It is currently Thu Mar 28, 2024 4:16 pm



Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: GRUPPESØKSMÅL MOT BARNEVERNET A/S: Nå er vi i gang.
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 1:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
GRUPPESØKSMÅL MOT BARNEVERNET A/S: Nå er vi i gang.

Og ja, du leste altså riktig, for nå er vi altså i gang med et gigantisk gruppesøksmål mot barnevernet (inkl. oppreisning).

Gerd June Kjenner har fått tak i en advokat som tar saken vår med glede. Han heter:

Quote:
Advokat Knut Mannsåker
Juristfirmaet, Nygårdsgaten 4, N-5015 Bergen, Norway
tlf: (+47) 55 56 03 79 fax: (+47) 55 32 08 40
Secretary (+47) 55 56 03 73


Vi tar utgangspunkt i de lovbruddene som både Laila Dåvøy (postkortaksjon mot henne for mange år siden) og Karita Bekkemellem ble orientert om den 14. november 2006.

Denne tjenesten er kun forbeholdt deltakere i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett. Du kan melde deg inn i GFSR ved å kontakte Mona Lygre.

For alle andre henvendelser og påmelding til gruppesøksmålet, vennligst kontakt

Quote:
Gerd June Kjenner, tlf: 53740800


Og vi har vi fått følgende dokument av advokat Knut Mannsåker, som du kan begynne å fylle ut:

Quote:
REGISTRERING AV KLIENT - SAKSOPPLYSNINGER – BARNEVERNSSAK
TIL BRUK I KLAGE – ERSTATNINGSSAK – BARNEVERNSTJENESTEN.

NAVN:..................................................................... SAKSNR:...................................

ADRESSE:..............................................................

POSTSTED:...........................................................


POSTNUMMER:..................................................


NAVN PÅ BARNEVERNSINSTANS:..........................................................................................


HVA SAKEN GJELDER:

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................


REDEGJØR PÅ EGET TILLEGGSARK HVIS IKKE PLASS HER


OVENNEVNTE SAKSOPPLYSNINGER VIL BLI BEHANDLET KONFINDENSIELT OG UNDERLAGT TAUSHETSPLIKT, OG OPPLYSNINGENE BENYTTES KUN ETTER AVTALE MED KLIENT.


Husk likevel på at når du sender dine saksdokumenter til advokaten, så skal det kun være kopier og ikke original-papirer.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 2:05 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 21, 2006 9:18 am
Posts: 40
kjempeflott Mona nå er vi i gang


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det er nok slik
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 5:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
Ja ja, sann !!

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Last edited by Kristin Brataas on Wed Mar 14, 2007 1:38 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvem er denne advokat
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 5:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg ber om informasjon om hvem denne Advokat er, med dette hvilken referanse bakgrunn han har både fra tidligere barnevernsaker og søksmål til EMK.

Bare det at han har bergensadresse gjør meg meget skeptisk. Jeg minner på at i barnevernsaker er det ikke mange advokater som er til å stole på, de fleste ønsker kun å tjene penger og mele sin egen kake.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Denne advokaten:
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 8:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ama wrote:
Jeg ber om informasjon om hvem denne Advokat er, med dette hvilken referanse bakgrunn han har både fra tidligere barnevernsaker og søksmål til EMK.

Bare det at han har bergensadresse gjør meg meget skeptisk. Jeg minner på at i barnevernsaker er det ikke mange advokater som er til å stole på, de fleste ønsker kun å tjene penger og mele sin egen kake.


Jeg forstår utmerket godt din skepsis Ama, og det er ikke for ingenting at jeg en gang skrev dette innlegget: Advokater er rettens horer.

Den 8. januar var jeg, Roar Normann og Monica Dirdal i møte med Knut Mannsåker og presentert denne ideen for ham, samt min skepsis overfor advokater. Samtidig refererte jeg til det ovenforstående leserinnlegget.

Han ble ikke skremt av min tydelige misnøye overfor sine kolleger - (for jeg er blitt så gammal at jeg ikke er redd for å være upopulær) - og det er en god begynnelse.

Han mukket heller ikke da jeg sa at det var nødvendig for oss (meg) at all korrespondanse ble lagt ut på RBV, og at dersom han ville ha jobben, så måtte han tåle å bli upopulær...

