It is currently Thu May 09, 2024 11:36 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: bt.no: Informativ artikkel om pengegaloppen oa i bv
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 8:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

bt.no: Informativ artikkel
om pengegaloppen oa i bv


Artikkelen finner du her.

Quote:
Stat og kommune deler utgiftene

Drøyt halvparten av utgiftene til barnevernet dekkes over kommunebudsjettene.



Altså rundt 6 milliarder kroner, kan vi konkludere med at kommunene må ut med.

Quote:
Det er stor forskjell på kostnadene til de ulike typer tiltakene. Et opphold i en barnevernsinstitusjon koster i gjennomsnitt hele 5300 kroner i døgnet per barn, mer enn dobbelt så mye som en plassering i fosterhjem.


Det koster altså kr 80000,- pr mnd pr barn hos fosterpersoner.

En familie på tre, som får frastjålet sine barn koster da direkte minimum nærmere kr 250000,- pr måned.

Eller 30 millioner på 10 år!!

"Hjelpen" til barnevernsbarn skal i fortsetningen fortsette til etter at ungdommene er atten. Med institusjonsplasser og annet så ender man opp på prislapper på hundre millioner (100000000) pr 3-barnsfamilie med barn som tas tidlig. Dette for å holde barna borte fra foreldrene.

Hvor mye hjelp kunne man satt inn i et hjem for den summen? For en slik sum kunne man ansatt flere mennesker til å hjelpe, samtidig som man om nødvendig kunne bygd nytt hus for familien.

OG MYE MYE ANNET I TILLEGG!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 1:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Arild har vært her og regnet ut. Se på hva di bruker på fosterfanden. Ingenting bruker di til å hjelpe familier. Visst en familie ber om hjelp tar Anne Lise Bangsund og likesinnede barna. Åttitusen kroner pr. mnd . Hos fosterfanden. Tretti millioner på ti år. Det handler ikke om barnevern men om at staten skal overta barna. Barn tar skade av dette helvette barnefjern påfører dem. Familier hjelper di ikke i det hele tatt. Vi har et grusomt land når det gjelder barnevernog bruk av makt . Og tvang. Og inkompetente tullinger i psykiatrien.


Top
 Profile  
 
 Post subject: kostnader ved senskader
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 3:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

-Og etter dette påløper alle kostnadene ved senskadene som disse tvangsomhendetagne barna har blitt påført når de blir eldre, så som:

- kriminalitet, fengsel, psykologhjelp,

- politiet og fengselesvesenet livnærer seg ved hjelpe av mennesker som barnevernet har ødelagt,

- forsikringsselskapene livnærer seg av tyver og andre kjeltringer, som barnevernet har skapt,

- psykologene og de psykiatriske sykehusene er smikkfull av ødelagte mennesker, forårsaket av barnevernets hersinger med folk,

- rettsvesenet livnærer seg også via denne syke businessen,


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Flotters med slike regnestykker, så jeg vet hvilke summer jeg skal forholde meg til når jeg stiller krav i anmeldelsen av barnevernet. Ja di skal få betale det di var villige til å bruke på mine barn. Milliardene skal jeg så bruke på barnevernoffrenes kamp.

Ja det er fortsatt ikke ulovlig å tro på julenissen, selv om han ikke finnes.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 5:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Man kan tro på hva man vil.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 9:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Mulig det kan komme noe positivt ut av den pågående økonomiske krisen....
At Bv og andre lugubre instanser får mye, mye mindre bevilgninger.. og at de til sist må fjernes som budsjettpost :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 1:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Svane skrev:

Quote:
Mulig det kan komme noe positivt ut av den pågående økonomiske krisen....
At Bv og andre lugubre instanser får mye, mye mindre bevilgninger.. og at de til sist må fjernes som budsjettpost


Vi får inderlig håpe det. Men det kan også slå andre veien - med begrunnelsen at den økonomiske krisen vil føre til mer fattigdom, rusmisbruk og psykiske problemer i familiene, samt at de heller sparer på skolebudsjettene og dermed stimulerer skolene til å kvitte seg med alle de som skaper problemer.
Da vil det bli enda verre en periode - men, siden baby-boomerne ikke kommer til å gi slipp på sine privilegier - vil nok de fleste ressurser (som det også vil bli merkbart mindre av) kanaliseres til eldreomsorgen.

Det er baby-boomerenes interesser som har drevet elendigheten fram, og det vil ta slutt med oss - håper jeg.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]