It is currently Tue Mar 19, 2024 3:53 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Naivitet vs frykt/utpsyking.
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 8:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg gjentar kanskje meg selv ved å påpeke dette,men feilen som gjøres av de fleste ved førstegangskontakt med bv er den tilitten man så feilaktig viser de ansatte. De aller fleste som aldri har vært i befatning med bv tror at dette er offentlig ansatte som vil opptre redelig og ærlig.
De fleste tror at korrupsjon og maktmisbruk ikke forekommer i det offentlige Norge. Hadde man vært klar over dette ved førstegangskontakt med bv så hadde de fleste som ble kontaktet satt opp kameraer i et hvert rom.Bv hadde ikke sluppet inn med mindre politiet hadde brutt opp døra,man hadde ikke tatt tlf ved mistanke om at bv var i andre enden av røret(via dagens teknologi kan man ha blokkere uønskede tlf)etc...

Et annet problem er at mange vet at bv er en livsfarlig etat men istedet for å ta disse forhåndsreglene så psykes de ut og blir fullstendig overgitt i sakbehandlernes,meldernes og de sakkyndiges vold.Bv skremmer vettet av folk så de blir tiltaksløse av frykt.Derfor går motdokumentasjon mot bv tapt for de fleste.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Naivitet vs frykt/utpsyking.
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 12:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Charlotte Eriksen wrote:
Jeg gjentar kanskje meg selv ved å påpeke dette,men feilen som gjøres av de fleste ved førstegangskontakt med bv er den tilitten man så feilaktig viser de ansatte. De aller fleste som aldri har vært i befatning med bv tror at dette er offentlig ansatte som vil opptre redelig og ærlig.
De fleste tror at korrupsjon og maktmisbruk ikke forekommer i det offentlige Norge. Hadde man vært klar over dette ved førstegangskontakt med bv så hadde de fleste som ble kontaktet satt opp kameraer i et hvert rom.Bv hadde ikke sluppet inn med mindre politiet hadde brutt opp døra,man hadde ikke tatt tlf ved mistanke om at bv var i andre enden av røret(via dagens teknologi kan man ha blokkere uønskede tlf)etc...

Et annet problem er at mange vet at bv er en livsfarlig etat men istedet for å ta disse forhåndsreglene så psykes de ut og blir fullstendig overgitt i sakbehandlernes,meldernes og de sakkyndiges vold.Bv skremmer vettet av folk så de blir tiltaksløse av frykt.Derfor går motdokumentasjon mot bv tapt for de fleste.


Et godt innlegg. Jeg tror mange har forhåpninger om at de tross alt vil bli møtt med et minimum av ærlighet og redelighet. Man vet at barnevernet ikke er til å spøke med (for å si det litt forsiktig), men man forventer tross alt ikke å bli satt i fengsel uten lov og dom.

Det man møter er hinsides det man kunne forestille seg. Man møter ansatte som overhodet ikke er interessert i sannheten men gjør alt for å skaffe seg flere klienter. Sannheten feies under teppet - den er ikke interessant - det gjelder å fabrikere bevis for at "mor" og "barn" er henholdsvis psykisk syk og skadet. Hvis man ikke selv har opplevd det, så vil man ikke tro det.

Jeg har aldri i mitt liv opplevd maken til råttenskap, som jeg opplevde i barnevernet. En verre menneskelig kloakk er vanskelig å forestille seg, ikke minst fordi de ansatte ytre sett fremstår som så prektige og tilforlatelige.

På den annen side er det vanskelig å si hva man kunne ha gjort annerledes. Jeg vil likevel på det sterkeste advare mot enhver utredning i regi av barnevernet. Da er de ute etter deg. De lyver så de tror det selv. De er avskum uten moral og integritet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]