It is currently Fri Mar 29, 2024 3:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Snill med morsmelk
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 11:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Sitat fra Mamma nr 5 2007:

Barn som får brystmelk blir både gladere og snillere enn andre barn, mener austalske forskere. Forskerne har fulgt 2500 barn og mødre i en periode på 16 år. Og konklusjonen er at de som fikk mest brystmelk har bedre mental helse, færre adferdproblemer og er mindre kriminelle enn dem som fikk lite melk. Selv når forskerne justerte for faktorer som økonomi og utdannelse, var resultatet det samme. Barna hadde betydelig lavere risiko aggressiv og asosial adferd. Forskerne mener det skyldes stoffer i morsmelken, men også at amming skaper nærhet og sosiale bånd mellom mor og barn.
(Sitat slutt)



Stadig oftere tar barnevernet nyfødte og småbabyer som så sårt trenger sin mamma. Barnevernet ødlegger barn, og det fra fødselen av, i stadig flere tilfeller. Mor og barn hører sammen. Ikke dyr engang behandler man så rått som barnevernet behandler mennesker.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2009 6:44 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Slikt er viktig å få frem.

Dette betyr at vi har dokumentasjon eller bevis for at det såkalte barnevernet SKAPER adferdsproblemer ved å ta babyer fra moren.


Jeg leste en gang for lenge siden en bok som heter "Kjærlighetens terapi" av Aril Edvadsen. Der tror jeg også det ble nevnt at forskningen viste sammenhang mellom manglende amming og asosial adferd. Den boken er vel over 20 år, så slik forskning skal det såkalte barnevernet vite. Men de bryr seg ikke om skadene de forårsaker.

Helsestasjonenes amme-anbefalinger trodde jeg også var bygd på adferdsforskning.

Er det noen som har mer om dette, så er det nyttig. F.eks lenker på nett. Det bør jo være nevnt i engelskspråklige vitenskapelige publikasjoner eller australske aviser.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2009 8:43 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
ja,helt enig har vert så heldig å fått ammet alle mine 11 barn,i fred for barnevernet. De var rolige alle da de ble ammet.De skrek lite,bare når de var sultne ,da var de utålmodige visst ikke melken rant fort nok ned i halsen.

De var runde og gode og lite syke,og friske er de enda.

ja,amming er nærhet og trygghet. men en reaktiv tilknytnings forstyrrelse,ja den diagnosen har flere av dem fått av det praktfulle barnevern....??

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 15, 2009 1:14 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Google er min venn 8)

Quote:
Ammehjelpen

Morsmelk er perfekt mat for et menneskebarn, tilpasset barnets stadig vekslende behov for vekst og utvikling.

forskning viser rett og slett at barn som har fått morsmelk har noe høyere IQ poeng enn de som er kunstig ernært.

Men morsmelk er mer enn mat, den kan også kalles medisin. Asbjørn Langslet, professor i barnesykdommer, har uttalt: ”Så lenge du ammer barnet ditt, får det en daglig liten vaksine”. I dette ligger det at morsmelkens egenskaper når det gjelder å fremme god helse allerede fra fødselen, er helt unike.


Quote:
Morsmelk, immunrespons og helseeffekter Tidsskr Nor Lægeforen 2007

Konklusjon
Dagens kunnskap om morsmelkens immunbiologiske egenskaper inkluderer flere mekanismer. En rekke positive helseeffekter for både barn og mor anses som bevist, i tillegg er det indikasjoner for langt flere.

Hovedbudskap

Komponenter i morsmelken bidrar til utvikling og modning av barnets immunapparat
Morsmelk og laktasjon kan ha helseeffekter for barn og mor også på lang sikt


Mange gode, naturlige egenskaper altså. I tillegg til di som allerede er nevnt her.

I motsettning til dette:

Quote:
morsmelkerstatning

Vanlig morsmelkserstatning er laget med basis i kumelk. Næringsinnholdet er imidlertid justert slik at den ligner på morsmelk i så stor grad som mulig.

Kumelk inneholder opptil tre ganger så mye proteiner som morsmelk og derfor senkes proteinmengden. Det tilsettes også fett i melka, man senker saltinnholdet og tilsetter vitaminer og mineraler. Opptaket av jern går bedre fra morsmelk, og derfor tilsetter man en større mengde jern i morsmelkserstatninger. Smaken på morsmelkerstatning av samme merke er alltid den samme. Pulvermelk inneholder ikke fordøyelses- eller immunfremmede stoffer.


Å så kan man sette dette i sammenheng med:

Quote:
milk intolerance

Between 30 and 50 million Americans are lactose intolerant and certain ethnic and racial populations are more affected than others. Up to 80 percent of African Americans, 80 to 100 percent of American Indians, and 90 to 100 percent of Asian Americans are lactose intolerant. The condition is least common among people of northern European descent.


Quote:
6200 babyer forgiftet

Produsentene skal ha tilsatt melamin med viten og vilje, for å få morsmelkerstatningen til å virke ekstra proteinrik og kunne selge den til en høyere pris,


Å dette kaller barnevernet "til barnets beste" :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 25, 2009 2:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Da håper jeg bare på at de som har blitt fratatt morsmelka som baby grunnet barnevernet saksøker dem. Siden det er en slik viktig kilde.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 06, 2009 1:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barn som blir ammet, er godt beskyttet, og det er svært sjelden de får alvorlige luftveisinfeksjoner og blir syke.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]