It is currently Thu Mar 28, 2024 10:44 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: i brønnøy kommune får man ikke livsopphold
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 1:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
livsoppholdet våres er blitt stoppet,og vi har ikke penger til mat.
saken er den at vi har prioritert jobbsøk og husleiting i Lurøy,og derfor ikke møtt på et jobbklubbkurs.
Vi skal på jobbintervju etter helga,men det har vi ikke penger til,og vi har sjekket om livsopphold,men det er stoppet,og vi mottok også brev om dette den 20.06.2007
her er brevet

Image

hva skal man gjøre? ikke har vi penger til mat eller regninger,og alt går til inkasso.
er 100 prosent sikker på at Brønnøy samarbeider med Leirfjord der vi har barnevernsak

orker ikke skrive mer nå,alt går til helvete.

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: i brønnøy kommune får man ikke livsopphold
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 2:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
HUGO OLSEN wrote:
livsoppholdet våres er blitt stoppet,og vi har ikke penger til mat.
saken er den at vi har prioritert jobbsøk og husleiting i Lurøy,og derfor ikke møtt på et jobbklubbkurs.
Vi skal på jobbintervju etter helga,men det har vi ikke penger til,og vi har sjekket om livsopphold,men det er stoppet,og vi mottok også brev om dette den 20.06.2007
her er brevet

Image

hva skal man gjøre? ikke har vi penger til mat eller regninger,og alt går til inkasso.
er 100 prosent sikker på at Brønnøy samarbeider med Leirfjord der vi har barnevernsak

orker ikke skrive mer nå,alt går til helvete.


Det står i brevet at de har stoppet livsoppholdet fordi de antok at dere har andre inntekter. Jeg ville skrive og oppklare denne misforståelsen. Si at dere har forsøkt å skaffe jobb på egen hånd og at det er årsaken til at dere ikke har møtt i jobbklubben.

Forsøk å unngå inkasso. Ta kontakt med kreditor og si at dere betaler så snart dere får penger.

Dere er nesten nødt til å betrakte den jobbklubben som en jobb, så lenge dere er avhengige av livsopphold.

Jeg håper det ordner seg for dere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: brev
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 2:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
Hei.
har skrevet brev,men ingen svar,har hatt fylkesmannen,lensmannen på tlf,de har ikke lov og nekte folk penger til livsopphold da de ikke har annen inntekt,og det vet sosialen godt.
vi hadde ikke penger og kjøre 6mil T/R jobbklubb,og sosialen sa at det ikke var deres problem,og nav ville ikke forskuttere reiespenger,da vi skulle ha lagt av penger som de sa.
Derfor søkte vi jobb selv og leita etter hus,og nå blir vi straffet...
hva har man å legge av et usselt livsopphold,vi fikk brevet 4 dager før kurset skulle begynne,og brønnøy sosial vet godt at vi var på flyttefot og hadde jobbmulighetr i Lurøy.
på mandagen blir det annmeldelse,media,det her skal brønnøy kommune få svare for.
men uansett er jo vi like blakk,og ikke en eneste sjel,eller familie skjønner hvor vanskelig våres liv er.
Vi har ikke sitttet sånn av fri vilje,det er barnevernet som har fått oss hit.
vi hadde trossalt jobb i Leirfjord men måtte flytte grunnet den kommunen.
og jeg vet og hører at Brønnøy er overhodet ikke bedre.
og nå har vi kansje ordnet os jobb,men Brønnøy og Nav har gjort alt de kan for og spolere.
Men ikke har vi penger til mat eller flytting
MAN BLIR IKKE HJULPET AV SOSIALEN; TVERTIMOT DE FØRER DEG BARE MER OG MER NED I GRUSEN:

:evil: :twisted:

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 2:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Sosialkontoret må nok gi seg.

De driter imidlertid i enkeltmennesket, og er svært destruktive å forholde seg til.

Hos dem gjelder kun deres tenkning. Samarbeid er underkastelse.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject: loverket
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 2:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
ja loverket er klart på vår side...

har avertert dataen og bilen så vist jeg blir borte fra nett er den solgt.
har inget annet valg :?
mat må man ha...

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sosialhjelp
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 3:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
HUGO OLSEN wrote:
MAN BLIR IKKE HJULPET AV SOSIALEN; TVERTIMOT DE FØRER DEG BARE MER OG MER NED I GRUSEN:

:evil: :twisted:


Det er jeg helt enig i. Det er den erfaringen mange før deg har gjort.

En fersk undersøkelse viser at menn i yrkesaktiv alder som mottar sosialhjelp har fem ganger så høy dødelighet som menn som ikke mottar sosialhjelp.

