It is currently Thu Mar 28, 2024 1:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jan-Aage Torp går i rette med avisen Dagen
PostPosted: Tue Jun 21, 2016 7:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jan-Aage Torp går i rette med avisen Dagen


Dagen er «best på forfølgelse av kristne», men bare i utlandet?
http://www.dagen.no/dagensdebatt/
kristenliv/debatt/Dagen-er-«best-på-forfølgelse-av-kristne»-men-bare-i-utlandet-352483
Dagen, 15 juni 2016

"Men straks mange av de samme fenomener finner sted innenfor Norges grenser, da heter det ikke lenger «forfølgelse», men gjerne «nødvendig omsorgsovertagelse» eller «oppgjør med usunne forhold i norsk kristenhet».
    Den samme Kari Fure som skriver glødende om Saudi-Arabia, Iran, Afghanistan og andre land, er sammen med den øvrige redaksjon pådrivere for å «forfølge» kristne innenfor Kongeriket Norge. Hvorfor denne spaltethet?"


*

Forfølgelsen i Norge og verden - og Avisen Dagens engasjement
http://www.dagen.no/dagensdebatt/
kristenliv/meninger/Forfølgelsen-i-Norge-og-verden-og-Avisen-Dagens-engasjement-354597
Dagen, 20 juni 2016

"Naustdal-saken
.... Er det ikke tankevekkende for Dagen at avisen tok så feil, og faktisk bagatelliserte og endog latterliggjorde den internasjonle demonstrasjonsbevegelsen? Isteden burde Dagen fra første stund ha stilt seg opp som en forsvarer av en kristen familie som hevdet entydig at dette dreide seg om «kristendomsforfølgelse». Som eneste medier i Norge valgte nettavisen «Søkelys» og avisen Norge Idag å formidle lett tilgjengelig, saklig informasjon fra det tidligste stadium i denne saken.
   Her mener jeg at Dagen har sviktet sitt historiske ansvar som forsvarer av kristne i Norge. Det måtte en dommer i norsk rett til for å vise at norske lover kan ikke brukes til å oppløse en slik pinsevenn-familie."

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jan-Aage Torp går i rette med avisen Dagen
PostPosted: Wed Jun 22, 2016 7:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Min kommentar hos Dagen:

Jeg kjenner noen tilfeller som har opplevd at menighetstilhørighet er brukt av barnevernet. "Barneforbønn" for syk mor er også brukt.

For nesten 30 år siden bodde jeg i Uppsala, Sverige. Der var det ikke uvanlig at folk relatert til Livets Ord opplevde at deres søknader til Försäkringskassan forsvant. Undertegnede opplevde jo også det. Resultatet var at jeg gikk ned 16 kg i vekt.

Professor Kirsten Rasmussen ryddet opp når barnevernet laget for mye leven for oss. Både hun og andre utredere hevdet det ville vert bedre for oss å bo i "bibelbeltet" - sør- sørvestlandet.

Norske kristne burde sett utviklingen for svært mange år siden.

Når jeg var gutt - for ca 40 år siden - så fikk jeg ballespark og knytteneveslag begrunnet med bl.a at jeg var "kristelig".

Et par år senere ble en dame jeg kjente tvunget mot sin kristne overbevisning til å skille seg fra sin mann som barnevernet ikke likte. Uten objektive beviser for at dette var "best for barna".

Alt dette handler om kristendomsforfølgelse.

Tar ikke kristenheten jobben med dette NÅ, så blir det mye vanskeligere senere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]