It is currently Tue Mar 19, 2024 12:18 pm



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Generelle råd og metoder for å unngå bv-terror.
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 10:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Alvheims ti bud er glimrende. De er helt essensielle når det gjelder å beskytte seg mot bv-terror.
Men bv har mange terrormetoder og man trenger minst 90 bud til for å kunne forsvare seg. Jeg håper det er mulig å opprette en tråd på forumet
hvor vi kan gi og få råd om beskyttelse mot bv. I likhet med ordlista tror jeg det ville være nyttig.

Jeg bidrar gjerne med noen:

Dersom man har fått en bv-undersøkelse på seg bør man si opp tlf-abonnementet ,det gjelder både evt.fasttelefon og mobil.
Anskaff hemmelig nummer og gi det bare til personer du stoler 110% på.
Ikke lever det nye nummeret til instanser som har anledning til å kontakte bv. Da risikerer du at de gir nummeret til bv. Dette gjelder nesten alle offentlige instanser.(Dersom de allikevel skulle få fatt i nummeret så ikke kommuniser men legg på straks du forstår at det er bv.)

Sørg for å bo skjermet. Unngå leiligheter som ligger i første etasje. Da slipper du få bv-kikkerne i vindusruta.

Unngå bv-instanser som helsestasjonen og bup. Disse er en del av bv og opptrer tilnærmet lik bv.

Ringeklokka bør kobles ut slik at du unngår at de terroriserer deg ved å ringe på helt til du må lukke opp.(Du må aldri slippe de inn)

Man bør prøve å beholde roen når de terroriserer (og huske båndspiller).
De vil prøve og psyke deg ut slik at du skal miste kontrollen for deretter å bruke det mot deg.(Noen ganger bryter de seg inn via politiet)

Du må skjerme og ironisk nok verne barna dine mot barne"vernet" for de vil skremme og psyke ut barna dine også for deretter å bruke det mot deg som omsorgsperson.

Du må kun kommunisere skriftelig med bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 10:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det bør vel også kunne være mulig å anskaffe utendørs og innendørs overvåkning som man regulerer selv slik at man kan skru den på når bv dukker opp og av når de forsvinner.

Eventuell utendørsovervåkning bør man ha på hele tiden slik at man kan sjekke om man har vært utsatt for stalkerne når man har vært borte.

Pris og eventuelle utsalgsteder har jeg ikke kjennskap til men man kan sikkert søke på nettet etter dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernforebyggende tiltak
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 10:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
1) Sørg for å ha et ryddig og rent hjem.

2) Ikke oppgi ditt mobilnummer til helsesøster.

3) Si minst mulig om personlige forhold når du er på helsestasjonen

4) La all kommunikasjon mellom deg og barnevernet være skriftlig, helst via advokat

5) Skaff persienner for vinduene og trekk for gardinene om natten slik at ingen kan betrakte deg i smug

6) Hold barnet ditt unna bup og annen barnepsykiatri

7) Vis måtehold i omgang med alkohol. Ikke ha glass/flasker stående synlig.

8) Unngå kontakt med psykolog/psykiater. Bruk venner eller andre profesjonelle samtalepartnere.

9) Lær deg numrene til barnevernet og ikke ta telefonen dersom de skulle ringe

10) Legg heller på røret dersom du ved en feiltagelse skulle ha opprettet kontakt eller vedkommende ikke vil identifisere seg

11) Ikke ring tilbake dersom helsesøster ringer. Det kan være at hun bare ønsker å pumpe deg for opplysninger. Ikke vær for tilgjengelig.

12) Ikke la andre personer pumpe deg heller

13) Husk å låse dører og vinduer

14) Ikke aksepter hjemmebesøk og la være å gå på møter som barnevernet innkaller deg til

15) Ikke la deg lure til å møte barnevernet ansikt til ansikt

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 10:30 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Håndbok for klientutvalg og barnevernsofre av Åge Simonsen ( står i seksjonen Nyttig hos Barnas Rett)

Mona Lygres 10 Bud (Står på startsiden hos Barnas Rett)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 3:29 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Noen kommetarer til Charlotte og Agrippa:


2) Ikke oppgi ditt mobilnummer til helsesøster.

