It is currently Sat Apr 20, 2024 5:21 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Vet ikke om såkalte omsorgsovertakelse har effekt"
PostPosted: Sun Jul 17, 2011 9:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
"Vet ikke om såkalte
omsorgsovertakelse har effekt"


Som dokumentert tidligere så vet ingen at det har noen effekt å ta foreldrene fra barn ved å fjerne barn fra familier ved hjelp av politimakt.

Denne gangen kom det fra den danske seniorforsker Signe Hald Andersen.

http://politiken.dk/debat/analyse/ECE13 ... gte-boern/
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Vet ikke om såkalte omsorgsovertakelse har effekt"
PostPosted: Mon Feb 25, 2013 11:09 am 
Offline

Joined: Sat Dec 01, 2012 11:55 am
Posts: 24
Samme overskrift fra dagens Information.
Forsker: Vi aner ikke om anbringelser af udsatte børn virker


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Vet ikke om såkalte omsorgsovertakelse har effekt"
PostPosted: Mon Feb 25, 2013 6:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

For noe nonsens! Visst vet de og vi: Det virker mot alle respektable hensikter.

 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Vet ikke om såkalte omsorgsovertakelse har effekt"
PostPosted: Mon Feb 25, 2013 10:13 pm 
Offline

Joined: Sat Dec 01, 2012 11:55 am
Posts: 24
Her er mandens egen afhandling om emnet, jeg har en kraftig formodning om at han er ironisk når han skriver som han gør i artikelen. :D
Udsat til børneforsorg

Quote:
Forord
I 1984 tog jeg toget til Birkerød station for at begynde på mit første arbejde som nyuddannet akademiker fra Handelshøjskolen. Jeg skulle følge socialrådgiveres arbejde med unge arbejdsløse, udvikle samarbejdet på tværs af forvaltninger og afdelinger og medvirke til etablering af en lokalområdeforvaltning. Men først og fremmest blev det en introduktion til et langt bekendtskab med socialforvaltninger og socialt arbejde, og dermed den interesse, som har givet lyst til at skrive afhandlingen.
I min tid i socialforvaltningen var der konstant kritik af, hvad vi lavede, og hele tiden for få penge. Der var altid et spænd mellem kritik, manglende ressourcer og de mennesker som skulle støttes, bistås, behandles osv
Et spænd som aldrig kunne udtrykkes i en ensartet styring eller et samlet kompleks af handlinger, men varierede afhængig af typen af personer, typen af lov, typen af medarbejder osv., som konstant skulle håndteres i forhold til politikker, økonomi og lokalitet.
Den gode erfaring blev, at det kunne lade sig gøre at forandre et system i den retning, der så rigtig ud. Der var ”hands on” hver dag uagtet at der skulle laves økonomistyring, juridiske vurderinger og ikke mindst håndteres borgere, personale og politikere.
Da jeg forlod kommunearbejdet kom tvivlen. Tvivlen på om jeg og vi havde handlet rigtigt, selv om de fleste havde gjort det bedste de kunne, og uagtet, at vi havde fundet nye løsninger og vundet respekt for dem. Denne tvivl er retningsgivende for afhandlingen, fordi det må handle om at skabe de bedst mulige forhold for de individer, som står nederst i det danske samfund. Det er derfor nødvendigt at sende et kritisk blik ind på, hvad der sker i socialforvaltningernes arbejde med henblik på at forstå, forklare og forbedre.
Tvivlen og det kritiske blik skal ses som udtryk for respekt for de som i dag står i frontlinjen, også når de handler uheldigt og uhensigtsmæssigt. Men netop derfor er det vigtigt at blive klogere og vide bedre.
Tvivlen omfatter også den forskning, som foregår på området, som ikke altid har blik for årsager til at der handles som der gøres. De fleste undersøgelser undgår at tage stilling til at menneskers behandling af andre mennesker er et kompliceret fænomen, som ikke kan reduceres til en socialarbejders personlige antipatier eller en gold systemfejl.
På samme måde som ansatte i statslige styrelser og interesseorganisationer ofte er parat med kritik og en lang række forslag til, hvad der bør gøres.
Ofte uden erfaring med og indsigt i det komplekse arbejde, og ikke mindst, hvor bøvlet det er at styre i en bestemt retning.
Tvivl og kritik har været ledetråde i formuleringen af afhandlingen, som samtidig har været drevet af en nysgerrighed for at finde en for ståelse for den aktuelle behandling af børn og unge, som har mistet deres forældre, er blevet forsømt, omsorgssvigtet, dårligt behandlet i skolen, af deres kammerater osv
.
En afhandling kommer ikke af sig selv


Når jeg ser hans referanceliste sidst i bogen, er jeg udmerket klar over at han er klar over hvor elendig "arbejde" der udføres.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Vet ikke om såkalte omsorgsovertakelse har effekt"
PostPosted: Tue Feb 26, 2013 9:26 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
MH Skånland wrote:
  

For noe nonsens! Visst vet de og vi: Det virker mot alle respektable hensikter.

 


Det samme skulle jeg til å skrive. Selvfølgelig VET de. De vet og gjør likevel.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]