It is currently Thu Mar 28, 2024 11:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dataregistering
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 2:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Her er skjemaet som barnevernet registerer etter, en blir sendt inn til SSB med personnr. og en blir registerte som psykisk syke barnemishandlere uten omsorgsevne. Dette er bekymringsfult. En kan bare tenke seg hva som skjer når register blir krysskoblet. Det er ikke lov, men hvem vet om det ikke skjer? Lenke

Barna våre blir oppført som mishandla individer med belastninger etter foreldrenes "sykdom".
Mon tro hvordan de registrerte meg og min sønn.
Her kan en jo fylle ut selv, for så å få se hva kommunen har fylt ut.
Foreldre kan jo prøve for å se om en får alt rett.
Jeg tror faktisk jeg vil be om skjemaet som de fylte ut på min sønn og meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 5:06 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Tenk at såkalte forskere bygger på dette subjektive våset. Noen ganger undrer jeg over forstanden til de som påstås å være forskere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dataregistering
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 6:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Her er skjemaet som barnevernet registerer etter, en blir sendt inn til SSB med personnr. og en blir registerte som psykisk syke barnemishandlere uten omsorgsevne. Dette er bekymringsfult. En kan bare tenke seg hva som skjer når register blir krysskoblet. Det er ikke lov, men hvem vet om det ikke skjer? Lenke


Er ikke klienten barna? Eller er det foreldrene?

Jeg er enig i med deg i at dette skjemaet er sterkt foruroligende. Her er det masse sensitiv informasjon som kan komme ut til mange, mange mennesker. Det står så fint i barnevernsloven at man skal sørge for at færrest mulig får vite om en barnevernssak, men det er bare sludder. Informasjon om undersøkelsen spres til mange, og spredningen fortsetter i åresvis. Slike opplysninger ligger som en udetonert bombe. Det skulle ikke vært tillatt å oppbevare slike opplysninger. Det er privat, hemmelig. Det er ikke offentlig eiendom.

Det er fint at du klarer å finne frem til slike skjemaer.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 12:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Arild Holta wrote:
Tenk at såkalte forskere bygger på dette subjektive våset. Noen ganger undrer jeg over forstanden til de som påstås å være forskere.

Hehe, en kollega av meg, ved Universitetet i Oslo, tok nylig for seg noen skriverier i forbindelse med en "uttalelse" som skulle skrives. Der var det noen som hadde skrevet om "vitenskapelige forskere". Vi lo over dette smør på flesket - en forsker er jo per definisjon en vitenskapsmann, en som arbeider vitenskapelig.

Men så kom vi frem til at det i grunnen var en fiks formulering, en som kanskje kan brukes nå og da i barnebabbel-uvesen-bekjempelsen. Istedenfor hver eneste gang å skrive om bv-folkenes "forskere" i gåseøyne, kan man innføre et skille mellom vitenskapelige forskere og uvitenskapelige forskere.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vitenskapelige forskere/uvitenskapelig forskere
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 1:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Arild Holta wrote:
Tenk at såkalte forskere bygger på dette subjektive våset. Noen ganger undrer jeg over forstanden til de som påstås å være forskere.

Hehe, en kollega av meg, ved Universitetet i Oslo, tok nylig for seg noen skriverier i forbindelse med en "uttalelse" som skulle skrives. Der var det noen som hadde skrevet om "vitenskapelige forskere". Vi lo over dette smør på flesket - en forsker er jo per definisjon en vitenskapsmann, en som arbeider vitenskapelig.

Men så kom vi frem til at det i grunnen var en fiks formulering, en som kanskje kan brukes nå og da i barnebabbel-uvesen-bekjempelsen. Istedenfor hver eneste gang å skrive om bv-folkenes "forskere" i gåseøyne, kan man innføre et skille mellom vitenskapelige forskere og uvitenskapelige forskere.


Det er egentlig ikke så underlig at det skilles mellom "vitenskapelige forskere" og andre "forskere" på samme måte som det skilles mellom "vitenskapelig høyskoler" og andre "høyskoler". Det er verdt å merke seg at "forskere" generelt er blitt en fellesbetegnelse for de som utgår fra "høyskolene" mens det altså må presiseres at "vitenskapelige forskere" har sin bakgrunn fra vitenskapelige høyskoler og universiteter.

Personlig synes jeg det er misbruk av ordet forsker å kalle enhver synser for "forsker". Det har gått inflasjon i bruken av ordet, og "vitenskapelig forsker" er slettes ingen pleonasme i disse dager hvor enhver enfoldig idiot kan tituleres som "fagperson". Det er blant annet de "faglige vurderingene" til idiotene i barnevernet som fradømmer foreldre retten til eget liv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dataregistering
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 7:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
agrippa wrote:
Er ikke klienten barna? Eller er det foreldrene?
.

Det er barnet som er klienten, men det er ikke problem å finne ut hvem disse "psykisk-syke barnemishandler" foreldrene er, når barnet er oppført med personnr.. Dette er opplysninger som kan få store konsekvenser for personer senere i livet, de uriktige opplysningene kan komme på avveier. En blir faktisk stemplet som menneske, det være seg både foreldre og barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dataregistering
PostPosted: Sat Jun 02, 2007 7:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Det er barnet som er klienten, men det er ikke problem å finne ut hvem disse "psykisk-syke barnemishandler" foreldrene er, når barnet er oppført med personnr.. Dette er opplysninger som kan få store konsekvenser for personer senere i livet, de uriktige opplysningene kan komme på avveier. En blir faktisk stemplet som menneske, det være seg både foreldre og barn.


Jeg synes det er helt avskyelig at uskyldige barn skal bli krenket på denne måten. Barnevernet får tak i personnummeret til de stakkars barna og stigmatiserer dem med sine forkvaklede løgner, både om foreldrene og om barna selv. :x

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 03, 2007 1:22 pm 
Offline

Joined: Sat May 19, 2007 4:18 pm
Posts: 43
Jeg kommer ikke inn på skjema som brukes. Noen som vet hvorfor?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]