Dødelighet blant sosialhjelpsmottagere

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: loverket
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 6:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
HUGO OLSEN wrote:
ja loverket er klart på vår side...

Har de hørt at dere vil støtte oss/arbeidet her? Da kan de jo lage vanskligheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 2:01 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Har du advokat, be ham kontakte rådhuset. Det er opplagt lovbrudd, og jeg forstår dere har det tøft. Men lag bråk, enda mer bråk.

I vår sak har barnevernet kontaktet trygdekontoret og sørget for stans av alle trygdeordninger. Dette er heller ikke lovlig. Barnevernet har fattet akuttvedtak (og akuttplassering av barnet - midlertidig vedtak), men jeg har fremdeles hovedomsorg og har derfor krav på stønader som før. Likevel syns trygdekontoret det er helt på sin plass å stanse utbetalingene og i tillegg kreve at jeg tilbakebetaler stønader jeg har fått etter akuttvedtak... Jeg bråker med saken, men det går treigt. I mellomtiden går jeg den strake vei mot personlig konkurs... Jeg tror ærlig talt barnevernet planlegger slike ting som dette. En enkel måte å knekke folk på. Ta fra dem mat, klær, sosial status og tak over hodet. Garantert seier for barnevernets omsorgsfrarøvelse.

Men vi gir oss aldri! :evil:

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 12:28 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Dere er i en meget belastende situasjon, når hjelp blir avskåret er det en ytterligere påkjenning. Prøv å kontakt legen dere har, han/ho kan eventuelt kontakte fylkeslegen. En kommune kan ikke drive slikt spill med andre menneskers liv. I den situasjonene dere er i, så er det faktisk viktig å få ha kontakt med personer som forstår hva dere sliter med. En har ikke bedt om å havne i en slik situasjon selv, en legeerklæreing kan hjelpe og kommunen vil snu. Finner det posetivt at dere ønsker å flytte, her burde kommunen ha støttet dere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 1:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Pir wrote:
Likevel syns trygdekontoret det er helt på sin plass å stanse utbetalingene og i tillegg kreve at jeg tilbakebetaler stønader jeg har fått etter akuttvedtak... Jeg bråker med saken, men det går treigt. I mellomtiden går jeg den strake vei mot personlig konkurs... Jeg tror ærlig talt barnevernet planlegger slike ting som dette. En enkel måte å knekke folk på. Ta fra dem mat, klær, sosial status og tak over hodet. Garantert seier for barnevernets omsorgsfrarøvelse.


Det tror jeg også planlegges. Vi hadde vannskader i vårt hus og drev å bygde om. Dette fikk kommunen vite. Forkledd som en vennlig handling ville kommunen ta en takst i forbindelse med vannskadene. Dette ble i ettertid forvrengt til at vi vandaliserte huset. Husbanken ble tipset. Det endte med tvangsalg. Når loven forbyr tvangsalg i forbindelse med barnevernsaker, så "tilbød" kommunen nytt hus. Dette er imidlertid så kaldt at vi fikk en sjokkregning på kr 25000, i strøm! Når vi søkte om hjelp til dette, fikk vi avslag. Vi har minstepensjon.

De arbeider systematisk for å knekke foreldre økonomisk. På den måten kan det såkalte barnevernet få all makt.

De har imidlertid ikke lykkes med strategien. Det er det mulig de kan være mest glad for. Hadde de knust familien, så er det stor mulighet for at jeg hadde fått meg noen turer i fengsel. Da hadde det nemlig skjedd dramatiske ting!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: brev
PostPosted: Sat Jul 21, 2007 2:21 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
HUGO OLSEN wrote:
de har ikke lov og nekte folk penger til livsopphold da de ikke har annen inntekt,og det vet sosialen godt.


Pøh. Lovene er til for å beskytte makten sine interesser, ikke enkeltmenneskets. De lunefulle kjerringene i Forvaltningen kan herse nærmest som de vil med folk.

Et lite sitat fra sosialtjenesteloven:

Quote:
Det kan settes vilkår for tildeling av økonomisk stønad,... Vilkårene må ha nær sammenheng med vedtaket, og ikke urimelig begrense stønadsmottakerens handle- eller valgfrihet.


Gjett hvem som vurderer hva som er "nær sammenheng" eller "urimelig begrenser"? Hint: Det er IKKE "ukyndige", suspekte individer som sosial-klienter, barnevernsofre el.l.


Og hvis man sover altfor godt om natten, anbefales §4A som nattelektyre. Å forestille seg hva maktsjuke psykopat-kjerringer kan gjøre ut av det som står der kan gjøre underverker med et slikt problem ...

Ingen bosatt i Norge er trygge for "saksbehandlere" på søken etter "saker".

Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]