It is currently Fri Mar 29, 2024 3:25 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trusselen hvis barn holdes unna den offentlige kvernen
PostPosted: Tue Apr 04, 2006 9:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
4. april 2006

Trusselen som henger over hodet på fattige foreldre hvis de holder barna unna den offentlige kvernen

Ved et søk, egentlig på et litt annet emne, fikk jeg opp artikkelen nedenfor. Det er en leder som redaktør Trygve Hegnar i Kapital skrev for et par år siden.

Norges nye fattige

Muligheten for å skrive inn kommentarer var fortsatt åpen (kikk nederst, under en annonse som er føyet inn direkte etter artikkelen). Det var selvsagt i seneste laget å skrive en kommentar til den nå, nesten to år etter. Men ettersom artikkelen fortsatt ligger på nettet, så blir den vel fortsatt lest fra tid til annen, og da kan like godt min kommentar stå der som de andre kommentarene. Fordelen med nettet er jo forøvrig at man kan lese artikler om emner man er interessert i, også lenge etter publisering.

Så jeg skrev følgende:

"Hegnar overser hva som vil skje
Det er bare det, Trygve Hegnar, at hvis hun unnlater å plassere sine barn i barnehage og skolefritidsordning, får hun barnevernet og skole-snusfornuftene og alle de andre "barnefaglige" på nakken. Det fører ikke sjelden til omsorgsovertagelse av barna, og dermed til total ødeleggelse av både barnas og morens liv. Og i kampen mot barnevernet blir fattigdom brukt mot henne. – Men du tror naturligvis at jeg overdriver eller ikke vet hva jeg snakker om, for slike forhold har du aldri vært interessert i, enda det i høyeste grad angår økonomi."


Marianne Haslev Skånland
  
*
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 04, 2006 9:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hun var på vei inn i barnevernet. Der er det langt på vei amnesti for innbilt omsorgsvikt som blir prakket på oss andre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 04, 2006 10:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
  
Men hun var ikke der ennå da, hun bare tenke på det. Det er mange f.eks fosterbarn som vil utdanne seg i barnevernet. Men de slipper ikke alltid unna likevel. Og Trygve Hegnar vet i hvert fall ikke at det er farlig for fattige folk å ha barna hjemme hos seg selv, for det stempler barnevernet som dobbelt omsorgssvikt. Det er ifølge bv omsorgssvikt å være fattig og ikke ha råd til alt mulig stimulerende for barna, og det er omsorgssvikt å ikke la barna oppleve barnehage og fritidsordning hos det pedagogiske personalet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]