Derfor tar jeg en tjangs på ham.

Om vi til syvende og sist taper eller vinner mot norsk barnevern i denne omgang, spiller ingen rolle for oss. Egentlig desto bedre om vi taper, for da har vi en FERSK sak å videresende til EMK.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 24, 2007 5:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Gruppesøksmål mot barnevernet



Hei alle sammen

Etter en gjennomgang av flere barnevernssaker rundt omkring i dette landet er det påfallende mange som har en lik konteks. Skulle tro det var de samme som jobbet med alle sakene.
Dette burde det vært en kraftig gjennomgang på, og det skal vi prøve å få til ved å gå til et gruppesøksmål mot staten. Alle som føler seg overkjørt av barnevernet kan være med, det er ikke lett å klare seg mot overmakta alene. Står man sammen er man sterkere og har mere ressurser å hjelpe seg med. Ingen er noen supermennesker så derfor trenger man støtte fra andre, og i de fleste tilfeller kan det være godt å snakke med noen som er helt på utsiden av din egen sak. Husk det er dine barn vi alle skal kjempe for det er ikke lett alene men det er lettere om flere bryr seg. Barnevernet bryter til daglig lover i Norge og ingen i regjeringen er villige til å gjøre noe med det etter å ha blitt informert i flere år vil barne og familie dep ikke se den siden av barnevernet. Men beskytter barnevernet men nå er det gått forlangt fo vill sette munnbind på oss som kritiserer barnevernet. Så vi er nå foreldere fra hele landet som har gått til søksmål mot barnevernet da heller ikke de ansvarlige i de enkelte kommmuner er villig til å gjøre noe med lovbruddene til barnevernet er dette eneste muligheten til å stoppe dem.hvilke lover dem bryter er jo ganske enkelt
Yrkesetisk grunnlags dokument for barnevernspedagoger
Forvaltningsloven
Barnevernloven
helseloven
emk
fns-barnekonvensjon
Grunnloven

Og er det fler som føler att barnevernet ikke følger loven er det bare å ta kontakt. Og det er flere advokater som mener det barnevernet holder på med er horribelt og har sagt seg villig til å stille opp i et gruppesøksmål. Du må være medlem av gfsr for å være med Men det er bare å melde seg inn

Jan Thore Håkelien
mob 45474588
Haakelien@gmail.com
østlandet

Gerd June Kjenner
gerdjune@hotmail.com
vestlandet

_________________
jan thore


Last edited by jthaake on Mon Feb 26, 2007 8:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 24, 2007 9:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
jthaake wrote:
Gruppesøksmål mot barnevernet
Hei alle sammen

Etter en gjennomgang av flere barnevernssaker rundt omkring i dette landet er det påfallende mange som har en lik konteks. Skulle tro det var de samme som jobbet med alle sakene. Osv. ...


Veldig godt jobbet og supert initiativ!!!

jthaake wrote:
Yrkesetisk grunnlags dokument for barnevernspedagoger
Forvaltningsloven
Barnevernloven
helseloven
emk
fns-barnekonvensjon
Grunnloven


Og her er mine forslag:

Mona Lygre wrote:
FNs barnekonvensjon, artikkel 2 - 6, 8 - 14, 16, 18 - 29, 31 - 37, 38.
EU-konvensjonen, artikkel 3 - 10, 14, 17.
Straffelovens kapittel 11, § ||0, 116, 120, 121.
Straffelovens kapittel 15, § 163, 165 - 167.
Straffelovens kapittel 16, § 165.
Straffelovens kapittel 18, § 179.
Straffelovens kapittel 20, § 216, 218.
Straffelovens kapittel 21, § 222 - 227.
Straffelovens kapittel 22, § 228, 229, 233 - 237, 242.
Straffelovens kapittel 23, § 246 - 249, 253.
Straffelovens kapittel 25, § 266.
Straffelovens kapittel 33, § 324, 325.
Straffelovens kapittel 39, § 390a.
Domsstollovens kapittel 6, § 108.
Barnevernloven kapittel, § 3 - 10


jthaake wrote:
Men vi må presisere att ikke alle i barnevernet er sånn men de som prøver å gjøre en bra jobb må slutte som barnvernspedagoger.


