It is currently Sun Apr 28, 2024 3:58 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ikke-biologiske "foreldre" dreper oftere!
PostPosted: Wed Aug 09, 2006 1:24 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Ikke-biologiske "foreldre" dreper oftere![/face]


Kilde

En svensk undersøkelse avviker fra andre undersøkelser i verden. Mens man andre steder har forsket seg frem til at ikke-biologiske "foreldre" dreper 80 ganger oftere enn biologiske foreldre, så var den svenske forskjellen mye mindre.

Skal jeg tippe, så skyldes det muligens at når man deler opp noe over 200 barn i forskjellige grupper, så blir gruppene så små at de statistiske tilfeldighetene gjør forskningen mindre sikker.

Uansett, det ble igjen konstantert at barn som er hos andre enn sine biologiske foreldre, lever mer utrygt. Ikke minst i relasjon til mishandling.

Les Skånlands artikkel og hennes lenker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stemoderlig
PostPosted: Thu Oct 04, 2007 4:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 22, 2006 5:47 pm
Posts: 113
Fant denne i Ekstrabladet (dk)

http://ekstrabladet.dk/112/article335137.ece

Quote:
Stedmor torturerede kærestes barn ihjel

En sadistisk stedmor hadede sin kærestes lille søn så meget, at hun torturerede ham ihjel, mens faderen blot så på

Senest opdateret - 13:50 - 07. sep. 2007

En ung, indisk kvinde fra London følte sig åbenbart så truet af en kun 17 måneder gammel dreng, at hun gentagne gange torturerede ham og udsatte ham for groteske lidelser.

Sumairia Parveen havde forladt sin mand og i stedet indledt en affære med sin fætter Abid Ikram. Men med den 30-årige fætter fulgte også hans 17 måneder gamle søn Tahla Ikram. Sønnen var i midlertid så hadet af den unge kvinde, som følte at barnet var en trussel mod det nye forhold, at hun mishandlede ham i håbet om, at han ville blive fjernet fra hjemmet.

Lignede noget fra et biluheld

Den lille dreng fik brækket både ribben, lår og skinneben, cigaretstumper blev slukket på hans krop, og hans ben blev brutalt skåret op, så såret til sidst gav udsyn til scener og blodårer.

- Han lignede noget, der havde været involveret i en bilulykke, lød det fra den læge, som undersøgte drengens livløse krop.

Adskillige gange i drengens korte levetid blev han indlagt på hospitalet med tydelige tegn på overfald, men hver gang blev han undersøgt af en ny læge.

Ni års fængsel

Alt imens den onde stedmor, som i øvrigt selv er mor til en datter, forpinte Tahla Ikram, skulle faderen angiveligt have fulgt torturen uden at gribe ind. Parret har erklæret deres uskyld under retssagen i det vestlige London. De er sluppet for mordsigtelser men er tiltalt for at have 'tilladt barnets død'.

I dag faldt der dom i sagen. Både barnets far og stedmoderen fik begge ni års fængsel.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stemoderlig
PostPosted: Thu Oct 04, 2007 11:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ni år er en alt for mild dom. Jeg går for livstid. Så vet dere det.

orm wrote:
Fant denne i Ekstrabladet (dk)

http://ekstrabladet.dk/112/article335137.ece

Quote:
Stedmor torturerede kærestes barn ihjel

En sadistisk stedmor hadede sin kærestes lille søn så meget, at hun torturerede ham ihjel, mens faderen blot så på

Senest opdateret - 13:50 - 07. sep. 2007

En ung, indisk kvinde fra London følte sig åbenbart så truet af en kun 17 måneder gammel dreng, at hun gentagne gange torturerede ham og udsatte ham for groteske lidelser.

Sumairia Parveen havde forladt sin mand og i stedet indledt en affære med sin fætter Abid Ikram. Men med den 30-årige fætter fulgte også hans 17 måneder gamle søn Tahla Ikram. Sønnen var i midlertid så hadet af den unge kvinde, som følte at barnet var en trussel mod det nye forhold, at hun mishandlede ham i håbet om, at han ville blive fjernet fra hjemmet.