Desverre er det ikke en farbar vei. De kan via politi få ethvert nummer uten at du vet det. Det holder ikke at du skrur av nummervisningen på din telefon heller. Det lagres i basestasjonen. Det er bare for den offentlige part å ha en god nok grunn for at teleselskapet på oppgi det!!!


9) Lær deg numrene til barnevernet og ikke ta telefonen dersom de skulle ringe

De opererer med skjult nummer og dermed er du like langt.


11) Ikke ring tilbake dersom helsesøster ringer. Det kan være at hun bare ønsker å pumpe deg for
opplysninger. Ikke vær for tilgjengelig.

Ikke glem at det kan slå tilbake på deg dersom du skulle ha vært der for vaksinasjon f.eks. Men det er lov å bruke fastlegen og gjør du det, ikke glem å fortelle det til helsesøster. Det vi automatisk gi en grunn mindre til bekymring dersom du også kan gi en god "forkalring" på hvorfor du ikke bruker helsesøster.


14) Ikke aksepter hjemmebesøk og la være å gå på møter som barnevernet innkaller deg til

15) Ikke la deg lure til å møte barnevernet ansikt til ansikt

Begge disse KAN være litt skumle å følge dersom ungen har et problem. Må dere ha hjelp av det offentlige, (dysleksi, eksem, astma eller allergi) for å tilrettelegge dagen for ungen, bør dere gjøre det, men ikke glem å ta med hjelpeperson og båndopptager.

ellers er jeg svært enig i hva dere ellers skriver og har selv praktisert det meste. Resultatet var at jeg nå defineres som ikke samarbeidsvillig og jeg er ikke glad i ungen. Grunnen var at jeg ikke syntes tiltaket de kom opp med var noe tess! Vi fant noe vi trodde var bedre og alle kan vel gjette hva de tenkte om det! Merkelig er det at når vi gjennomførte det på tross av barnevernet, heter det i ettertid at DE fant tilbudet! (Jo, jeg har begge versjoner skriftlig fra barnevernet. Men de har det jo med å avslutte med JEG BESTRIDER FAKTA. Så det så!)
_________________
Barnevernet er skadelig for liv og helse.

Back to top


Top
 Profile  
 
 Post subject: Trenger korte "matnyttige" råd
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 4:41 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når man møter barnevernet trenger man kort, konsis og svært "matnyttig" info. Derfor er dette veldig viktig. Kom med råd, så får vi samle det beste et sted.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 4:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nulle wrote:
Noen kommetarer til Charlotte og Agrippa:


2) Ikke oppgi ditt mobilnummer til helsesøster.

Desverre er det ikke en farbar vei. De kan via politi få ethvert nummer uten at du vet det. Det holder ikke at du skrur av nummervisningen på din telefon heller. Det lagres i basestasjonen. Det er bare for den offentlige part å ha en god nok grunn for at teleselskapet på oppgi det!!!


Men da må de via politi. Dette er noe de vil gjøre dersom de absolutt skal ha tak i deg, men ofte ringer helsesøster eller andre bare for å få tilfredsstilt sin nysgjerrighet. Da kan det være greit å ikke være altfor tilgjengelig.

Nulle wrote:
9) Lær deg numrene til barnevernet og ikke ta telefonen dersom de skulle ringe

De opererer med skjult nummer og dermed er du like langt.


Ikke i alle tilfeller. Dersom de har lurt deg så kan du legge på røret, eventuelt la være å ta telefoner som kommer fra skjult nummer. Det er det mange som gjør.

Nulle wrote:
11) Ikke ring tilbake dersom helsesøster ringer. Det kan være at hun bare ønsker å pumpe deg for
opplysninger. Ikke vær for tilgjengelig.

Ikke glem at det kan slå tilbake på deg dersom du skulle ha vært der for vaksinasjon f.eks. Men det er lov å bruke fastlegen og gjør du det, ikke glem å fortelle det til helsesøster. Det vi automatisk gi en grunn mindre til bekymring dersom du også kan gi en god "forkalring" på hvorfor du ikke bruker helsesøster.


