It is currently Thu Mar 28, 2024 6:12 pm



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kjærlighet til hvem da
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kjærlighet
Kjærlighet er mer enn en følelse, en holdning eller en pen idé.

Kjærlighet er en drivkraft som skaper handlinger.

Joh.3,16:
For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Gud kunne utføre en kjærlighets-handling som inkluderte alle.

Det klarer ikke du og jeg. Vi må prioritere.

Da finnes det en naturlig forordning som gjør at vi prioriterer familien.

Dette kaller ofte kollektivistene for "egoisme". Imidlertid er det noe veldig posetivt.

Bit ikke på samtidens "store" idéer! Ingen kan være så god som du overfor dine barn. Barnehagen klarer det ikke. Fosterforeldre klarer det ikke. Skolen klarer det ikke.

Du er unik, uunværlig og det eneste rette for dine barn. Skoler og barnehager har kun verdi som foreldrenes hjelpere i oppfostringen av barn.

Tross all nedrakking på deg og dine omsorgsevner: Ingen betyr mer for dine barn enn du! Du er skapt til en kjærlighetsperson for dine barn og dine nærmeste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjærlighet til nesten
PostPosted: Fri Mar 10, 2006 8:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Gud kunne utføre en kjærlighets-handling som inkluderte alle.

Det klarer ikke du og jeg. Vi må prioritere.

Da finnes det en naturlig forordning som gjør at vi prioriterer familien.

Dette kaller ofte kollektivistene for "egoisme". Imidlertid er det noe veldig posetivt.




Så vidt jeg vet, omfatter nestekjærlighet alle, ikke bare familie eller klanen. Det er jo nettopp dette som skiller kristendommen fra andre hedenske religioner. I kristendommen er det største budet at man skal elske alle, det vil si, nesten. Det står ikke at kjærlighet skal være forbeholdt de som man er i familie med. Det er derfor de såkalte fremmedkulturelle er så nøye med å gifte seg innen stor-familien, for de vet at de bare har klanen. Ingen andre vil bry seg.

Kjærlighetsbudskapet og fortellingen om den barmhjertige samaritan må ikke forveksles med barnevernernes falske "hjelp". Vi vet jo at dette ikke er hjelp i tradisjonell forstand men en omskrivning for kontroll og overvåkning.

Jesus sier også at vi skal elske våre fiender, og det er det vanskelig av alt. Kristendommen stiller høye krav, det er derfor vi mennesker kommer til kort, men samtidig er kravene mer gudommelig enn krav i andre såkalte religioner hvor det viktigste er å bære et tøystykke på hodet og løfte rumpen høyt i været og skrike og bære seg mest mulig for å påkalle oppmerksomhet rundt sin såkalte gudsdyrkelse. Det er akkurat slikt som Paulus har advart mot, de som trenger å dyrke sin gud mest mulig synlig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjærlighet til hvem da
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 9:54 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Du kan ikke strekke ut en kjærlighetens hånd til noen du ikke aner eksisterer.

Du skal ikke gi 10 kroner til en fattig tigger om barnet ditt sulter.

Du må altså prioritere hvem som skal få din kjærlighet.

At man som prinsipp elsker alle, er en annen sak. I det praktiske liv er det likevel noen bestemte personer som får oppleve din kjærlighet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kjærlighet til hvem da
PostPosted: Sat Mar 11, 2006 9:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
Du skal ikke gi 10 kroner til en fattig tigger om barnet ditt sulter..


Nei, det er vranglære og blir fastholdt som et ideal i en bestemt religion som har vært mye omtalt i det siste. Da "hjelper" man en annen kun for å pynte seg selv, ganske likt barnevernerne. Det å gi all mat til en gjest, som kanskje ikke er så veldig sulten, og la barna gå sultne, er ikke riktig, men kanskje kan man avse noe dersom den andre lider stor nød.


xbv wrote:
I det praktiske liv er det likevel noen bestemte personer som får oppleve din kjærlighet.