Lignede noget fra et biluheld

Den lille dreng fik brækket både ribben, lår og skinneben, cigaretstumper blev slukket på hans krop, og hans ben blev brutalt skåret op, så såret til sidst gav udsyn til scener og blodårer.

- Han lignede noget, der havde været involveret i en bilulykke, lød det fra den læge, som undersøgte drengens livløse krop.

Adskillige gange i drengens korte levetid blev han indlagt på hospitalet med tydelige tegn på overfald, men hver gang blev han undersøgt af en ny læge.

Ni års fængsel

Alt imens den onde stedmor, som i øvrigt selv er mor til en datter, forpinte Tahla Ikram, skulle faderen angiveligt have fulgt torturen uden at gribe ind. Parret har erklæret deres uskyld under retssagen i det vestlige London. De er sluppet for mordsigtelser men er tiltalt for at have 'tilladt barnets død'.

I dag faldt der dom i sagen. Både barnets far og stedmoderen fik begge ni års fængsel.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Steforeldre
PostPosted: Thu Oct 04, 2007 11:59 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Mar 22, 2006 5:47 pm
Posts: 113
*signerer Mona*
Heldigvis er ikke alle steforeldre slik, tenker/håper jeg.
Men det er nok av steforeldre der ute som har vanskelig å akseptere at partneren faktisk har barn fra før, og om de ikke utfører drap og fysisk mishandling, vil jeg tippe at barna ikke akkurat jubler når de skal til/eller tilbake fra helgesamvær pga denne type steforeldre (den typen jeg siterer nedenfor da).

Og dette uroer meg, da jeg faktisk har barn (bortført, men dog..)
Hennes far har ikke mulighet til å introdusere henne for stemødrene.
Men hvordan skal jeg oppdage en barne hatende falsk slask i mitt hjem?
:!: Jeg som ikke enset trusselen b"v" engang.
Jeg er av den oppfatning at disse partnerene holder sine følelser god skjult.
I allefall i begynnelsen.

Dette med steforeldre blir jo utenfor tema på HELE forumet, men om disse steforeldrene kan si og behandle ikke-blods barn slik, hvordan står det da til med FOSTER"FORELDRES" behandling med barn som er skadde, traumatisert, har atferdsvansker osv. etter at b"v" har vært på ferde. Vilke reaksjoner vil disse barn fremkalle, når takhøyden er så lav for "dine" barn på tross av tilknytting til kjæresten og "våre" barn.

Jeg håper virkelig at disse steforeldrene er i mindretall.

De fleste vil jo før eller siden "måtte" sende sine barn til samvær, hvor det er en steforelder.
Er partneren og eksen klar over steforelderens holdning til barnet?

Regner med jeg kommer til å bli stemor selv en dag.
:!: De fleste har jo barn fra før.
Om jeg ikke går i lag med hans barn eller han med mitt, sier ikke det sitt?


sagt i debatt på "barnimagen"
http://www.barnimagen.com/forum/thread/10401840

Quote:
Min samboer har 2 barn fra et tidligere ekteskap...
Jeg vil jo helst at den lille som kommer nå om 2 måneder skal markere at jeg og min samboer nå har stiftet familie. Og at fortid da er fortid...

-Eksen er fortid i fam. forbindelse, men barn er fortid-nåtid-fremtid

Quote:
halvsøsken som bare er på besøk

-Stuet inne på gjesterommet?

Quote:
Jeg valgte ikke å bli stemor. Det er bare noe som hang med det...

-Stakkars, som ble tvunget inn i et forhold, hvor partneren hadde formert seg fra før.

Quote:
...fortid med noen feilskjær i sjøen.

-Fin måte å se barna til kjæresten på.

Quote:
Jeg vet han aldri hadde valgt bort våre barn. uansett! Han er som sagt knyttet til de på et helt annet plan.

-Om mannen sin som valgte vekk barn fra tidligere forhold. Dåre!

Quote:
Mine stebarn skal iallefall ikke være med på bildet, og de blir heller ikke nevnt i teksten! Det får F**** være grenser! Hadde det vært opp til meg, hadde de ikke blitt best i barnedåpen en gang.
Og de får heller ikke komme å besøke med på sykehuset. De kommer til oss to og en halv uke etter fødsel, på vanlig samværshelg. De skal ikke få den æren av å være midtpunktet i noe rundt mitt barn!
Jeg valgte heller ikke å bli stemor, det var bare en ubehalgelig last som fulgte med, desverre!!!!

