It is currently Thu Mar 28, 2024 8:07 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fylkesnemndsleder Gunnar Langlo
PostPosted: Wed May 23, 2007 10:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Lurer på om noen har erfaring fra fylkesnemndsleder Gunnar Langlo og vil birdra med opplysninger omkring han som fylkesnemndsleder?

Sak gjelder tvangvedtak for flytting av barn under begrunnelse litra a...

DVS Psykratri sak

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Egen sak med hans navn på vedtak
PostPosted: Tue May 29, 2007 12:53 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Første tvangsvedtak på min sønn fattes samme dag som jeg er i tingretten og får dom på 4 uker varetektsfengsling om jeg ikke ville la meg 3 uker observeres på frivillig vedtak ved psykriatisk sykehu. Dom er basert på at Dr. Holme fra Solli sykehus ved utskrivningsamtalen fra poliklinisk oppfølging velger å anmelder meg for trusler mot mine egne foreldre, basert på at jeg har fortalt om mine drømmer der jeg dreper mine foreldre til sykepleier jeg har gått til ved deres "ukentlige" oppfølging siden utskrivelse fra sykehuset i begynnelsen av året.

FYLKESNEMNDENE FOR SOSIALE SAKER I REGION VEST

FYLKESNEMDA I HORDALAND/SOGN OG FJORDANE

FANA BARNEVERNTJENESTE
V/KONST. Barnevernsleder Inger O. Liavaag
Boks 85 Nesttun,
5852 Bergen.

AD SAK NR. 03 – 00246: SPØRSMÅL OM FORELØPIG GODKJENNELSE AV FORELØPIG VEDTAK I H.T.BVTJL. § 4-9,1. LEDD, SMH § 4-8,1, LEDD.

Offentlig part: Bergen kommune, Fana Barneverntjeneste v/leder
Privat part: AMA, leiebolig, 5268 Haukeland
Barnet: OT, f. 16.03.92

Fylkesnevnsleder mottok i dag 23.10.03 følgende forløpige vedtak av 22 ds.:

Barnevernstjenesten i Fana har med hjemmel i Lov om barneverntjenester § 4 – 8, 1. ledd, jf § 4 – 9, 1. ledd fattet følgende vedtak:

For gutt f. 16.03.92 nedlegges forbud mot flytting fra besteforeldre/fosterhjemmet for en periode opptil 3 måneder fra vedtakstidspunktet.

Bakgrunn og begrunnelsen for selve vedtaket er gitt i samme skriv fra barneverntjenesten. Fylkesnevnsleder skal foreta en legalitetskontroll, dvs. vurdere om lovens vilkår for vedtaket er oppfylt ut fra beskrevet faktum.

Ut fra de oplysninger som er gitt fra barneverntjenestens side finner undertegnede fylkesnevnsleder at betingelsene for flytteforbud i h.t. bvtjl. §§ 4 – 9, 1 ledd smh § 4-8, 1. ledd er oppfylt.

Det er berettiget grunn til å tro at barnet vil kunne bli skadelidende dersom det straks flyttes hjem til mor fra besteforeldrenes bopel hvor han har oppholdt seg over lengre ti. gutten har senest den 22. ds. Gitt uttrykk for at han ønsker å li hos sine besteforeldre hvor han har det godt. P.g.a. mors adferd og psykiske tilstand anses det utilrådelig å flytte gutten til mor. Ut fra Bup fanas vurdering vil en tilbakeflytting i dag være en belastning for barnet som selv har psykiske vansker.

Fylkesnemnden finner det nødvendig at en tilbakeføring utsettes inntil mors omsorgsevne påkort og lang sikt er nærmere vurdert, samtidig som guttens fremtidige omsorgsbehov kan avdekkes.

Konklusjon:

Fana Barneverntjenestes forløpige vedtak av 22.10.03, gies foreløpig godkjennelse, kfr. Bvtjl. §§ 4 – 9, 1. ledd smh. 4 – 8, 1. ledd.

Dersom ordinær sak i h.t. bvtjl. § 7 – 3 ikke er fremmet innen 6 uker, faller vedtaket bort, kfr. Bvtjl. § 4 – 9, 3. og 4. ledd.

Likeledes faller det bort dersom noen av de forhold som betinget vedtaket ikke lenger er tilstede.

Det forutsettes at de private parter underrettes om nåværende beslutning.

Gunnar Langlo
Fylkesnevndsleder

Postadresse:
Postboks 244.Sentrum
5804 BERGEN

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 29, 2007 11:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Kjenner ikke til fylkesnemndsleder Gunnar Langlo, desverre. Men det du siterer her høres mistenkelig kjent ut. Sirkelargumentasjon, ensididig "dokumentasjon" av situasjonen og ingen hensyn til bånd mellom foreldre og barn...

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fylkesnemndsleder Gunnar Langlo
PostPosted: Sun Jun 03, 2007 6:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
Ama wrote:
Lurer på om noen har erfaring fra fylkesnemndsleder Gunnar Langlo og vil birdra med opplysninger omkring han som fylkesnemndsleder?

Sak gjelder tvangvedtak for flytting av barn under begrunnelse litra a...

DVS Psykratri sak


Jeg har erfaring med denne fylkesnemdlederen.

AMA, debatten rundt dette tar vi på forumet mitt, du vet hvor det er.

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]