It is currently Thu Mar 28, 2024 11:52 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vil så gjerne delta på demonstrasjon 16 april.
PostPosted: Tue Mar 29, 2016 11:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg er helt sikkert ikke den eneste som sitter og føler jeg MÅ være med å bidra på denne demonstrasjonen. Vi må vise verden at vi ønsker å stå opp for å få en slutt på dette helt absurde systemet.

Jeg er så skremt etter så mange år med falske meldinger at jeg ikke tørr og utmerke meg i hele tatt. Jeg går på jobb. Passer på å ikke heve stemmen i noen situasjoner. Sitter muse stille i opphetede foreldremøter på skolen. For jeg har lært at en feil kommentar i en eller annen instans kan by på forklaringsproblmer. Det var fra en skole kommentaren om at "matpakken ser ut til å være ferdigkjøpt" kom. Det etter at melderen hadde meldt at en av barna fikk for mye skolemat.

Jeg har blitt paranoid.. men jeg tror ikke jeg er paranoid. Jeg mener jeg er realistisk. Om mitt fjes havner på et kamera i forbindelse med en slik domonstrasjon? Vel.. jeg tenker det blir vel litt som å kaste bensin på et bål de allerede har forsøkt å få liv i de siste 10 årene.
Jeg tørr ikke en gang trykke "liker" på facebooksider som er kritiske til barnevern. En gang har jeg skrevet på facebokk.. noe veldig mange gjorde på den tiden... Oj! i dag var det rotete.. hvor skal jeg begynne". ....En time senere hadde jeg dem på døren.

Det er sikker flere "meg" der ute som leser dette, og dette er tanken jeg har gjort meg.

Damer kan faktisk maskere seg slik som muslimske kvinner gjør. Å faktisk kan menn gjøre det samme. Hvem ser forskjellen liksom? Å hva betyr det? Ikke noe! Det som betyr noe er at vi møter... tenk om det blir som demonstrasjonen i Romania da. 10.0000 mennesker! Det Må vel til og med norsk media nevne i en liten fotnote et sted mellom formen til en gullmedaljevinner fra 1993 og ny slanketrend fra USA?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vil så gjerne delta på demonstrasjon 16 april.
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 6:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jeg syns følgende:

Ja, folk bør være med, gjøre noe.
   Men når man har sine barn hos seg, og VET at synlig deltagelse i en offentlig demonstrasjon kommer til å føre til pågang fra barnevernet, kanskje til katastrofe, så må man avstå fra å være med, iallfall på den måten.
   Du deltar jo ved å skrive her på forumet. Det er verdifullt. Hvis du fra tid til annen ser noe annet du kan gjøre uten å sette dere selv i (altfor stor) fare, er det bra. Og hvis elendigheten fortsatt består når dine barn er ute av faresonen, er kanskje tiden inne og du blir mere fri til å gjøre en aktiv innsats.

Foreløbig knabber jeg en innsats du har gjort: Din karakteristikk av barnevernet som et uprofesjonelt "trakasseringsverktøy" er prima (viewtopic.php?p=37075#p37075), og jeg setter det inn i forumets ordliste!

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vil så gjerne delta på demonstrasjon 16 april.
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 8:16 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Sliten wrote:
Jeg er helt sikkert ikke den eneste som sitter og føler jeg MÅ være med å bidra på denne demonstrasjonen.


Mange interessante tanker i ditt innlegg her. Der er et humoristisk ordtak som sier: Selv om du er paranoid, betyr ikke det at ingen forfølger deg. Vel, når det gjelder barnevernet kan vi snu på det: Selv om barnevernet forfølger deg, betyr ikke det at du er paranoid.

Jeg tror det er helt naturlig at man ønsker å ligge lavt i terrenget når man har vært i kontakt med barnevernet. Barnevernet følger med, og også skolene kan pussig nok føle seg viktige når de kan gå barneverntjenesten til hånde.

Dersom folk begynte å maskere seg når de demonstrerte mot barnevernet, ville jeg ikke bli veldig overrasket. Frykten for sanksjoner fra barnevernet er antagelig reell.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vil så gjerne delta på demonstrasjon 16 april.
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 11:24 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
familien-er-samlet wrote:
Selv om barnevernet forfølger deg, betyr ikke det at du er paranoid.


Utrolig bra ordtak!

Jeg tror det sitter mange som meg rundt i Norges land. Som gjerne vil være med å vise sin avsky for systemet, men som er bundet på hender og føtter etter å ha erfart hvor omfattende systemet egentlig er.

På demonstrasjoner i Norge ser en oftest folk med utenlandsk bakgrunn. Jeg tror egentlig ikke de er spesiellt utsatt (eller kanskje litt), men Normenn som har sett dette har virkelig forstått omfanget. Om en blir sett i forbindelse med en slik demonstrasjon, så kan du også være sikker på at alle de halvgale tullingene i ditt nærmiljø vil begynne å grubble over hva de kan vite om deg. Så å bli satt i forbindelse med demonstrasjonen kan i seg selv føre til nye bekymmringsmeldinger = bygdesladder satt i system.

Det er slik flotte hjemmesmurte baguetter blir til ....ferdigkjøpt -loff- skolemat.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]