It is currently Tue Mar 19, 2024 4:22 am



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 1:44 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I fylkesnemda taper folk opp til 90% av tilfellene. Ta dere en laaaang ferie i Spania. Et år eller så. Flytt siden tilbake til en annen kommune.

Om en er i Norge og jobber, så kan det gå økonomisk.

For å slippe unna helvete kan det lønne seg å leve litt knagert en stund. Man får jo igjen noen rike opplevelser for livet med en slik Spania-tur...

Husk: Barnevernsloven gjelder kun i Norge.

Finner man bolig der nede, kan man melde flytting uken før fylkesnemnden. Da spolerer man fylkesnemnden. I et annet tilfelle ble fylkesnemnden øyeblikkelig avlyst. Fy-nemnden har ingen autoritet i Spania. Om dere flytter tilbake til annen kommune, blir deres sak. Om dere kommer til den kommunen før det er gått et halvt år, liksom bare for å se på mulighetene... blir også deres sak.

Om kommunen får vite om en slik flytting, så kan de hente ungene på dagen. De bare vrenger utav seg en stedfortredende grunn. Ingen i systemet trenger å bry seg om det.

Å klage til fylkesmannen virker en svært sjelden gang. Er det formelle saker som overskridelse av frister ol, så kan dere få medhold. Ellers er fylkesmannen helt på barnefjernernes parti.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hadde det vært så enkelt!
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 2:07 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
....


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:27 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 9:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Arild Holta wrote:
Finner man bolig der nede, kan man melde flytting uken før fylkesnemnden. Da spolerer man fylkesnemnden. I et annet tilfelle ble fylkesnemnden øyeblikkelig avlyst. Fy-nemnden har ingen autoritet i Spania. Om dere flytter tilbake til annen kommune, blir deres sak. Om dere kommer til den kommunen før det er gått et halvt år, liksom bare for å se på mulighetene... blir også deres sak.


Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at fylkesnemnda har gjennomført saker på tross av at foreldrene ikke var til stede, men var reist til utlandet. I en konkret sak vant barnevernet - med barn og foreldre utenlands.

Så jeg ville nok ikke våge å vente med å flytte til tett innpå nemnda...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 9:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Opphold på "familiesenter" er bare ødeleggende, og det foregår intet av nytte der heller. Det er rent fangenskap, og de vil bruke det til å skrive rapporter om hvor skrekkelige dere er.

Les "Formynderterror" som det står bilde av i høyre kolonne på forsiden av BarnasRett (http://www.barnasrett.no).

Men ikke la det, eller noe annet, oppholde dere. Dere er nødt til å forsvinne til utlandet før det blir akutt røving av barna eller sak i fylkesnevnden.

Hvis den ene forelder har del i foreldreansvaret og forsørgelsen av barna, og vedkommende blir igjen i Norge mens barna og den andre forelderen flytter, skal man beholde barnetrygden.

Nei, du kan ikke flytte tilbake om et år, og heller ikke om 2 eller 3. Det er mange eksempler på det, og da kommer barnevernet strømmende igjen, og naturligvis med påstand om hvor stor omsorgssvikt det var å dra utenlands.

Du må naturligvis ikke prøve å forklare barna dette. Det vil bare sinke dere, og barna kommer til å fortelle rundt omkring om det. Da blir det sannsynligvis akuttvedtak.

Du må velge selv: Vil du redde dine barn, så er det nok nødvendig å dra, og klare seg i frihet uten all dullingen og tyranniet fra "velferds"staten.

Hvis ikke, så innrett deg med én gang på at barna blir tatt. Et "familiesenter" er et helvete av en mellomstasjon.

Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 10:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg glemte å kommentere hvorfor jeg motsier Arilds råd om å flytte utenlands for en kortere stund og så tilbake til en annen kommune i Norge.

Det fungerte bra for Arild og hans familie, og det kan saktens virke i én og annen sak.

Men for det første er det helt tilfeldig om man er så heldig at man da får være i fred. Det er som jeg sier i innlegget ovenfor: Det fins eksempler på saker hvor barnevernet da går på meget hurtig og med øyeblikkelig barnefjerning.

Og for det andre var det en annen tid, Arild, selv om du og din kone ikke er så gamle ennå! Utviklingen av barnevernet i retning av et enda mer koordinert system over hele landet, enda mer samarbeid mellom alle mulige, enda kraftigere aksjoner, har gått meget fort.

Jeg tror dessverre ikke lenger det er så lett å unngå katastrofen ved bare å oppholde seg utenlands i noen måneder eller et par år.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fri flyt av informasjon
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 11:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
...og verre skal det bli.

