It is currently Thu Apr 18, 2024 10:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: 70% av leseferdighet skyldes arv
PostPosted: Fri Dec 22, 2006 8:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
70% av leseferdighet skyldes arv[/face]


Kun 20% mener de at med noenlunde sikkerhet kan skyldes miljø. Resterende 10% er vel usikkert mht årsak?

Quote:
- Variasjonen mellom dei som les bra og dei som les dårleg etter eit år i skulen, er framleis stor. Det er ikkje fordi lærarane i skulen gjer ein dårleg jobb, men fordi arv spelar ei dominerande rolle. 70 prosent av denne variasjonen kan forklarast genetisk og 20 prosent ut frå miljø, forklarer han.
Kilde

Med tanke på hvordan barnevern skylder på foreldre er dette dramatiske tall. Det kommer som et tillegg til mengder av forskning som gjorde at det allerede på 90-tallet var nærmest allmenn kunnskap at kun 40% av adferd generelt skyldtes miljø, hvor foreldrene sin rolle kun var en av mange påvirkere.

Image

Slike tall beviser at det såkalte barnevernet er en ekstremistisk organisasjon. Når de som "heltemodige martyrer" bryter lover og normer for å redde barn fra foreldre, så får de nissen med på lasset. Genene blir ikke liggene igjen hjemme hos mamma. I tillegg skader de barna for livet gjennom å ta de små fra foreldrene og senere systematisk ødelegge foreldre- og slektsrelasjonen.

Når skal barnevernet forstå at "skyld-miljøet-ideologi", inkludert foreldre, var liksomvitenskap på 50-tallet. Våre besteforeldre var gode mennesker. Den vitenskapelige forståelse rundt disse ting lå imidlertid ikke på et forsvarlig nivå. Det er på tide at det såkalte barnevernet slutter å forholde seg til tenkningen til besteforeldregenerasjonens profilerte forstå-seg-påere eller blir avsatt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 23, 2006 11:42 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
hva med skolen, hvilke rolle spiller den?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Arv eller miljø
PostPosted: Sat Dec 23, 2006 11:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Anne Brit Raaen wrote:
hva med skolen, hvilke rolle spiller den?



Antakelig 30%. Skal forsøke å nyansere dette etter julen. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Svenn Torgersen.
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 9:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg er skråsikker på at det finnes mye relevant utenlandsk forskning som blir SENSURERT av norsk presse - som nettopp motsier alt barnevernsbablet.

For mange år siden så jeg et program på Discovery: En prektig familie hadde adoptert en gutt. Gutten vokste opp blandt familiens andre barn, og fikk skikkelig forpleining. Men. Da gutten ble undom, begikk han drap.

Familien var rystet. Og de bestemte seg for å finne ut av hans familie-bakgrunn. Det viste seg at den bestod av kriminelle, sosiale utskudd som ruste seg på alskens drit og lort.

Samtidig fant jeg denne artikkelen på nettet: -Genene man får fra sine foreldre, er av større betydning for utviklingen av personlighet og personlighetsforstyrrelser enn man tidligere trodde. Foreldrenes oppdragelsesstil og familiens sosioøkonomisk situasjon, derimot, betyr lite så sant det ikke dreier seg om det ekstreme. Det som betyr noe av miljøfaktorer, er de hendelser den enkelte opplever på egen hånd og som er forskjellig fra søsknenes. Derfor er ikke adoptivsøsken mer like enn to tilfeldige personer på gata. Innenfor rimelige grenser er oppdragelsen irrelevant, sier han.
Og min konklusjon er da som følger: Et ugress er og blir et ugress. Det kan ikke bli en rose. Selv om du river et ugress opp fra grøften og planter det i et rosebed, og vanner det godt, så kan det aldri bli noe annet enn et ugress.

Ergo, så er barnevernets praksis helt forkastelig, meningsløst, og undøvendig. Et barn kan ikke bli noe annet enn sine gener, selv om det aldri så mye forsøker.

Ugresset som barnevernet omplasserer, kan aldri bli en rose i rosebedet, men det kan altså bli et jævla stort og vakkert UGRESS!

Det er også forklaringen på hvorfor barnevernsbarn blir så jævla gode kriminelle personer når de blir voksne.

Men. Hvorfor ikke bare la ugresset få stå der i grøftekanten og bli et vakkert skue for de forbipasserende? Hvorfor er det forbudt med vakker vegetasjon langs veiene i Norge?

Jeg fortsetter i neste innlegg med "referanserammene":

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Referanserammer:
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Jeg fortsetter i neste innlegg med "referanserammene":


Her er en vitenskapelig beskrivelse av referanserammer.

KORT FORTALT: Det som skjer når et barn blir omplassert i et fosterhjem er at det mister sine "referanserammer". Altså evnen til å kunne resonnere som følger: "-Å fy faderen, så stygg som mine foreldre er / var mot meg, skal jeg aldri gjøre mot mine egne barn."

Nå må du også ha i tankene barnets gener som det har arvet fra sine biologiske foreldre. -Å forandre sine gener tar tid. Veldig lang tid, og mange generasjoner. Forandringer skjer også via tilfeldig "mutasjon", som nettopp har resultert i artsmangfoldet vårt her i verden.

