It is currently Thu Mar 28, 2024 6:59 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Får nok av fostersøsken - og "biologisk mor" virker ok...
PostPosted: Sat Feb 07, 2015 11:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Får nok av fostersøsken - og "biologisk mor" virker ok...

"- Det merkligste er at jeg har hilst på den biologiske moren noen ganger, og hun virker helt oppegående."

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1195612

Jeg siterer hele postingen:

Hei.

eg er en gutt på 16 år og har 4 mindre biologiske søsken.

Problemet er at nå til jul fikk vi 2 fosterbarn fra et fosterhjem hit hos oss. Dette er en liten søster og en litt eldre bror. Begge de 2 er søsken og bor nå som sagt hos oss. Om man da teller med disse, så har jeg 6 (!) mindre søsken. Alt fra 2 år til 14 år. Altså totalt 7 barn.
Jeg synes dette er alt for mye, og det virker ikke som foreldrene mine har diskutert dette overhode. Hvor mye ansvar de tar på seg og at det ikke går ann å være i huset lenger fordi det er så travelt. Han ene fosterungen på 5 år er seriøst den travleste ungen jeg noen gang har vært borti. Han eier ikke bordskikk, er frekk, spinner rundt som en tulling og må holde på å plage lillesøsteren helt til hun selvfølgelig begynner å grine. Alt dette driver meg snart til vanvidd!
Det er alltid jeg som må passe på disse ungene når jeg kommer hjem fra skolen. Det er jeg som må vie all min fritid til å ta meg av de, for de andre er på jobb og de mindre biologiske søskene mine gidder aldri å passe på dem.

Jeg synes bare alt dette er for mye og jeg klarer ikke å knytte noe som helst bånd mot disse to ungene. For meg er de bare i vegen, lager et sykt støynivå og gir meg hodepine.
Jeg forstår at der er fint å hjelpe barn, men hvorfor må vi med 7 stk i familien fra før av ta inn 2 forsterbarn? Et barn hadde vært mer enn nok og det er etter min mening såpass nok at foreldrene mine såfall klarer å ta seg av alle.
Slik det er nå er det jo nærmest kranling for å få seg en brødskive før brødet er tomt.

Det som irriterer meg mest er at foreldrene mine aldri har diskutert dette her med oss og bare tok i mot ungene. Som om resten av familien ikke eksisterte. De skal etter all sannsynlighet være her helt til de blir myndig. Så på en måte har jeg altså bare plutselig fått 2 søsken rett over natten.

Det blir alt for mange å forholde seg til! På et tidspunkt var her sikkert 12 folk i huset her og spiste middag. Alt fra vår biologiske familie, fosterbarna, respresentanter fra fosterhjemmet, de biologiske foreldrene og gudene vet.
Jeg klarer jo ikke å få tid til noe som helst lenger og jeg kan ikke gjøre en eneste ting av det jeg gjorde før, for de forsterbarna er i vegen hver gang. Ikke kan jeg høre på musikk for da er det sånn og sånn, ikke kan jeg steke meg en grandis, for da begynner ungene å grine og skal ha de også. Altså dette her endrer jo hele familielivet og hverdagslivet mitt.
Jeg merker det på lillebroren min at han også begynner å bli sliten av dette. Hver gang han skal spille X-box kommer han fosterungen og skrur av maskinen.. klart det er irriterende når du sier han ikke skal gjøre det og ber han i en høffelig tone om å la være.

Aner ikke hvordan jeg skal takle alt dette her jeg altså.
Det er snart ikke mulig å bo her lenger. Ingen ferie, ingen privat tid, ingen fritid etter skolen, mas mas mas mas, kun kjipe middager, kan ikke ha venner her, de tar ALL oppmerksomhet.

Det merkligste er at jeg har hilst på den biologiske moren noen ganger, og hun virker helt oppegående. Jeg har fått vite litt også, og for meg virker det fint som de biologiske foreldrene klarer å ta seg av ungene. Det er lite som tilsier at de ikke kan det, men selvfølgelig er der en grunn som kanskje ikke er så synlig.

Og til slutt.. la meg ha det klinkende klart at jeg ikke har noe i mot å hjelpe folk og at jeg synes det er trist med barn som må bo i fosterhjem, men situsjonen er en helt annen når vi allerede er en stor familie med maaange søsken og når foreldrene mine ikke vet hva de har tatt på seg for en oppgave.
Blir gaaaal


(Sitat slutt)

Svært illustrerende. Både om riktig mor og tilknytning.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]