It is currently Thu Mar 28, 2024 3:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Personvern offentlig-ansatt
PostPosted: Wed Jun 06, 2007 9:36 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Noe som de alllerfleste her inne kjenner til, så er barne"vern" saker i det store og det hele persontrakasering av foreldre. De går til direkte angrep på hvordan foreldrene er som personer. De omtaler også barna våre i negativ retning.

Fylkesnemndene er rene boltre plassen for individer som har nytelse av å kritisere/mobbe andre personer. Negatiative nedlatende holdninger som, barna våre trenger sosialisering, barnas venner blir omtalt negativt. (Mon tro hva foreldrene til disse barna hadde sagt om de viste at kommunen utalte set negativt om deiras barn). Dette kan de fritt gjøre under dekket "taushetsplikt".

Disse offentlige ansatte bør da vel heller være glade for at dokumentasjon blir lagt ut på nettet så alle kan se den høye "fagkompetansen" de har.

I 2004 bodde jeg i Stryn. På vårparten ble det engasjert et møte av Stryn kommune og politiet i forbindelse med at barna skulle begynne på ungdomskolen. Møte var da meget informativt.

Når jentene blir 14 år kan de som ønsker det få gratis P-piller uten foreldres samtykke. Jeg reagerte selvfølgelig på dette.
Begrunnelsen kommunen hadde var at 14 år gamle jenter var så "modne" og flere av de hadde "kjærester" godt oppi 20-årene. Menn i 20 årene er så umodne, så kommunen så ikke det som noe problem.

Det er menn oppi 20-årene som vil ha sex med barn på 14 år, ikke 14 år gamle jenter som vil ha sex med menn over 20. Likeså er den seksuelle lavalder 16 år. Tror neppe Stryn kommune har dispansasjon fra straffelova. Mine uttalelser falt selvølgelig ikke i god jord av kommunen.

Jeg lurer faktisk litt på modenheten blant de ansatte i Stryn kommune, når de mener at 14 år gamle barn er så voksne og ansvarsfulle at de får P-piller.

Skulle det værste senariet inntreffe her, en jente dør grunnet blodpropp som følge av P-pille bruk, så vil foreldre fort oppdage at barnets liv (om det har verdi) ikke er stort mer verdt enn kistekostnader pluss litt kistepynt. Det er også meget betenkelig å gi hormonpreparater til så unge individer.

Likeså signaliserte de ut til 13 år gamle gutter at det er helt i orden å ha sex med 14 år gamle jenter, bare du er "umoden" nok i voksen alder. Den type signalisering til min sønn vil jeg faktisk ha meg frabedt.
Seksuell omgang med mindreårige er faktiskt straffbart etter straffeloven.

Hva skal en egentlig tro og tenke om Stryn kommune som praktiserer den type opplysningsarbeid.
Den type holdninger og meninger som jeg har, ble selvfølgelig brukt mot meg av barnevernet, "kritisk" og opponerer mot "fag"kompetansen til kommunen.
Den ansvarlige for dette opplegget er rådmann Harald Risnes.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 13, 2007 9:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Seksualisering av barn i samfunnet er skremmende. Jeg er helt enig i at kommunen burde kunne forholde seg til lovverket og huske at den seksuelle lavalder er 16 år.

Skal vi innføre tilsvarende "tiltak" for barn og unge under 18 år i forbindelse med alkohol og tobakk? Tilby 16-åringen nikotintyggegummi og lavprosent-drikke?

Det er ikke forbudt for barn å ha sex med hverandre (så lenge begge er under 16), men det er vel ikke akkurat noe å oppmuntre heller? Å argumentere med at jenter har eldre guttekjærester er... sykt. Beste ord, for øyeblikket. Hva ville de godeste helsefolkene sagt om en 14 år gammel gutt hadde et seksuelt forhold til en dame på 25?

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 13, 2007 11:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg vil applaudere! 14-åringer skal ikke få leve et sexuelt utagerende liv. Det er ikke normalt.

Her var det en 18-åring som hopte til sengs med en 13-åring og havnet i fengsel.

Men 14-åringer og de på over 20... :roll:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]