Informasjon om foreldre og barn skal flyte friere mellom etater og kommuner (hvor er Datatilsynet??):

Se: http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article ... /110260038

http://odin.dep.no/filarkiv/224371/PixEditDoc3.pdf

http://odin.dep.no/filarkiv/270272/WEB_OPPLYSN.pdf

http://www.dep.no/filarkiv/243383/Q-24_ ... splikt.pdf

http://www.lovdata.no/nyhet/2006/20060120-1604.html

Og til sist denne: http://odin.dep.no/filarkiv/240153/Veil ... landet.pdf


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva er det de driver med i BV egentlig?
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 8:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:28 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 10:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Jeg glemte å kommentere hvorfor jeg motsier Arilds råd om å flytte utenlands for en kortere stund og så tilbake til en annen kommune i Norge.

Det fungerte bra for Arild og hans familie, og det kan saktens virke i én og annen sak.

...


Vi tok bare pause fra galskapen og flyttet tilbake til samme kommune. Det gikk bra helt til psykopatiske Anne Lise Bangsund kom inn i bv. Jeg dokumenterte imidlertid at hun var psykopatisk og fikk alle utrederne på vår side. Vi fikk dem også på vår side bl.a ved at vi alierte oss med fastlege som hadde kjent til oss i tredve år (spesialist i almenmedisin og med psykiatrisk erfaring), familievernkontoret etc.

Videre at jeg utmanøvrerte en del av kritikerne. Det vil si: De var så galne at det var bare å vise hva de skrev/gjorde.

Vår sak er veldig spesiell med mange veldig ekstreme personligheter og hendelser. Det ligger alvorlige familie/myndighetskonflikter tilbake til 50-tallet som farger folks holdninger om oss. Vi sørget for at psykologene dokumenterte dette. Videre ble bv bedømt av prof. Kirsten Rasmussen - deres egen utreder - til å være så inhabile at de måtte ikke ha noe med oss å gjøre over hodet.

Pådriveren på skolen som lagde problemer ble tatt i løgn av dommeren og fikk opplest brevet/beviset for dette.

Kort sagt: Vi knuste dem.

DET HOLDT LIKEVEL IKKE FOR SEIER!

Vi måtte akseptere forlik. Det ble besøk i hjemmet av nevnte lege - som vi hadde fått på vårt parti - i et halvt år.

DET gav ikke det såkalte barnevernet noe.

DET HOLDT HELLER IKKE FOR SEIER!

Det ble deretter en ny utreder. Vi fikk også henne på vårt parti. Hun hadde ikke noen valg...

Et og et halvt år etter at vi burde ha vunnet i fylkesnemnda, så vant vi.

Å vinne over barnevernet krever det aller meste.

Ikke minst:
DET KREVER MYE FLAKS!

På grunn av det siste hadde vi hele tiden en kriseløsning... Det må også andre ha!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 8:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg ser av ditt nyeste innlegg her i tråden, Cc, at du tror det betyr noe at folk rundt dere sier de er sjokkerte, at dere kan motbevise barnevernets påstander, og forskjellige andre ting.

Norge er etter hvert smekkfullt av folk som har sagt akkurat det samme som dere. Les nå hvordan det er gått med mange av dem. Les i seksjonen Enkeltsaker på http://www.barnasrett.no, og les her på forumet, hvor det nyeste eksempel som ligner meget på ditt eget er det som skrives av Siva06 og hennes Storesøss.

Bare det faktum at dere har vært i familieterapi er mer enn nok til å få barnevern, fylkesnevnd, politikere og godtfolk til å dømme dere som uskikkede til å være foreldre fordi dere har "psykiske problemer".

Uansett, ditt nyeste innlegg virker som om du kjemper mot oss. Men vi er hverken dine fiender eller har den minste innflydelse på fylkesnevnden. Hvis du ikke vil høre på oss, som sammenlagt vet omtrent det som er å vite om fylkesnevnder, rettsapparat, og barnevernet, så er de eneste to muligheter enten at du leser hva andre har sagt (da slipper du å tro eller ikke tro på oss), eller at du stoler på at fylkesnevnden vil være enig med dere i hva som er av betydning.

Det er dere selv som må velge. Det kan naturligvis være at dere har utrolig flaks. Men situasjonen er ikke lys, og de argumentene du anfører som skulle være en garanti for at barnevernet vil tape i fylkesnevnd og rett, er sånne som vi har sett i sak etter sak hvor barna tas og barnas og foreldrenes liv ødelegges.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: I mot dere??
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 5:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.....


