Etter avslaget i husbanken gjær jeg nye forsøk på å komme i kontakt med Bergen kommens boligavdeling. Det er ikke mulig å få snakket med noen, de er alle syke, eller alle på møte og du måringe en annen dag. Når du ringer den andre dag får du igjen beskjed om at de er alle syke og på møter osv..
Videre får jeg beskjed om at vaskemaskin i treningsleilighet ikke virker, så denne må også køpes på 9000 kr budsjettet. Nå som blir gjord - en vaske maskin på tilbud som varte i 2år og som hadde så mange problemer at de blir tilbakekalt som følge av dette.
Jeg legger videre merke til at Hovedkontakter nå er i telefonsamtaler med Fana sosialkontor og uten noen form for legeerklæring/utdannelse er de istands til å sette diagnose depresiv tilstand - festlig - dette har de ikke informert meg om. De har nok sikker godt rundt på forhånd og spurt om ikke jeg er litt lei meg i dag, men så mange år i ettertid, er dettte ikke noe jeg husker...
Det jeg derimot har skreve om i dagboken er at jeg etter å ha blitt opplest deres rapporter sier at de er vekk og helt fjer når de driver å beskriver hva eventuelt humør jeg og min sønn har. OT er i øyeblikket som et speilbilde av mitt eget humør - noe jeg finner han er til han er ganske så gammel. Dette blir selvfølgelig hovedkontaktene fornærmert over å høre. Tenk at jeg kan motsige deres "observasjoner".
Min mor har nå fått jobb som avlastningshjem fra Fana barneverntjeneste og skal ha ham hver tirsdag mens jeg går på et oljemalingskurs ved friundervisningen...
28 uke Bergen Mødrehjem
Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.
15.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 15.08.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt
Navn på
mor: Agnethe
barn: OT
Formiddag:
Agnethe var nede på røykerommet 08:45 i morges. OT lå i lekegrinden på stuen – nystelt og kjempeblid. Agnethe og OT var med til frokost kl 09. Agnethe ville være hjemme og vaske rommet i formiddag. Hun er blid og trives med å være alene på huset. Hun har vært lenge med OT på lekestuen. OT har vært blid og i godt humør i dag. Han søker kontakt og er pratsom. Agnethe sier han fikk mat 8 og 12 og skal ha igjen kl 16. han ble lagt ut i vognn kl 14 og sovnet raskt.
Kari Aa
Ettermiddag:
Når jeg kom satt Agnethe på røykerommet og leste, og OT sov i vognen like utenfor. Hun gikk opp med ham kl 15:45 og de kom ned igjen til kaffe 16:30. OT hadde da fått mat og stell. Agnethe pratet mye med OT og begge var i godt humør. Kl 18:00 gikk hun for å bade ham og de kom ned igjen. Agnethe spurte om jeg ville holde ham mens hun røykte. Etter 15 minutter blei han sutrete og jeg hentet mor. OT fikk da grøt og melk. Han drakk 100 ml melk rett etter grøten, var veldig trøtt.
Tone
Natt:
Agnethe satt på røykesten, og lest, slik hun har pleid i det siste. Så også nattfilmen (med John Eikemi) som hun koste seg med. OT sov. Agnethe i seng etter filmen.
Evy
16.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 16.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe var oppe kl 8:30 og varmet flaske, og gikk på rommet og matet OT. Hun kom og hentet seg en kopp kaffe kl 9:15, ville ikke ha frukost kl 10:00 låg mor og barn våkne i sengen til Agnethe og koste seg. 11:45 sov begge to, jeg vekket Agnethe og hun var sur og gretten, ville ikke stå opp. Men kom nedfor å røyke 12:10. Tok deretter opp OT og gav han mat. Kl 13:00 var Agnethe på røykerommet i 20 minutter mens OT låg i lekegrinden. Begge to kom til middag. Agnethe er ikke i humør, OT blid og OK
Tone
Ettermiddag:
Agnethe var til kaffe 15:30-17:15. Hun var noen små turer på røykestuen. Har tatt seg fint v OT og gitt ham oppmerksomhet. Han ble badet 17:15 og sov litt etter det. Agnethe vekket han kl 19 circa. Han fikk grøt 19:30 og har vært våken siden det. Ville ikke ha noe melk etter grøten. Agnethe og OT gikk opp 20:30.
