It is currently Thu Mar 28, 2024 1:57 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Noen som kan hjælpe mig med et hovedbry ?
PostPosted: Mon Jun 15, 2009 5:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Dette er en ting jeg har spekulert en masse på :

Vi vet alle her at det bedste for en baby/barn er en mamma som er glad, og hvorfor og hvordan behøver vi ikke terpe for min skyld, dersom naturlig pappa også er med, og de er gla i kone så er barnet selvfølgelig positivt påvirka av dette.
MEN så kommer vi til ste pap og bonus samt pleje fædre. I naturen er det dokumentert at i værste fald slår de ihjel barna, det samme er set talløse ganger som i sagen Baby P og flere andre. Jeg er indeforståt med at en papfar kan være et aktiv for familien, men nu er det saker som akkurat baby P jeg ikke kan finne hoved og hale i.

Hvordan reagerer mamma her ?

I en løveflok hvor hannen slår ihjel ungene finne løvemor sig delvis i det. Hu forsvare ikke nødvendigvis avkommet med sit eget liv, men blir i flokken og får nye unger med den nye stærkere han. Jeg kan se det samme billed hos Baby P og andre saker. Mora underkaster sig en ny stærkere han, og selv om hun elsker barnet går det galt.
Fjerne løvepappa før det går galt ? Hvordan får man mora til å indse at hu skal flytte på krisecenter ? Hvordan åpne auga hennes for at den nye han skal ut, anmeldes og eller flykte fort skoene kan bære ?

Mange av os som aldrig har forsøgt å leve i et voldelig parforhold forstår ikke at dama ikke øjeblikkelig opponere, og anmelde ham, men finne sig i det i årevis. Unskylde ham og bortforklare blåvejs og går med mørke briller.
I flere tilfælde har de lidt i årevis før de kommersig væk, og gang på gang komme de tilbake når han lover bot og bedring. Frafalde anmeldelser og håpe at alt skal bli bedre.

Noen bud på hvordan man fjerner denne overgriper ?

Det hele skal foregå i hovedet til mamma før det blir bedre. Men hvordan ?

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 15, 2009 5:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Ta skammen fra henne. Det er ikke hennes feil at hun trodde hun hadde noe godt. Hun må få vite at alle kan velge feil samboer, ikke bare hun og andre "tapere", (det er nemlig som taper hun ser seg selv om hun har gjort feilen å velge en voldelig stefar til sine barn).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 16, 2009 1:07 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg tror naturen er ganske hard med kvinner. Derfor trenger de sin mann.

Menns hoder er fokusert på å løse de nye og uvante problem. Jeg vil ikke drive hard generalisering, men i naturen blir kvinnen bundet til barn og svangerskap.

I naturen kan forholdet til mannen være opp til livsviktig. I enlighet med dette er følelsene "stemt". Instinktene nekter henne derfor å ta et oppgjør med mannen. I naturen trenger hun han gjerne så inderlig, for å opprettholde fred, eller i det minste maktbalanse.

Instinkter kan selvsagt svekkes, undertrykkes og "utenomgås" med rasjonell tenkning.

Jeg tror vi trenger en bevisstgjøring om at ny partner kan være farlige for barna.

Nå kom jo aldri politietterforskningen i gang i flere av disse sakene, før det var for sendt.

Hadde politiet tatt sakene alvorlig, og drevet god gammeldags etterforskning, med tanke på å fjerne galninger, så kunne også disse barna vert reddet.

Jeg tror altså vi trenger et politi som er underlagt menneskerettighetene. Det er de ikke i dag, i praksis.

Skal mennesker reddes, så må man betone det som fungerer. Her kommer jo vitenskapelig empiri inn. Tenk om kravet for å styre samfunnet, i det minste var empiri! Da hadde kanskje 90% av det politikerne driver med forsvunnet, og samfunnet kunne konsentrert seg om reelle problem.

Men nå er det jo andres ideologi, religion og normer som skal styre individ og familiers liv...

Men for å være konkret, så må fokuseringen bort fra sosiobabbel, og til relle problemer, som steforeldre empirisk dokumentert KAN være.

Da vil samfunnet, politiet, naboen, sladrekjerringa etc fokusere på dette, i stedet for kørka barnevernsmeldinger.

Vi har imidlertid et ideologisk "trykk" fra makteliten, kombinert med enorme markedskrefter (f.eks verdens største industri: Legemiddelindustrien som pusher adferdsindustrien), som går langt utover det de fleste forestiller seg. Milliarder av dollar er i denne sammenhangen småpenger.

For å være litt kynisk: Jeg drømmer om at vi er på vei inn i den siste svarte fascisme, og at det er lys på andre siden...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 16, 2009 5:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Arild Holta wrote:

For å være litt kynisk: Jeg drømmer om at vi er på vei inn i den siste svarte fascisme, og at det er lys på andre siden...


Her er jeg uenig :)
Dette er ikke kynisme, men mere i stil med Martin L Kings "I have a dream"

Ellers kan jeg ikke se mig uenig, utover den konstatering at politiet istedetfor å rent faktisk gripe ind når de skulle bare rapportere ind til socialbablerne. Dette er åpenbart indskrevet i loven, og så er vi tilbake til barnefjerns totale mangel på bruk av empiri og misforståtte loyalitet til hverandre selv om det er rent faktisk ulovlig, regner med det samme er gældende i Norge.

Strafbart ikke at sige fra

Medicinalindustrien og deres makt er uangripelig på nuværende tidspunkt. De må ha en akilleshæl, skal bare finde den..

Men tak for inspark..- det er tale om en holdningsendring å undgå Baby P og hans skebne.. Hmm..- vanskelig

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 17, 2009 2:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mormor63 wrote:
Medicinalindustrien og deres makt er uangripelig på nuværende tidspunkt. De må ha en akilleshæl, skal bare finde den..


naturalnews.com er vel blant de mest dyktige i jakten på akillesener.

Det var slik pygmeene felte elefanter, er det blitt hevdet. Når elefenten kom forbi plasser med trær og busker, så hogg de til.

Mormor63 wrote:
Men tak for inspark..- det er tale om en holdningsendring å undgå Baby P og hans skebne.. Hmm..- vanskelig


Nei, enkelt er det ikke. Man må på forskjellige måter nå massene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]