Du må selvfølgelig følge opp vaksinasjoner. Det jeg sikter til er telefonoppringninger utenom disse faste kontrollene. Dersom helsesøster virkelig vil ha tak i deg, så la henne ringe flere ganger, for hun har god tid og det er mulig at hun bare ringer for å pumpe deg.

Nulle wrote:
14) Ikke aksepter hjemmebesøk og la være å gå på møter som barnevernet innkaller deg til

15) Ikke la deg lure til å møte barnevernet ansikt til ansikt

Begge disse KAN være litt skumle å følge dersom ungen har et problem. Må dere ha hjelp av det offentlige, (dysleksi, eksem, astma eller allergi) for å tilrettelegge dagen for ungen, bør dere gjøre det, men ikke glem å ta med hjelpeperson og båndopptager.


Man kontakter da ikke barnevernet dersom barnet sliter med virkelige problemer som dysleksi, eksem eller astma! De inkompetente noksagtene kan da hverken noe om eksem, astma eller dysleksi, for den saks skyld. De er ikke fagfolk på annet enn hvordan man skal stjele barn fra foreldrene deres og forfølge og overvåke borgere. Dette er deres eneste kompetanseområde, og kriminelle har den samme "kompetansen".

Det er ingen grunn til å ha kontakt med barnevernet. De har ingen hjelp å tilby og de mangler kompetanse. De er der for å heve lønn og innbille seg at de "hjelper de svake". Ikke bidra til å opprettholde deres falske selvbilde.

Nulle wrote:
ellers er jeg svært enig i hva dere ellers skriver og har selv praktisert det meste. Resultatet var at jeg nå defineres som ikke samarbeidsvillig og jeg er ikke glad i ungen. Grunnen var at jeg ikke syntes tiltaket de kom opp med var noe tess! Vi fant noe vi trodde var bedre og alle kan vel gjette hva de tenkte om det! Merkelig er det at når vi gjennomførte det på tross av barnevernet, heter det i ettertid at DE fant tilbudet! (Jo, jeg har begge versjoner skriftlig fra barnevernet. Men de har det jo med å avslutte med JEG BESTRIDER FAKTA. Så det så!)
_________________


Barnevernet slenger dritt om alle foreldre. Det å kalle foreldre, som har samarbeidet 100 %, lite samarbeidsvillige når de forsøker å få satt en stopper for forfølgelsen, er bare en av de faste løgnene deres. Selvfølgelig er ikke tiltakene deres noe tess. Det er bare humbug og påfunn for at disse udugelige latsabbene med sigarettsneipen som en anatomisk forlengelse av hånden, skal ha noe å fordrive tiden med innimellom drosjekjøringen og kaffedrikkingen og attpåtil få en fet lønnsslipp hver måned.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 4:54 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Mulig du har rett, Agrippa, men det er også slik at om du gjør deg FOR utilgjengelig, er det også grunn til bekymring. Les Hun har noe å skjule.... Desverre er det nok til at de kan/skal melde bekymring. DA har politi plikt til å finne deg!
Jeg hører med til de som ikke har synlig nummer, men av totalt andre årsaker. (Den kan vi ta på kammerset) Så det er jo ikke sikkert at ukjent nummer er farlig!
På punkt 14 og 15 nevnte jeg ikke barnevernet, for de har intet med det å gjøre, men for utredning av dysleksi utredes av PPT og Spespedagoger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 6:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nulle wrote:
Mulig du har rett, Agrippa, men det er også slik at om du gjør deg FOR utilgjengelig, er det også grunn til bekymring. Les Hun har noe å skjule.... Desverre er det nok til at de kan/skal melde bekymring. DA har politi plikt til å finne deg!



Jeg snakker om de tilfellene hvor de har en undersøkelsessak gående. Da skal man la advokaten ta hånd om kommunikasjonen. Hvis man har en henlagt sak eller ennå ikke har kommet i "Gestapos" søkelys så er det overhodet ingen grunn til at man skal være tilgjengelig for denne etaten. Dersom det har kommet inn en "bekymringsmelding" og de forsøker å få tak i deg, så vil de nok ikke gi seg med første telefonoppringning eller brev.

