It is currently Sun Apr 28, 2024 10:07 am



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: SSB melder om økt mengde barnefjerning 2007
PostPosted: Wed Sep 17, 2008 9:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Statistisk Sentralbyrå melder om økt mengde barnefjerning i 2007


Statistisk Sentralbyrå hevder at barna fikk hjelp. Det kan de selvsagt ikke dokumentere. Forskning sier noe helt annet.

42 600 barn og unge opplevde mer eller mindre dramatisk innblanding av makten. Nesten 20% av disse var/ble tatt.

Dette betyr ikke at sjansen er 20% for å bli tatt, om man har barnevernstiltak. Muligheten er mye høyere, fordi dette tallet var ut fra et år. Det såkalte barnevernet arbeider gjerne over flere år og kommer ofte igjen og igjen. Da kan sjansen bli større for å miste barn enn for å beholde de.

11 700 nye barn fikk oppleve den lumske og manipulerende etaten. Det vil si at ca hvert femte barn og deres familie opplever ÅRLIG å bli utsatt for dette som gjerne oppleves svært pressende, og lager spor for livet. Det vil si at i en klasse med tredve elever, så vil statistisk seks av disse oppleve innblanding i sine hjem.

Kilde

[EDIT:]
Legger herved til lenken om hvordan det såkalte barnevernet begrunner såkalte tiltak 2007. Tabellen for 2005 var så vidt over 10000. I år passerer vi 12000.

Legg spesielt merke til begrunnelser som god-dag-mann-økseskaft:
Tilhøva i heimen, særlege behov 5 566
Anna grunnlag 1 856
Uoppgitt grunnlag 1 314

Seksuelle overgrep, som barnefjernerne bruker å skryte av, var påstått 51 av 11731. Selv ikke det såkalte barnevernet klarer å blåse opp incesthysteriet nevneverdig. De finner ganske enkelt ikke disse enorme mengdene med incest som det liksom skal være over alt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon Oct 06, 2008 6:41 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 17, 2008 10:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
SSB skriver at barna fikk "hjelp". De velger å ikke bruke det nøytrale ordet "tiltak", som må være mer korrekt ordvalg. Dette er ikke tilfeldig, men bestemt fra barne(...)departementet og ditto direktorat (Bufdir). Deres intensjon er å villede oss; ren propaganda, med andre ord.
:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 18, 2008 12:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Angående SSB og andre statistikere, så er det nå alment kjent at slike data som konsumprisindekser og arbeidsledighet blir manipulert slik at de ser bedre ut....

USA er selvfølgelig et foregangsland på dette området, men "innovasjonen" foregår også i Norge.

Det er som kjent tre typer løgner:

Løgn, forbannet løgn og statistikk.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 19, 2008 12:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Det at flere barn får "hjelp" av "barne"vernet, er da helt logiskt. Flere og flere land strammer inn på adopsjon, så etterspørselsen etter barn gir et presset hjemmemarked, så barnevernet har vel et offangsivt innrykk på fødestuene. Presset på hjemmemarkedet etter små barn er stort.

Dette er helt vanlige markedsmekanismer. "Barne"vernet ønsker å levere en vare som blir etterspurt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 19, 2008 10:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Anne Brit Raaen wrote:
Angående SSB og andre statistikere, så er det nå alment kjent at slike data som konsumprisindekser og arbeidsledighet blir manipulert slik at de ser bedre ut....

USA er selvfølgelig et foregangsland på dette området, men "innovasjonen" foregår også i Norge.

Det er som kjent tre typer løgner:

Løgn, forbannet løgn og statistikk.

Dette blir faktisk for dumt, vet du hva statestikk er??? Vet hvordan en bearbeider statestikkmateriale???
Jeg tror ikke det, du skal inn på et fagfelt som ikke er lett.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 8:47 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nei det er ikke lett - og jeg har heller ikke mer enn 30 studiepoeng i faget ( for de som synes det betyr noe).

Dumt, ja - men enda dummere å tro at statistikk ikke er manipulerbar.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: SSB propaganderer for "barnevernet"
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 9:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
SSB skriver at barna fikk "hjelp". De velger å ikke bruke det nøytrale ordet "tiltak", som må være mer korrekt ordvalg. Dette er ikke tilfeldig, men bestemt fra barne(...)departementet og ditto direktorat (Bufdir). Deres intensjon er å villede oss; ren propaganda, med andre ord.
:evil:


Det er dessverre en hårdnakket myte at "barnevernets" mer eller mindre fordekte tvangstiltak er en form for hjelp.

Jeg er helt enig i at Statistisk Sentralbyrås bruk av ordet "hjelp" istedenfor "tiltak" er villedende propaganda.

Det er betegnede for ensrettingen i samfunnet vårt at offentlige institusjoner propaganderer for "barnevernet".

Det norske samfunnet er trangsynt, dogmatisk og så langt fra mangfoldig som det er mulig å komme. Alt snakket om mangfold, respekt og toleranse er bare tomt prat som skjuler den dystre virkeligheten: Norge er blitt et diktatur.