Natt:
Agnethe var på røykerommet fram til sengetid kl 23:30, hun var oppe og så til OT flere ganger i går kveld. Stille hos mor og barn i natt.
MF
17.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 17.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe fortalte meg at OT hadde våknet kl 06:30 i morges. De kom til frokost kl 8:45. OT kom på lekestuen kl 9:30, sovnet ute på tur, sov fra kl 10:00 til kl 11:30. Agnethe spurte meg om det var OK at hun tok Ingrid sin kjækkentjeneste i dag, da hun skal på handletur på onsdag formiddag med Vigdis. Jeg sa at det var kreit. Agnethe har avtalt med Elin om å få se på treningsleiligheten i morgen.
Hilde
Ettermiddag:
Agnethe gav OT flaske kl 15:30, vi reiste i Åsane etterpå, var på Ikea og kim. Agnethe fikk handlet en god del kjøkkenutstyr. Vi kom tilbake litt over kl 18, Agnethe spiste kvelds, laget melkeblanding. Mormor og morfar og moren kom hit kl 18:30, de har vært på rommet hele tiden. Mormoren og morfaren gikk kl 19:45. Mor til Agnethe er her nå kl 20:30. Agnethe kom på kjækkenet kl 20:15 sa deat OT hadde fått græt og blitt badet. Hun hentet en flaske som hun ville præve å gi OT.
Vigdis
Natt:
Agnethe satt på røykerommet i går kveld, jeg var ine å pratet en stund med henne. Hun skulle få kjøleskap av besteforeldrene sine. Var i godt humør, pratet for det meste om leiligheten, men var også opptatt av at JL ikke var kommet tilbake.
Evy
18.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 18.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe kom på røykerommet kl 7:00. OT hadde våknet kl 5:30. Agnethe hadde menssmerter og la seg igjen. OT kom til lekestuen kl 9:30 og var i strålende humør. Ville ikke ligge på mandrassen og leke. Han ville opp og kose seg med ”hopping” på fanget. Sov ute i vognen fra kl 10:00 til 10:45. Våknet og fikk mat av Agnethe. Deretter gikk mor og barn til Ellen i treningsleiligheten. Tilbake kl 1:20.
Vigdis E
Ettermiddag:
Agnethe og OT var på stuen kl 15, de gikk opp etter ½ time, Agnethe ryddet ut av oppvaskmaskinen. Kari Aa og Vigdis har hatt samtale med Agnethe i dag. Agnethe laget til påsmurte skiver til kvelds som vi koste oss med på stuen. Mor til Agnethe kom hit kl 19:30. OT var med på samtalen i dag, han stor koste seg laget masse lyder, sprelte med armer og ben. Under kveldsmåltidet låg OT i lekegrinden, laget lyder for å få oppmersomhet. Agnethe, OT og moren gikk opp kl 20, skulle legge OT, han hadde fått grøt kl 18:30, ville ikke ha noe melk kl 19:45.
Vigdis
Natt:
Agnethe satt på røykerommet og pratet fram til leggetid kl 24.
Inngun
19.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 19.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe oppe kl 7:15, hun spiste frokost 8:30, OT på lekestuen 9:30. Agnethe hadde lagt han fra seg der inne, så han lå og gråt da personalet kom inn. Han roet seg raskt, sovnet kl 10 i vogna. Agnethe tok han opp kl 11:30, han fikk mat og ble med Vigdis og Agnethe på handletur. Agnethe har deltat på husmøte.
