It is currently Thu Jun 19, 2025 8:00 pm

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:03 pm 
Superposter

Hele din tankegang om anonymitet, gisselsituasjon, og hva man oppnår ved å holde kjeft overfor andre, er velkjent for oss over mange år. Det er også alt det andre du anfører om barnevernet.

Den fører ingen steder hen, denne tankegangen at man i barnevernssaker beskytter seg mot verre ved å holde hemmelig for andre hvem man er, tvert imot. Og da kan man heller ikke få noen hjelp eller være til hjelp for andre. Det er klart du kan kjøre ditt eget løp, men det er like klart at det gjør både deg og alle andre i samme situasjon svakere, ikke sterkere. En saksfremstilling, som du sier du vil komme med senere, er også av mindre verdi når den er anonym overfor alle. De fleste tror lite på anonyme beretninger.

Det er ingen sensasjonell nyhet at barnevernet driver med sanksjoner overfor folk som forteller andre om deres aksjoner. Det er velkjent for oss alle at barnevernet bruker det mot en, men erfaringen viser at man både får mere hjelp gjennom ikke å gjemme seg, og dessuten at barnevernet bruker hva som helst. Er man aktiv i å prøve å få barnet tilbake, brukes det til å stemple en med en personlighetsforstyrrelse. Er man ikke aktiv, brukes det til å stemple en med en annen personlighetsforstyrrelse eller annen psykiatrisk lidelse. Selve anonymiteten bruker de med lekende letthet mot ofrene. I praksis er det lettere å drive barnevernet til retrett hvis man går offentlig ut og dertil allierer seg med andre i samme stilling. Det er dessuten helt nødvendig hvis Norges befolkning noen gang skal våkne og avskaffe dette. Klarest av alt: Barnevernet er pissredde for offentliggjøring. Og så lenge du skjuler deg og din sak overfor andre som opponerer mot barnevernet, så oppfatter barnevernet din frykt og profiterer på den.

Det er ikke snakk om å nødvendigvis oppgi navn og adresse og alle enkeltheter her på forumet, men å gjøre det i GFSR. Det er nok flere av oss som har funnet det mest produktivt å begrense vår hjelpeinnsats mht råd og dåd til mennesker vi sånn nogenlunde kan vite hvem er. Alternativet får være at du leser ekstensivt på BarnasRett og her for å prøve å finne svarene på de hypoteser om spesielle sammensvergelser som du tror er viktige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:15 pm 

Jeg får sånne rare vibbrasjons følelsere av dette Pir. :oops:

Pir skriver:
Egentlig er det litt pussig. Jeg velger å holde meg anonym fordi jeg har god grunn til å være temmelig paranoid. Jeg regner med at de fleste som har vært i kontakt med barnevernet har utviklet en anelse paranoia. Det virker i alle fall som om folk her reagerer på min anonymitet dels fordi det oppfattes som usolidarisk og dels fordi min paranoide anonymitet vekker andres paranoia.

Jeg får inntrykk av at det er du som lager størst nummer av det å være anonym eller ikke. :!:

Pir sier:
Hvorvidt det er klokt eller illojalt eller dumt å være anonym en stund i kampen mot barnevernet er i seg selv en interessant diskusjon. Som jeg gjerne deltar i. Et annet sted.

Hmm :?: Hvorfor ikke her?

Og det går fint å ha kontakt med gruppemedlemmene både anonymt eller med fult navn.
Er/har du ett problem med barnevernet ser jeg ikke problemet ditt. Det burde ligge på ett annet plan enn dette om å være anonym eller ikke.

Alle har/gir seg til kjenne når de selv er klar for det. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:26 pm 
Rang: Ivrig bruker

Takk, Skånland. Det er i og for seg riktig at jeg har vært redd barnevernet. Og jeg er det ennå, tatt i betraktning makten de har. Det er derimot ikke så mye på grunn av barnevernet jeg ønsker anonymitet nå. Hvor mange barnevernstanter sitter i frimurerlosje?

Quote:
Er man aktiv i å prøve å få barnet tilbake, brukes det til å stemple en med en personlighetsforstyrrelse. Er man ikke aktiv, brukes det til å stemple en med en annen personlighetsforstyrrelse eller annen psykiatrisk lidelse. Selve anonymiteten bruker de med lekende letthet mot ofrene.

Holder de absolutt alltid på sånn? Med at foreldrene har en personlighetsforstyrrelse uansett? 1Q=)

Personlig har jeg opptil flere alternative lidelser (i følge barnevernet). De går litt på kryss og tvers og motsier seg selv. Men det er jo ikke så farlig for tantene at de er inkonsekvente når de kan argumentere med hva de vil, slippe å dokumentere påstandene og dertil lovlig holde barn som gissel.

