It is currently Tue Mar 19, 2024 3:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Om å samarbeide
PostPosted: Fri May 04, 2007 8:24 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Alle familier som kommer i ufrivillig kontakt med barnevernet blir rådet til å samarbeide. Samarbeid skal liksom være til familiens beste. Likevel er det først når familien slutter å "samarbeide" at den kan klare å løsrive seg fra barnevernets kvelertak.


Jeg lurer på hva slags erfaringer dere har med samarbeid? Spesielt i forbindelse med konflikter med barnevernet.

I de saker jeg har fått et innblikk i ser det ut til at konflikten starter i det øyeblikk foreldre/ungdom krever å få noe igjen for "samarbeidet" - i form av noe de selv mener de trenger.
Jeg sitter med en følelse av at så lenge BV får lov å definere problem og initiere tiltak går det på et vis. Men med en gang "klientene" forsøker å gjøre det samme kommer konflikten.

Hva mener dere?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Samarbeid med mutantene krever sterk psyke
PostPosted: Fri May 04, 2007 8:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er kun barnevernets syn som aksepteres. Foreldre betraktes som uvitende fjols som ikke besitter den høye barnevernsfaglige kompetansen som disse noksagtene har tillært seg på spesialskolen sin.

Barnevern er en studie i rent idioti. Menneskene som jobber der er utplukket fordi de besitter ekstremt lavt fungerende kognitive evner. De er nærmest som bløtdyr å betrakte. Mange barnevernere er svært forplantningsdyktige og det meste av fritiden tilbringes med å formere seg. Av en eller annen merkelig grunn ønsker de å videreføre sine lavtstående gener, akkurat som bakterier som går amok.

En barnevern-psykolog kan i løpet av sitt livsløp produsere hundrevis av nye barnevernere. De oppmuntres til hurtig partnerskifte, akkurat som frosker. Barnevernskvinnene legger visstnok egg, som de etterlater seg i seige klynger på barnevernsinstitusjonene. Utklekkingen foregår året rundt. Mange av avkommene har genefeil, og barnevernerne er derfor meget opptatt av å finne slike feil også hos barna til foreldrene som kommer i ufrivillig kontakt med dem.

Det spekuleres i om barnevernerne kan være en egen mutert rase som er blitt satt ut på kloden for å ødelegge den. Kjennetegn på de fleste barnevernere er grove ansiktstrekk, lave panner, korte fingre og lemmer, kvinnene er enten svært magre eller utpreget kjøttlige med digre hengende mammaler som de liker å eksponere. Mennene er muterte kvinner. Derfor har de ofte store gravide mager mens kvinnene, som ofte er alkoholiserte, er kjennetegnet ved flate romper. Sneipen er anatomisk påsydd.

Når en typisk barneverns-psykolog skal utrede en familie inntar det en horisontal posisjon og utstøter gutturale gurglelyder. Disse lydene skal gjøre barnet skremt og urolig slik at barneverneren kan skrive i rapporten at samspillet mellom mor og barn ikke fungerer.

Samarbeid med bv-mutantene må frarådes, for i likhet med bakterier kan barnevernerne lage såkalt bakteriefilm dersom samarbeidet får pågå uforstyrret. Det er å ligne med å la være å pusse tennner en uke eller to. Bakteriene (barnevernerne) kommuniserer nemlig med hverandre og danner et vern som er 1000 ganger sterkere enn enslige barnevernere/bakterier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:09 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, jeg skjønner det.

men jeg er ute etter noe mer konkret her. Jeg ser etter et slags mønster som jeg kan bruke i et prosjekt jeg jobber med.

Min foreløpige hypostese er at det er en negativ sammenheng mellom "klientens" definering av egne behov og BV sin.

Så lenge BV får lov å definere så nøyer de seg i større grad med papirproduksjon og "hjelp i heimen" (hvor plagsomt det enn er), men når offeret vil ha et ord med i laget, så viser de sitt sanne ansikt.
Når de da har hele papirproduksjonen og en psykolog i beredskap er veien til fylksnemda kort. Er jeg inne på noe her?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, det er du. Den store saken Olsson v. Sverige startet nettopp sånn.