AIT
Ettermiddag:
Agnethe og OT var på stuen til kaffe kl 15:30 til 17:00, da gikk de på lekestuen og var der ½ timer. Agnethe snakket mye om hva hun trengte i leiligheten, og at hun hadde kjøpt vaskemaskin i dag, Davidsen kom på stuen og pratet med Agnethe og OT. OT fikk grøt kl 18:00, ble så badet og lagt. Agnethe sa til meg at han kom nok til å våkne opp senere i kveld og at han da skulle få melken som han ikke greide kl 18:00. Fikk besøk av sin mor og morfar kl 19:30, lagde te og smørbrød som hun serverte gjestene på rommet.
Hilde
Natt:
Agnethe satt på røykestuen og leste fram til sengtid kl 23:30, stille hos mor og barn i natt.
MF
19.08.92 Telefonsamtale Mødrehjem og Fana BVT
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.
Telefonsamtale 19.08.92
Vigdis – Bergen mødrehjem
Unni Grønås – Barnevernet
Vedrørende: AMA/OT.
Mødrehjemmet er bekymret for gutten. Han er lite aktiv. Det har imidlertid forandrer seg noe siste uken – moren gir nå mer respons. Moren er også usikker med henhold til treningsleilighet. Moren virker lettere, har en depressiv sinnstilstand. Hun sier at hun ikke har det bedre, men at hun ikke vil snakke om det.
Mor har ordnet seg med at bestemoren skal være barnevakt hver tirsdag mens mor går på malekurs.
Unni Grønås.
Signert
20.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 20.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe og OT kom til frokost kl 8:45. OT hadde våknet tidlig i dag, men fikk ikke flaske før kl 8, om på lekestuen kl 9:30, ble lagt ut kl 10:15 og sov til kl 11:45. Agnethe har ringt boligkontoret for å få en time der, skulle ringe igjen mandag. Agnethe gav OT flaske kl 12. Agnethe har vært en del på røykerommet i formiddag, har blant annet pratet med Hege. Agnethe var en tur på butikken med OT før middag.
Vigdis
Ettermiddag:
Agnethe og OT var på stuen og drakk kaffe fram til faren kom for å kjøre dem på fretex kl 17,-. De kom tilbake kl 18:30. Agnethe spiste kvelds med oss. OT fikk grøt og ble lagt kl 19. OT sovnet fint, men våknet opp igjen kl 20:00. OT fikk da flaske og er nå innepå stuen sammen med Agnethe
Ingunn
Natt:
Agnthe var på røykerummet fram til sengetid ca 23:30. stille hos mor og barn i natt.
MF
21.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport
Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 21.08.1992
Navn på
Formiddag:
Agnethe var en tur på røykestuen kl 7-7:15. kom ikke til frokost. Jeg gikk inn på rommet kl 10:30. OT var våken, blid og sprudlende, og Agnethe sov godt. Hun kom på lekestuen med OT kl 10:45. han fikk mat kl 11:30. Agnethe kom på lekestuen 11:20, da lå OT på matten, og Agnethe la seg ned ved siden av han og koste seg godt med han. Agnethe har stresset litt etter hun stod opp. Hun skal vaske røykerommet og ta fredagsrengjøringen på rommet.
MK
Ettermiddag:
OT fikk gulrot pure ca kl 15:30 og melk etterpå nede i stuen. Han sov ute fra 16-17, ble badet og satt i stolen sin og pludret og pratet da mor spiste kvelds. (
Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) fikk grøt ca kl 19. han sov godt kl 20:000. Agnethe har oppholdt seg på røykerommet med en bok etter at sønnen sovnet. Hun sier at hun ville legge seg tidlig.
AIT
Natt:
Agnethe satt på røykestuen og leste fram til hun la seg kl 23. Hun kom ned på røykestuen for å ta seg en bås kl 07:00.
Ingunn