It is currently Tue Apr 16, 2024 8:35 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Er nordlendinger altfor bekymret for barnas oppvekstvilkår?
Ja, det formelig hagler bekymringsmeldinger til barnevernet 50%  50%  [ 2 ]
Nei, nordlendingers bekymring er høyst berettiget 0%  0%  [ 0 ]
Nei, tvertimot, de fleste nordlendinger "driter i" barna sine 0%  0%  [ 0 ]
Nei, nordlendinger bekymrer seg mest for barnevernet 50%  50%  [ 2 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: Nordlendinger mest bekymret
PostPosted: Wed Feb 28, 2007 1:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
En ny landsomfattende undersøkelse viser at nordlendingenebekymrer seg mest og sørlendingene minst.

De bekymringsløse sørlendingene tar spesielt lett på ting som hærverk og tyveri, barnas oppvekst og fremtid, blind vold og narkotika.

Forsker Per Fugelli ved Universitetet i Oslo mener undersøkelsen først og fremst viser at nordmenn er altfor bekymret.

Kommentar: Det er ikke blitt undersøkt hvorvidt graden av bekymring er positivt korrelert med antall hjelpetiltak fra barnevernet. Det er imidlertid ting som tyder på at barnevernet i Nord-Norge (les: Helgeland) er er spesielt aktivt og at det kan forklares med nordlendingers hang til å sende bekymringsmeldinger i tide og utide.

De mange bekymringsmeldingene fører i sin tur til at foreldre blir bekymret for at barnevernet skal tilby hjelpetiltak eller enda mer inngripende tiltak. Da er bekymringen gått over til frykt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om en dompap
PostPosted: Thu Mar 01, 2007 5:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Dagsavisen wrote:
Forsker Per Fugelli ved Universitetet i Oslo mener undersøkelsen først og fremst viser at nordmenn er altfor bekymret.

– Vi lever i det tryggeste landet på kloden, på det tryggeste tidspunktet i historien, men vi glemmer å nyte det, mener han.


For en unødvendig og meningsløs undersøkelse dette var da, vil nå jeg si. Hvem i alle dager er det som gidder å kaste vekk tiden sin på sånt tull da? Og å bruke penger på det? Helt hull i hode.

Og så synes jeg forsker Per Fugelli er en dompap.

Og han kaster virkelig blår i øyene på oss. Han minner meg om psykolog Bjørg Mjeldheim som sa til meg at jeg måtte være mer like henne, mer aaaaaaaaavslaaaaaapppet og så videre. Og hun er da altså psykolog. Mens jeg holdt på til å miste omsorgen for min sønn. Kyss meg i ræven.

En annen ting til, hvis jeg skulle vært like avslappet som Bjørg, så hadde ikke Gruppen til Familiens Selvstendige Rett sett dagens lys. Og jeg må bare spørre hva som er hennes bidrag til menneskeheten? Hva har hun utrettet?

Per sier: "Vi lever i det tryggeste landet på kloden" - halloen, vi er kun 4. mill. innbyggere her mot 10 mill i stor-London. Hvis Norge var det tryggeste landet å bo i, så hadde det bodd minst 20 mill her, i hver by.

Det bor folk over hele kloden og det er like trygt og godt å bo nesten hvor som helst på denne jorden.

Hvis du har småbarn i huset, er Norge i hvert fall det utryggeste landet i hele verden som det går ann å bo i. Og det er 100 % skråsikkert. Men bare ikke spør Per om han kan bevise det som han sier, for han er en dompap.

At nordlendingene er bekymret for sine barn, ja det skjønner jeg godt. Sjekk ut det terrenget deres da, og de avstandene. Og de lange kalde vintrene. Med barnevernet som jakter på barna på toppen av det hele. Og så skal de ikke få lov til å være bekymret?

Kanskje det å bekymre seg er en diagnose, eller kan bli det, slik at det blir lettere for bv å hente barn i nord-Norge? Eller, kanskje det kan bli en diagnose å ikke bekymre seg så mye for barna, slik at det blir lettere for bv å hente barn hos sørlendingene?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg kjenner Fugelli som en klok mann, og jeg synes ikke at han er på jordet her eller.

Det går fint an å bekymer seg syk, og vi vet vel alle om noen som alltid tar bekymringene på forhånd. De blir rett nok glade når de ikke holder stikk, men det er midlertidig. Sånt tar på.

Selv prøver jeg å ta ting som de kommer, og ikke bruke kreftene på å være redd for ting jeg ikke har noen innflytelse over.

Men, som mange her har erfart, ikke minst Mona, kan det komme tider da en ikke har noe særlig valg.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]