It is currently Thu Mar 28, 2024 3:43 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: MAKTOVERGREP og JUSTISMORD
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 11:12 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Det har nå kommet ut en ny bok om en barne"verns"sak fra Sunnmøre.
Dette er ei bok som belyser flere sider av det å komme i kontakt med det såkallte barne"vern" og maktovergrepene er grundig dokumentert med alt fra sakspapirer til svar fra Karita på henvendelse fra bestemor ang behandlinga denne familien har fått i møte med det såkallte barne"vern".
Det er også ei historie som går gjennom flere generasjoner,hvor liv har gått tapt og hvor barn og foreldre nesten går til grunne i kampen mot det såkallte barne"vern"

Aktørene er de samme som i AKSELVOLD-SAKEN.

Boka er trykt opp i kun noen få eksemplarer så man må være raskt ute for å sikre seg denne :!:

VEL VERD Å LESE :arrow: ANBEFALES :!: :!:

Haugen Boks omtale:
I boka møter vi Rita 18 år og dottera hennar vesle A. Barnevernstjenesta greier ved help av "Splitt og hersk" mellom Rita og foreldra, lureri lygn, press og svik å presse Rita og Barnet til Trastalia barne- og familiehjem. Der gjer barnevernet brått eit "administrativt vedtak", eit såkalla hastevedtak. Barnevernet plasserer dottera på 1 år, i beredskapsheim først. Barnevernet startar sjølv denne saka, 6 veker før vesle A vert fødd. Dei grunngjev dette med at dei er kjende med at Rita har spesifikke lærevansker, og at ho var utsett for eit grovt seksuelt overgrep som 14-åring. Alle andre stiller seg positive til Rita og barnet.

Lang lenke

Tar med et lite avsnitt fra omtalen bak på boka:
Quote:
Men barnevernet ville det annsleis. Allereie før "A" var fødd hadde dei bestemt seg for at dette var ei "sak". Og den saka skulle dei vinne. Uansett pris. Uansett verkemiddel


Last edited by møre on Fri Nov 09, 2007 8:07 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 11:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg har vært heldig og akkurat fått boken fra forfatteren! Den er svær og tykk, men jeg har den på leseplanen.

Ja, symptomatisk for barnevernet: Offeret tas, offeret straffes. Når Rita har vært utsatt for et sexovergrep, skal hun ikke ha lov til å ha barn.

Rita er adoptert, og det er adoptivmoren som har skrevet boken. Hun sa til meg at hun vet bedre nå – at som fosterforeldre og adoptivforeldre hadde de vært hjernevasket til å tro på alt barnevernet den gang sa. Nå har både de og Rita fått erfare bittert hva barnevernets veiledning og hjelp i virkeligheten er. Nå har de også fått kontakt med Ritas biologiske familie, og fått vite at historien fra starten var en helt annen enn det barnevernet sa.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 07, 2007 2:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Rita er adoptert, og det er adoptivmoren som har skrevet boken. Hun sa til meg at hun vet bedre nå – at som fosterforeldre og adoptivforeldre hadde de vært hjernevasket til å tro på alt barnevernet den gang sa. Nå har både de og Rita fått erfare bittert hva barnevernets veiledning og hjelp i virkeligheten er. Nå har de også fått kontakt med Ritas biologiske familie, og fått vite at historien fra starten var en helt annen enn det barnevernet sa.


jeg tror det er viktig for oss å ha i bakhodet at også fosterforeldre ofte blir offer i denne sammenhengen. Mange av dem har et genuint ønske om å gjøre godt og dette utnyttes av barnevernet på en kynisk måte.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 1:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Sunnmørsposten har i dag hatt omtale av denne boka over 2 sider med intervju bl.a av den ene fra barnevernet som var inne i saka. Hun sier ganske mye mot seg selv i forhold til det som har vært opplyst i saka.....Er hun ambivalent :?: :?: :?: :twisted:

Å være ambivalent er jo ikke noe nytt når det gjelder det såkallte barne"vern",det er jo det de beviser oftest når de ytrer seg :!:

Har ikke tilgang til papirutgaven så om noen har det og får scannet inn dette hadde det vært topp :!:

Hva fosterforeldre angår har man vel strengt tatt to typer- De som har trodd at de gjorde en god gjerning og som våkna og oppdaga hva de har vært med på og dermed tatt avstand og den andre typen som vet at de er med på overgrep men fortsetter med disse og fremholder at de gjør en god gjerning for sin egen økonomiske vinnings skyld.

For ordens skyld Berit,som har skrevet boka,tilhører den førstnevnte :!: :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 1:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Helt enig, Berit er et genuint godt og ærlig menneske. Både hun og mannen hennes har gjort alt som stod i deres makt for at Rita skulle ha det så bra som mulig. De har vært, og er kjærlige foreldre og besteforeldre for Rita og A... Vi som kjenner dem er rystet over behandlingen disse fine menneskene har fått fra "BV" i Ulstein"svik".


Jeg kan scanne inn artikkelen for deg I. Bare gi meg noen timer.....for jeg har en del å gjøre. :wink:


Last edited by Bestemamma on Fri Nov 09, 2007 6:23 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 5:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Men erfaring med barns tilværelse borte fra sine egne viser at det altså ikke er nok å være et godt menneske og gjøre alt for fosterbarnet/adoptivbarnet. Uansett hvor velmenende, så har man tatt barnet bort fra sine egne. Det bærer alltid en stor risiko i seg for at barnet tross alt føler en tristhet og lengsel, og/eller blir opprørsk.

*

Jeg tror det dertil begynner å bli på tide å gjøre det klart at også voksne mennesker har rettigheter, især når de slett ikke kommer i veien for barnas. Nå tenker jeg ikke på hvilke som helst voksne, men på foreldrene. De har faktisk en rett til å ha sine egne barn hos seg, og det å neglisjere og motarbeide denne retten er en grov krenkelse av en grunnleggende menneskerettighet.

Det er dertil menneskelig galt. Det er ikke mellom foreldre og deres barn det er interessekonflikt, det er mellom familien samlet og barnevernet.

Det er tvers igjennom falsk at våre myndigheter plaprer barneverns-ideologene etter når de ensidig vaser om å "arbeide" for barnas "tilknytning" til fosterforeldre og adoptivforeldre.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 6:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Bestemamma wrote:
Jeg kan scanne inn artikkelen for deg I. Bare gi meg noen timer.....for jeg har en del å gjøre. :wink:


Jeg er ferdig med scanningen....... noen som vil ha artikkelen?


Top
 Profile  
 
 Post subject: ja
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 6:42 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, jeg vil gjerne ha artikkelen. Min email er agnethe777@hotmail.com.

Kanskje du også kunne lagt den ut på nett og legge link inn på bloggen?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 09, 2007 6:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Jeg har dessverre ingen steder å legge det på nettet for øyeblikket. :(


Top
 Profile  
 
 Post subject: Avisartikkel
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 2:17 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Her er link til internettside som jeg har lastet opp skannet avisartikkel på. Denne bok anbefales. Jeg nettopp bestilt den over internett.

http://www.freewebs.com/anbefaler/photoablum.htm

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]