It is currently Tue Mar 19, 2024 10:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: fikk et tilbud fra bv i dag.
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 11:06 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Har nå trodd at de skulle sende inn til fylkesnemda.

dem vil sette inn : miljøterapæut, som skal være noe timer 1-5 ganger uken.
barnehage/sfo og avlastning. Avlastningen kan vi ha her, sånn at ungene er hjemme , og vi drar bort.
hvis vi sier ja, tar dem ikke og sender inn saken til fylkesnemda. Kan jo få med at sakkyndige raporten , gikk i bv s favør.
Adv. sa det var skjelldent at bv gjorde sånn.

Bv ville vist helst at ungene og vi skulle bo sammen, og få en sjanse til. For og klare dette.


Hva synes dere. tror nok jeg sier ja, men..... :) :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: fikk et tilbud fra bv i dag.
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 11:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
EMG wrote:
Hva synes dere. tror nok jeg sier ja, men..... :) :roll:


Det høres jo bra ut å få "tilbud" om miljøterapeut istedenfor å miste barna, men kanskje barnevernet ikke er så sikker på å vinne i Fylkesnemnda likevel og vil sikre seg litt ekstra før det allikevel sender inn sak.

Du bør få en tidsplan for hvor lenge denne miljøterapeuten skal være hos dere og hva som er formålet.

Det var hyggelig å høre at du ikke har mistet barna, selv om den "sakkyndige" lot tommelen peke ned.

:)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 2:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Du vet jo at en miljøterapeut i hjemmet betyr en person som skriver ned barnevernets versjon av alt du gjør og sier.

Andre mennesker i ditt hjem for å "avlaste" mens du drar bort, betyr at barnevernet ransaker alt du eier.

Kikk på hva Agrippa skriver om hjelpetiltak:
Bare si nei
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 8:25 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Dette høres mer ut som en PRIVATETTERFORSKNING iscenesatt av BARNEFJERNET TIL FORDEL FOR BARNEFJERNET :!: VÆR FORSIKTIG :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Det høres jo bra ut å få "tilbud" om miljøterapeut istedenfor å miste barna, men kanskje barnevernet ikke er så sikker på å vinne i Fylkesnemnda likevel og vil sikre seg litt ekstra før det allikevel sender inn sak.


Slutter meg til den advarselen. Det er slik de går fram for å få gjennom viljen sin. Det er ikke de som skal definere behovene, det er dere selv!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Behov
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Slutter meg til den advarselen. Det er slik de går fram for å få gjennom viljen sin. Det er ikke de som skal definere behovene, det er dere selv!


Til EMG: Si til barnevernet at dere heller vil ha vaskehjelp fra CityMaid. Da får dere hjelp dere kan ha nytte av. En miljøterapeut ansatt i barnevernet er ikke annet enn en spion.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Flyttet hit da det ikke er nødvendig å lage nye tråder om samme sak.
Quote:
er ikke sikker om jeg gjør rett, hvis jeg sier ja.

vet det blir tøft, og ha en sånt opplegg, men . har ikke lyst til og miste ungene,
Men tror også dem vil gjøre dette, for det var vanskelig for dem og få plassert ungene på et sted,og han ville vist helst ikke skille dem. har 5 unger.

Han fra bv, sa også at det kom til og bli tøft, men at vi hadde jo alt og vinne på dette.
Skal vist vare i 1-1,5 år. trodde dem.
Advokaten syntes det var godt tilbud.

Men jeg er tante til ei på 29 år, som har en samboer. lurte litt på om jeg skal høre med bv, om dem kan komme og være avlastning, for oss.

Han lurte på om familien stilte opp.(?)
Men som han sa, lenge til dette kommer på plass, ikke før til høsten kansje.
så god tid. :D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tilsyn i hjemmet
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 11:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Flyttet hit da det ikke er nødvendig å lage nye tråder om samme sak.
Quote:
er ikke sikker om jeg gjør rett, hvis jeg sier ja.

vet det blir tøft, og ha en sånt opplegg, men . har ikke lyst til og miste ungene,
Men tror også dem vil gjøre dette, for det var vanskelig for dem og få plassert ungene på et sted,og han ville vist helst ikke skille dem. har 5 unger.

Han fra bv, sa også at det kom til og bli tøft, men at vi hadde jo alt og vinne på dette.
Skal vist vare i 1-1,5 år. trodde dem.
Advokaten syntes det var godt tilbud.