Helt enig med ovenforstående utsagn:

Muligens at en knappe håndfull barnevernspedagoger er såkalt "snille", men, hvis de skal få det derre "snillhets"-stempelet av meg, så må de slutte i barnevernet på flekken og begynne å bake brød eller bli skomaker.

Samtlige folk som er ansatt og mottar sin gasje og honorar av barnevernsetaten er med på å fore monsteret "barnevernet", slik at det kan vokse seg større og styggere. I mine øyne er de såkalte "snille" bv-ped. slemme, så lenge de holder seg inne med de SLEMME bv-folkene. I tillegg er de ikke bare slemme, men også veldig, veldig, DUMME.

Mitt syn på fosterforeldre er nøyaktig det samme. Det kan godt hende at et par fosterforeldre er "snille", men de er slemme, når de likevel holder seg inne med bv og mottar lønn for å holde på tjuvgods.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: advokater
PostPosted: Sat Feb 24, 2007 9:32 pm 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Helt enig med Mona, svin er svin samme hvordan de lukter. Stattistikken viser at de er korupte banditter samme hva de prøver å innbille oss.
Jeg er likevel skeptisk til advokater, hva skal vi betale og hvem er ansvarlig for det?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 5:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Mona Lygre wrote:
jthaake wrote:
Gruppesøksmål mot barnevernet
Hei alle sammen

Etter en gjennomgang av flere barnevernssaker rundt omkring i dette landet er det påfallende mange som har en lik konteks. Skulle tro det var de samme som jobbet med alle sakene. Osv. ...


Veldig godt jobbet og supert initiativ!!!

jthaake wrote:
Yrkesetisk grunnlags dokument for barnevernspedagoger
Forvaltningsloven
Barnevernloven
helseloven
emk
fns-barnekonvensjon
Grunnloven


Og her er mine forslag:

Mona Lygre wrote:
FNs barnekonvensjon, artikkel 2 - 6, 8 - 14, 16, 18 - 29, 31 - 37, 38.
EU-konvensjonen, artikkel 3 - 10, 14, 17.
Straffelovens kapittel 11, § ||0, 116, 120, 121.
Straffelovens kapittel 15, § 163, 165 - 167.
Straffelovens kapittel 16, § 165.
Straffelovens kapittel 18, § 179.
Straffelovens kapittel 20, § 216, 218.
Straffelovens kapittel 21, § 222 - 227.
Straffelovens kapittel 22, § 228, 229, 233 - 237, 242.
Straffelovens kapittel 23, § 246 - 249, 253.
Straffelovens kapittel 25, § 266.
Straffelovens kapittel 33, § 324, 325.
Straffelovens kapittel 39, § 390a.
Domsstollovens kapittel 6, § 108.
Barnevernloven kapittel, § 3 - 10


jthaake wrote:
Men vi må presisere att ikke alle i barnevernet er sånn men de som prøver å gjøre en bra jobb må slutte som barnvernspedagoger.


Helt enig med ovenforstående utsagn:

Muligens at en knappe håndfull barnevernspedagoger er såkalt "snille", men, hvis de skal få det derre "snillhets"-stempelet av meg, så må de slutte i barnevernet på flekken og begynne å bake brød eller bli skomaker.

Samtlige folk som er ansatt og mottar sin gasje og honorar av barnevernsetaten er med på å fore monsteret "barnevernet", slik at det kan vokse seg større og styggere. I mine øyne er de såkalte "snille" bv-ped. slemme, så lenge de holder seg inne med de SLEMME bv-folkene. I tillegg er de ikke bare slemme, men også veldig, veldig, DUMME.

Mitt syn på fosterforeldre er nøyaktig det samme. Det kan godt hende at et par fosterforeldre er "snille", men de er slemme, når de likevel holder seg inne med bv og mottar lønn for å holde på tjuvgods.


