It is currently Thu Apr 25, 2024 8:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernet gir hjerteproblemer
PostPosted: Tue May 15, 2007 4:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Barnevernet gir hjerteproblemer[/face]


Forskere har funnet sammenhang mellom det å føle seg urettferdig behandling og hjertetrøbbel. Få om ingen opplever seg mer urettferdig behandlet enn barnevernet sine mange offer. De opplever at livene deres faller sammen av totalt urimelige årsaker.

Quote:
Det å bli urettferdig behandlet er visst ikke bare trist og irriterende. Det øker også risikoen for å ende opp med angina eller hjerteanfall, mener forskere.
Det er Roberto De Vogli og kollegaer ved University College London og Finnish Institute of Occupational Health som har kommet fram til denne konklusjonen.

De undersøkte over 8 000 eldre statsansatte som jobbet for British Government i London.
Kilde

Dette er jo ikke noe unntak fra det man ellers har ment seg å vite: Et for tøft liv følelsesmessig setter ned imunforsvar og skaper sykdommer. Dette har forskere mer eller mindre ment seg å kunne dokumentere helt fra 70-tallet.

Barne"vernet" er altså en direkte trussel mot folks helse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 6:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Stemmer nok det at "barnevernet" er en direkte trussel mot folks helse. Den type stress som de utsetter foreldre for er noe av den mest skadelige stress formen som finnes, ikke rart at en finner foreldre som ikke orker å leve lenger.
Sen skader på foreldre og barn som er blitt utsatt for disse psykopat individene er nok av temmelig alvorlig karakter.
Selv har jeg fått utløst en auto-imunsykdom etter den herjingen som politi og barnevern gjorde mot oss. Selv om jeg fikk barnet mitt tilbake etter 2 mnd., satte det sine spor.
Det var ikke bare bare å se sinn sønn gå så raskt ned i vekt (ca 8 kg på i underkant av 2 mnd.) Jeg fryktet reelt at jeg kanskje kom til å få han hjem i en kiste. Sen skadene kommer før eller senere.
For mitt vedkommende blir spørsmålet hvem som skal stilles til ansvar for gjerningene, et erstatnings krav vil bli fremmet av meg og min sønn.
Dette har nok politi og kommune skjønt for når kravet blir fremmet er det reelt og berettiget.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 7:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Den studien det refereres til fant klare indikasjoner på en sterkere sammenheng mellom posisjon/ sosial status på helse, enn utdanning, økonomi og livsstil.

Dette er i overenstemmelse med en studie av bavianer, der forskerne fant at de som levde i utkanten av flokken og hadde lav status ble sykere og hadde høyere dødlighet.

Dette er i grunnen ganske oppsiksvekkende funn, da den konvensjonelle visdommen forklarer økt sykdom og dødlighet som et resultat av livsstil som igjen blir påvirket av økonomi og utdanning.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 7:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...Dette er i grunnen ganske oppsiksvekkende funn, da den konvensjonelle visdommen forklarer økt sykdom og dødlighet som et resultat av livsstil som igjen blir påvirket av økonomi og utdanning.

En direkte motsigelse er det vel ikke. Men det er klart at undertrykkelse og angrep er svært skadelig.

Det er jo det man i utgangspunktet skal ha et politi for å hindre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 8:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Den studien det refereres til fant klare indikasjoner på en sterkere sammenheng mellom posisjon/ sosial status på helse, enn utdanning, økonomi og livsstil.

Dette er i overenstemmelse med en studie av bavianer, der forskerne fant at de som levde i utkanten av flokken og hadde lav status ble sykere og hadde høyere dødlighet.

Dette er i grunnen ganske oppsiksvekkende funn, da den konvensjonelle visdommen forklarer økt sykdom og dødlighet som et resultat av livsstil som igjen blir påvirket av økonomi og utdanning.


Professor Astrid Nøkleby Heiberg sa i et intervju at hun mente penger gjør mennesker mer motstandsdyktige mot påfristninger. Penger gjør det kanskje lettere å dempe stress som følge av ytre påkjenninger.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 9:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Astrid Nøklebye Heiberg kan gjerne ha sagt og gjort fornuftige ting for alt jeg vet, men hun er en svoren freudianer! Psykoanalytiker. Jeg stoler av prinsipp aldri på hva denslags mennesker finner på å si. Det er ikke regningssvarende å anta at de kan forholde seg til sannheten. Det hjelper lite at ANH har vært stortingsrep, statssekretær og statsråd for Høyre. :roll:
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 9:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild Holta wrote:
En direkte motsigelse er det vel ikke. Men det er klart at undertrykkelse og angrep er svært skadelig.


Det er klart at direkte sult, feilernæring og fullstendig uvitenhet ikke akkurat bidrar til å leve lenge og vel.
Og det er mulig jeg tar feil. men mitt inntrykk og jeg er ikke alene om det - er at helsepolitikk og debatt svært ofte legger til grunn at dette først og fremst er et spørsmål om individuelle valg, der troen på formell kunnskap og økonomi som helsefremmende tiltak ligger implisitt.
Studien sier etter det jeg forstår at undertrykkelse av menneskeverdet og friheten til å forme sin egen hverdag er viktigere enn matvaner.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Last edited by Anne Brit Raaen on Tue May 15, 2007 9:45 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Penger som beskyttelse
PostPosted: Tue May 15, 2007 9:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Astrid Nøklebye Heiberg kan gjerne ha sagt og gjort fornuftige ting for alt jeg vet, men hun er en svoren freudianer! Psykoanalytiker. Jeg stoler av prinsipp aldri på hva denslags mennesker finner på å si. Det er ikke regningssvarende å anta at de kan forholde seg til sannheten. Det hjelper lite at ANH har vært stortingsrep, statssekretær og statsråd for Høyre. :roll:


Penger kan nok virke som en slags kollisjonspute når barnevernet rammer av all kraft, men penger kan beskytte mot livets realiteter i den grad at menneskene lar være å vende seg mot Gud i sin fortvilelse. De fattige har lavere terskel for å be Gud om hjelp, for de har jo ikke så mye mammon som kan skjerme dem mot livets påfristninger. Materiell velstand kan dermed vise seg å bli en stor hemsko dersom målet er frelse og evig liv. En slik dimensjon har Astrid Nøkleby Heiberg tilsynelatende uteglemt i all sin verdslige kunnskap.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]