Forøvrig: Barnevernets "hjelp" er ofte "besøkshjem" og "støttekontakt". Jf pumamor's innlegg her.

Hypotese: I de fleste tilfeller er jo dette ren nonsens, ikke noe hverken barna eller familien trenger. Da går det bare en viss tid før foreldrene og/eller barna blir utålmodige med denne planlagte, ufrie timeplanen, og derfor protesterer. Kanskje du kunne undersøke forekomsten av en slik utvikling, hvor lang tid det tar, hvor mange det går sånn med?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mønster
PostPosted: Fri May 04, 2007 8:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Ja, jeg skjønner det.

men jeg er ute etter noe mer konkret her. Jeg ser etter et slags mønster som jeg kan bruke i et prosjekt jeg jobber med.


Det er jo det vi alle forsøker å finne - et slags mønster for hvordan barnevernet virker. Jeg synes, ærlig talt, analogien til bakteriefilm var ganske interessant. Man må ikke gi barnevernet tid til å danne et sterkt tverrfaglig samarbeid. Jo flere yrkesgrupper som blir involvert, jo svakere står familien. Det gjelder å stoppe prosessen før bakteriene eller barnevernet blir for sterke. Puss tennene morgen og kveld før det danner seg bakterifilm. Så banalt kan det kanskje sies. Hvis man først har latt barnevernet holde på uforstyrret et år eller to år (ekvivalenten til ikke å pusse tennene på en del uker) så har barnevernet dannet en så sterk film at det må meget sterk antibiotika til for å slå dem tilbake. Da vil det nesten garantert bli hull i tennene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Kanskje du kunne undersøke forekomsten av en slik utvikling, hvor lang tid det tar, hvor mange det går sånn med?


Jeg har det i hvert fall i bakhodet. Jeg håper ikke dette blir min eneste mulighet til å jobbe med denne saken og problemstillingene står i kø.
Det er lite forskning som har dette perspektivet, selv om det er mye teori som er relevant.
Sturla Falck forteller i metodekapittelet i "Mellom straff og behandling" at han først hadde tenkt å intervjue noen av ungdommene etter at de hadde lest sakene, men at de ikke fikk lov.

Problemet de fleste forskere har er at de ikke kjenner noen av ofrene og ofrene har med god grunn liten tillit til forskere - de likner jo mer på psykologer og dess like enn de likner på ofrene. der har jeg et lite fortrinn.
Hvis jeg da satser på å nå vanlig tenkende mennesker og ikke de som har rotet seg bort i den såkalte objektiviteten så tror jeg kanskje jeg kan gjøre noe :wink:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: samarbeidavtaler
PostPosted: Sat May 05, 2007 5:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
BVTs samarbeidsavtaler handler stort sett om hvordan foreldre og barn "frivillig" skal samarbeide om å bli adskilt, dersom man ikke samarbeider så vil man bli skilt ved tvang - og dersom du som foreldre ber om eventuelte hjelpetiltak, vil disse bli brukt mot deg i barnevernets sak til fylkesnemda.

Du har da som foreldre blitt oppfattet som "hjelpetrengnede". Når du ber om f.eks hjelpetiltak så vil samme kurator ved et slik møte informere at de ikke ser du har behov for det, fordi du er så "resurssterk". :?

Etter min mening så er det best å unngå enhver kontakt med barnevernskurator (uten advokat og lydbåndopptager tilstede ved møte), alt du sier vil uansett bli vridd om og brukt mot deg. :twisted:

I siste ende er det barnet som lider under bvtkurators kamp om å gjøre de berørte foreldre så skamfull og ydmykt at de tar sitt eget liv, eventult blir den stigmatiserte person de blir beskrevet som av saksbehandler. Selvmord liker barnevernkurator best som resutat, fordi da kan jo den byrsomme og kompliserte saken henlegges og alle går fri for anvar, for hvem vil tro på et tidligere barnevernsbarn. :roll:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]