasjon om både barn og voksne som har tatt sine liv etter at det såkalte barnevernet har gjort "all verden av ingenting" eller "vondt til verre". Angivere kan altså gjøre livet så ondt for mennesker, at de - når "alt" går galt - er med å "sende noen ... i døden".

I det store og hele bør barneombud Reidar Hjerman slutte å undergrave familiens autoritet. Han angriper det meste i samfunnet som enten ikke støtter hans syn på kollektiv barne"oppdragelse", eller som stiller krav til barna. Blir respekten for foreldre og familie borte, så blir barna ødelagt og samfunnet råtner.

Dette forstår merkelig nok ikke barneombudet i sin iver etter å beskytte barn mot familien.

Barneombudet tror også alt kan endres til å passe hans familiefiendtlige idealer. Det er imidlertid ikke meningen Norge skal være en totalitær stat. Det finnes grenser for akseptabel kontroll fra myndighetene.

Denne gangen var det Bibelen som stod i veien for hans tenkning. Begrepet "tukt" i Bibelen, kan få foreldre til å bruke makt mot barn - makt han vil overføre til det offentlige, psykiatrien og barnehjem.

Ingen skal bruke grov vold mot barn. For voldelige har vi fengsel.

Noe helt annet er det når foreldre tar barn bestemt i armen, løfter de opp med makt eller på annen måte utøver autoritet med fysisk kraft. Dette skal det være romslig toleranse og åpenhet for. Om ikke vil alt for mange foreldre ikke klare å oppdra en del barn. Jeg vil også påpeke at det finnes høyesterettsavgjørelse som tillater mild fysisk straff eller grensesetting:

(Sitat fra Barneombudets sider)
Høyesterett sa i en kjennelse av 30. november 2005 at ”…det ikke vil rammes av straffeloven § 228 første ledd om foreldre i oppdragelsesøyemed tildeler sine barn lettere klaps…. Ved avgjørelsen av hva som kan tillates, må det legges vekt på kraft-anstrengelsens styrke, grad av spontanitet og preg av krenkelse.”
(Sitat slutt)

Bibelen tar ikke avstand fra lignende. Derfor vil barneombudet til og med endre Bibelen i sin kamp for å umyndiggjøre foreldre.

Vi aksepterer ikke slike angrep på familiens selvstendige rett og religionsfriheten.

(Underskriver du kan du motta en sjelden e-post. Vi vil i det minste informere via e-post om at underskriften din er her, for å hindre misbruk av ditt navn.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Fri Aug 17, 2007 6:38 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Da er det signert.
PostPosted: Wed Aug 08, 2007 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Da er det signert.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 3:27 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
12 underskrifter på rappen. Det virker som om det nye oppropet, gav noen også til det gamle oppropet. Det gjorde et bittelite hopp og er nå på 998 underskrifter.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 12:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Så var det andre oppropet passert 1000 personer.

Dette oppropet er på 15 personer.

Folk er imidlertid ikke bevisste de totalitære kreftene som angriper vårt samfunn innenfra.

Forhåpentligvis kan vi hjelpe til med bevisstgjøringen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]