It is currently Sun Apr 28, 2024 5:13 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Statistisk sammenhang: Barnefjernsøkning og økt mobbing
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 2:17 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Statistisk sammenhang:
Barnefjernsøkning og økt mobbing


Som vi kjenner til, så bare øker og øker det såkalte barnevernet.

Det samme gjør mobbingen.

I flere år har man fokusert på mobbing på skoler. Det skulle tilsi at det ble mindre mobbing. Det blir det ikke. Den grove mobbingen har økt med hele 20%.

Det sier seg selv at når det såkalte barnevernet fjerner den "bremsen" foreldre og slekt er, og plasserer barn på institusjoner, sammen med de som elsker å finne på galt, så må det gå galt.

På en fremmed plass, og rasende på maktpakkets kontroll, så kan mange "drite i" alt mht oppførsel. At bv's institusjoner er en opplæringsplass for kriminalitet, er jo også kjent. Videre vet vi at forskningen sier at disse barna har verre prognoser, enn de som er hjemme hos påstått for dårlige foreldre.

Dermed så burde det være innlysende at det har mer enn statistisk sammenhang.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 11:49 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Skolene "løser" gjerne mobbesaker de ikke lenger kan overse fordi foreldrene krever handling (gjerne også gjennom media) ved å melde fra til barnevernet. Det har skjedd i min kommune og barna er nå sendt i fosterhjem i et annet fylke.

Så billig, så enkelt....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 2:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, helt soleklart. Det må bli mere mobbing i skolen, når fosterbarn ferdes sammen. Og fostrbarn med andre stakkars ødlagte barn... Hjem og familie / slekt er som naturlig brems på barn. Å plasere sammen en gjeng barn på institusjon hvor mange barn elsker å finne på galt... Er svært dårlig behandling av barn.

Man trenger sin familie og slekt. Barna har det jo ikke bra verken i fosterheim eller på institusjon. Stadig vekk er barn på rømmen fra disse steder. Fordi di vil hjem til mor og far. Hvorfor må di plag barna slik barnevernet? Di hater tydligvis barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 4:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja mange barn på institusjon og i fosterhjem føler seg voldtatt. Ingen tvil om det. Å hva gjør man om man føler seg voldtatt å ikke blir hørt? jo naturligvis lar man det gå ut over alle dem som påstår barnevernet er så fantastisk.

En annen ting er at disse barna også blir mobbet av di samme som mener barnevernet er fantastisk, nettopp fordi di bor i fosterhjem og institusjoner.

Så det sier seg selv at ved økt omsorgsovertakelse, øker mobbingen som disse i voksen alder drar med seg i statistikken økt vold i samfunnet.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:50 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det var også mange fosterbarn på den skolen som barna mine gikk på - alle ble mobbet (med lærernes mer eller mindre aktive godkjennelse) - fordi de var fosterbarn.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 11:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er jeg helt sikker på stemmer, det Anne Britt skriver, at fosterbarn ble mobbet på skolen der hun gikk. Og dette med lærernes mer eller mindre sympati. Ja, det tror jeg. Det er fælt, og viser at fosterbarn blir utsatt for mobbing di også. Da har vi mye mobbing i skolen. Liv Marit skriver at flere føler seg voldtatt hos fosterforeldre\barnevernsinstitusjon. Det er sant det du skriver. Og mobbing bare øker i omfang i takt med omsorgsovertagelse. Fosterbarn både mobber andre og fosterbarn blir mobbet. Og denne galskapen har barnevernet ordnet til.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 11:08 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Det var også mange fosterbarn på den skolen som barna mine gikk på - alle ble mobbet (med lærernes mer eller mindre aktive godkjennelse) - fordi de var fosterbarn.


Jeg burde selvsagt tenkt over denne siden av saken. Det er viktig å få med!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]