Skal se på det med GFSR. Er ikke kjent med det forumet enda... Jeg er en fersking, som du har skjønt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:52 pm 

pumamor wrote:
Er/har du ett problem med barnevernet ser jeg ikke problemet ditt. Det burde ligge på ett annet plan enn dette om å være anonym eller ikke.

Det er nettopp det det gjør... Ja, jeg har noen sinnsyke problemer med barnevernet, men jeg har også problemer med flere andre. Som muligens bruker barnevernet.

Jeg skjønner at du får dårlige vibber, pumamor. Det er helt greit, for jeg har dårlige vibber på alt. For min del er det ikke så innmari interessant å diskutere anonymiteten, men jeg ser at det skaper mistillit. Det er jeg lei for.

La meg forklare det sånn: Jeg skulle gjerne navngi hver eneste saksbehandler, advokat, sakkyndig, fylkesnemndsmedlem, politibetjent og alle andre som er involvert i denne saken og har vært delaktige i å skade barnet mitt. Men slik situajsonen er i dag ser det ut til at det ikke primært er barnevernet som trekker i trådene (selv om de i seg selv er forferdelige og har en vanvittig makt). Min konkrete sak, behandlingen av mitt barn, er ikke kun kjernefamilie kontra barnevern. Det er andre involvert i saken, andre som ser ut til å ha vidtrekkende makt og innflytelse. Og motiver som blir til stor skade for mitt barn.

Jeg forsøker å finne ut av makten BAK barnevernet. I min konkrete sak. Derfor ba jeg om hjelp. Jeg forsøkte å forklare hvorfor jeg holder meg anonym slik at det ikke skulle bli til hinder for de som har mulighet til å hjelpe meg, at jeg skulle unngå å bli mistrodd.

Det funka dårlig.

:roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 11:19 pm 

Du har selvsagt rett til å være anonym. Imidlertid er vi ikke vant til at folk ser FORDELENE med å publisere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 23, 2007 11:35 pm 
Superposter

Vi har alle vår historie...
For min egen del var det min eks-mann som "trakk i trådene" (dette er kjent for de fleste her på forumet, antar jeg). Hans posisjon innenfor helsevesenet gjorde ham særdeles "troverdig" da han lirte ut av seg den ene usannheten etter den andre for å knekke meg da jeg ville bryte ut av ekteskapet. Minst en av våre dommere tilhørte frimurerlosjen. Det var også flere av mennene, og gjennom flere generasjoner, i min eks-manns familie.

Selvfølgelig tapte vi (som de aller fleste andre), og Kristoffer (3 1/2) ble sendt til oppfostring 30 mil unna i fremmed fosterhjem.

Jeg har vært åpen om saken vår. Om andre barnevernofre skal gjøre det samme kan jeg ikke avgjøre. Men jeg vil ikke, som Pir, advare andre mot å bryte anonymiteten. Man oppnår ingenting med det. Det er skjult bak tausheten at barnevernet arbeider best. Har man dessuten ønske om å stanse overgrepene, så må man alliere seg med og stå sammen med andre.

De man bør frykte kjenner allerede vår identitet...

Profile  

Post subject: God oppsummering
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:01 am 
Superposter

Pir wrote:
Vel, slik jeg ser det er situasjonen ganske håpløs.

Barnevernet har et eget lovverk som gir dem mulighet til å opptre som stat i staten - deres lovhjemler gir dem rett til å stjele barn, bryte seg inn i private hjem, tilbakeholde informasjon, benytte udokumenterte andrehåndsopplysninger som bevis og så videre.

Våre politikere er i liten grad kritiske til barnevernet. I de fleste tilfeller er de faktisk positive og sørger for at barnevernet får økt makt.

Fylkesnemnda, som egentlig skal opptre som kontrollorgan ovenfor barnevernet, er i praksis barnevernets nikkedukker eller samarbeidspartnere.

Advokatene kjenner hverandre, samarbeider seg i mellom, samarbeider med barnevernet og gjør lite for rettsikkerheten - eller, som noen her påpekte, gjør skaden større for barnevernsofrene.

Psykologer og psykiatere, som har sinnsykt mye mer utdanning enn barnevernspedagoger og dermed burde være i stand til å påpeke barnevernets absurde bruk av "diagnoser", holder kjeft eller til og med støtter barnevernet - til tross for at barnevernet misbruker psykologiske begrep og definisjoner.

Media tar tak i enkeltsaker, men er i det store og hele ukritsike til barnevernlov og barnevernpraksis.

Folk flest kjenner ikke til barnevernets enorme makt og inkompetanse. Ikke orker de å bry seg heller - det er lett å avfeie barnevernsofre som problemet. Blame the victim.

Det jeg ikke begriper er hvordan det under disse forhold skal være mulig å beseire barnevernet.