Det eneste partiet som viser vilje til å stå imot den totalitære politikken er Fr.p. Valget neste høst vil vise om partiet klarer å omsette tankene til handling og stoppe "barnevernets" misbruk av barn og ungdom.

Si nei til totalitære partier - stem Fr.p.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 9:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Det som kommer inn til SSB er råmateriale, det kan anvendes på ulike måter alt etter hvilke variabler en anvender, ja statestikk er viktig, det avspeiler hva som skjer i samfunnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 2:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Statistikk er et REDSKAP. Akkurat som f.eks. spader. De kan brukes til å plante trær med, men også til å grave massegraver....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 5:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Anne Brit Raaen wrote:
Statistikk er et REDSKAP. Akkurat som f.eks. spader. De kan brukes til å plante trær med, men også til å grave massegraver....

Så du tror ikke på tallmaterialet fra SSB om at barnevernet gjør inngripen i flere og flere personers liv, jeg tror på det.
Etter de gjeldende etterspørrsels mekanismene som er i markedet med tanke på små barn, så er nok barnevernet på "sjarmoffensiv" i barnehager og helsestasjoner.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 7:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Raaen er nok enig i at makten griper om seg i familiene. Det må likevel være mulig å tro at statistikk kan manipuleres.

Det er jo også statistikk på HVORFOR BARNEFJERNERNE GRIPER INN I FAMILIENE. Begrunnelsene er skrevet av barnefjernerne. Snakker barnefjernerne og familieterroristene sant? I så fall vil den statestikken være sann. Jeg tror ikke på den statistikken, fordi jeg vet at det såkalte barnevernet ikke snakker sant. Da blir statistikken som bygger på usannheten, feil.

Dette betyr ikke at statistikk brukt på rett måte ikke er et flott redskap.

Nå er det jo også slik at det finnes en statistisk sammenhang mellom barnefødsler i Danmark og mengde stork... :D

Litt skeptisk må man altså være til det som kalles statistikk, men i praksis kan være tallmagi, tull og fanteri.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 8:52 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Nina wrote:
SSB skriver at barna fikk "hjelp". De velger å ikke bruke det nøytrale ordet "tiltak", som må være mer korrekt ordvalg. Dette er ikke tilfeldig, men bestemt fra barne(...)departementet og ditto direktorat (Bufdir). Deres intensjon er å villede oss; ren propaganda, med andre ord.
:evil:


Di burde heller lære seg å bruke di riktige definisjonene: Bestillt, Kidnappet og tjuvgods plassert hos helerne.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 9:23 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Altså - mine kommentarer om statistikk var ikke ment å avlede dabatten , bare sette det i et litt større perspektiv.

Jeg vet ikke hva jeg har gjort deg Tone - men det virker som om du leser alt jeg skriver mer som en viss mann leser Bibelen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 2:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Anne Brit Raaen wrote:
Altså - mine kommentarer om statistikk var ikke ment å avlede dabatten , bare sette det i et litt større perspektiv.

Jeg vet ikke hva jeg har gjort deg Tone - men det virker som om du leser alt jeg skriver mer som en viss mann leser Bibelen.

Beklager om du ser slik på det, jeg ønsker at dere skal fokusere på hvilket kraftigt verktøy en har når en bearbeider den type statestikk som SSB har, det er råmateriale, det er barne"vernets" påstander, en kan via dette materiale undersøke hvor pengene går, det er ikke eksprimentell data, dette tallmaterialet er nok korrekt i det store og det heile, med sikkert nok noen ikke registrerte tilfeller, men tallmaterialet er såpass stort at det er mer enn nok.

Det er den store pengeflommen innen dette lukka regimet en ser på, og en undre seg da over den høye selvmordsraten, samt at det er 2-3 barn av ti, som klarer seg etter å ha blitt utsatt for denne gode "omsorgen" som barnevernet tilbyr.
Analyseteknikken en anvender når en ser på den type materiale er for lang til å sette opp og å forklare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 22, 2008 12:12 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hvem bryr seg om hvor pengene går? Ikke de som jobber i systemet (om de ikke ønsker å bruke det i budsjettkampen).

Ikke politikerne - deres viktigste oppgave er å holde interessegruppene fra livet og ellers late som de er handlekraftige.

Forskerne og statstikerne er instrumenter for de som kan betale for det. Det finnes knapt uavhengig forskning og statistikk er, om den ikke er direkte manipulert, helt avhengig av de spørsmål som stilles.

De få innenfor hver av disse gruppene som virkelig forsøker å reformere det, blir enten parkert eller hopper av. Til skrekk og advarsel for alle som tviler.

Ja, en skal "følge pengene", men ikke for å bevise at noe innenfor systemet er feilslått. Nei, det må være for å vise at selve systemet er feilslått. Ved å vise hvem som tjener på det, og hvordan.
Men selvfølgelig også hvem som taper.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]