It is currently Thu Mar 28, 2024 8:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Debatt i Sveio kommune
PostPosted: Tue Dec 04, 2007 7:07 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Fikk en email med link til debattinnlegg ved Sveio kommune, der det komenteres og tydligvis sensureres innlegg...

http://www.sveio.no/forum.asp?MId1=16&F ... usjonId=12

Debatten sier vel det meste om den personforfølgelse som i dag pågår for talsmann ved Gruppesøksmålet mot barnefjernindustrien i dag pågår.

Samtidig vil jeg minne om at fra januar trer loven i kraft som gjør det mulig for en gruppe å samlet gå til søksmål mot den offentlige etats ansatte.

I samtale med Gerd foreslo jeg at første sak bør gjøres enkel, f. eks. få utlevert all sakdokumentasjon til privat part i saker mot det offentlige barnevern, og at dette offentlige (staten) skal betale for de kommende rettsaker, individuelle så vel som gruppesaker, både når det gjelder å dra induviduelle personer til ansvar for sine ord og gjerninger, utfra motiv det har for å skrive som det gjør i "sakdokumenter", mm


Jeg håper det kan starte på en enkel måte som viser at det er virkekraft over at dette ikke kun gjelder et enkeltindivid, men en samlet gruppe mennesker. Med andre ord påvise at den offentlige etat, gjennom kommunalt barnevern, driver med personforfølgelse av en rekke mennsker, spesielt mappebarn, og at det er gjenomfør via et system - spesielt er helsevesen innvolvert her. Det gjelder å lage rapporter..., rapporter som stempler et individ mindreverdig.

Dermed ødelegges rettsikkerheten for den almindelige borger i et samfunn, og dette utnyttes av den offentlige etat, spesielt NAV og helsevesen utnytter dette grovt. Videre blir rettsystemet og advokater noen som melker videre av den hellige kuen, de sosialt utstøtte....

Jeg håper det en dag vil være mulig å stanse denne samfunns epedemi, til tross for at den virker helt inngrodd i det samfunnet man lever i.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Debatt i Sveio kommune
PostPosted: Sat Dec 29, 2007 12:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Ama wrote:
Fikk en email med link til debattinnlegg ved Sveio kommune, der det komenteres og tydligvis sensureres innlegg...

http://www.sveio.no/forum.asp?MId1=16&F ... usjonId=12

Debatten sier vel det meste om den personforfølgelse som i dag pågår for talsmann ved Gruppesøksmålet mot barnefjernindustrien i dag pågår.

Samtidig vil jeg minne om at fra januar trer loven i kraft som gjør det mulig for en gruppe å samlet gå til søksmål mot den offentlige etats ansatte.

I samtale med Gerd foreslo jeg at første sak bør gjøres enkel, f. eks. få utlevert all sakdokumentasjon til privat part i saker mot det offentlige barnevern, og at dette offentlige (staten) skal betale for de kommende rettsaker, individuelle så vel som gruppesaker, både når det gjelder å dra induviduelle personer til ansvar for sine ord og gjerninger, utfra motiv det har for å skrive som det gjør i "sakdokumenter", mm


Jeg kan opplyse om at Sveio kommune har helt fjernet debatten fra sine sider

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]