Jesus sa at det du gjør mot nesten, det gjør du mot meg, så dersom du strekker ut en hånd til et vesen som virkelig trenger hjelp så har du hjulpet Gud selv. Hjelp må selvfølgelig ikke gis med makt, slik barnevernerne gjør. Da er det ikke hjelp men maktmisbruk. Barnevernerne har bare pervertert ordet, slik ordet "ekteskap" blir pervertert når det skal omfatte en mann og fire koner eller to menn for den saks skyld. All vranglære perverterer ordene i Bibelen.

For en tid siden ble en ung kvinne voldtatt på T-banen i Stockholm. Alle passasjerene bare satt og så på og unnlot å gripe inn. Dette viser hvor kaldt samfunnet blir når ekte nestekjærlighet erstatttes av et sosialvesen. Og det har vært mange slike tilfeller opp gjennom årene. Da kan man gripe inn istedenfor å tenke: Hun er ikke min datter, og det angår ikke meg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 10:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Enig i at kjærlighet må prioriteres et barn kan trenge mer kjærlighet å kan koste noe mer fordi det kanskje er født med ern mindre bagasje på ryggen ,en et annet barn .Mongoloide barn drepes som fluer iet v soverom helt grusomt di er jo bare enkle barn stappfull av kjærlighet å di behøver så mye kjærlighet , man finner å andre svakere barn som vil trenge mer khjærlighet en et annet om det skal trives å leve godt ,


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 12:21 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg er enig med Agrippa, og jeg kjenner folk som har levd slik. På bunnen av samfunnet.

Jeg elsker min familie og de vet det (som oftest). Men jeg kan føle like stor kjærlighet overfor andre.

Jeg opplever at Gud har gitt meg et særlig ansvar i forhold til min familie. Akkurat som han har gitt både mannen min og barna mine plikter i forhold til meg og hverandre. Ansvar som går langt ut over det å vise dem kjærlighet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 12:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
jeg ser hva dere mener og hva arild tenker jeg er enig med aril , man kan ikke gi ti kroner til en tigger om dimne barn svelter , Om man gjorde som predikanten som bar brydd seg om sin virksomhet , ville ikke familien som er Guds plan bestå Og menneske ville bli på alle plan et lettere bytte for djevelen .Den som gir til en fattig låner til Herren ,for å kunne gi må man ha,Selv tiggerne vet det å setter seg ikkke i fattige slumstøk i egne land å tigger ; di tigger seg frem til kalde nordnorge for å tigge hos et folk di har hørt har penger, Nå har ikke alle normenn så mye penger mer en til å selv klare forsørge seg sjølå sitt hus å familie, Det er et dyrt land å leve i ,her er kalyt å krav til klær er større en i mange land ergo dyrere st strøm ved et dyrt land ;Å svikte sin egen familie slik at di sulter å fryser er vikke kjærlighet å ikke Guds plan for familien mebn garantert djevelens plan.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 05, 2008 12:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
det er feil av en far å gi sine sultne venner mat å drikke vist hans barn svelter hjemme å han ikke har mat til dem,dette vil klart ødlegge familien å satan med sitt barnefjern er på banen , kjærlighet må prioriteres derfor lagde <<gud det slik til at det skulle være et familiesystem ,Det står jo non sted da i bibelen om di som herren velsigner så rikelig at di har så meget at di så gjerne vil gi, da er det jo klart mulig å gi . ågi med glede,da er det godt å hjelpe godt å gi , Men du må ha ,klarer djevelen å ødlegge familien har han klart å ødlegge svørt mye ,Hva skal man med gamlehjem om man hadde hatt sønner å døtre til å bry seg , for di som har resurs til det , Noen har nok med å slite seg gjennom hverdagen med sin egen barnefklokk .Og sant er ikke vi alle sresurs mennesker heller , Man må ha overskudd på alle vis for å gi noen har ikke psykisk overskud til andre menneskers balaster å problem man må ha det der overskuddet , Man må prioritere rett på alle plan ellers ryker kaka å guds plan for familien som djevelen hater ,