Pir

Dette var en veldig god oppsummering av situasjonen. Det virker som om du har forstått hvordan det står til. Hvis barnevernet allerede har begått forbryelsen, det vil si, tatt barna dine, forstår jeg ikke helt hva du kan oppnå ved å være anonym. Forbrytelsen er jo skjedd, og du vil neppe få barna tilbake, for det er vanskelig når de først er blitt fjernet. Det kan hjelpe barna at du står frem, for åpenhet skader barnevernet. Det foretrekker å begå overgrep i det skjulte. Det er derfor barnevernsledere og andre er i harnisk over at de ansatte blir navngitt. De vil at barn og foreldre skal gå som umælende får til slaktebenken.

Barnevern, psykologer, leger og advokater har formelle og uformelle nettverk hvor de prater om ofrene sine. De prater om hvordan de best kan lure og manipulere foreldre til å la seg overtale til å akseptere tiltak mot sin egen vilje til de får samlet sammen nok journalføringer til å få overbevist Nemnda om at "omsorgstiltak" er til det beste for barnet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Sammensvergelse og anonymitet
PostPosted: Thu May 24, 2007 11:43 am 
Superposter

Denne tråden har tittelen "Sammensvergelser". Vi VET at det ER ulike "sammensvergelser" bak en mengde barnevernssaker. Det kan f.eks. være politiske eller private motiver. Noen ganger er det offentlige aktører som vil rydde unna brysomme personer. Når du sitter i saksa hos barnevernet så spiller den bakenforliggende sammensvergelsen ingen rolle lenger; hvem de er eller hva de vil. Om man får avslørt skurkene så vil det ikke påvirke saken: Barnevernet vil fortsette løpet drevet av seg selv. Verken barnevernet, nemnda eller retten vil la seg imponere av en slik avsløring - tvert om. Heller ikke media interesserer seg, for barnevernet kan liste opp din ufullkommenhet uansett, når de først har funnet deg.

Når det gjelder anonymitet må jeg få påpeke følgende: Det skaper uro å ikke vite hvem man har å gjøre med. Dette temaet er ytterst stressende, tross at man ikke bedriver eller kjenner til ulovligheter. Vi vet derimot at myndighetene forsøker å stanse oss, og enhver anonym er en potensiell infiltratør. Jeg ber dere alle derfor om å ta hensyn til oss andre/hverandre: Om man ikke ønsker å fremstå på forumet under fullt navn, så er det likevel ønskelig at noen sentrale kan "gå god for deg".
Jeg kan for egen del si at jeg ville vegre meg mot å inngå avtaler med ukjente anonyme...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 5:15 pm 

Nina - takk for det første innspillet ditt. Jeg er svært takknemlig over at du forteller hva som har skjedd i din sak, til tross for at du er skeptisk til anonyme.

Og takk til deg også, Agrippa.

Jeg skjønner argumentet om at den eneste måten å stanse barnevernet på er å vise allverden hva de gjør. Jeg jobber med saken. Har kontakt med diverse av "samfunnets støtter"; politikere, psykologer og til og med to som har sammarbeidet med barnevernet i mange år (i en annen kommune enn min). Dette er folk jeg har fått tillit til etter at de gjentatte ganger i denne saken gir meg og mitt barn støtte.

Kanskje er det hensiktsløst å være anonym i forhold til maktfolkene i kulissene... Men jeg hadde håpet at om jeg kunne påpeke og avsløre noen av "sammensvergelsene" jeg er redd for, før jeg sier hvem jeg er på en nettside som er åpen for almennheten. Det har muligens vært naivt av meg å tro at slike avsløringer har noe for seg.

For øyeblikket har jeg ingen som kan "gå god for meg" på dette nettstedet, for jeg kjenner ingen av dere. Jeg må likevel si at til tross for skepsisen opplever jeg at de fleste her faktisk er vennlige, åpne og gir støtte. Så, tusen takk for at dere skriver tross alt.

Jeg kommer til å fortsette å skrive på disse sidene, fortsette å lese innlegg, bli opprørt og sint og alt sammen. Jeg håper at det til tross for anonymitetsskepsis er folk som svarer på innleggene mine, og at det er i orden at jeg skriver her.

Pir

Last edited by Pir on Fri May 25, 2007 10:07 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 11:45 am 

Jeg bare lurer:

Hvem er det du skal avsløre disse sammensvergelsene for?
Du sier det er advokater, psykologer, politikere, barnevern, dommere o.l. som samarbeider...

Hvem skal du/vi da bevise dette til?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:37 pm 

Ha, godt spørsmål, Lena. Vel, jeg hadde et håp om at det kunne være mulig å legge det fram i en ankesak. I tingretten. Det er da ikke mulig at absolutt hele systemet er korrupt? Det må finnes noen advokater og dommere som ikke er del av en sammensvergelse, eventuelt bare utrolig dumme og happy-go-barnevern?