-Så hyggelig. Sjalu, gi denne fosterhjemsgodtgjørelse så kanskje humøret letter?

Quote:
de var heller ikke en del av navnfesten og er stort sett ikke med på noe som angår vårt barn.

-Tragisk

Quote:
Er hele tiden redd for at de skal smitte han med noe ( de er alltid syke).... Ikke bare det, vanskelig å forklare å jeg kan rett og slett ikke noe for det, men jeg klarer bare ikke at de skal ha særlig mye med han å gjøre.

-Om stebarna når de er i nærheten av stemoderens egen sønn.

Quote:
For fremtiden ville jeg ha krevd at han hadde vår sønn på ulikt tidspunkt enn de andre... (tidligere barn)

-Hun tenker på å forlate mannen sin fordi stebarna er så umulige, og han vegrer seg for å velge mellom henne og barna. Sitt eget barn skal da ikke treffe sine søsken.

Quote:
men jeg vil ikke at de eller gutten min skal tro at de er søsken...

-?

Quote:
men de snakker om henne hele tiden og stakkarene tro jo at dama er helt fantastisk.

-Om stebarnas prat om sin egen mamma.

Quote:
Jeg ville snakket med både barnevern og familievernkontoret for råd og veiledning. Mor trenger tydeligvis veiledning på dette med oppdragelse og grensesetting, og der kan BV hjelpe til.

-Råd fra en stemor til en annen...

Quote:
Bli beinhard, stå på ditt, ikke bry deg om du da kan virke nedlatende. Det er de som gjør feil, og din mann med dem. Gi ting en sjangse til, bare aksepter at din mann her er litt svak, men gå ikke i fra han av den grunn. Sats på forholdet og på familien. Ta time.out, og begrense den negative innvirkeningen

-Et råd til før vi stenger?

Quote:
Vi er et besøkshjem til mannen min sin datter fra et tidligere forhold...

-Ikke via b"v" men det er det hun kaller samværet! Kanskje hun håper på godtgjørelese fra b"v"
Gi disse lønn og kall dem fo...

Nedlatende jeg-og-mine-barn-er-mere-verdt alla vi-mister-ikke-barna-for-vi-er-gode-foreldre :roll:

Stefar: PS
Quote:
forresten, lurer på en ting.. hvordan klarer dere å være far til et barn som ikke er deres? yenker dere ikke på det?

-Dette var det jeg fant på manne-forumet. Ille nok, men i forhold til "damene" er det magert (merk: stemødrene har kontakt med sine stebarn annen hver helg, stefedre resten av tiden).
Enten er menn mere oppegående eller de har ikke en tanke til overs for stebarn og skriver defor ikke om dem? :?

Får nevne kjapt min stefar da, for å fylle på litt, dette er en episode når jeg var ca. 12 år.
Quote:
Jeg fikk ikke ta o'boyen, for den hadde han kjøpt, og jeg var ikke hans barn og da skulle jeg ikke få noe som var hans.
:roll: :lol:


Last edited by orm on Fri Oct 05, 2007 12:02 am, edited 6 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg ble litt lang
PostPosted: Thu Oct 04, 2007 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg ble litt lang i trynet der, ja

huff og huff, ille, ille lesning, jeg blir kvalm av sånt,

for jeg vet hvordan det er å bli ekskludert av en stemor.

I voksen alder har jeg derimot opplev hvor vondt det er når kjæresten min ikke vil være sammen med meg og mine barn fordi at han har samvær med sine barn.

Jeg er for øvrig født og oppvokst med flere søsken og en yngre halvsøster og jeg er vant til å dele med meg og vet at dess flere vi er sammen, dess gøyere får vi det!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Daly og Wilson
PostPosted: Thu Nov 08, 2007 6:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 10:43 am
Posts: 132
Forskerparet Daly og Wilson har stått bak mange verdifulle studier av drap utført av steforeldre.

Her er en lenke til deres nettside:
http://psych.mcmaster.ca/dalywilson/pubs.html


En god artikkel om emnet:
http://homepage.ntlworld.com/marek.kohn/cinderella.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]