Mona jeg er enig med deg att vi kunne ha tatt med mere men skal vi bruke det som en anonnse blir det for mye. så vi tok utgangspunkt i en annonse i avisen

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: gruppesøksmål
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 7:05 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 21, 2006 9:18 am
Posts: 40
jeg vil bare si at vi skal prøve og søke om fri retthjelp
er det noe annet dere lurer påkan dere ta kontakt med advokaten som
står der med skjemaet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 1:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
jthaake wrote:
Men vi må presisere att ikke alle i barnevernet er sånn men de som prøver å gjøre en bra jobb må slutte som barnvernspedagoger.

Men er det i det hele tatt relevant at (les: om) ikke alle barnevernspedagoger er "sånn"?? Hvis det finnes rettferdige barnevernsarbeidere der ute hvorfor slår de ikke alarm? De vet selvfølgelig akkurat det samme som oss.

Jeg foreslår at dere tar bort den setningen, jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 7:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nina wrote:
Men er det i det hele tatt relevant at (les: om) ikke alle barnevernspedagoger er "sånn"?? Hvis det finnes rettferdige barnevernsarbeidere der ute hvorfor slår de ikke alarm? De vet selvfølgelig akkurat det samme som oss.

Jeg foreslår at dere tar bort den setningen, jeg.


Uansett hvor velmenende bvarbeider måtte være, så er de enten prinsippløse (i beste fall som Bondevik som mente han kunne forvalta hva som helst fra et stortingsflertall på tvers av hans normer) eller så er de nyttige idioter.

Jeg tror ikke på å være verken prinsippløs eller idiot. Er man prinsippløs i denne betydningen, så gjør man seg skyldig i de andre sin normløshet. Det går ikke ann å jobbe i det såkalte barnevernet uten å måtte være med på å stjele barn, terrorisere foreldre, dekke over mer asosiale kolleger etc.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: svin er svin
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 8:19 am 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Disse barnerøverene er fast overbevist om at foreldre flest er udyktige svin som ikke på noen måte kan håndtere barn. De må derfor dokumentere denne udyktigheten. Stigmatisere en menneskegruppe som undermennesker, nærmest rotter, for å byråkratisere dem til papirhauger. Da kan de forsvare at de kun ser barna 1/8 av tiden. For hvert menneske vi kan jage ut i felten for å se til barna, må de ansette 8 mennesker til.
De er like flinke til å fange småbarnsforeldre som SS var til å fange Jøder for 70 år siden, det er denne funksjonen vi må fokusere på.
Dette er krig, og i krig ryker sannet og folkeskikk først.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: svin er svin
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 8:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tim wrote:
Disse barnerøverene er fast overbevist om at foreldre flest er udyktige svin som ikke på noen måte kan håndtere barn. De må derfor dokumentere denne udyktigheten. Stigmatisere en menneskegruppe som undermennesker, nærmest rotter, for å byråkratisere dem til papirhauger. Da kan de forsvare at de kun ser barna 1/8 av tiden. For hvert menneske vi kan jage ut i felten for å se til barna, må de ansette 8 mennesker til.
De er like flinke til å fange småbarnsforeldre som SS var til å fange Jøder for 70 år siden, det er denne funksjonen vi må fokusere på.
Dette er krig, og i krig ryker sannet og folkeskikk først.


Enig.

Det kan ikke sies for sterkt hvilke motbydelige overgrep mot mennesket det såkalte barnevernet begår hver dag. Barnevernet er fornedrelse av menneskenaturen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om å spille piano med mer enn en finger
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 9:40 am 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Vi må prøve å ha mer enn en tanke i hodet av gangen. Dyreværn kan være å ikke like at høns går i trange bur. Vi behandler våre medmennesker på samme vis som dyra omkring oss. Jeg slakter ikke ei god melkeku, på samme måte bekjemper ikke advokatene barnevernet som er ei sikker melkeku for dem. De slåss på barnevernets premisser. I byråkratiet er det vel ikke annet som fører frem, for oss må det være mere vesentlig å kalle spaden for en spade. Fascisme er fascisma samme hvem som utøver den. Jeg skal sone 30 dager ubetinget, uten ankemulighet, for å ha prøvd å stoppe barnerøverne i en sak røverne tapte. Et samfunn som internerer besteforeldre som beskytter sine barn kjenner vi godt. Min bestefar og bestemor sa klart i fra for 60 år siden og fikk slike # gardiner av jern.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]