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:27 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Alle unntakene.
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 7:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Bare Til Orientering, En gang til:

-Det er så merkelig at alle folk går rundt og håper og tror at de og deres "spesielle" sak er et unntak fra regelen.

Regelen ER at fylkesnemnda vinner. Det er ikke meningen at alle unntakene skal vinne, ellers så hadde det ikke vært noe som heter "fylkesnemnda".

Anyway, ved godt mot og lykke til!!! Og "ha is" i magen, som Marianne alltid sier til meg.

Og, åja, jeg håper da virkelig at det er riktig mange folk fra barnevernet ol. som er her inne og snoker - det er jo halllle gøyijen! VINKE -VINK!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 7:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Cc.

Nei, jeg mente ikke at du var imot oss her på forumet. Kanskje jeg uttrykte meg klosset. Jeg mente at det virket som om du trodde at du hadde oss å slåss imot, og at du brukte krefter på å overbevise oss om hvor god sak dere har.

Naturligvis forstår jeg, og andre som har sett barnevernet på nært hold, at det er både problemer og sorg ved å skulle flytte på denne måten. Hvis jeg hadde visst av noen ordentlig metode for å kunne ta vare på sine barn i trygghet her, uten å bli ødelagt av barnevernet både barn og foreldre, så hadde det ikke vært behov for å si til folk det som jeg har gjort de siste årene: Det er bare to ting som er liv laga: Flykt, og publisér.

Flykte uten å lage baluba, komme seg i sikkerhet med barna.

Publisere: Hjelpe å spre opplysningene om barnevernet, gjerne skrive selv om hvordan de har behandlet en. Hjelp oss andre å utvide vårt uformelle nettverk. Alle kan gjøre litt. Hvis ikke barnevernsofrene hjelper hverandre, ihvertfall med å spre opplysning, både ute og hjemme, kommer dette aldri til å slutte.

For øyeblikket må dere prøve å gjøre det beste ut av deres egen sak. Og jeg håper inderlig at det går bra. Men ikke glem alle som lider under barnevernet når/hvis dere klarer å redde dere selv.

Beste hilsner
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gjør som Marianne sier!
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 3:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
NÅ GJØR DU DET SOM DU FÅR BESKJED OM!


DET ER I KIRKEN DU SKAL TRO – HER SKAL DU VITE! ALT ANNET ER EN GLØMMESAK.

Vi foreldre kan godt klare å utholde smerten ved tapet av våre barn. Men barna tåler ikke å utholde smerten ved å miste sine foreldre. Skjønner du det?

Derfor må du og barna dine komme dere i sikkerhet når bv-folkene begynner å sikle. Det er ikke spørsmål om noe annet. Dess lengre tid som går, dess mer drit klarer de å klore ned på deg / dere. Forstår du det?

Jeg har hørt den der før, om at folk tror at de har en så veldig god sak, for den og hin skal vitne for dem… De rekker såvidt å få sagt navnet sitt før dommeren sier: Neste!

Bv-folkene tar alltid utgangspunkt i den ”skjevutviklingen” som bv og psykologen liksom kan dokumentere med et ”grunnlag for å tro”. Derfor taper du, uansett hvor mange gode vitner du drasker med deg inn i rettsalen. Tok du den?

Hvis du har en advokat som sier at du har en veeeldig god sak og ”denne saken vinner vi” – så har du også feil advokat. For selv med de aller beste advokatene på saken – så taper vi. Synker det inn nå?

Jeg vil ikke anbefale folk å stikke av til Spania. En norsk delegasjon var på sjarmoffensiven der for noen år siden, og fikk de spanske myndighetene i tale. Jeg har avisen, ett eller annet sted. Men, dersom folk likevel skulle finne på å reise dit, så må du / dere bo på skjult adresse i mange Herrens år. Det er en ordre.

Bv-folk, og folk som er betalt av bv, vil komme etter dere dersom de får snusen i sånn cirka hvor du / dere oppholder dere. Ja, Norsk lov gjelder ikke i Spania, men bv får det spanske politiet med seg på razzia. Spesielt dersom du har en fylkesnemndsdom på deg. Bare så det er sagt.

Bv-folkene kommer med alskens mulig idiotiske lokke-tilbud til deg – men sann du mine ord - politiet står klar på flyplassen og kjører barna dine rett på sperret adresse. Og det var den ungen...

Og bare gløm å fortelle folk om hvor du har tenkt å reise hen. Og gjør det i dag. God tur!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å ja!
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 7:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
....


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]