Men, hvis du skal / vil hjelpe et barn til å bli et bedre menneske enn sine foreldre, så ha det altså ingen hensikt å fjerne det fra familien, snarere tvert imot. På mange måter kan du snakke om å bli "overstimulert"!

Her er en biledlig sammenligning: Disse barnevernsfolkene er jo så bekymret, og de vil sikkert også hjelpe en sommerfulg ut av kokongen sin, og strekke ut vingne dens, slik at det skal bli lettere for den å fly.

Men. Hva skjer med sommerfulgen hvis du hjelper den på denne måten? Jo, det skal jeg fortelle deg: DEN DØR.

For den er selv nødt til å klare å sprenge seg ut av kokongen for å få blodkretsomløpet i gang, og den er nødt til selv å pumpe blod ut i vingene for at den skal bli flyvedyktig.

Trenger jeg å fortelle deg mer om likheten med menneskebarn? At selv om svært få av dem har det kummerlig, så er det likevel til deres eget beste at de vokser opp under disse forholdene for å kunne lære å fly og leve videre for sin egen del.

Noen av oss flyr høyt og noen lavt, noen flagrer like vakkert gjennom livet som en sommerfugl, mens andre summer klumpete rundt som en humle. Hvilket insekt ville du vært foruten?

Jeg vet at det høres rått og brutalt ut, men lika ens: Å hjelpe de barna som virkelig har det ille, ved å fjerne dem fra sin biologiske familie, er bare å gjøre dem en bjørnetjeneste.

Men, det går likevel ann å vise "forkrøplede" foreldre en bedre måte å være forelder på!

Bare husk på det at alt disse barna med slike "forkrøplede" foreldre ønsker, det er at foreldrene deres skal forstå dem og "være snille". De ønsker ingen "nye" foreldre, men at deres egne skal forstå deres behov. Og dersom det likevel ikke lar seg gjøre, så har barna det tross alt bedre i sin "forkrøplede" famillie fremfor å bli omplassert i en konstruert foster-familie.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sun Dec 24, 2006 10:12 am, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Absolutt ingen barn skal noensinne fjernes fra sin familie.
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Bare husk på det at alt disse barna med slike "forkrøplede" foreldre ønsker, det er at foreldrene deres skal forstå dem og "være snille". De ønsker ingen "nye" foreldre, men at deres egne skal forstå deres behov. Og dersom det likevel ikke lar seg gjøre, så har barna det likevel bedre i sin "forkrøplede" famillie.


Absolutt ingen barn skal noensine fjernes fra sin familie. Og sånn skal det ihvert fall bli i fremtiden. Og det er bare ikke snakk om at jeg skal få min vilje - det er sånn det skal bli. Amen.

Jeg "otter" på alle folk. Når folk sliter, føler jeg med dem, i motsetning til bv-folk, som fordømmer dem.

Men, nå har det seg sånn, at alle de folkene som jeg har snakket med, 600 stk. +, er helt vanlige folk. Som bv fabrikerer "feil" på. For å rettferdiggjøre sine egne (og unødvendige) arbeidsplasser.

Barnevernsmyndighetene snakker om at 25 % prosent av befolkningen bedriver med omsorgssvikt... men det er sterkt overdrevent. Den andelen "forkrøplede" foreldre som jeg snakker om er neppe mer enn 0,2 promille.

Resten av oss klarer oss sjøl, uten innblanding av barnevernet.

Og jeg avslutter for denne gang med følgende sitat av Gerd Vespermann: Virkelige problemer kan overvinne, det er bare de innbilte som er uovervinnelige.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Roser og sommerfugler kontra ugress og humler.
PostPosted: Sun Dec 24, 2006 10:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
Noen av oss flyr høyt og noen lavt, noen flagrer like vakkert gjennom livet som en sommerfugl, mens andre summer klumpete rundt som en humle. Hvilket insekt ville du vært foruten?


Litt av et hææærlig sammensurium ikke sant? Roser, sommerfugler, ugress og humler?

Jeg er FOR variasjon og arts-mangfold, mens jeg opplever barnevernet som motstandere av artsrikdommen vår. De er utryddere. I et tidligere innlegg nevnte jeg også at blandingshunder er sunnere og friskere enn "rase"-hunder. Fordi at blandingshundene har fått tilførsel av nye gener som gjør dem mer motstandsdyktig mot sykdommer og ned-arvede-sykdommer.

Slik jeg ser det, så er barnevernet og deres kupajonger bare et uheldig midlertidig utslag av innavl, og de vil dø ut av seg selv, fordi at de / det ikke er villig til å ta til seg nye friske "gener"... *hehe*

For mange herrens år siden skrev jeg også en liten notis om VÅR HERRE;

Når Vår Herre går rundt på blomsterengen, så kritiserer han neppe skaperverket sitt, og luker frenetisk vekk alle de vekstene vi dødelige betrakter som "ugress".

Neida - det som Han ser etter, og gleder seg over, det er om alle de forskjellige blomstene blomstrer og setter nye frø!!!

Og det gjør vi vel?

Jeg ønsker deg en riktig God Jul! Og bruk julen på fornuftig vis, til barnevernets ergrelse; så mange nye frø!!!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]