It is currently Thu Mar 28, 2024 12:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Har du fått såkalte livsstilsrelaterte sykdommer eller andre skader av det såkalte barnevernet?
Ja, det har gitt meg livstruende helseplager. 5%  5%  [ 1 ]
Ja, det har gitt meg somatiske eller psykosomatiske helseplager som hemmer meg i hverdagen. 15%  15%  [ 3 ]
Ja, det har gitt meg psykiske problemer. 10%  10%  [ 2 ]
Ja, det har ødelagt mitt sosiale liv. 10%  10%  [ 2 ]
Det har gitt en kombinasjon av nr 2, 3 eller 4. 55%  55%  [ 11 ]
Nei, eller "vet ikke". 5%  5%  [ 1 ]
Total votes : 20
Author Message
 Post subject: Ble du alvorlig skadet av det såkalte barnevernet?
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 2:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mange foreldre opplever at de blir syke eller får psykiske eller alvorlige sosiale problemer, når- eller etter at det såkalte barnevernet grep inn. Noen tar til og med sitt liv.

Samfunnet bryr seg ikke om dette.

Lidelsen har jeg selvsagt kjent til lenge. Bevisstheten om problemets omfang har imidlertid bare økt. Jeg fikk angina/hjerteproblemer like før jul. Slikt er dramatiske varsler fra kroppen om at den ikke tåler det ekstreme presset ansatte i barnevernet i Mosjøen påfører meg mot min vilje. Spesielt det tidligere sosialleder Venche Abel og fagleder Anne Lise Bangsund har stått for de senere årene har vert en grusom belastning.

Marianne Haslev Skånland har flere ganger kalt det såkalte barnevernets behandling av mennesker, for tortur. Når man ser helseproblemene de skaper, så er det lett å si seg enig. Man sitter igjen med skader som minner om krigskader, hvor man sliter med mareritt, søvnproblemer og sterke følelsesmessige reaksjoner når man relaterer til problemstillingen adskillelse barn og foreldre.

Jeg vurderer å ta kontakt med diverse instanser - fra kanskje menneskerettighetsorganisasjoner til regjeringen og Storting - for å fokusere på det alvorlige problemet. Ikke minst vil dette få frem at politikerne driter i problemstillingen. Det vil selvsagt også gi de muligheten til å bry seg, og til å fokusere på lidelsen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 3:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er totur. her er et til forslag til listen: De har ødlagt muligheter for normalt arbeidsliv/privatliv på papiret, fordi de er så opptatt av å fremstille meg psykisk ustabil.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stress
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 4:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg er glad for at du tar opp denne siden av barnevernsproblematikken. Gjennom årene har jeg hørt folk fortelle om en rekke sykdommer og plager som direkte må knyttes til barnevernets virksomhet som har vært rettet mot dem.

Veldig mange isolerer seg på ulike vis: våger ikke å møte nye mennesker, eller innlede kjærlighetsforhold osv. Eller de lyver stadig vekk for å skjule sannheten. En høyt utdannet mor fortalte at hun isolerte seg helt i forhold til arbeidskollegene, fordi hun følte at hun ikke klarte stadig vekk å bli møtt med mistro og måtte forklare hvorfor sønnen hennes var tatt fra henne.

Mange klager over ulike "nervøse plager" etter at barnevernet hev seg over familien. "Man blir paranoid av å være forfulgt..." som min gamle foreleser i psykologi sa så klokt.

Vedvarende stress er helseskadelig. Det er allment akseptert. Søk på sammensetningen "vedvarende stress" på Google. Forhøyet nivå av stresshormonet Kortisol kan gi mange ulike symptomer/lidelser.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Re
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Ama wrote:
Det er totur. her er et til forslag til listen: De har ødlagt muligheter for normalt arbeidsliv/privatliv på papiret, fordi de er så opptatt av å fremstille meg psykisk ustabil.

Samme her... Gjennom svangerskapet og de 3 ukene jeg hadde barnet, var jeg helt psykisk frisk. Nå derimot, etter det de har gjort mot meg, har jeg fått symptomer på PTSD (posttraumatisk stresslidelse) er det rart :?: :?:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 3:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er ikke rart i det hele tatt at du har fått symptomer på ptsd. Etter alt det stresset og herjinga fra barnefjern sin side og psykiatrisk inkompetente tullinger. Iden tiden barnefjern herjet dørene og rista huset vårt og hjem og privatliv. Da di forsøkte ta barna gikk jeg ned mange kilo i vekt. Jeg ble veldig sliten. Opplevdes som om di satt meg i en trommel og satte på full guffe for å knekke meg. Mardrømmer hadde jeg meget av som følge av herjinga til udyrene i barnevernet. Hjelpe meg for noen gerne mennesker. Denne Anne Lise Bangsund, og denne Venche Abel


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Re
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 10:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Savner_jenta_mi wrote:
Nå derimot, etter det de har gjort mot meg, har jeg fått symptomer på PTSD (posttraumatisk stresslidelse) (...)