Men jeg er tante til ei på 29 år, som har en samboer. lurte litt på om jeg skal høre med bv, om dem kan komme og være avlastning, for oss.

Han lurte på om familien stilte opp.(?)
Men som han sa, lenge til dette kommer på plass, ikke før til høsten kansje.
så god tid. :D


Det du bør gjøre er å forhandle med barnevernet om en annen løsning. Foreslå noe som passer dere. Barnevernet synes å være litt på glid med hensyn til "private" løsninger.

Advokaten din virker litt soft, synes jeg. Det er ikke noe godt tilbud å bli tilbudt en slavetilværelse i opptil flere år. Det er snakk om et ganske så inngripende tiltak, dette her. Spør advokaten din om han ville likt å ha en person fra barnevernet rennende i hjemmet sitt i flere år. Dere blir utsatt for overvåkning fra myndighetenes side.

Hvis du klarer å leve med det, så er det bra, men jeg tror nesten alle vil oppleve å få sterkt redusert livskvalitet med en miljøterapeut fra barnevernet i hjemmet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 7:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Dette er en litt annen vri på Marte Meo. I stedet for filming brukes miljøterapeut som skriver lange rapporter etter hvert besøk. Resultatet blir det samme........


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg slutter meg til alle de andre
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg gir min tilslutning til alle de andre. -Den røde lampen på intuisjonspanelet mitt blinker frenetisk... bip... bip... bip...

Det er en felle. De vil bare vinne mer tid, sånn at de får tjans til å finne enda flere feil på dere. Etter et halvt års stess med denne damen, smeller bomben. Les Formynderterror.

Tenk på dine barn. Si etter meg: "Nei takk." Spark advokaten. Be om å få avslutningspapirene for denne saken i posten. Hyr gjerne en ny advokat, som ikke står på svarte-listen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg slutter meg til alle de andre
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 8:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Jeg gir min tilslutning til alle de andre. -Den røde lampen på intuisjonspanelet mitt blinker frenetisk... bip... bip... bip...

Det er en felle. De vil bare vinne mer tid, sånn at de får tjans til å finne enda flere feil på dere. Etter et halvt års stess med denne damen, smeller bomben. Les Formynderterror.

Tenk på dine barn. Si etter meg: "Nei takk." Spark advokaten. Be om å få avslutningspapirene for denne saken i posten. Hyr gjerne en ny advokat, som ikke står på svarte-listen.


Hvis alle begynte å si konsekvent nei til "hjelpetiltak", så ville de gjøre det vanskelig for barnevernet, som ikke kan fjerne barna fra alle familiene.

EMG må likevel vite at det er hun som må leve med konsekvensene av valget hun tar. Det er mulig at barnevernet vil svare med Fylkesnemnda. Dersom EMG aksepterer miljøterapeut vil barnevernet bruke det som bevis på at hun ikke klarer seg selv. Det beste ville derfor være å ha is i magen og holde fast på at hun ikke trenger hjelp fra miljøterapeut. Hun kan for eksempel vise til at hun allerede har god hjelp fra nærmeste familie.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt enig Agrippa.
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 1:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Helt enig Agrippa.

Til Emg, slit deg heller gjennom dagene, det er tøft å ha barn. Til og med fosterforeldre synes det.

Men, DU HAR INGEN IDE OM HVOR TØFT DET ER Å VÆRE UTEN BARN.

Livene til folk går i stykker. GÅR I STYKKER, JA, når de mister sine barn. OG DET ER "A PICE OF CAKE" Å VÆRE SLITEN AV Å HA AKTIVE BARN SOM BÅDE ROTER OG SØLER OG SKAL HA DITTEN OG DATTEN.

Det er bare skinn og bein igjen av dem som har mistet omsorgen for sine barn, på de skitne måtene som du nå blir presentert for. Og du skulle ha reist ifra Norge for lenge siden, med tanke på barna. For du har heller ingen ide om hvor tøft det er for dem. Helt for jævli.

Du skulle ha fått sett dem, ja... Jeg sørger meg nesten ihjel på deres vegne.

Du trenger ikke å gjøre alle feilene sjøl, lær av oss andre.

Så, se til å få de derre dritt-folkene ut av huset. Sett opp piggtråd utenfor og kjøp deg en skikkelig mannevond rottweiler.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 01, 2007 6:49 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
----------------------------------------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]