It is currently Tue Mar 19, 2024 5:15 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Klage til fylkesmannen
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 12:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...........


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er ikke noe fast oppsett på slike. Det er vel en ordning om at man skal sende det via barnevernet. Det har jeg gitt blanke i!

Det er naturligvis en fordel å kunne vise til lover. Og så gjelder som alle andre offentlige brev: Man bør fatte seg kort og konsist, men likevel få med det som er viktig.

Man bør altså ikke gjøre som meg. Jeg ble rasende på skolens idiotiske kontroll og sendte en klager på skolesjef, rektor og lærer. Til sammen 70 pent skrevne sider. Klageinstansen nektet å lese de.

Skolen fikk hakeslepp. :D I brevvekslingen som fulgte fikk vi noen nyttige beviser.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Saksgang ved klage på barnevernet
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Er ikke noe fast oppsett på slike. Det er vel en ordning om at man skal sende det via barnevernet. Det har jeg gitt blanke i!


Kan det stemme at klager på barnevernet til Fylkesmannen skal gå via det samme barnevernet?! Nina, hva sier du?

Ellers så vil jeg si at det lønner seg å skrive kort og konsist heller enn langt og innviklet. Da gidder de ikke lese hele teksten, og det er lett å rote bort poengene. Ta heller ut frustrasjonen her på forumet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vel
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:44 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vel
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 3:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cc wrote:
Etter det jeg har forstått, så skal barnevernet få sette seg inn i klagen, og se om de vil ta den til etteretning, og forvandle vedtaket FØR fylkesmannen får klagen!
Rett meg om jeg tar feil!


Hvis barnevernet ikke sender saksdokumenter, som man ber om, så skal man altså klage på dette til det samme barnevernet før klagen eventuelt oversendes Fylkesmannen? :?

Tenkt svar fra barnevernet:
Men kjære, vi har da aldri nektet deg saksdokumentene dine. Du er velkommen når som helst, så skal vi gå gjennom dem sammen med deg og svare på alt du lurer på! :mrgreen:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Saksgang ved klage på barnevernet
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 3:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Kan det stemme at klager på barnevernet til Fylkesmannen skal gå via det samme barnevernet?! Nina, hva sier du?
Ellers så vil jeg si at det lønner seg å skrive kort og konsist heller enn langt og innviklet. Da gidder de ikke lese hele teksten, og det er lett å rote bort poengene. Ta heller ut frustrasjonen her på forumet.


Hva som er "riktig" prosedyre her, vet jeg faktisk ikke. Jeg vet derimot hvordan jeg har gjort det selv.

Jeg har skrevet klage til fylkesmannen direkte (for så vidt også til Sivilombudsmannen), og jeg har vedlagt relevant dokumentasjon. Man trenger ikke å vise til lovverket, for det er jurister som behandler klagen. Derimot er det fint å gjøre som Agrippa skriver: man skal "skrive kort og konsist heller enn langt og innviklet". Ikke ta med mer enn nødvendig, men tilstrekkelig om det aktuelle klagepunktet, og presiser under eget avsnitt helt konkret hva klagen gjelder.

Lykke til!

(Jeg har fått medhold hos fylkesmannen, uten at det har ført til endring, så det kan være greit å be fylkesmannen om å sanksjonere overfor barnevernet)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vel
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 3:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Cc wrote:
Etter det jeg har forstått, så skal barnevernet få sette seg inn i klagen, og se om de vil ta den til etteretning, og forvandle vedtaket FØR fylkesmannen får klagen!
Rett meg om jeg tar feil!


I den grad fylkesmannen ønsker barnevernets kommentar, så etterspør de dette selv. For flere forhold er det ikke nødvendig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: hei
PostPosted: Sun Jan 21, 2007 12:32 pm 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
fikk beskjed av fylkesmannen at jeg kan skrive dit.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]