Det er veldig mange, av de som er terrorisert av det såkalte barnevernet, som har symptomer man kan klasifisere under PTSD.

På mange vil det være som en krigsskade, som går ut over søvn og som skaper angst og depresjoner. Når man sover vil man ha de grusomste mareritt om barnefjernernes herjinger og trusler. Dette er nok et betydelig samfunnsproblem som sikkert mange tusen er rammet av, i større og mindre grad.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 10:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnefjern lager bare ofre og økende problem hos mennesker.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 11:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Jeg har ikke den flachback-greia, men mistenker likevel jeg har ptsd å ikke bare en helt vanlig depresjon.

I tillegg sliter jeg fra før med fibromyalgi, som jeg hadde fint under kontroll helt til barnevernet kom inn i bildet. Nå er jeg en uløselig knute.

Å som om ikke det er nok, tror jeg at jeg har pådratt meg magesår. Men har liten lyst til å gå igjennom en slik undersøkelse nå når jeg går gravid. :roll:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Re
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 12:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
Ama wrote:
Det er totur. her er et til forslag til listen: De har ødlagt muligheter for normalt arbeidsliv/privatliv på papiret, fordi de er så opptatt av å fremstille meg psykisk ustabil.

Samme her... Gjennom svangerskapet og de 3 ukene jeg hadde barnet, var jeg helt psykisk frisk. Nå derimot, etter det de har gjort mot meg, har jeg fått symptomer på PTSD (posttraumatisk stresslidelse) er det rart :?: :?:


Det er ikke rart at du har det veldig vondt nå, som barnet ditt er nylig tatt av "barnevernet" og på sperret adresse. I tillegg har du vel mistet melken, som barnet ditt skulle hatt. Det er veldig brutalt det Nordstrand "barneverntjeneste" har gjort mot deg og babyen. Det skulle vært kriminelt.

Dersom foreldre virkelig var skyldig i alvorlig omsorgssvikt mot barna, ville de neppe ha brydd seg noe særlig om barnas skjebne. "Barneverns"-guruen Kari Killén skriver at foreldre ikke føler langvarig sorg når barna blir tatt av "barnevernet", men hun er en ond heks. Selvfølgelig får foreldre en sorgreaksjon når barna tas. Barn får også sorgreaksjon, men den underkjenner "barnevernet". Barnets sorgreaksjon blir ikke tatt på alvor av de ansatte i "barnevernet", som nekter barnet å få komme hjem.

Jeg tror at dersom du fikk barnet tilbake, så ville stressnivået ditt synke drastisk. Det er helt normalt å ha det vondt når barnet er tatt. Det kan nesten gjøre fysisk vondt.

Derfor bør du ta ekstra godt vare på deg selv i denne vonde tiden.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: problemer
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 1:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Hvis du ikke har psykiske problemer fra før av, så får du det ihvert etter at barnevernet har entret livet ditt.

Hittil har jeg ennå ikke møtt på et menneske som har blitt forskånet fra å bli påført psykiske og også direkte fysiske skader av barnevernets terrorisering av dem.

Jeg er også en av dem. Jeg føler meg som en makk i et vannglass. Livet mitt gikk rett i dass av disse umenneskene, og jeg har holdt på til å stresse meg ihjel og er sånn sett fremdeles "dårlig på nervene".

Det som holder meg oppe - er å herpe dem på nettet - da blir jeg straks i bedre humør - og spesielt når jeg klarer å dra med meg flere folk til å gjøre det samme!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 2:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Noen her ser det nok som mer usnsynlig at di får barna tilbake. Noen har barn som ble tatt for lenge siden, voksne nå. Dere kan jo trygt gå ut med skader barnefjernet har påført dere. Men di som sitter fremdeles med sine barn, må jo passe seg for hva di skriver. Det samme gjelder jo.

Situasjonen til savner jenta mi, hvor hun står i en situasjon hvor hun håper på å få tilbake barnet: Ved å få seg påsatt nye diagnoser hvor milde di enn er, pluss den ho sliter med å bli kvitt - alt dette vil jo barnevernet bruke i mot ho.

Di vil bare si at hennes psykiske helse fremdeles er meget ustabil. Og di vil komme frem til at barnet må være der det er. Far vil di gjerne i følge vanlig praksis ikke bry seg om.

Mange resurs sterke menn har blitt overkjørt av barnevernet. Selv om ikke barnevernet har noe som helst å si på far. Di vil bare bruke som di pleier å si, at barnet har det bra der det er. Og at ytterlige flytninger er påkjenninger for barnet. Tilknytning osv. Dere kan vel leksa... Og di beholder det stjålne barnet. Det er helt vanlig.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]