Forøvrig så har man jo noe å skjule: sitt privatliv. Du vil da ikke gå naken nedover hovedgaten fordi du ikke har noe skjule. Det å holde privatlivet skjult for alminnelig innsyn er da helt normalt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 6:39 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Sorry, ser hva du mente! Her er vi ikke uenige! Desverre så jeg ikke at det var den vinklingen du tenkte. (Burde kanskje ha sett /visst det...)
Ellers står jeg på hva jeg hadde for innvendinger. Med en for bastant avvising, vil det egge maktmennesket og om du ikke allerede har en sak, vil du snart være der!


Top
 Profile  
 
 Post subject: jan thore skrev |+| Vi formulerer brev for første kontakt?
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 6:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Spørr dem rett ut om hvilken lov dem har brukt for å starte en sak og be om å få ett skriftelig svar på det. Og si dem må begrunne det på ett barnevernfaglig grunnlag. Og når dem kommer med det (hvis dem gjør det da) se grundig i barnevernloven og forvaltningsloven om det stemmer. kommer dem med vi synes og mener er det ikke hjemlet i noen lov
_________________
jan thore


Siden dette handler om førstehjelp for barnevernsofre...

:idea: Kanskje vi skulle formulere et brev/mal for første kontakt med barnevernet? Et brev alle kan skrive ut og som krever begrunnelse og som henviser til advokat? Brevet kan legges ut på f.eks http://brev.r-b-v.net. Det tar et kvarter å opprette dette nettstedet og ytterligere 20 minutt å legge brevet/malen ut som pdf- og html-fil.

Burde det være en variant før advokat er blandet inn hvor man opplyser om at advokat vil kontaktes om man får flere useriøse henvendelser?

Brevene kan selvsagt legges ut i både "jeg" og "vi"-form. Det er også mulig å ha en skarp og en mykere versjon.

Barnasrett og de andre kan selvsagt kopiere dette til sine internettsider.

Så hva bør det stå i et slikt brev når barnevernet for første gang har tatt kontakt for f.eks samtale?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: jan thore skrev |+| Vi formulerer brev for første konta
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 7:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
Quote:
Spørr dem rett ut om hvilken lov dem har brukt for å starte en sak og be om å få ett skriftelig svar på det. Og si dem må begrunne det på ett barnevernfaglig grunnlag. Og når dem kommer med det (hvis dem gjør det da) se grundig i barnevernloven og forvaltningsloven om det stemmer. kommer dem med vi synes og mener er det ikke hjemlet i noen lov
_________________
jan thore


Siden dette handler om førstehjelp for barnevernsofre...

:idea: Kanskje vi skulle formulere et brev/mal for første kontakt med barnevernet? Et brev alle kan skrive ut og som krever begrunnelse og som henviser til advokat? Brevet kan legges ut på f.eks http://brev.r-b-v.net. Det tar et kvarter å opprette dette nettstedet og ytterligere 20 minutt å legge brevet/malen ut som pdf- og html-fil.

Burde det være en variant før advokat er blandet inn hvor man opplyser om at advokat vil kontaktes om man får flere useriøse henvendelser?

Brevene kan selvsagt legges ut i både "jeg" og "vi"-form. Det er også mulig å ha en skarp og en mykere versjon.

Barnasrett og de andre kan selvsagt kopiere dette til sine internettsider.

Så hva bør det stå i et slikt brev når barnevernet for første gang har tatt kontakt for f.eks samtale?


For å svare på Jan Thores kommentar først: De hjemler undersøkelsen i paragraf 4.3 i barnevernloven, og de plikter å vurdere alle innkomne "bekymringer", men de har full mulighet til å la være å iverksette undersøkelse. Denne muligheten benytter de seg av altfor sjeldent, synes jeg.

Første kontakt med barnevernet trenger ikke være et brev. Det hender de kommer på døren uten varsel eller de varsler med en telefonsamtale: "Er det greit at vi kommer om 20 minutter?" Spørsmålet er hva gjør man da? Jo bedre tid man har til å forberede seg, jo bedre er det, samtidig vil sikkert mange være ganske nysgjerrige på hva som har utløst meldingen, som i: "Hva i all verden er dette for noe?!" Og dermed slipper man dem inn i leiligheten uten å ha peiling på hva man går til. De leser jo ikke opp rettighetene dine. De får man først greie på etter at de har bestemt seg for å iverksette undersøkelse, og da er det allerede for sent.