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 06, 2008 2:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er feil å galt å gi bort Arilds pc til en fattig stakkar som ikke har råd til å skaffe seg det. Kjærlighet må prioriteres. Stakkars Arild uten pc da. Så det er og feil. Familien kommer først, sorry men slik vil Gud det. Og da funker det så inni maurtua best slik. Kaffen smakte. Elsker musikk. Imorgen er det meningen å få nye høytalere. Det blir knall. Bare Arild vet hvor jeg gleder meg, ja sønnene og. Slurp god kaffe.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kjærlighet til hvem da
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 5:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Tross all nedrakking på deg og dine omsorgsevner: Ingen betyr mer for dine barn enn du! Du er skapt til en kjærlighetsperson for dine barn og dine nærmeste.

Du skal ikke gi 10 kroner til en fattig tigger om barnet ditt sulter.


Så sant som det er sakt.

Vi trenger ikke gå lenger enn til dyreriket for å se hva som er naturlig for oss. Vi er også dyr.

Hvilket dyr er det som deler byttet med andre om det selv og avkommet/flokken sulter? Ingen.

Det samme gjelder omsorgsovertakelse. Det er meget sjelden dyr overtar andres avkom. Det er kun i di tilfellene hvor dyret har mer enn nok av brystmelk men ingen avkom å gi den til.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 6:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg er ikke enig i at vi er dyr,men mennesker skapt i Guds bilde. Ellers var det du skev veldig ålreit og bra skrevet. vi er jo ikke enig om alt men det får nå så være.

Nei man lar virkelig ikke egne barn sulte ,mens man leker kjekk kar og deler med sine venner brødet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 8:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Nei man kan ikke være enig i allt. Men. Vi er dyr. Vistnok di smarteste dyrene på jorden, fordi vi har en intelligent hjerne. Men all den intelligensen har gjort oss så dumme at vi ødelegger både for oss selv og alle andre.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 9:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Om vi er dyr eller mennesker er tro det og. Vi er mennesker. Men sant at mennesket har gjort mye fælt på denne jorden. Gud sa at vi skulle legge jorden under oss deriblant skulle mennesket råde over dyrene. Vi er ikke dyr . Vi skal ikke råde over andre mennesker. Derimot har vi som dyrene omsorg og avsvar og bestemmer over våre barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 17, 2008 10:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
At vi er biologiske vesen - som dyrene - er ikke tro.

At mennesket er noe mer enn biologiske vesen, er tro.

At Bibelen sier menneskene skulle råde over dyrene, burde ha en teologisk betydning for hvordan kristne forholder seg til det såkalte barnevernet. BV råder over mennesker, som om de skulle være kua i fjøset, og melker dem for alt de er verd i kroner - og det som adskillig verre er - til sin overgrepsindustri.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 3:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
kjærligheten er tålmodig, og den er vennlig.Kjærligheten er ikke missunelig. Kjærligheten skryter ikke, er ikke oppblåst. Kjærligheten faller aldri bort.


1 korinterbrev 13. 4,8


En mors kjærlighet er full av tålmodighet og tilgivelse,selv når alle andre har gitt deg opp. Den faller aldri bort selv om hjertet er sønderknust. Mange sønderknuste mammahjerter på forumet som lengter etter sine barn. Og barnehjerter som lengter hjem.

Kjærligheten tror alt håper alt, utholder alt. 1 koriterbrev 13,7

I dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud , men atHan har elsket oss og sendt sin sønn til soning for våre synder. 1johannes 4,10


Det eneste som barn sliter ut raskere enn sko, er foreldre og lærere.

Kvinner burde ikke få barn etter 35----------35 barn er nok.

Salig er den mann som har koggeret fullt av dem. Salme 127,,5


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]