Jeg har fått ny advokat. En som ikke sier at jeg må "samarbeide" med barnevernet og være snill jente, han er en som står på. Det ser i alle fall sånn ut. Han har levert anke på fylkesnemndsdommen, hvilket er mer enn min tidligere advokat ville gjøre. Det er jo en start.

Apropos hva min tidligere advokat mente og ville... Min tidligere advokat mente jeg måtte frigi barnevernet fra deres taushetsplikt (slik at de i realiteten kunne vitne mot meg i en omsorgsfordelingssak). Argumentet var at jeg måtte vise samarbeidsvilje og at fylkesmannen uansett ville frigi barnevernet fra taushetsplikt dersom jeg nektet. Kan fylkesmannen det? Stemmer det min tidligere advokat sa? Noen som vet?

Pir

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 10:02 pm 
Rang: Storbruker

Tror du skal være glad for at du har byttet advokat!!!! Hvorfor i all verden skal du frita barnevernet fra taushetsplikten? De er da fantastiske til å dekke seg bak den plikten.
De fleste av oss har nettop møtt den muren av taushet når vi har forsøkt å frita dem fra taushetsplikten slik at begge sider kunne komme fram :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:01 am 

Du tar helt feil når du tror at det noen gang blir trygt.
Jo, rettssystemet er korrupt i barnevernssaker. Du har ikke lest og orientert deg i det hele tatt. Da står du enda svakere i en rettssak. Det er sjeldent tilfelle at en vinner en anke i bvsaker. Les nå skikkelig for eksempel Enkeltsaker på BarnasRett. Du tror også at GFSR er et nettsted, så du får lese skikkelig om det også. Dertil er det et nettsted i Sverige som er nordisk, med tusenvis av artikler: http://nkmr.org.

Det ser også ut til at du tror mer på psykologdiagnoser enn på barnevernets diagnoser. Men bv-s diagnoser produseres av psykologer. Har du ikke lest om hvor uvitenskapelig det er? Det er svindling og ikke fag.
http://nkmr.org/arkiv_10_a_psykologi_ps ... cin_mm.htm

Rettsløsheten og overgrepene har pågått i årevis. Hvis du ikke har hørt om saker er det fordi du ikke har sett deg rundt i samfunnet.

PS: Det er helt vanlig at bv skjærer ned samvær og hindrer barna og familiemedlemmer i å klemme hverandre fordi barna gråter. Da heter det at foreldrene dominerer barna og hindrer dem i å knytte seg til fosterforeldre, og at barna blir så urolige etter samvær at det må stoppes. Dette opplever alle, ikke bare du.

Profile  

Post subject: anonymitet
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:57 am 
Superposter

Det må være eget valg om man har behov for å være anonym/delvis anonym når man skriver. Det er som oftest av årsaker som du nevner, barnet er fjernet og du kan ikke forhindre at bvt med skole lager ekstra påkjenninger for barnet, da du selv er nektet kontakt/samvær. Selv fikk jeg brev fra bvt i Fana om at de ville diskutere samvær mellom min sønn og meg for første gang etter 3 år uten kontakt, men betingelsen var selfølgelig at jeg måtte stoppe å offentligjøre den sak de har forfulgt meg med siden min sønns fødsel (faktisk startet det før, da jeg måtte bo på mødrehjemmet også i slutten av svangerskap) Årsak, fordi jeg valgte å si nei til selvbestemt abort mot mine foreldres vilje - noe som førte til at de kastet meg ut boligen deres mm.

Jeg har valgt å være delvis anonym, jeg undertegner ikke med fullt navn på hvert innlegg - men på opprop og om du går inn på min hjemmeside og leser videre ved mine dikt vil du også vite min identitet.

Bakgrunn til at jeg velger i akkurat denne bok å være anonym har med at det alt har vært veto sak i dansk rett på tilsvarende bok med blogg som jeg i dag skriver - og jeg benytter samme løsningsmodel, fordi jeg vet at jeg da holder meg innen loven omkring ytringsfrihet og slipper noen form for sensur i ettertid.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 26, 2007 12:17 pm 

Quote:
Apropos hva min tidligere advokat mente og ville... Min tidligere advokat mente jeg måtte frigi barnevernet fra deres taushetsplikt (slik at de i realiteten kunne vitne mot meg i en omsorgsfordelingssak). Argumentet var at jeg måtte vise samarbeidsvilje og at fylkesmannen uansett ville frigi barnevernet fra taushetsplikt dersom jeg nektet. Kan fylkesmannen det? Stemmer det min tidligere advokat sa? Noen som vet?

Pir

Ja, fylkesmannen kan frigi taushetsplikten. Jeg måtte samtykke at BF fikk frigitt den...for da samarbeidet jeg...men jeg tapte jo pga. at jeg ikke samarbeidet :roll: :shock: :twisted: :?: :!: :?: :!:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next