Dette "overraskelsesmomentet" vet barnevernet å benytte seg av. De sørger for at de får overtaket fra første stund. Selv er de eksperter på undersøkelsessak mens den ulykkelige er helt blank. Det er en veldig skjev maktfordeling.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 8:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Jo, men selv om et slikt brev ikke kan stoppe alt, så kan det kanskje stoppe noen tilfeller fra å komme altfor skjevt ut. Og det kunne forhåpentlig få en del flere blivende bv-ofre til å våkne før det er for sent.

Jeg synes det er et godt forslag. Formuler brevet så nøytralt som mulig.

Forøvrig er "Redd barna våre" samt innlegg, delvis med den litt endre forum-headingen "BVovergrep - frihet for familien" begynt å komme kraftig opp når jeg søker på Google, så hvorfor ikke bare legge det inn som egen seksjon i forumet? Med tittel slik at det lett vil komme opp hvis folk søker.

MHS


Top
 Profile  
 
 Post subject: Standardbrev til barnevernet
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 9:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Jo, men selv om et slikt brev ikke kan stoppe alt, så kan det kanskje stoppe noen tilfeller fra å komme altfor skjevt ut. Og det kunne forhåpentlig få en del flere blivende bv-ofre til å våkne før det er for sent.

MHS


Det er viktig at undersøkelsen ikke gjøres mer omfattende enn nødvendig. Videre er det viktig å hindre at den blir hjemlet i tvangsparagrafen 4.12 dersom det ikke er grunnlag for det. Dessverre så synes det som om både avgjørelse om å iverksette undersøkelse samt valg av hjemmel for undersøkelsen er helt opp til de barnevernansatte. Videre er det viktig å hindre såkalt "utredning", og man bør begrense antall hjemmebesøk til lovens minimum (ett?). Videre bør man unngå innkallinger til barnevernkontoret.

Hva bør det så stå i et slikt brev?

I første brev bør man be om å få utlevert alle sakspapirene samt be om at møter utsettes inntil man har fått tid til å sette seg inn i saken.

Deretter bør man skrive et brev hvor man avviser anklagene i bekymringsmeldingen. Dette kan gjøres ved å henvise til ulike instanser.

Hva som skjer etter dette er opp til barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 13, 2006 9:48 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
I gjesteboken hos Barnas Rett står det to innlegg om noen stygge saker ifra Stavanger. De viser nok en gang at bv og bv-systemet er råtten slaveindustri og ingenting annet. Bv stjeler et barn, utsetter det for neddoping og bruker fosterforeldre som har sittet inne.(Fosterforeldrenes biologiske datter har i tilegg begått selvmord...) Fosterforeldrenes bakgrunn viser man aksept for uansett. Men stakkars den moren som er fattig,ung og arbeidsløs.....da stjeler barne"vernet" barnet på fødestua og holder barnet skjult på sperret adresse.Moren får ha samvær med barnet en sjelden gang i bufetat`s lokaler under tilsyn. Personlige forhold må være plettfrie hos biologiske foreldre mens evnen til toleranse og fordomsfrihet er stor hos bv når det gjelder fosteforeldre.

Grunnlaget for å ta barn blir bare tynnere og tynnere.
Samfunnet trenger forebyggende råd mot barnvernet.

Her er to ifra meg: Foreldre med ingen eller lite utdanning bør forsøke å holde sammen. Barnevernet kaster seg som sultne gribber over unge enslige foreldre med lav utdanning og dårlige økonomiske ressurser. Rettsikkerheten eksisterer ikke for foreldre som havner i denne kategorien.

Foreldre i konflikt må aldri benytte bv i barnefordelingsaker. Ingen av foreldrene vil vinne.Det vil derimot bv.
Inngå privat avtale hos advokat. Går ikke det så bruk det ordinære rettsapparatet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]