It is currently Thu Mar 28, 2024 3:20 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: I kjølvannet av TV2s undersøkelser av domfelte.
PostPosted: Thu Feb 25, 2016 11:15 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
De har da fått fram at 70% ofrene for sexovergrep er barn. Så får vi ei dame på skjemen som forklarer at de har bedt om en milliard ...MILLIARD for å avdekke overgrep mot barn!

Jeg satte nesten brusen i halsen forran Tven, for hva er vel smartere enn å be om en milliard for å avdekke overgrep som er ekstremt vannskelige og avdekke? Å nesten umulig å motbevise?

Jeg tenker selv på alle meldingne som har blitt levert på meg. Hver gang ble det innhentet opplysninger fra alle instanser. De første fire svarene fra skolen var ren ros... men etter at de har sittet og forfattet flotte skussmål i år etter år, så oppstår det et voldsomt fokus på de utsatte barna. En dag sa et av barna navnet på en kjønnssykdom. Å det må en da forstå er seksualisert oppførsel? En tid etter var det gjenntat seksualisert oppførsel fordi barnet (som var under 10 år) faktisk hadde dratt t-Shirten over hodet og ledd, og vist fram "brystene" som ikke vil synes på flere år enda..... Når den kom så kunne jeg ikke noe annet enn å beskylde personen som fremmet noe så idiotisk for selv å være syk når en er i stand til å kalle noe slikt sexsualisert.

For noen dager siden kom en nylig myndig venn av den eldste og fortalte meg at hans mor som også har små barn nå utsettes for akuratt de samme beskyldningene ved en naboskole.

Å jeg tenker at dette er den perfekte beskyldning mot omsorgspersonene. En slipper egentlig også å beskylde noen. Ved å stemple et barn som seksualisert lar en bare beskyldningen henge i luften som en trussel om at "alt kan skje".

Selve beskyldningen er utrolig vanskelig, for jeg forsøkte å søke om dette på nettet. Det var mye som omhandlet seksualisert oppførsel, men veldig lite som faktisk forklarte hva som definerte seksualisert oppførsel. Jeg fant noe om hva som var normalt...det var for meg ganske grovt.

jeg tror rett og slett det er noe nytt. Det normale omsorgssvikt begynner å bli utbrukt, og folk flest har begynt å reagere. Da har vi seksualisert oppførsel.. Et like vagt begrep, umulig for utenforstående og sette seg inn i selv om man kjenner nogelunde godt til familien som er utsatt.

Å en milliard for å forsøke å finne barn som er utsatt for seksuelle overgrep, når de ikke en gang greier å finne barn som blir slått så fælt hjemme at de selv går å leter rundt i kommunen etter barnevernet for å bli reddet?

Når sjefen deres missbruker sin datter på det groveste i mange år og ingen fatter misstanke før datteren selv opplyser om det og anmelder 10 år senere?

Dette her er fullstendig ute å kjøre!

Samtidig blir lærere og barnehageannsatte dømt for overgrep etter overgrep. De samme personene som skal sitte og analysere barna våre er overgripere, eller jobber med dem mens de forbryter seg. Da ser de ingenting! De samme folkene skal sitte å finne seksualisert oppførsel på barna vår, og kaste haugevis av fullstendig uskyldige foreldre inn i et helvete de ikke trodde eksistere...før det traff dem selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I kjølvannet av TV2s undersøkelser av domfelte.
PostPosted: Sun Feb 28, 2016 7:26 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Helt enig i det som står her. Også våre barn "seksualiserte " ifølge barneverntjenesten, slik barn antagelig har lekt og eksperimentert med seksuelle ord og termer siden tidenes morgen. Viktig at du setter fokuset på dette, som virker som farlig kvasi-kunnskap som barnevernet tar i bruk for å få mer makt overfor familiene.

"Seksualisering" er som du sier helt normalt, - ikke minst i en tid der barn får mer informasjon om dette temaet enn tidligere generasjoner. Det virker nesten som om barnevernet med vilje opprettholder tabuer rundt dette. For oss andre blir det latterlig, men det er dessverre ingenting å le av. For barnevernet kan slenge ut påstander om "seksualisering" i nemnd og rett. Og man må regne med at både dommer og nemndsleder tror at barnevernet vet hva de snakker om.

Psykologene på sin side vet ganske mye om barn og seksualisering og at svært mye av dette er normalt. De burde selvsagt korrigere barneverntjenesten, men gjør det likevel ikke.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]