It is currently Thu Mar 28, 2024 8:45 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er det riktig av foreldre å la familierettsdommere avgjøre samværet?
Nei 100%  100%  [ 7 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Skjelte ut datteren - nektet samvær
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 7:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
En rasende Alec Baldwin skjelte ut datteren Ireland (11) på det groveste, og kalte henne en «tankeløs liten gris». En familierettsdommer ble så bekymret at besøksretten hans øyeblikkelig ble inndratt.

Hør lydklippet

Deretter fortsatte Baldwin, som helt siden han ble skilt fra Irelands mor Kim Basinger, har kranglet heftig i og utenfor rettssalen om retten til deres felles datter, med følgende demonstrasjon av sin egnethet som forelder:

- Jeg gir f... i om du er 12 eller 11 år, eller et barn, eller at moren din er en tankeløs kvise i rumpa som ikke bryr seg med hva du gjør.


Kommentar: Barnevernet blir stadig mer involvert i barnefordelingssaker. Der hvor foreldrene tidligere var henvist til å ordne opp på egen hånd, griper barnevernet inn og øker konfliktnivået til skade for barna. Det er lett å stemle en forelder som uegnet. Konsekvensen blir at den forelderen kan få redusert samværet med barna til et absolutt minimum, ikke ulikt det som skjer når barnevernet tvangsfjerner barn fra deres naturlige foreldre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skjelte ut datteren - nektet samvær
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 9:00 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:34 pm
Posts: 38
Quote:
Kommentar: Barnevernet blir stadig mer involvert i barnefordelingssaker. Der hvor foreldrene tidligere var henvist til å ordne opp på egen hånd, griper barnevernet inn og øker konfliktnivået til skade for barna. Det er lett å stemle en forelder som uegnet. Konsekvensen blir at den forelderen kan få redusert samværet med barna til et absolutt minimum, ikke ulikt det som skjer når barnevernet tvangsfjerner barn fra deres naturlige foreldre.


akkurat i dette kjenner jeg meg veldig godt igjen......har nettopp hatt en rettsak som ble avsluttet i går med nettopp barnefordeling......vet ikke helt hva utfallet blir enda men hun sakkyndige som tilfeldigvis er svartelistet ga beskjed om at far bør ha omsorgen.........han er trailersjåfør og barnet er ikke mer enn 3 år.........

_________________
grip dagen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skjelte ut datteren - nektet samvær
PostPosted: Fri Apr 20, 2007 11:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
vennen78 wrote:
akkurat i dette kjenner jeg meg veldig godt igjen......har nettopp hatt en rettsak som ble avsluttet i går med nettopp barnefordeling......vet ikke helt hva utfallet blir enda men hun sakkyndige som tilfeldigvis er svartelistet ga beskjed om at far bør ha omsorgen.........han er trailersjåfør og barnet er ikke mer enn 3 år.........


Det synes jeg er forferdelig vondt å høre. Hvordan kan en mann som endatil jobber som trailersjåjør ha daglig omsorg for en tre-åring? Jeg synes det er sykt at mødre blir fratatt omsorgen for småbarn - det er naturstridig. Mødre er best egnet til å ta seg av barna, især spebarn- og småbarn, selv om faren er et viktig komplement.

Selv i kulturer hvor mannen har mye makt, for eksempel i den muslimske verden, er det slik at moren får beholde barna i hvert fall til de er syv år, dersom foreldrene har gått fra hverandre.

Norge skal liksom være så sivilisert, men den såkalte likestillingen tar ikke hensyn til biologiske forskjeller. Det å innføre svangerskapspermisjon for fedre på bekostning av mødres tid hjemme med barna, er mannssjåvinisme, og det er ikke til barnas beste.

Når et ektepar eller samboerpar skilles så må foreldrene ta konsekvensen. Faren kan være så mye sammen med barna han vil dersom han klarer å holde sammen med barnas mor. Klarer han ikke det, så bør han være beredt på å overlate omsorgen til barnas mor, spesielt hvis barna er små. Det er noe annerledes når barna er større. Da må deres mening vektlegges.

Jeg synes utviklingen har gått altfor langt i mannens favør. En kvinne vil alltid være svakere enn en mann, og det å frata en kvinne hennes barn er mye verre enn å frata en mann omsorgsretten.

Dermed er det ikke sagt at jeg synes det er rett at for eksempel Kim Basinger vanskeliggjør samværet mellom Alec Baldwin og hans datter. Det er unødvendig og ikke til datterens beste. Menn må få treffe sine barn så ofte som mulig selv om de ikke har den daglige omsorgen.

Det beste hadde vært at to mennesker som har fått barn sammen klarte å holde sammen - om ikke annet for barnas skyld. Skilsmisse rammer først og fremst barna, og barnefordelingssakene som oppstår i kjølvannet fører til at barnevernet blir oftere og oftere involvert, til skade for alle parter.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helgeland Arbeiderblad omtaler ny "uthengning"
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 8:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Også lille Helgeland Arbeiderblad har publisert oppslaget om Alec Baldwin som skjeller ut datteren Ireland. Helgeland Arbeiderblad har valgt tittelen "Skjelte ut datter - hengt ut på nett", kanskje ikke helt tilfeldig med tanke på at avisen har fungert som talerør for de stakkars, "uthengte" barnevernskvinnene Abel og Bangsund i Vefsn barnevern"tjeneste".

Det hadde vært fint om Arild Holta hadde kunnet tatt opp på bånd tiradene fra barnevernskvinnene Abel og Bangsund. Kjeftesmellene i Vefsn "barnevern" står nok ikke tilbake for Hollywood-hotshot'en Alec Baldwin. Vi kunne nok ventet oss mange saftige uttrykk fra de to lavpannede barnevernskvinnene, som løper etter Arild Holta hvor han enn går. De er så fryktelig forarget over at Holta avslører hva de egentlig driver med: familieterror og barnemishandling.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Baldwin sier unnskyld til datteren på TV
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 9:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I dag gir Alec Baldwin sitt første TV-intervju etter at mediene plukket opp telefonbeskjeden, som gjorde at han øyeblikkelig mistet besøksretten til datteren han har sammen med ekskona Kim Basinger.

- Det er åpenbart upassende å kalle datteren din en liten gris, eller alt mulig annet, og jeg ber om unnskyldning for det. Alle som kjenner meg vet at jeg har et godt forhold til datteren min, sier han i intervjuet, ifølge ABC News.


Kommentar: Alec Baldwin, far til 11-år gamle Ireland, går offentlig ut og ber om unnskyld for at han kalte henne "en liten gris" på telefonsvareren. Det førte til at han umiddelbart mistet besøksretten.

Det skal åpenbart mindre og mindre til for at foreldre blir fratatt kontakten med sine barn. Barnevernet idag følger så godt med at du kan miste barna dine på livstid dersom du en gang har snakket med psykolog eller hatt det rotete hjemme hos deg.

Særlig i samværssaker blir temperaturen mellom de tidligere ektefellene høy, og mange kontakter barnevernet får å få den tidligere ektefellen erklært "uegnet" som forelder. Barnevernet er ikke vanskelige å by. Det simpelthen elsker den økte oppdragsmengden, som gjør at barnevernskonsulentene kan kreve høyere lønn. Barneverns-psykologene skriver villig ut erklæringer bare de får betalt. Alt er til salgs innen barnevernet. Det er en markedsplass for løgner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]